.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 06:58:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Coupe B2 2.1 KE]czy powinien dymic??
PostNapisane: 17.lis.2003 09:53:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
W kwietniu odlozylem troche kasy i postanowilem zrobic remont silnika w moim audiku, moze nie byl zbyt konieczny ale irytowalo mnie to ze dymil powyzej 4000obr/min i trzeba bylo wowczas dolewac olej, no wiec z tego co pamietam powiezdzeli ze nalezy tylko pierscienie wymienic, 2 miechy wczesniej robilem glowice: uszczelniacze zaworow itp, Teraz autko ma juz ponad 5000 tys po remoncie i nie forsowalem go zbytnio przez ten czas, a moim zdaniem nic sie niezmienilo tyle samo pali oleju i w tych samych momentach kopci, ostatnio pojechalem nim 150 (42000/m), a za mna ciagnela sie smuga niebieskiego dymu:(
Co z tym robic, czy tak powinno byc, macher mowi ze jeszcze sie nie ulozylo i zebym czekal do wymiany oleju, a potem powinno byc lepiej??

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 22.lis.2006 22:47:21 przez jmm, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2003 22:48:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
NIkt mi nie odpowie?? :| :/

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2003 22:59:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2003 08:20:20
Posty: 75
Lokalizacja: Gdańsk
Może te uszczelniacze zaworów co były robione wcześniej zostały spaprane, a może masz już trzonki zaworów tak wychudłe, że i uszczelniacze nie dociskają dobrze, i wlewa się olejek gdzie nie trzeba :?:

_________________
2002->2007- Audi 80 B2 YN '79
2007->------- Audi 80 B3 PM '89
2009->------- Audi 80 B2 JN '85
Obrazek
mail admin@tkaudi.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2003 23:33:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 23:50:24
Posty: 149
Lokalizacja: Bytom
Moim zdanie to niepotrzebnie robiles remonta...
Napisz ile oleju ci bral przed remontem??
Bo jezeli chodzi o silniki audi to sa one bardzo trwale i najpierw trza secjalistycznej diagnozy co i jak (chyba ze takowa miales) a potem mozna myslec o "remoncie
Napisz jaki przebieg autko mialo..?
W zasadzie to kazdemu z nas ojej bieze i to jest normalne ( oczywiscie w pewnych granicach )
Jezeli bralo ci okolo liita na 10 tkm to jest w miare i za remonta bym sie nie bral ( nie warto i po co )
No chyba ze troche wiecej jakie byl objawy ze podjoles sie remontu...

_________________
B3 1.8 E 1999------>2003
Coupeta ABK 2003------>22.09.2005
B4 quattro AAH 2004------>2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2003 00:29:33 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wymiana pierscieni w starych silnikach to nieporozumienie .... wiadomo ze silnik nie stoi idealnie pionowo tylko jest pochylony pod katem ... przez iles tam tys km z okraglego cylindra robi sie jajowate jajo ... wszystko jest idealnie dopasowywane w miare postepu zuzycia , wszystkie elementy wzajemnie sie dopasowywuja ... niestety w pewnym momencie zaczyna brakowac materialu i silnik zaczyna tracic kompresje, brac olej itp ... jezeli mialyby byc to tylko piercienie olejowe, jezei silnik nie traci kompresji to to ze bierze olej po remoncie powinno sie uspokoic z czasem (okragle pierscienie musza sie ulozyc w jajowatych cylindrach) natomiast jezeli byly kupowane nieoryginalne gumki , nieoryginalne pierscienie to do tego calego cyrku dochodzi jeszcze kwestia materialu ... nieoryginalne gumki szybko twardnieja i zczynaja puszczac olej a nieoryginalne pierwnienie , w zaleznosci od producenta sa albo za miekkie i sie bardzo szybko sciraja albo sa za twarde i bardzo dlugo sie scieraja ... prawda jest taka ze nie oplaca sie robic niczego wiecej poza remontem glowicy w takim silniku ... jezeli cos jest nietak z dolem silnika taniej i pewniej jest wymienic caly silnik ... takie sa prawa rynku i zdrowego rozsadku ... stary silnik zawsze moze zostac na czesci lub mozna go oddac na zlom a za zarobione pieniadze mozna kupic piwo ktorym mozna uczcic pamiec tego martwegho silnika

albo jak ktos jest tak zakrecony jak ja to moze sobie silnik powiesic na scianie :):

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2003 10:54:03 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Masz silnik powieszony na ścianie??? :galy: :galy: :peace:

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2003 14:05:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
OK. Tyle ze nigdy nie ma pewności w jakim stanie jest kupowany drugi silnik. Wiadomo że wiekowo jest podobie, a i przebiegi są porównywalne, więc może się okazać że kupimy takieg samego szrota.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2003 14:37:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
ten niebieski dymek mówi o spalaniu oleju :<

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2003 20:20:13 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
stan silnika nie zalezy od wieku i ilosci kilometrow tylko od tego czy byl regularnie olej wymieniany i czy nie byl katowany na zimnym ...

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2003 20:31:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
jak wymieniałeś pierścienie to może twój macher nie przeszlifował gładzi cylindrów specjalnym przyżądem który powoduje ze gładzie matowieją i wtedy szybko się wszystko dociera (a w zasadzie to wogóle dopiero wtedy jest możliwe żeby się pierścienie dotarły) Jak tego nie zrobił to życzę powodzenia w docieraniu silnika, bedzie Ci brał tyle samo albo jeszcze więcej oleju.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2003 12:18:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
przebieg to ok 300tys, sprezanie i moc bylo tylko przy wysokich obrotach dymil, co do spalnia oleju to nie wiem bo jak jezdzilem spokojnie do 3000 to wogole nie bral dopiero na wyzszych obrotach dymil i wtedy bywalo oleju.
W sumie jestem ciekaw czy przesliwoal gladzie cylindrow.
Aha wlasnie zastanawialem sie czy wymienic silnik czy go remontowac ale wlasnie macher powiedzial ze jest w dobrym stanie i tylko pierscienie trzeba wymienic

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2003 21:40:00 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak mozna w 300tysiecznym silniku same pierscienie wymieniac ? ... a to ze olej znika przy wyzszych obrotach to wina zaworow , luzow na nich i gumek na zaworach ... jakby pierscnienie byly do dupy to mialbys znikanie oleju w pelnym zakresie obrotow i spadek kompresji ... no chyba ze silnik byl przegrzany ... wtedy lepiej caly silnik wymienic

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2003 01:04:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
i znowu okazało się, że sprytny (oszczędny) dwa razy płaci... :/

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2003 21:49:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
no to w takim razie juz nie wiem jak oni mi to glowice zrobili (wymiana gumek uszczelniaczy, itp) skoro po tej naprawie tak samo kopcil wiec zdecydowlaem sie na wymiane perscieni:/
Nie wiem czy to ma jakis zwiazek ale poprzedni wlasciciel chyba dlugo oleju nie wymienial i mi si ponoc olej w silniku zapalil (!!)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: