.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 13:09:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4B7] 1,9 TDI BKE/BRB
PostNapisane: 09.wrz.2012 12:14:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
Odpowiedzcie mi proszę czy te silniki 1,9 TDI w A4B7 z lat 2004 do 2007 (były w dwóch wersjach, bodajże 2004-2005 BKE 115KM i 2006-2007 BRB 116KM):
1. Czy one jakoś znacząco się różniły między sobą?
2. Czy coś istotnego różni je od tego mojego w A3 w wersji ASZ (poza mocą oczywiście)?
3. Czy można je bezpiecznie zchipować do mocy 130 lub 150 KM? A jeśli tak to czy to oznacza, że mają taki sam osprzęt co ten mój ASZ czyli tak samo wytrzymałe napinacze, pasek i wałek rozrządu i tak samo dużą i wydajną turbosprężarkę?
4. I ostatnie pytanie - w prasie znajdowałem wzmianki na temat tych silników 115KM takie, że wszystko super choć zdarzały się pęknięcia paska rozrządu. Czy coś Wam wiadomo na ten temat? Cz są one jednak nieco gorsze od tych starszych jednostek czy to tylko czysta statystyka - czyli przykładowo jedno pęknięcie na 10 000 tys przypadków bo ktoś nie wymienił na czas albo za bardzo podniósł moment obrotowy i moc silnika?

Wiem, że ogólnie temat silników 1,9TDI był już wałkowany wielokrotnie chociaż chyba mało odnośnie tych w wersji BKE/BRB. Jeżeli uważacie, że nie ma się co czepiać i również te wersje są równie niezawodne co poprzednie to nie ma tematu.

Jeżeli jednak ktoś mógłby mi odpowiedzieć na powyższe pytania, byłbym bardzo wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,9 TDI BKE/BRB w Audi A4B7
PostNapisane: 10.wrz.2012 09:36:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jeden ma DPF BRB , drugi nie ....
roznice w stosunku do ASZ sa spore , od turposprezarki, pompowtryskow, slabszego dolu silnika itp itd oczywiscie na niekorzyść BKE/BRB ...
tak wychodza w okolicach 145 PS po porgramie

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,9 TDI BKE/BRB w Audi A4B7
PostNapisane: 12.wrz.2012 12:46:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
spanky napisał(a):
jeden ma DPF BRB , drugi nie ....
roznice w stosunku do ASZ sa spore , od turposprezarki, pompowtryskow, slabszego dolu silnika itp itd oczywiscie na niekorzyść BKE/BRB ...
tak wychodza w okolicach 145 PS po porgramie



Zgodzę się z Tobą, że te różnice z pewnością są. Ale czy aż takie spore? Skoro ASZ można podciągnąć do 165KM a BKE/BRB do 155KM. Pytałem też w zakładzie tunningowym, czy przy okazji wymiany rozrządu w zakupionym samochodzie przed zachipowanie nie byłoby dobrze założyć np. mocniejszego wałka rozrządu to powiedzieli, że nie ma to najmniejszego sensu przy tunnigu programowym do 155KM. Isnieje podobno taki mocniejszy wałek rozrządu do tego silnika, ale jego założenie ma sens przy ekstremalnych tuningach mechanicznych tego silnika do grubo ponad 200KM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,9 TDI BKE/BRB w Audi A4B7
PostNapisane: 12.wrz.2012 14:05:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
win75 napisał(a):
spanky napisał(a):
jeden ma DPF BRB , drugi nie ....
roznice w stosunku do ASZ sa spore , od turposprezarki, pompowtryskow, slabszego dolu silnika itp itd oczywiscie na niekorzyść BKE/BRB ...
tak wychodza w okolicach 145 PS po porgramie



Zgodzę się z Tobą, że te różnice z pewnością są. Ale czy aż takie spore? Skoro ASZ można podciągnąć do 165KM a BKE/BRB do 155KM. .


tak spore , i bardziej zainteresuj sie przebiegiem momentu obrotowego [bo to jest fajne w TDI ] a nie mocą maksymalną

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,9 TDI BKE/BRB w Audi A4B7
PostNapisane: 13.wrz.2012 21:04:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
Domyślam się o co Ci chodzi - naoglądałem się już wiele takich wykresów dla różnych silników i masz na uwadze pewnie to, że ASZ osiąga max. moment obr. silnika 310Nm już przy obrotach około 1750 a silniki BKE/BRB 285Nm przy obr. 1900.

Oczywistym jest, że zwiększenie mocy idzie w parze ze zwiększeniem momentu obrotowego.
I tak np. tunnigując jeden i drugi silnik otrzymujesz max. momenty bardzo zbliżone do wartości około 380Nm a ich przebieg może się tylko nieznacznie różnić.

Według wielu źródeł i informacji zamieszczanych na forach silniki ASZ oraz BKE/BRB to te same konstrukcyjnie jednostki 1,9 TDI na PD a występujące być może pewne różnice w osprzęcie podobno nie ograniczają możliwości ukształtowania w nich bardzo zbliżonych przebiegów mocy i momentu obrotowego silnika. 115KM i 285Nm w silniku BKE/BRB - te ograniczenia podobno wynikają z nałożenia tzw. kagańca elektronicznego w sterowniku tego silnika. Ktoś na tym forum stwierdził, że Niemcy oprócz podatku od posiadania TDI płacą też za moc silnika - nie wiem czy to jest prawda ale moim skromnym zdaniem Niemcy ograniczyli po 2004 możliwosci silnika 1,9TDI aby ludzie mogli docenić "potęgę" jego następcy 2,0 TDI PD 140KM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B7] 1,9 TDI BKE/BRB
PostNapisane: 13.wrz.2012 21:36:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Nie wiem gdzie zes wyczytal te bzdury ze z BKE/BRB osiagniesz 380 nm momentu po samym programie , przebieg jak i max wartosci momentu obrotowego w tych silnikach po programie jest kompletnie inny , nie mowiac juz o ogromnej roznicy w odczuciach z jazdy BRB a ASZ po programie .
Co do roznic mechanicznych odpal ETKE i porownaj , rozbierz tez motor jeden i drugi i porownaj .
Widze ze wiedze opierasz na info wyczytanych z internetu .
Coz ,moge napisac jedno - wszystko co napisale powyzej kompletnie nie pokrywa sie z rzeczywistoscia .

P.S
Teza co do silnika 2.0 tdi jest z ksiezyca ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B7] 1,9 TDI BKE/BRB
PostNapisane: 13.wrz.2012 22:38:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
spanky napisał(a):
Nie wiem gdzie zes wyczytal te bzdury ze z BKE/BRB osiagniesz 380 nm momentu po samym programie , przebieg jak i max wartosci momentu obrotowego w tych silnikach po programie jest kompletnie inny , nie mowiac juz o ogromnej roznicy w odczuciach z jazdy BRB a ASZ po programie .
Co do roznic mechanicznych odpal ETKE i porownaj , rozbierz tez motor jeden i drugi i porownaj .
Widze ze wiedze opierasz na info wyczytanych z internetu .
Coz ,moge napisac jedno - wszystko co napisale powyzej kompletnie nie pokrywa sie z rzeczywistoscia .

P.S
Teza co do silnika 2.0 tdi jest z ksiezyca ;)



Już dajmy spokój temu nieszczęsnemu silnikowi 2,0 TDI PD myślę, że nie warto o nim nawet wspominać.
Zaskakują mnie trochę Twoje wypowiedzi. Informację na temat tuningu możesz odnaleźć m.in. na stronie www.tdi-tuning.pl firmy Masters Tuning z Piaseczna. Tam zamieszczają w tabeli owe wartości przyrostów dla poszczególnych motorów. Dla porównania firma z Opola 44tuning robi ASZ do 175KM 380Nm a BKE/BRB do 155KM 350Nm. Sądzę, że nawet w tym mniej optymistycznym wariancie silnik BKE lub BRB zrobiony na 155KM 350Nm w A4B7 bedzię jeździł nie mniej dynamicznie niż mój seryjny ASZ z 130KM 310Nm w A3 - a o to mi tak naprawdę tylko chodzi, o nic więcej.

PS. A co do odczuć, często subiektywnych, to pewnie w A4B7 z tym BKE/BRB można odczuć niezłą dynamikę bo są robione tylko z 5-biegową skrzynią ("dłuższe biegi" niż te z 6-biegową).
Ciekawe w jaki sposób porównywałeś silnik ASZ z BRB? W jakich samochodach, z jaką skrzynią, napędem i z jakimi parametrami obu motorów (moc i moment)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B7] 1,9 TDI BKE/BRB
PostNapisane: 14.wrz.2012 08:27:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jezeli porownujesz wartosci ASZ seryjny i BRB po programie , to rzeczywiscie BRB bedzie dawało lepsze odczucia z jazdy .....

p.s jedzilem BRB w A4 po programie [145/330 nm], jeżdziłem Golfem,A3,Octavia wszyskie ASZ po programie [średnio 170 PS 380 Nm] i roznica to przepasc ... po pierwsze w przebiegu momentu i mocy, po drugie wrazenia zwieksza mniejsza masa aut typu Golf,Octavia itp.

Poszukaj sobie na necie wykresow z hamowni BRB i ASZ po porgramie , nałózna siebie i bedziesz wszytko wiedzial ...

p.s na dane z tabel przyrostow jakie mozna znalezc na necie musisz wziasc duza poprawke ... :okulary: tabela a rzeczywiste pryrosty jakie wychodza w kilkuletnich autach z XXXkkm przebiegu to dwie rozne rzeczy :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B7] 1,9 TDI BKE/BRB
PostNapisane: 14.wrz.2012 11:15:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
spanky napisał(a):
jezeli porownujesz wartosci ASZ seryjny i BRB po programie , to rzeczywiscie BRB bedzie dawało lepsze odczucia z jazdy .....

p.s jedzilem BRB w A4 po programie [145/330 nm], jeżdziłem Golfem,A3,Octavia wszyskie ASZ po programie [średnio 170 PS 380 Nm] i roznica to przepasc ... po pierwsze w przebiegu momentu i mocy, po drugie wrazenia zwieksza mniejsza masa aut typu Golf,Octavia itp.

Poszukaj sobie na necie wykresow z hamowni BRB i ASZ po porgramie , nałózna siebie i bedziesz wszytko wiedzial ...

p.s na dane z tabel przyrostow jakie mozna znalezc na necie musisz wziasc duza poprawke ... :okulary: tabela a rzeczywiste pryrosty jakie wychodza w kilkuletnich autach z XXXkkm przebiegu to dwie rozne rzeczy :):


I tu się sprawa wyjaśnia dlaczego odczuwasz tak ogromną przewagę momentu obrotowego ASZ nad BKE/BRB.
Uważasz, że te ponad 200 kg większej masy A4 od A3 lub Golfa to nieznaczna różnica? Jeśli tak to zabierz do samochodu troje dorosłych ludzi i porównaj osiągi i odczucia z tymi kiedy jechałeś samotnie.
Owszem trudno zaprzeczyć że 380Nm to wyraźnie więcej niż 330Nm - ale jestem przekonany że gdyby odwrócić rolę czyli 380Nm w A4 a 330Nm w A3 to z pewnością nie odczułbyś tej przepaści na korzyść 380Nm.
Miarodajny wynik w osiągach i odczuciach w tym wypadku mogłoby dać tylko porównanie ASZ 380Nm w A4B6 i BKE/BRB 330Nm w A4B7 (napęd, skrzynia i typ samochodu takie same)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B7] 1,9 TDI BKE/BRB
PostNapisane: 14.wrz.2012 13:02:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
win75 napisał(a):
spanky napisał(a):
jezeli porownujesz wartosci ASZ seryjny i BRB po programie , to rzeczywiscie BRB bedzie dawało lepsze odczucia z jazdy .....

p.s jedzilem BRB w A4 po programie [145/330 nm], jeżdziłem Golfem,A3,Octavia wszyskie ASZ po programie [średnio 170 PS 380 Nm] i roznica to przepasc ... po pierwsze w przebiegu momentu i mocy, po drugie wrazenia zwieksza mniejsza masa aut typu Golf,Octavia itp.

Poszukaj sobie na necie wykresow z hamowni BRB i ASZ po porgramie , nałózna siebie i bedziesz wszytko wiedzial ...

p.s na dane z tabel przyrostow jakie mozna znalezc na necie musisz wziasc duza poprawke ... :okulary: tabela a rzeczywiste pryrosty jakie wychodza w kilkuletnich autach z XXXkkm przebiegu to dwie rozne rzeczy :):


I tu się sprawa wyjaśnia dlaczego odczuwasz tak ogromną przewagę momentu obrotowego ASZ nad BKE/BRB.
Uważasz, że te ponad 200 kg większej masy A4 od A3 lub Golfa to nieznaczna różnica? Jeśli tak to zabierz do samochodu troje dorosłych ludzi i porównaj osiągi i odczucia z tymi kiedy jechałeś samotnie.
Owszem trudno zaprzeczyć że 380Nm to wyraźnie więcej niż 330Nm - ale jestem przekonany że gdyby odwrócić rolę czyli 380Nm w A4 a 330Nm w A3 to z pewnością nie odczułbyś tej przepaści na korzyść 380Nm.
Miarodajny wynik w osiągach i odczuciach w tym wypadku mogłoby dać tylko porównanie ASZ 380Nm w A4B6 i BKE/BRB 330Nm w A4B7 (napęd, skrzynia i typ samochodu takie same)


przeczytaj jeszcze raz co napisalem , bo widze ze nie zrozumiales ...
a poza tym przejedz sie takimi autami po modyfikacjach ,a sam odczujesz , bo jak narazie opierasz sie na teorii wyczytanej w necie przez co probujesz udowodnic ze czarne jest biale ...

i na koniec co by zakonczyc dyskusje teoria vs praktyka ;-)

win75 napisał(a):
Miarodajny wynik w osiągach i odczuciach w tym wypadku mogłoby dać tylko porównanie ASZ 380Nm w A4B6 i BKE/BRB 330Nm w A4B7 (napęd, skrzynia i typ samochodu takie same)


mam B6 w Quattro silnik AVF - blizniak ASZ tyle ze umiejscowiony wzdlużnie] z programem w okolicach 380 Nm i w porownaniu do A4 B7 z BRB z programem ~ 330 nm - to biorąc pod uwagę nawet naped 4x4 w B6 a co za tym idzie wieksza masa to B7 jeździ nadal słabo ...

i wisienka na torcie ;)

zamiast napisac

spanky napisał(a):
Poszukaj sobie na necie wykresow z hamowni BRB i ASZ po porgramie , nałózna siebie i bedziesz wszytko wiedzial ...


powinieniem napisać

"Poszukaj sobie na necie wykresow z hamowni BRB i AVF [blizniak ASZ tyle że montowany wzdłuznie] po porgramie , nałózna siebie i bedziesz wszytko wiedzial ..."

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4B7] 1,9 TDI BKE/BRB
PostNapisane: 14.wrz.2012 14:54:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2012 09:42:22
Posty: 125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6C6 2,7TDI CANB
Oczywiście, że AVF w A4B6 a nie ASZ.
Sprawdzę to o czym piszesz.
Problem w tym, że ja chcę kupić jakieś młodsze, góra 8 letnie A4 - czyli pozostaje A4B7,a jeśli ma to być TDI bezproblemowe to pozostaje tylko BKE/BRB.
I mam nadzieję, że pokręcony do choćby 330Nm a może nawet 350Nm da podobne uczucie w dynamice co moje obecne A3 z ASZ w serii.
I tylko tyle oczekuję od BKE lub BRB - nic wiecej


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 114 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: