.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.sty.2025 05:58:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy kolo zamachowe z KG mozna do MC1 wpasować?
PostNapisane: 25.lis.2004 09:44:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Witam. Kupilem cale kolo zamachowe z wiencem (u mnie byl 1 zabek wylamany) od silnika KG. Czy ma ono tą samą mase itp co kolo zam. w silniku MC1 ? Czy lepiej przerzucic wience?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2004 11:06:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
O...a ja mam właśnie kłopot po przekładce silnika MC1 zamiast silnika KG. MC1 pracuje u mnie na osprzęcie z KG. Mam kłopoty na wysokich obrotach. Silnik mi tak jakby przerywa. Do tego stopnia, że szarpie strasznie autem. Wałki rozrządu mają inne czasy, ale jest jeszcze podejrzenie, że kioła zamahowe mają w innym miejscu kołeczki i teraz czujniki Halla źle podają położenie wału korbowego. To diagnoza dwóch podobno b. dobrych elektryków samochodowych. Niestety nie mam orginalnego koła od KG żeby porównać, bo na domier złego moje 200 to był kiedyś automat. Co o tym myślicie? Szarpanie mam na gazie i na benzynie, ale na benzynie delikatniejsze i raczej przy wyższych obrotach. I Vmax mam ok 200-210 :/
Tu prośba. Możesz zrobić szablon tego koła? Tzn... kartka A3, w miejscach kołków jakieś znaczki lub dziurki i punkt odniesienia względem nacięcia od położenia koła i otworów montażowych. Ewentualnie jak wyjdą różnice...proponuję zamianę :D
Ja postaram się odnaleźć tarczę z zębnikiem i kołkami z automatu do KG i też zrobię szablon.
Pozdrówka!

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2004 13:23:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
sprawdzalem w etce. Same wieńce zębate mają identyczny numer w silniku kg i mc. Ciekawe tylko czy kola zamachowe mają taką samą masę.

P.S. zostanie mi kolo zamachowe i wieniec z automata MC.

...jakim sterownikiem zaganiasz taki poskladany silnik? mac ..? moze walek rozrzadu nie współgra z momentem zaplonu, szczegolnie na wysokich obrotrach. Do tego moze coś jest nie tak z czujnikami stuku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2004 14:29:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Napewno nie jest zgrany zapłon. Zobacz tu na czasy wałków http://www.audi200.plakietki.pl/dane_techniczne.html. Koło zamahowe z MC mam luzem i jakbyś zważył swoje i zrobił szablon, to będziesz miał swoje informacje. Ja jak zdążę, to jutro lub w sobotę zważę koło z MC1 i napisze Ci wagę. Masz jeszcze to koło z KG luzem? Czy ja mogę jakoś dostosować moment zapłonu? Może przeprogramować sterownik...A ja sprzedałem MAC 11C z silnika MC1...ale błąd. Napewno jest coś nie tak, po na benzynie jak dam ostro po obrotach, ale tak do dechy kilka razy i puszczę gaz, to mam z rury taki płomień jak z 2F2F...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2004 16:05:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kolo z kg bede mial niedlugo. tak czy inaczej przeloze sam wieniec zębaty.

Mam maly dylemat. Moj stary silnik to byl mc2. tzn taka smieszna wersja, tak jakby przejsciowa miedzy mc1 i mc2. Gdzies wyczytałem, ze w 200 z napedem na przod takie cos montowali. Cos jakby mc1 z osprzetem od mc2. Napewno mialem sterownik Mac14, dwa czujniki stuku , wtrysk od mc2 (1b, 2b)i turbine K26 (w mc2 montowali k24, w 90 roku). Nie wiem jaki siedział wałek rozrządu, czy od mc1 czy od mc2 . Bede musial sprawdzić i jesli nowszy to przerzuce do nowego (uzywanego :) ) silnika. Ten silnik ktory kupilem to mc1 , trzeba go bedzie zrobić a'la mc 1 i 1/2 , tak jak moj stary był :P , tak zeby to jakoś współgrało i wymiatało :) .

...Ja mysle ze jesli masz od silnika KG : wałek rozrządu, sterownik mac, oraz rozdzielacz zaplonu (z odp ustawionym cz.halla) to powinno to współgrać, pomimo innego stopnia sprezania, jeszcze na wszelki wypadek knock sensora od kg wkręć. no chyba ze masz MIX. paliwko 98 okt.

P.S. Musze sie sprezyc i zlozyc maszyne, bo kolega kupil S4 i nie bede mial z czym wystartować :P ... jeszcze tylko maly tjuning do 200PS i bedzie git.

P.S.2 jesli chcesz osprzetu od KG to dam ci namiary na człowieka w łodzi, ma tam cały silnik, moze nawet uklad paliwowy sie ostał do dziś.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2004 00:21:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A czy jak weźmiesz sam wieniec, to mogę ewentualnie liczyć na koło?
A co do wałka, to nie jest tak łatwo u mnie. Mój KG był na płytkowych popychaczach. Wałek ma dłuższe krzywki i nie da rady go zastosować w MC gdzie popychacze są chydrauliczne. I tu mam właśnie kłopot.
Radzisz wkręcić mocniej czujnik spalania stukowego? A jakim momentem i na jakiej podkładce jest orginał? Bo ja mam przełożony czujnik z KG i wkręcony ostrożnie. I nie pamiętam jakim momentem. Nigdy nie trafiłem na dane jak to ma być. A to jest jednak istotne. Moje KG, to jeszcze sprzęt bez lambdy. Chociaż jedne ognisko awarii mi odpada... Chciałbym to wszystko poukładać jak należy. W następnym roku zapewne dokupię jeszcze jedno Audi do rodziny tyle, że nowsze. Te ma u mnie dożywocie :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2004 09:29:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
prawdopodobnie dla tego ze masz walek z mc, a uklad zaplonowy z KG, coś sie kisi na wysokich obrotach, tak mi sie wydaje.

A rozdzielacz zaplonu masz ktory?, moze w kg i mc deczko inaczej jest ustawiony czujnik halla?

Nie wiem jak doręcić czujniki stuku (u ciebie jeden) . U mnie są dwa.

P.S. walek rozrządu w MC chyba w drugiej wersji ma taki sam numer jak w silniku wolnossacym NF .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2004 18:21:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Aparat zapłonowy nie mam z KG. Napewno z MC, tylko nie wiem z którego. Ale aparat różni się tylko średnicą ośki.
Czujnik Halla może być w innym miejscu, dlatego przydałby mi się ten szablon. Jeszcze nie znalazłem tego zębnika z automatu. Przecież tam jest układ kołków o który mi chodzi.
Teraz jest jedno pytanie...czy łatwiej mi dorównać osprzęt do MC czy do KG. Ciekawe czy mapę zapłonów można jakoś wgrać do MAC 5a z MAC 11c...czy to są wogóle jakieś normalne epromy?
A może lepiej zmienić głowicę na tą z KG...Ciekawe czy podejdzie...A kombinuję tak dlatego, że w tym obecnym silniku chrzanią mi się uszczelniacze. I może tą z KG wstawić. Ta sama robota w tamtej. Ona ma też chyba większe zawory. Tylko czy uda się wstawić głowicę starego typu do nowszego bloku z kanałami olejowymi przystosowanymi do popychaczy chydraulicznych...? Wtedy zostanie tylko problem z odpowiednim kołem zamahowym...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2005 11:43:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
odgrzebuje stary temat...

na pytanie zawarte w temacie odpowiadam, ze kolo zamahowe z silnika KG pasuje do silnika MC. moze ktos kiedys bedzie potrzebowal tej info.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2005 16:05:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
:D Czas leci a wiedza się coraz większa gromadzi, także i ja coś dopiszę. Głowica z KG nie pasuje do MC właśnie przez te kanały olejowe.

Mapy zapłonów i z resztą komputery MAC 5A i MAC 11C to zupełnie inna bajka. MAC 5A jest jak stary telewizor...jeden scalak i tysiąc rezystorków i półprzewodników. MAC 11C to już trochę nowocześniejszy TV z kilkoma scalakami i epromem :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2005 07:39:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
kefir200 napisał(a):
:D Czas leci a wiedza się coraz większa gromadzi, także i ja coś dopiszę. Głowica z KG nie pasuje do MC właśnie przez te kanały olejowe.

Mapy zapłonów i z resztą komputery MAC 5A i MAC 11C to zupełnie inna bajka. MAC 5A jest jak stary telewizor...jeden scalak i tysiąc rezystorków i półprzewodników. MAC 11C to już trochę nowocześniejszy TV z kilkoma scalakami i epromem :)


a mac 14, to juz telewizor z pilotem?? :D

P.S. ja zaganiam silnik mc1 komputerem mac14 i smiga jak trzeba :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2005 20:21:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A jak masz to zrobione? Robiłem już przekłądkę instalacji elektrycznej z MAC 14 na MAC11C. Ale w drugą stronę...to nie bardzo widzę sens. MAC 14 jest na niższe doładowanie niż 11C i dodatkowo ciężko się go czipuje. MAC11C(B) jest tu o wiele podatniejszy i jest większa dostępność opisów i dokumentacji.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: