Zagor napisał(a):
Nie dam się pokroić za to - ale z mojej wiedzy wynika, że Touareg nie ma torsena między osiami, ma dwa mechanizmy z mokrym sprzęgłem wielopłytkowym z elektroniczną blokadą (tylny dyfer jako jako opcja).
nie znam sie.... moge sie podeprzec jedynie belkotem marketingowym
http://www.informacje.maxiauto.pl/Volks ... ,2433.htmlbełkot marketingowy napisał(a):
4MOTION
W wersji podstawowej 4MOTION wszystkie Touaregi nowej generacji dysponują napędem na cztery koła z samoblokującą przekładnią rozdzielczą typu Torsen (zdolność pokonywania wzniesień 31 stopni) i elektronicznymi blokadami mechanizmu różnicowego (EDS) przy wszystkich czterech kołach. Podobnie jak Tiguan Track & Field, Touareg posiada ponadto „Program jazdy offroad”, który po uruchomieniu odpowiednim przyciskiem dostosowuje ABS, EDS i ASR do jazdy w terenie, włącza automatycznie system ułatwiający zjeżdżanie z góry i dopasowuje punkty zmiany przełożenia automatycznej przekładni.
4XMOTION
Klienci, którzy wykorzystują SUV-a w najtrudniejszych z możliwych warunków, mogą wybrać Touarega V6 TDI z napędem 4XMOTION (zdolność pokonywania wzniesień 45 stopni). Opcja ta jest oferowana jako pakiet Terrain-Tech. Obejmuje on, tak jak u poprzednika, centralny mechanizm różnicowy z blokadą i elektronicznie regulowaną blokadą wielotarczową, a także przekładnią redukcyjną (2,69:1), podwyższony prześwit (z przodu 10 mm, z tyłu 15 mm) i zbiornik paliwa 100 litrów zamiast 85 litrów. W normalnym trybie rozdział sił napędowych między przednią a tylną osią (40:60) jest zależny od poślizgu. Poza tym centralny mechanizm różnicowy może być zablokowany w celu uzyskania stałego rozdziału napędu.
Cytuj:
Co do hybrydy 4x4 coś takiego popełnił Citroen - DS5 się to nazywa, FWD pędzone spaliną, RWD (do 120km/h chyba) elektryk.
nie tylko... toyota/lexus tez ma to normalnie w sprzedazy a nie tylko na stronie www
Jest to cos typu np silnik np 150ps fwd i ze 30% extra w elektryce co pozwala bujac sie po miescie na bateriach
Ja osobiscie bylbym zainteresowany nawet 5-10km na tyle aby zwyczajnie dopomoc ruszeniu zima czy na sliskim (nawet zeby bez extra woelkich aku to bylo ale np dolaczana na sprzegielku extra pradnica - ale wtedy nie mozna na samej elektryce sie bujac
sa tez auta elektryczne gdzis silnik spalinowy sluzy nie do napedu ale ladowania akumulatorow (to pozwala zoptymalizowac jego prace dla okreslonych obrotow - odpadaja sprzegla, skrzynie, mechanizmy roznicowe )....no i napede 4x4 bylby prostrzy... wszelkie "blokady mechanizmow" takze... tyle ze opel ampera ma chyba fwd (ale to poczatki)