.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 15:45:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 155 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 09.sty.2012 08:51:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2010 14:33:27
Posty: 42
Lokalizacja: Hrubieszów
Auto: audi A6 C4 avant
Tomasz84 napisał(a):
W zegarach z AC i BC jest z tyłu taki przełącznik a na plastyku pisze diesel benzin i jest 6 punktów, w które można przełączyć.
Wychodzi tak jak by było po 3 na diesel i 3 na benzin. Na co powinno być ustawione?

Jeżeli są to zegary z 100 C4

_________________
Audi 100 C4 2.6 ABC (LPG) Avant '1993
Audi A6 C4 2.8 AAH (LPG) Avant '1994
Audi A4 B5 1.9 AFN Tiptronic Avant '1998


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 09.sty.2012 09:30:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2011 15:33:38
Posty: 90
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Audi 100 C4 2.6 ABC
tak zegary pochodza z 100 C4 2.8 92r
Wygląda to tak:
Zdjęcia

_________________
Kupię Audi 80 b4 quattro tylko AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 09.sty.2012 22:20:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2012 21:52:56
Posty: 6
Lokalizacja: Biała Podlaska / okolice
Auto: A6 C4 2,5 AEL
u mnie juz wszystko działa, problem był w zegarach. W woli wyjaśnienia, nie ma różnicy w podłączeniu diesla czy benzyny. Ukłony dla "speca" za opis i pomoc.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 13.cze.2012 08:07:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 344
Lokalizacja: Otwock
Witam,
u mnie po zmianie sygnału ABS przekaźnikiem kontrolka miga 2 razy. Po włączeniu zapłonu kontroler ABS wysyła dwa sygnały masy, i po uruchomieniu silnika też miga 2 razy. Reszta działa normalnie. Czy u Was też tak jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 14.cze.2012 11:55:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2010 14:33:27
Posty: 42
Lokalizacja: Hrubieszów
Auto: audi A6 C4 avant
Aby połączyć się z zegarami musisz wyprowadzić z nich linię K (wtyczka zielona pin 4). Po podłączeniu VAG-a musisz przekodować z 5 (00052) na 4 cylindry (00042), i po sprawie.

_________________
Audi 100 C4 2.6 ABC (LPG) Avant '1993
Audi A6 C4 2.8 AAH (LPG) Avant '1994
Audi A4 B5 1.9 AFN Tiptronic Avant '1998


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 12.lis.2012 23:09:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2011 07:26:43
Posty: 21
Lokalizacja: Biała Podlaska
koledzy dziś wielki dzień.
zamontowałem u siebie zegary z kompem.
wszystko zrobiłem zgodnie z opisem SPECA i z jego pomocą online ;)
miałem tylko problem mały o którym chciałbym powiedzieć bo może przyda się dla innych.
Otóż SPECO opisał do której kostki trzeba się podpiąć.
U mnie ta kostka kolor miała ten sam, miejsce to samo ale była inna ilość kabli i inne kolory.
w miejscu gdzie speco podpiął sygnał spalania u mnie były 2 przewody.
A to z tego względu ponieważ mam automatyczną skrzynię biegów.
Jak będziecie podpinać sygnał spalania to zmierzcie miernikiem ile na tym pinie jest voltów.
U mnie było 0,22V a po dodaniu gazu dochodziło do 1,96V/.
Jak na razie komputer szaleje i podaje różne wartości ale zrobiłem dopiero ze 2km.
Więc czekam na dalszy rozwój wydarzeń.
Jeszcze raz WIELKI ukłon dla SPECA i pomoc w montażu.
aha i jeszcze jedna sprawa.

Trochę inaczej rozwiązałem demontaż kierownicy s-line.
Zdemontowałem ją razem z taśmą. Uważam że mniej roboty przy tym było niż demontować zostawiając taśmę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 13.lis.2012 05:56:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2008 21:58:37
Posty: 183
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Audi 100 c4 2.5 TDI AAT
rtoip_2004 napisał(a):
Aby połączyć się z zegarami musisz wyprowadzić z nich linię K (wtyczka zielona pin 4). Po podłączeniu VAG-a musisz przekodować z 5 (00052) na 4 cylindry (00042), i po sprawie.


Witam to i ja zapytam. Mam zegary od A6 C4 w swojej 100. Zegary były od benzyniaka. Zmieniłem obrotomierz pod diesla. Oczywiście wskazuje źle dlatego wiem że musze je przekdować. Może ktoś napisać które bloki po kolei trzeba w VAG-u wchodzić aby je przekodować. Mam podciągniętą linie K, wchodze w [17 - instuments] i dalej nie wiem gdzie to znaleźć kodowanie.. 2 sprawa czy jeżeli linicznik km/h mam od benzyny wyskalowany do 280 km/h a moje stare zegary były do 240 to też trzeba je wymienić ? Pytam gdyż licznik mi oszukuje o 13-15 km więc moim zdaniem dość sporo. Na starych było oszukanie do 7-8 km..

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AVANT `93 AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 13.lis.2012 14:54:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2011 07:26:43
Posty: 21
Lokalizacja: Biała Podlaska
prędkościomierz będzie pokazywał dobrze więc nie musisz go wymieniać.
tylko musisz przekodować zegary.
tak jak piszesz musisz wejść w 17-instruments
a potem przycisk recode czy coś takiego (nie pamietam dokladnie)
tylko wcześniej dowiedz się jaki powinien być nowy kod. A z tego co wiem to zależy głównie od silnika.
ja przekodowywałem swoje 2 dni temu bo kupiłem zegary niby z a6 ale były przekodowane na 100 c4 i musiałem powrócić do starych kodowań.
U mnie było o tyle łatwiej że ze swoich zegarów spisałem kod a potem wkodowałem go do kupionych zegarów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 13.lis.2012 21:30:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2008 21:58:37
Posty: 183
Lokalizacja: Świdnica
Auto: Audi 100 c4 2.5 TDI AAT
kod mam 00050.. Tylko już kidys kodowałem zegary i cos spierniczyłem.. dlatego chciałem wiedzieć co i jak :)

_________________
Audi 100 C4 2.5 TDI AVANT `93 AAT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 14.lis.2012 08:37:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 344
Lokalizacja: Otwock
Kodowanie w C4 VCDS czy Vag Com podpowiada jak pamiętam co do czego.

Biedron napisał(a):
Kodowanie 00042 to 4 cylindry benzyna...


Po podłączeniu sie do licznika w polu "soft coding" VAG'a pojawia sie numer w postaci : AABCD gdzie :

AA to liczba oznaczająca (aktywująca) dodatkowe wyposażenie

B - liczba oznaczajaca język (kraj)
0 Niemcy
1 Europa
2 USA
3 Kanada
4 Anglia

C - liczba oznaczaja liczbe cylindrow
(4,5,6,8)

D wersja silnika
0 - diesel
2 - benzyna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 14.lis.2012 08:50:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 344
Lokalizacja: Otwock
Czy wiecie jak włączyć sygnał dźwiękowy przy zapalaniu się rezerwy lub innej kontrolki zegary z AC BC.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 14.lis.2012 16:24:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2011 07:26:43
Posty: 21
Lokalizacja: Biała Podlaska
u mnie kontrolka raz działa nie. ale to wina głośniczka w zegarach i pewnie jakiś zimny lut.
Będę musiał rozebrać zegary i przelutować luty jeszcze raz albo zaniose do jakiegoś serwisu GSM bo tam mają lutownicę na ciepłe powietrze czy jakoś tak.


a mam pytanie.
Bo po wymianie tych zegarów auto się postarzyło o 35tys km.
a chciałbym żeby było jak w starych.
czytałem że można przelutować jakiś układ scalony ale wolał bym nie lutować.
Czy któryś z forumowiczów ma sprzęt aby to zrobić?
zależy mi na tym bo zakładałem dopiero co gaz i wymiany olejów no i wszystko nie aktualne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 14.lis.2012 20:53:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 344
Lokalizacja: Otwock
Zrobisz korektę tacho pro tylko pod windows 98 w trybie Dos


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 16.lis.2012 16:17:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2011 07:26:43
Posty: 21
Lokalizacja: Biała Podlaska
a ma to któryś z kolegów w miarę niedaleko?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 18.lis.2012 12:04:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.gru.2005 13:36:14
Posty: 344
Lokalizacja: Otwock
mateusz30 napisał(a):
a ma to któryś z kolegów w miarę niedaleko?


Ja mam daleko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 19.lis.2012 16:53:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2011 07:26:43
Posty: 21
Lokalizacja: Biała Podlaska
bardzo śmieszne ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 03.gru.2012 16:11:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2011 07:26:43
Posty: 21
Lokalizacja: Biała Podlaska
koledzy a czy ktoś podłączał sygnał od pompki od spryskiwaczy? bo zakładam spryskiwacze lamp i w nowym zbiorniku jest pompka z 3 pinami.
tylko gdzie podłączyć ten trzeci pin? czy bezpośrednio do zegarów czy potrzebny jest jakiś moduł "check" czy coś w tym stylu.
Podobno gdzieś czy czytałem że jest kostka 14 pinowa do komputera (w zegarach) i któryś pin jest właśnie od tego. Kostkę taką mam bo nabyłem całą instalację do zegarów z komputerem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 11.gru.2012 16:35:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2011 07:26:43
Posty: 21
Lokalizacja: Biała Podlaska
jeszcze raz. ja. jak by kto chciał to mam manetkę do sterowania komputerem ale nie do a6 tylko do 100 c4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 04.sty.2013 19:12:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2010 14:33:27
Posty: 42
Lokalizacja: Hrubieszów
Auto: audi A6 C4 avant
mateusz30 napisał(a):
koledzy a czy ktoś podłączał sygnał od pompki od spryskiwaczy? bo zakładam spryskiwacze lamp i w nowym zbiorniku jest pompka z 3 pinami.
tylko gdzie podłączyć ten trzeci pin? czy bezpośrednio do zegarów czy potrzebny jest jakiś moduł "check" czy coś w tym stylu.
Podobno gdzieś czy czytałem że jest kostka 14 pinowa do komputera (w zegarach) i któryś pin jest właśnie od tego. Kostkę taką mam bo nabyłem całą instalację do zegarów z komputerem.

Hej!
Jeżeli chodzi Ci o wskaźnik poziomu płynu spryskiwaczy to kabelek idzie bezpośrednio z pompki (pin nr 3) pod kostkę AC (14 pinową) przewód czerwono zielony pin nr 11. Bardzo często audi posiada już we wtyczce przy pompce trzy przewody, i ten na AC kończy się w kostce 6 pinowej czerwonej nad nogami kierowcy na pozycji nr 5.

_________________
Audi 100 C4 2.6 ABC (LPG) Avant '1993
Audi A6 C4 2.8 AAH (LPG) Avant '1994
Audi A4 B5 1.9 AFN Tiptronic Avant '1998


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4] wymiana zegarow na wersje z AC i BC - fotostory
PostNapisane: 05.sty.2013 09:05:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2011 07:26:43
Posty: 21
Lokalizacja: Biała Podlaska
jak byś mógł zrobić zdjęcie tej kostki to był bym bardzo wdzięczny. bo nie mogę namierzyć


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 155 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: