.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 18:51:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 19:52:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Haldex 4 też taki sobie, niby ma już na stałe 10% na tył, ale na początku i tak mocno przodem wyjeżdża, zupełnie jak torsen na letnich :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 22:11:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
szmelcwagen ma troche wiecej modeli niz passat i golf
sa np takie auta jak
Phaeton, Touareg

w tourequ technicznie jest z tego co wiem torsen a nazywa sie to handlowo tez 4 motion
chyba podobnie jest w phaetonie

Haldex dla zwyklego zjadacza chleba co jezdzi po asfaltach jest lepszy bo zwyczajnie mniej wachy auto pali, przez wiekszosc robionych km naped na 4 kola nie daje nic a dolaczanie tego napedu w haldexie jest praktycznie niezauwazalne (mialem okazje pobawic sie skoda yeti)
Obstawiam, ze na ulice przebije sie koncepcja hybrydy: przod spalinowka a tyl elektryczny... nie mialem okazji jechac ale cechy jak:
- ekologia i ekonomia w miescie
- dodatkowe kilkadziesiat PS w momencie przyspieszania
- brak pitolenia sie z walem, haldexami/torsenami
to konkretne zalety

Minus jak dla mnie to:
- cena/doplata chwilowo trpche przyduza
- ciezki tyl bo akumulatory waza (ale to rownowazy troche przyciezki przod)
- mniejszy bagaznik

Kluczem pewnie jest miniaturyzacja akumulutarow
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 12.lis.2012 23:58:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Nie dam się pokroić za to - ale z mojej wiedzy wynika, że Touareg nie ma torsena między osiami, ma dwa mechanizmy z mokrym sprzęgłem wielopłytkowym z elektroniczną blokadą (tylny dyfer jako jako opcja).

Co do hybrydy 4x4 coś takiego popełnił Citroen - DS5 się to nazywa, FWD pędzone spaliną, RWD (do 120km/h chyba) elektryk.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 13.lis.2012 06:58:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Zagor napisał(a):
Nie dam się pokroić za to - ale z mojej wiedzy wynika, że Touareg nie ma torsena między osiami, ma dwa mechanizmy z mokrym sprzęgłem wielopłytkowym z elektroniczną blokadą (tylny dyfer jako jako opcja).

nie znam sie.... moge sie podeprzec jedynie belkotem marketingowym
http://www.informacje.maxiauto.pl/Volks ... ,2433.html
bełkot marketingowy napisał(a):
4MOTION

W wersji podstawowej 4MOTION wszystkie Touaregi nowej generacji dysponują napędem na cztery koła z samoblokującą przekładnią rozdzielczą typu Torsen (zdolność pokonywania wzniesień 31 stopni) i elektronicznymi blokadami mechanizmu różnicowego (EDS) przy wszystkich czterech kołach. Podobnie jak Tiguan Track & Field, Touareg posiada ponadto „Program jazdy offroad”, który po uruchomieniu odpowiednim przyciskiem dostosowuje ABS, EDS i ASR do jazdy w terenie, włącza automatycznie system ułatwiający zjeżdżanie z góry i dopasowuje punkty zmiany przełożenia automatycznej przekładni.

4XMOTION

Klienci, którzy wykorzystują SUV-a w najtrudniejszych z możliwych warunków, mogą wybrać Touarega V6 TDI z napędem 4XMOTION (zdolność pokonywania wzniesień 45 stopni). Opcja ta jest oferowana jako pakiet Terrain-Tech. Obejmuje on, tak jak u poprzednika, centralny mechanizm różnicowy z blokadą i elektronicznie regulowaną blokadą wielotarczową, a także przekładnią redukcyjną (2,69:1), podwyższony prześwit (z przodu 10 mm, z tyłu 15 mm) i zbiornik paliwa 100 litrów zamiast 85 litrów. W normalnym trybie rozdział sił napędowych między przednią a tylną osią (40:60) jest zależny od poślizgu. Poza tym centralny mechanizm różnicowy może być zablokowany w celu uzyskania stałego rozdziału napędu.





Cytuj:
Co do hybrydy 4x4 coś takiego popełnił Citroen - DS5 się to nazywa, FWD pędzone spaliną, RWD (do 120km/h chyba) elektryk.

nie tylko... toyota/lexus tez ma to normalnie w sprzedazy a nie tylko na stronie www
Jest to cos typu np silnik np 150ps fwd i ze 30% extra w elektryce co pozwala bujac sie po miescie na bateriach
Ja osobiscie bylbym zainteresowany nawet 5-10km na tyle aby zwyczajnie dopomoc ruszeniu zima czy na sliskim (nawet zeby bez extra woelkich aku to bylo ale np dolaczana na sprzegielku extra pradnica - ale wtedy nie mozna na samej elektryce sie bujac



sa tez auta elektryczne gdzis silnik spalinowy sluzy nie do napedu ale ladowania akumulatorow (to pozwala zoptymalizowac jego prace dla okreslonych obrotow - odpadaja sprzegla, skrzynie, mechanizmy roznicowe )....no i napede 4x4 bylby prostrzy... wszelkie "blokady mechanizmow" takze... tyle ze opel ampera ma chyba fwd (ale to poczatki)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 13.lis.2012 09:23:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Poszukałem znalazłem takiego pdf, Przemekk74 miałeś rację, siedzi tam torsen, generalnie dość skomplikowana ta skrzynia rozdzielcza :)
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_302.PDF

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 13.lis.2012 09:31:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
przemekk74 napisał(a):
w tourequ technicznie jest z tego co wiem torsen a nazywa sie to handlowo tez 4 motion
chyba podobnie jest w phaetonie


zupełenie tak samo jak Quattro w np. A3/S3, 4 Motion to nazwa handlowa z której nic nie wynika, Passat b5 też jest 4 Motion a ma torsena, każde 4x4 to albo Quattro albo 4 Motion a genercje napędów zupenie inna para kaloszy, phaeton na pewno nie ma haldexa, pewnie dlatego ma montowany wzdłużnie silnik VR6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 13.lis.2012 17:36:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
W stajni VW jest więcej kombinacji czteronapędówek niż w audi

4Motion w Golf, Passa, Tiguan, Sharan, T5 = haldex
4XMotion w Touaregu (starym)to taka wariacja na temat torsena - nie siedzi tam sam torsen
4Motion w Phaetonie = torsen

Z nowości VW Amarok* ma torsena z blokadą tylnego mostu, ale ma też staroświeckie AWD z dołączanym przodem

Wszystkie wzdłużne jednostki w VW napędzają taki sam układ napędowy jak w Audi ze wzdłużnymi z wyjątkami j/w


*mam nadzieję, że za tydzień spadnie śnieg, tak z pół metra ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 13.lis.2012 18:43:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
zioolko napisał(a):
W stajni VW jest więcej kombinacji czteronapędówek niż w audi

4Motion w Golf, Passa, Tiguan, Sharan, T5 = haldex
4XMotion w Touaregu (starym)to taka wariacja na temat torsena - nie siedzi tam sam torsen
4Motion w Phaetonie = torsen

Z nowości VW Amarok* ma torsena z blokadą tylnego mostu, ale ma też staroświeckie AWD z dołączanym przodem

Wszystkie wzdłużne jednostki w VW napędzają taki sam układ napędowy jak w Audi ze wzdłużnymi z wyjątkami j/w


*mam nadzieję, że za tydzień spadnie śnieg, tak z pół metra ;)


*nowy nabytek? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 13.lis.2012 19:41:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Zagor napisał(a):
Nie dam się pokroić za to - ale z mojej wiedzy wynika, że Touareg nie ma torsena między osiami, ma dwa mechanizmy z mokrym sprzęgłem wielopłytkowym z elektroniczną blokadą (tylny dyfer jako jako opcja).

Co do hybrydy 4x4 coś takiego popełnił Citroen - DS5 się to nazywa, FWD pędzone spaliną, RWD (do 120km/h chyba) elektryk.


tylny dyfer jest tam zawsze, jego szpera może być opcją (np coś o ograniczonym poślizgu)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 13.lis.2012 19:59:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
hubos21 napisał(a):

*nowy nabytek? :)

Do firmy rodzinnej bierzemy, będzie śnieg to będę użyczał. Torsenem z blokadą i wysokim zawiasem zimy jeszcze nie atakowałem - będzie zabawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 15.lis.2012 16:14:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
hubos21 napisał(a):
czy nowa A7 na pewno ma torsena?

Tak najnowszej generacji na dodatek.

Kilka filmów na temat rodzajów napędów.





_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 01.gru.2012 20:19:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Odświeżę temat, bo nie będe zakładał innego.

Pierwsze koty w 4motion za płoty.

Od odebrania z salonu zrobiłem w tydzień prawie tysiąc kilometrów Amarokiem.
Napęd bajka.
Śniegu niestety jeszcze nie uraczyłem. Ale w 20-30 cm. błocie na placu budowy idzie jak przecinak. Nie trzeba nawet zapinać blokady.
Zakręty (jak i jazda po prostej) na śliskim i suchym to bajka.
Autostrada 140 km/h (2200 obrotów) po płaskim 11 litrów. Pod górkę 13-15 litrów.
Jestem pod wrażeniem jak tak duże i ciężkie auto z zawieszeniem na resorach piórowych (tył) może się neutralnie prowadzić po szybkich winklach - szok (i z jakim komfortem).
Jakby się ktoś zastanawiał jaka tam siedzi skrzynka to jest to ZF 8HP montowana od 2010 roku w A8 D4.

Dawno się tak nie bawiłem. Wydaje mi się że torsen 40:60 jest dużo mniej nerwowy niż 50:50


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ALL] QUATTRO kontra 4 MOTION
PostNapisane: 01.gru.2012 20:45:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Nowy zakup to cieszy człowieka. :) Ja jakiś czas temu mogłem sobie posiedziec w salonie sprzedaży. Z racji dyskusji o napedach taki oto filmik wynalazłem z udziałem Amaroka. Krótko i na temat. ;)


_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: