Luki147 napisał(a):
Witam Kolegów
Zmierzam małymi kroczkami by wymieić u siebie hamulce z przodu i mam kilka pytań z tym związanych . Udało mi się już zakupić tarcze, mam upatrzone klocki ferodo - i tu pojawił się problem. Sprzedający poinformował mnie że jest kilka rodzaji mocowań klocków. Aczkolwiek ja niewiem jaki u mnie występuje . Wspomniał coś o mocowaiu typu Lucas-Girlig , typ Trw itp. Na zacisku mam napisane z tego pamiętam Girling - i niby by się tutaj sprawa wyjaśniała , ale nie jestem do końca pewny . Czy w vinie jest gdzieś zakodoway system mocowania kl. hamulcowych ?? Jak to rozpoznać ??
Druga sprawa, mam do kupienia zaciski z b3 o pojemności 1.6 - być może to diesel bo nie pamiętam aby benzyna wychodziła na takim motorze . Zaciski są praktycznie nowe stan jak z półki - czy takie by pasowały do mojej piasty ??
Zakładam też że będę musiał ewetualnie zakupić do siebie zestaw naprawczy do hamulców i też tutaj mam pytanie. Czy w zacisku na szczękach, prowadnicach pod gumkami są ukryte jakieś sprężynki które odpowiadały by za pomocnicze rozpręzanie tłoczków od tarczy jeżeli tak to gdzie takie mogę nabyć . Moje hamulce są że tak powiem już mocno zużyte , mają luz - i też mam pytanie : jaki luz jest dopuszczalny na prowadnicach
pozdrawiam Łukas
Panowie jedno szybkie pytanie , pod tarcze Mikody wentylowane jakie klocki dobrać ?? Słyszałem że czasami tarcza z klockiem się "gryzie", i albo tarcza puchnie, albo klocek znika jak gumka do kredek . W zasięgu 100 zł jest do kupienia Bosch , Ferodo Premier, Delphi,Textar. Jaki zestaw byści mi proponowali?? Wspomnę tylko tyle, że mój styl jazdy jest spokojny . W przeciągu 6 lat tak jak mam Audi to może raptem ze 2 razy przygrzałem tarczę. Hamulce nie będą katowane na progu wytrzymałości, aczkolwiek jak już wcisnę pedał w sytuacji podbramkowej maxymalnie do oporu to chciałbym aby fura stanęła w przysłowiowym miejscu. Dodam też, że jestem bardziej nastawiony na klocki Ferodo Premier, ale nie wiem jakby to chodziło w tej konfiguracji.
pozdrawiam