To i ja dorzucę swoje 3 grosze. Na ACK (ośka i quattro, tylko manual), zrobiłem ponad 100tys km i miałem różne niespodzianki. Nie wiem na ile Ci pomogę, a na ile namieszam
1. Jeśli chodzi o 2.6 i 2.8 to radziłbym 2.8 - te same koszty utrzymania jeśli chodzi o serwis, a trochę więcej mocy. 2.6 nie jest złe. Wybierz ten, który będzie w lepszym stanie.
2. Wcześniej miałem ośkę, teraz mam quattro i jednak coś w tym jest. W C4 nie masz ESP, a 4x4 już parę razy uratowało mi d..ę jak przekombinowałem. Jeżdżę dużo po drogach "3 kategorii" i zimą faktycznie czuć przewagę.
Minusem jest to, że jest to jednak stałe 4x4 i wszystkie napędy musisz nakarmić.
3. W oście jeździłem tylko na benzynie (ok 40tys km), silnik brał olej, ale zapier...ał. Na trasie przy prędkościach 100-120km/h spalanie oscylowało 7,5-8,5l. Wszystko zależało od stylu jazdy. Jak się bardzo śpieszyłem to spalał ok 10l. Jak w baku było pusto, a do domu daleko to na dziadkowej jeździe potrafiłem wyciągnąć nawet 6,5l (to nie była jazda, tylko męka - 90km/h
).
4. Teraz mam LPG - spalanie w zależności od stylu jazdy, warunków i jakości gazu oscyluje w granicach 11-14l (raczej przy górnej granicy). U siebie mam BRC Plug&Drive - trochę mnie kosztowała (4tyś), ale prawie 70tyś i żadnych problemów. Jeśli zdecydujesz się na LPG to uderz na PW, poszukam jaki mam model butli - w miejscu po kole jest dużo miejsca i mieści się butla 82l, wchodzi do 75l, co daje zasięg 400-550km na jednym tankowaniu. Do ceny instalacji dolicz nowe świece (ok 130zł) i nowe kable (ok 400zł).
5. Automatu nie miałem, ale w C4 uchodzi za jednostkę pancerną. Ferguson ma/miał C4 ACK quattro automat, może coś Ci podpowie.
2-3 tygodnie po zakupie padła mi skrzynia (manual), nie ma reguły. Wszystko zależy od poprzednich właścicieli. Myślałem, że coś mi się sypie w napędzie (stuki z tyłu, podejrzewałem luzy na wale), a winne były wytłuczone elementy zawieszenia z tyłu, itp.
6. Teraz auta mają już po kilkanaście lat i nie ma co się oszukiwać mają spore przebiegi i perełek też jest coraz mniej. Pierwsza była w świetnym stanie, drugi egzemplarz to skarbonka. Zainwestowałem sporo w auto, ale było warto. Jest sporo zamienników, a jak coś trzeba to większość gratów znajdziesz na szrocie.
7. Nie wiem jakie auta preferujesz i do czego będzie Ci służyło. Ze swojego doświadczenia powiem tak:
a) omijaj zawieszenie sportowe (kod 1BE)
- zajefajnie trzyma się w zakrętach,
- na polskich drogach się nie sprawdza,
- miałem jedno miejsce, gdzie zawsze przywaliłem tłumikiem,
- jednak -20mm robiło różnicę na krawężnikach
b) szukaj sportowych siedzeń
- u siebie miałem zwykłe materiałowe, wymieniłem na kubełki recaro
- super trzymają przy wchodzeniu w zakręty
8. V-ki audi w tym wieku i z tymi przebiegami cierpią na wciąganie oleju. U mnie jest to 0.2-0.4l/1000km, teraz coraz mniej - powoli robię porządki przy silniku. Zawsze na wyciekach z silnika można utargować coś z ceny.
Jak znajdę czas to w TERAZ MY wystawię swoją skarbonkę i będzie można zobaczyć ile faktycznie kosztuje doprowadzenie parcha do stanu użyteczności
Jeśli miałbym coś polecić to A6 C4 2.8 (ACK) quattro w manualu.