.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lis.2024 05:10:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 28.lis.2012 22:48:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
nie mamy w jednym miejscu zebranego materiału na temat przyczyn wzrostu spalania , co mnie skłoniło do tego tematu a to ,że moje auto ustawicznie z roku na rok podnosi swój apetyt konsumpcyjny ,
kiedyś moja esa paliła max 14 l lpg przy spokojnej jeżdzie w trasie odczyty z fisa były mniejsze ,teraz wciąga +-15 l i fis pokazuje więcej a autu nic widocznego nie dolega , przynajmniej vag o niczym nie donosi więc o co tu biega ?

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 28.lis.2012 23:12:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
nigdy nie miałem V8 ale w innych silnikach najprostsza droga do poprawy pracy i zmniejszenia spalania to zrobienie głowicy/głowic, przede wszystkim dotarcie zaworów, warto też się przyjrzeć wydechowi czy się nie rozszczelnił, swoją drogą to nie wiem czym się przejmować w Twoim wypadku 14l to u mnie często jest w 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 29.lis.2012 04:41:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Mario! W trasie na europejskim gazie tez ci wiecej pociagnal? Bo wiesz, ze w naszym pieknym P`boro gaz jest o kant dupy rozbic!

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 29.lis.2012 08:29:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
metyoo napisał(a):
Mario! W trasie na europejskim gazie tez ci wiecej pociagnal? Bo wiesz, ze w naszym pieknym P`boro gaz jest o kant dupy rozbic!

właśnie o to chodzi ,że zawsze przy około 120 km fis pokazywał na trasie pl-uk czy uk-pl było w granicach 13-14 l teraz miałem 16,5 -17 l
im szybciej jechałem tym wolniej rosło spalanie przy 200 fis pokazywał 20 l ,
jeszcze półtora roku temu miałem odczyty po 17-18 l jak na haku miałem przyczepę z dwoma końmi czyli ponad 2 tony
zawsze posiadacze motoru v8 pisali ,że pali im po 17 l lpg co mnie dziwiło bo moja w trasie paliła przy spokojnej jeżdzie nie więcej jak 13,5 l tak wychodziło z tankowań 43 l na około +- 300 km kilka razy zrobiłem 350 km na zbiorniku i też trochę załadowany byłem

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 29.lis.2012 10:43:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
A dawno zmieniałeś świece, kable, cewki? Mi po wymianie tych elementów spalanie gazu spadło o 2 litry :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 29.lis.2012 17:31:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
kable mają około 2 lat bosch ,świece też coś koło tego bosch z aso mam ngk w zapasie ale jakoś nie podoba mi się jak się wypalają a właściwie nie wypalają bo są zakopcone ,kopułki i palec czyszczone w lipcu

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 29.lis.2012 18:24:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
A sondy lambda kiedy wymieniałeś??

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 29.lis.2012 22:02:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
Zagor napisał(a):
A sondy lambda kiedy wymieniałeś??

sondę bo jest jedna w ciągu jakichś czterech lat wymieniłem kilka sztuk, 2 x bosch z serwisu 2x bosch ze sklepu o tym samym numerze ,jeden bosal i teraz bosch uniwersalny o dziwo od roku działa , sprawdzany miernikiem i programem od gazu bo sonda jest podpięta zresztą jak pada mi sonda to auto zaczyna wariować w zakresie do 2,5 tyś . obrotów

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 30.lis.2012 11:39:44 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Jeśli to Ciebie uspokoi to u mnie (identyczny zestaw jakby nie patrzeć :) ) spala średnio (większość trasa) 15-16.5l. Gdy pojawia się trochę miasta to spalanie wzrasta w mieszanym cyklu do 17l z hakiem. Najniższe spalanie jakie odnotowałem na przestrzeni ponad 30kkm to ok.14.5l w trasie. Świece zmienione na Bosch platynowe 2 tygodnie temu, kable nie objawiają oznak zużycia, cewka, kopułka - nie wiem. Chorobliwych oznak brak :peace:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 30.lis.2012 17:25:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Maniek, zmień wreszcie te elektro zawory udające wtryskiwacze LPG (Valteki) które maja juz przebieg pewnie ze 100.000 + to i spalanie Ci wróci do poprzedniego poziomu :diabel:

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Ostatnio edytowano 30.lis.2012 17:28:37 przez Pawlo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 30.lis.2012 17:27:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Pawlo napisał(a):
Maniek, zmień wreszcie te elektro zawory udajaące wtryskiwacze LPG (Valteki) które maja juz przebieg pewnie ze 100.000 + to i spalanie Ci wróci do poprzedniego poziomu :diabel:

Popieram :peace:

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 30.lis.2012 17:46:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
Pawlo napisał(a):
Maniek, zmień wreszcie te elektro zawory udające wtryskiwacze LPG (Valteki) które maja juz przebieg pewnie ze 100.000 + to i spalanie Ci wróci do poprzedniego poziomu :diabel:

pamiętasz jak regenerowaliśmy waltki z kornelem u ciebie w firmie , przed tamtą regeneracją nie miałem takiego spalania , poza tym spalanie pb też poszło do góry
tak apropo ktoś wie gdzie kupić rozdzielacz do wtrysków magic jet ale z jakiegoś metalu http://www.drypa.pl/kategoria552_WTRYSK ... _gazu.html bo tu takowego nie ma a to czego potrzebuję http://nagaz24.pl/listwa-wtryskiwaczy-m ... ,p,pl.html bez wtryskiwaczy bo te mam

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 30.lis.2012 20:18:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
mariuszj0808 napisał(a):
Pawlo napisał(a):
Maniek, zmień wreszcie te elektro zawory udające wtryskiwacze LPG (Valteki) które maja juz przebieg pewnie ze 100.000 + to i spalanie Ci wróci do poprzedniego poziomu :diabel:

pamiętasz jak regenerowaliśmy waltki z kornelem u ciebie w firmie , przed tamtą regeneracją nie miałem takiego spalania , poza tym spalanie pb też poszło do góry
tak apropo ktoś wie gdzie kupić rozdzielacz do wtrysków magic jet ale z jakiegoś metalu http://www.drypa.pl/kategoria552_WTRYSK ... _gazu.html bo tu takowego nie ma a to czego potrzebuję http://nagaz24.pl/listwa-wtryskiwaczy-m ... ,p,pl.html bez wtryskiwaczy bo te mam



No zgadza się ale z tego co wiem o waldkach to taka regeneracja pomaga na +/- 5 tysi km po czym następuje rozjazd adaptacji sondy własnie przez te elektro-zawory co może mieć przyczyne na zwiekszoną konsumpcje pb /lpg

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 05.gru.2012 21:51:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
wymieniłem świece na ngk i auto wydaje się zamulone , nawet żona powiedziała ze silnik stracił jak gdyby swój agresywny gang a spalanie chyba to samo

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 08.gru.2012 22:43:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Tylko kabli na NGK nie wymieniaj, większego gów** dawno nie kupiłem, 380zł w plecy, rwą się w rękach, same z siebie popękały, a gwarancji nie chcą przyjąć bo porwane. Kupiłem jakies polskie janmory premium z 3 letnią gwarancją i jak ręką odjął.

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 09.gru.2012 19:34:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
jmm napisał(a):
Tylko kabli na NGK nie wymieniaj, większego gów** dawno nie kupiłem, 380zł w plecy, rwą się w rękach, same z siebie popękały, a gwarancji nie chcą przyjąć bo porwane. Kupiłem jakies polskie janmory premium z 3 letnią gwarancją i jak ręką odjął.

na razie siedzą kable boscha i pewnie jeszcze posiedzą ja kupiłem kiedyś sentecha i wnerwiały mnie te za długie fajki więc wymieniłem na boscha

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 09.gru.2012 20:02:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
NGK to porażla jak wytrzymają 3 lata to cud, tylko BERU, kupisz raz i spokój do końca życia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 12.gru.2012 10:11:10 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
jmm napisał(a):
Tylko kabli na NGK nie wymieniaj, większego gów** dawno nie kupiłem, 380zł w plecy, rwą się w rękach, same z siebie popękały, a gwarancji nie chcą przyjąć bo porwane. Kupiłem jakies polskie janmory premium z 3 letnią gwarancją i jak ręką odjął.

Potwierdzam. W byłym ACK założyłem to g.... i po jakimś (niedługim) czasie dawały oznaki zużycia (przebicia). Jak kable miały ok.rok, zmieniałem rozrząd i jeden kabel mi urwali przy rozpinaniu z cewki, na innym zrobiło się przebicie, awaryjnie musiałem założyć jeden ze starych przewodów Bremi i jak ręką odjął :) W każdym razie NIE POLECAM !!! Do niedawna eSa jeździła na świecach NGK (zakładanych jeszcze w CH ok.40 kkm temu wg knigi serwisowej :) ), zmieniłem na świece platynowe Boscha i zauważam poprawę w pracy silnika. Zastanawiam się jakie kable wybiorę do AEC jak już będę musiał je wymienić (narazie nie widzę takiej konieczności) bo do tego silnika jak wiadomo najtańsze nie są. NGK ok.900zł (odpadają zdecydowanie), ASO ponad 2000zł za komplet, najtańszy Sentech ok.400zł (tego też nie założę) no i Bosch - ok.1000-1200zł ale jest problem z dostępnością. Takie kable też siedzą u mnie w tej chwili i widzę po przebiegu że są ok. Używał ktoś przez dłuższy czas Janmora :?: Warto się w to pchać :?: Koszt ok.600-650zł. Jak z wytrzymałością :?:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 12.gru.2012 10:37:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
a BERU/BREMI nie ma dostępnych do AEC?

EDIT

W IC nie ma nic, pomijam już ich ceny

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [pb lpg on] przyczyny wzrostu spalania
PostNapisane: 13.gru.2012 15:24:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2009 11:19:33
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa
Hamulce. Zapieczone prowadnice tylnych zacisków to wzrost zużycia paliwa o 1,5 litra na 100 km. Doświadczone na własnej skórze niestety.
Przyczyną wzrostu mogą być również zastane klocki w zaciskach.
Stan hamulców łatwo sprawdzić. Zatrzymując się pozwólcie, aby samochód znieruchomiał "sam z siebie". Jeśli nastąpi to w wyczuwalnym szarpnięciem, to oznacza, że trzeba zajrzeć w zaciski.

Łożyska. Jedno łożysko stawiało mi duży opór nie hałasując przy tym zbytnio. Po wymianie, kolejne 0,5 litra gazu w dół.

W planach wymiana oleju w skrzyni i dolewka specyfiku ułatwiającego smarowanie.

_________________
JEST: AUDI 100 C4 Avant ABC '94
JEST: AUDI 100 C3 Avant 2.3 B-G '89/'94
BYŁ: AUDI S4 C4 '93 AAN [*]
Obrazek Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: