no ma sporo wyższy pułap maksymalny spalania, co do minimalnego to potrafi podobno nie wiele spalić (niby 12 pb) ...
Niem wiem jeszcze, spróbuje gdzieś indziej jeszcze poszukać informacji o tym 1.9. Jeżeli faktycznie okaże się że z tym silnikiem jak z jajkiem to wolę krótszy zasięg w 2.7...
Na pewno mogę jeden wniosek wyciągnąć, silniki się skończyły. 2.7 i 1.8T to ostatnie z tych starych dobrych solidnych, a dizle chyba skończyły się na kultowych AFN, 1Z, AHF.... pomijam jednostki wolnossące... Oczywiście nie chcę tą wypowiedzią nikogo urazić, zwłaszcza tych co użytkują 1.9 pd bo na tle innych dizli to wypada ten silniczek najlepiej, ale jednak to chyba już nie jest to co było...
,,na forum brak tematów potwierdzających przypadłość na usterki głowic w 1.9 PD 130ps,, - szukajcie a znajdziecie, a im więcej szukam tym bardziej jestem zaniepokojony tym motorem, który chyba za dużo wspólnego z pierwszymi 1.9 nie ma...
Panie Bogumile wielki szacunek dla Pańskiej pracy.
Wiele nauczyłem się z tego forum właśnie od Pana.
Z wielką chęcią wypiłbym z Panem wielkie piwo a jeszcze lepiej dobrą wódkę.
Dzięki Pana postom odważyłem się podnieść u siebie głowicę w moim AWXie
powód opisywany już na tym forum. Chodziło o brak mocy przy ekstremalnym remapie. Moc kończyła się na 160km przy turbinie z BRD i Wtryskach AL.
Nie otrzymałem żadnych konkretnych podpowiedzi gdzie szukać przyczyny, postanowiłem więc sprawą zająć się samemu. Pierwsze co to pomiar ciśnienia sprężania. wyszło 4x29. Vag pokazuje w bloku 13 dość duże odchyłki na cylindrze 2. Pozamieniałem więc wtryski miejscami aby wykluczyć nieudolność wtrysków ale odczyty pozostały bez zmian.
Decyzja podniesienie głowicy. Miałem druga wcześniej kupioną i przygotowaną wiec poszło mi gładko.
Ale jak przyjrzałem się mojej starej to włosy stanęły mi dęba.
Na każdym cylindrze pęknięcia pomiędzy gniazdem zaworów a gniazdem wtrysku.
Tych tematów na prawdę jest sporo...
_________________