123mielony napisał(a):
ruti weź pod uwagę to że spora część ludzi która wypowiada sie o kosztach utrzymania A8 nie miała nigdy do czynienia z tym autem to tak samo jak ksiądz który uczy wychowania seksualnego

No tylko, że ja mam dwie A8 i leci już 5 lat. Na spółkę z ojcem zrobiliśmy łącznie 210 tkm - ja mam czarną, on ma srebrną.
Napiszę o modelu, który użytkuje sporadycznie czarna. Rocznik 1999, 155 tkm. Stan - bardzo dobry +.
Dlaczego 1000zł miesięcznie? - bo tyle wychodzi średnio.
1 - kupuje zazwyczaj tylko ORI części, pomijając jedynie filtry, bo tutaj opieram się o mann'a.
2 - wymian dokonuje u mechnika, nie w garażu.
3 - kupuje tylko nowe rzeczy eksploatacyjne (opony, klocki, tarcze)
Podsumowanie z ostatniego roku sezon 2011/2012:
OC i przegląd 900zł
Rozrząd ORI - 3500zł + 900zł robota
Uszczelnienie klawiatury - 500zł
Opony letnie - 4200zł
Używany kolektor dolotowy - 500zł
Wymiana oleju w skrzyni razem z nowym filtrem i uszczelkami - 1100zł
Wymiana oleju w silniku - 20L oleju i dwa filtry/ 15000 km = 750zł
Wymiana płynu chłodniczego - 100zł
Wymiana klocków i tarcz przód - 1000zł (klocki i tarcze kupiłem okazyjnie)
Wymiana klocków tył - 100zł
Wymiana przewodu hamulcowego tył - 300zł
Regeneracja zacisków tył - 300zł
Filtry powietrza - 180zł
Wizyt kontrolnych w ASO nie liczę nawet.
Ktoś powie, no tak kupisz opony i masz na kilka sezonów, rozrząd wymienisz i też polatasz...
No tak, ale zrobisz rozrząd walnie Ci uszczelniacz na wale i robota od nowa. W zimie na letniakach nie pojeździsz, a opony tanie nie są.
To może napiszę jeszcze co zrobiłem w sezonie 2010/2011
OC - 850zł
Przepływka - 550zł
Nowe katy JMJ - 750zł (zamiennik)
Nowe łożyska - 500zł
Klima - przegląd + filtry - 350zł
Uszczelnienie miski olejowej - 200zł
Oleum + filtry - 750zł
Koszty wulkanizacji - 250zł
Nowa opona - 1100zł
Uszczelnienie wału - 250zł
Wymiana płynów w dyfrach - 300zł
Nowy płyn hamulcowy - 90zł
Nowe żarniki Xenon - 300zł Philips
Lampa tył używka- 100zł
Spinka zaślepki haka - 60zł
Przeguby regeneracja - 500zł
2 wahacze górne - 500zł
Gruszka dolotu - 200zł
Sonda lambda - 500zł z wymianą
Ceny liczone mniej więcej i czasem udało się kupić w dobrej cenie. Błahostki takie jak spineczki, dywaniki itp pominąłem. Robocizny w większości przypadków nie uwzględniam. Mam na wszystko kwity.
Materiałów pielęgnacyjnych nie uwzględniam
Dla porównania podam auto ojca, które jest trochę bardziej traktowane po macoszemu.
Ojciec wydaje mniej niż ja i z chęcią ładuje zamienniki - zazwyczaj, bo czasem nie ma zamienników lub cena ori jest podobna.
W ostatnim roku robił rozrząd na Ori częściach
- wyszło około 4300zł z robotą
- magiel regeneracja 2000zł,
- hamulce 1000zł
- używka pompa ABS - 250zł
- komplet opon "17 3000zł
- coś tam z LPG - 400zł
- przepływka - 500zł
- świece - 350zł
- olej + filtry - 400zł
- OC + Przegląd - 800zł
Pomimo, iż jakoś strasznie o nie nie dba, to auto pochłania worek kasy. Do roboty szykuje mu się ręczny, heble przód powoli do wymiany i już coś mu się tam dymi pod maską, więc jakiś wyciek jest.
Nie wiem chłopaki jak dbacie o wasze auta, ale wnosząc po tym co piszecie, to pewnie same rodzyny.

- joke.

Przebiegi aut nie są jakieś magiczne - moje A8 robi 17-18tkm rocznie. Srebrna ~35 tkm.
Za kryterium kosztów utrzymania założyłem 1000zł i moim zdaniem jest to "rozsądne" podejście do tematu. Dzięki temu nie czuje się zaskoczony ani ekonomicznie, ani w drodze... i oby tak dalej.