Ok. Autko po reanimacji uszkodzonej części. Przy remoncie silnika wymieniłem uszczelki na pompkach, zrobiłem na nich 10kkm i dzisjaj zapodalem nowy zestaw na kazdą pompkę..
Przeróbka trzpienia na wersję poprawioną aby nie było niespodzianek, mam nadzieję że te nowe ulepszone są dobre....
Autko zagadało bez problemu, delikatnie jakby coś gdzieś postukiwało, ale to moje dziwne odczucie, wiem te typy tak mają...
Zobaczymy czy jutro z rana odpali od strzała. Mam taką nadzieję

ale życie pokaże że będzie inaczej

...
Jutro dzięki uprzejmość Arthurra poddamy go jeszcze skanerowi vag

czy dawki są ok...
Jedno ważne pytanie... Najważniejsze logi jesli chodzi o dawki to 18 i 23 dobrze mówie

Jeśli będą dużę odchyły bo były wymieniane trzpienie i śruby na popychaczach pompek, to jak korygować ustawienie śrubą
Śruby były ustawiane bez zegara pomiarowego, ktory wskazuje najniżej położony punkt wciśnietej pompki. Śruba była odkręcona na 200 stp jak jest zalecane do atj i ajm . Jeśli dawki wyjdą kiepskie -,+ to w którą stronę podciągnąć śrubę

poluzować czy dociągnąć ja

na 180 czy 220stp
Poniżej starałem sie opisać dla potomnych to co robiłem
Wiecie o co tutaj chodziło więc nie będe sie rozpisywał z demontażem wszystkiego.
To było powodem wymiany starych trzpieni na nowe podobno ulepszone ktore są montowane w młodszych rocznikach.
Pękniety trzpień na pół. Podobno to normalka
Nowy trzpien po lewej, pękniety w środku a po prawej stary trzpień w śrubie.
widok z innej strony

Ciekawostka dość ciekawa

te opiłki na pompce to amelinium

tak dokładnie z wyrabiających się gniazd popmki

Widoczne na pompce ślady otarcia o głowicę te jasne paski koło oringów.

Ale ok przechodzimy dalej...
Czyścimy pompki, zakładamy nowe oringi, pierscien i zawleczkę. W gore talerzyka wciskamy nowy trzpień.

Tak to wygląda

Z nowym

Ze starym

Luzne pompki w głowicy

Ze śrubami

Do montażu śrub i regulacji powinniśmy mieć specjalny zegar który pokaże nam ramię popychacza w najniższym położeniu( wcisnieta pompka).
ja to robiłem na oko z uzyciem waserwagi
Jesli mamy ramie popychacza w najniższym punkcie to skręcamy srubę do oporu a potem ją luzujemy o 200stp. Bez odpowiednich narzędzi cięzko ale ja se poradziłem kątomierzem

Zaznaczamy śrubę a potem ja cofamy i kontrujemy nakrętką i tak każdą... opis troszku skrócony bo wspomniane tam powinno być o odległosci ustawienia pompki itd ale to mozna znaleść na stronie Vag , Vw ...
skręcamy do kupy... palimy i vagujemy....
vag-owanie dopiero jutro, wiec w razie czego dopiszę resztę..
