.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 05:59:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI 150KM] Wpływ rozrządu na kulturę pracy
PostNapisane: 02.wrz.2012 12:11:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2007 17:42:51
Posty: 172
Lokalizacja: z Dużego Pokoju
Witam.

W moim audi strasznie głośno pracuje silnik. Strasznie go słychać we wnętrzu Mój rozrząd jest na wymarciu na dniach planuję wymiane czy to może mieć jakiś wpływ na pracę silnika? Jeżeli nie to to jakie mogą byc przyczyny?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI 150KM] Wpływ rozrządu na kulturę pracy
PostNapisane: 02.wrz.2012 12:39:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
No jak to jakie, wałki. V6 TDI w końcu :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI 150KM] Wpływ rozrządu na kulturę pracy
PostNapisane: 02.wrz.2012 13:16:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2007 17:42:51
Posty: 172
Lokalizacja: z Dużego Pokoju
no wałki czyli jak wymienie kompletny rozrząd z wałkami itd powinno byc lepiej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI 150KM] Wpływ rozrządu na kulturę pracy
PostNapisane: 02.wrz.2012 13:40:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Nie wiem jaki efekt audio jest celem :-) , dźwięku amerykańskiej V8 na nim się nie osiągnie.
2,5 V6 TDI jest głośny i pracuje twardo (wtrysk bezpośredni).
Żeby pracował cicho, musi byś sprawny w sensie sprawności seryjnej, a nie średniej sprawności z alledrogo. Czyli wg mnie : 1) wałki. 2) egr. Mi dźwięk mojego V6 bardzo się podoba ;-)

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI 150KM] Wpływ rozrządu na kulturę pracy
PostNapisane: 02.wrz.2012 13:42:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
najpierw sprawdz stan walkow i hydrauliki, a nie bedziesz wymieniac wszystko na pałe,
bo wymienisz poł silnika i dalej bedzie "glosny"

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI 150KM] Wpływ rozrządu na kulturę pracy
PostNapisane: 02.wrz.2012 14:05:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2007 17:42:51
Posty: 172
Lokalizacja: z Dużego Pokoju
Znaczy tak. Byłem na serwisie i mi powiedzieli, że rozrząd, wałki itd do robienia "na już"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI 150KM] Wpływ rozrządu na kulturę pracy
PostNapisane: 02.wrz.2012 14:14:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
99% mechanikow jak widzi 2.5tdi to chce to wymieniac.
zdejmij pokrywke ( do lewej jest lepszy dostep) i sam ocen w jakim stanie sa walki i hydraulika.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI 150KM] Wpływ rozrządu na kulturę pracy
PostNapisane: 02.wrz.2012 14:28:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2007 17:42:51
Posty: 172
Lokalizacja: z Dużego Pokoju
ale to właśnie nie z tym przyjechałem:) Byłem w blacharskim na spawaniu miski olejowej i tam musieli wszystko rozkręcać i gość który mi spawał miskę mówił, że rozrząd koniecznie do roboty i żebym z nim gdzieś pojechał. Poza tym od kiedy kupiłem (a odkupiłem od salonu i nie mieli pojęcia kiedy była wymiana) 2 lata już jeżdżę 'w ciemno"

Dzięki za rade zaglądne zobacze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI 150KM] Wpływ rozrządu na kulturę pracy
PostNapisane: 02.wrz.2012 14:31:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
:)
do spawania miski olejowej trzeba cos robic z rozrzadem?

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI 150KM] Wpływ rozrządu na kulturę pracy
PostNapisane: 02.wrz.2012 14:34:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2007 17:42:51
Posty: 172
Lokalizacja: z Dużego Pokoju
No nie ale jak go oglądali to mówili, ja tam nie wiem gdzie zaglądali. Miska była poważnie rozwalona tak, że jakieś cześci poleciały do góry i w ogóle było mnóstwo przy tym roboty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI 150KM] Wpływ rozrządu na kulturę pracy
PostNapisane: 02.wrz.2012 14:37:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
spoko, nie wnikam :)
rozrzad zrob, jesli nie wiesz kiedy byl robiony, a walki i hydraulike zobacz jak wyglada, bo to dosc znaczny wydatek.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI 150KM] Wpływ rozrządu na kulturę pracy
PostNapisane: 02.wrz.2012 14:39:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2007 17:42:51
Posty: 172
Lokalizacja: z Dużego Pokoju
Dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI 150KM] Wpływ rozrządu na kulturę pracy
PostNapisane: 03.wrz.2012 14:26:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
po pytaniach mniemam ze niezorientowany user planuje jakies akcje z 2.5v6tdi
Proponuje pojechac do kogos na
- zlogowanie auta takze dynamicznie (ze statycznych 001, 004, 013, 014, 007 z BS 004, 011 z dyn 004, 003, 008, 011)
= > to jest tez test dla mechanika... jak nie umie wykonac tych logow TO NA 100% NIE JEDZ DO NIEGO NA ROZRZAD

- ogladniecie oczami walkow a takze dzwigienki zaworowe bo jak ustukane sa to nawet jak walki sa superasne nówkowate to pewnie jakas dzwigienka wypadnie i bedzie ponowne rozbieranie auta
- umycie samochodu na myjni z podnosnikiem (ewentualnie na kanale) i ogladniecie gdzie sa wycieki ewentualne
- sprawdzenie droznosci odmy
Podjecie decyzji co dalej
Wyniki tej decyzji moga byc bardzo skrajne od "jezdze az parch zdechnie" a moze byc "robie tylko rozrzad" + opcje (wymieniam hydraulike, wymieniam walki i hydraulike, uszcelniam tu i tu, wymieniam odme itp itd)
W aucie grzebia sie raz a dobrze a nie na raty bo inaczej sie siwieje i plynie. mechanik ma to w d... bo jak wpadniesz na potrzebe grzebania za miescia czy dwa on skasuje za robote ponownie
Pozdrawiam,
Przemek
sa dwie strategie na czesci:
1) szukasz samemu czesci bo na allegro jest tego od zaj... i za 3 z hakiem bedziesz mial czesci na rozrzad walki i hydraulike (jakby zaszla potrzeba) - mechanik "najtaniej" czesci nie policzy ale jak cos walnie mechanik sie wypnie i zwali wine na czesci
2) mechanik kupuje i liczy je z marza ale jak wezmiesz rachunek czy inne potwierdzenie uslugi (uwaga na lakoniczne opisy "naprawa auta"!) to w razie zgonu czegos przeczolgasz skutecznie mechanika po sadach jak bedzie trzeba (odpowiada za usluge i czesci 2 lata niezaleznie jaka sobie gwarancje na to nie wymysli) - uwaga: mozna skrocic "odpowiedzialnosc za wady ukryte" na czesci uzywane (na nowe nie ma takiej mozliwosci prawnej)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 112 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: