win75 napisał(a):
spanky napisał(a):
jezeli porownujesz wartosci
ASZ seryjny i
BRB po programie , to rzeczywiscie BRB bedzie dawało lepsze odczucia z jazdy .....
p.s jedzilem BRB w A4 po programie [145/330 nm], jeżdziłem Golfem,A3,Octavia wszyskie ASZ po programie [średnio 170 PS 380 Nm] i roznica to przepasc ... po pierwsze w przebiegu momentu i mocy, po drugie wrazenia zwieksza mniejsza masa aut typu Golf,Octavia itp.
Poszukaj sobie na necie wykresow z hamowni BRB i ASZ po porgramie , nałózna siebie i bedziesz wszytko wiedzial ...
p.s na dane z tabel przyrostow jakie mozna znalezc na necie musisz wziasc duza poprawke ...

tabela a rzeczywiste pryrosty jakie wychodza w kilkuletnich autach z XXXkkm przebiegu to dwie rozne rzeczy

I tu się sprawa wyjaśnia dlaczego odczuwasz tak ogromną przewagę momentu obrotowego ASZ nad BKE/BRB.
Uważasz, że te ponad 200 kg większej masy A4 od A3 lub Golfa to nieznaczna różnica? Jeśli tak to zabierz do samochodu troje dorosłych ludzi i porównaj osiągi i odczucia z tymi kiedy jechałeś samotnie.
Owszem trudno zaprzeczyć że 380Nm to wyraźnie więcej niż 330Nm - ale jestem przekonany że gdyby odwrócić rolę czyli 380Nm w A4 a 330Nm w A3 to z pewnością nie odczułbyś tej przepaści na korzyść 380Nm.
Miarodajny wynik w osiągach i odczuciach w tym wypadku mogłoby dać tylko porównanie ASZ 380Nm w A4B6 i BKE/BRB 330Nm w A4B7 (napęd, skrzynia i typ samochodu takie same)
przeczytaj jeszcze raz co napisalem , bo widze ze nie zrozumiales ...
a poza tym przejedz sie takimi autami po modyfikacjach ,a sam odczujesz , bo jak narazie opierasz sie na teorii wyczytanej w necie przez co probujesz udowodnic ze czarne jest biale ...
i na koniec co by zakonczyc dyskusje teoria vs praktyka

win75 napisał(a):
Miarodajny wynik w osiągach i odczuciach w tym wypadku mogłoby dać tylko porównanie ASZ 380Nm w A4B6 i BKE/BRB 330Nm w A4B7 (napęd, skrzynia i typ samochodu takie same)
mam B6 w Quattro silnik AVF - blizniak ASZ tyle ze umiejscowiony wzdlużnie] z programem w okolicach 380 Nm i w porownaniu do A4 B7 z BRB z programem ~ 330 nm - to biorąc pod uwagę nawet naped 4x4 w B6 a co za tym idzie wieksza masa to B7 jeździ nadal słabo ...
i wisienka na torcie
zamiast napisac
spanky napisał(a):
Poszukaj sobie na necie wykresow z hamowni BRB i ASZ po porgramie , nałózna siebie i bedziesz wszytko wiedzial ...
powinieniem napisać
"Poszukaj sobie na necie wykresow z hamowni BRB i
AVF [blizniak ASZ tyle że montowany wzdłuznie] po porgramie , nałózna siebie i bedziesz wszytko wiedzial ..."