.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 12:10:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 AKN] Prośba o ocenę logów - spadek mocy
PostNapisane: 17.lut.2013 19:49:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2013 10:03:58
Posty: 8
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny (lubelskie)
Witam.
Jak w temacie. Proszę Was o ocenę logów. Poniżej zamieszczam komplet.
Problemem jest odczuwalny spadek mocy podczas rozpędzania na każdym biegu w zakresie 1900-2900rpm Powyżej tych obrotów auto dostaje mocnego kopa i rwie się do przodu.

Dodam, że przepływka raczej sprawna. Była podmieniana. Zawór N75 przeczyszczony i sprawdzany na krótko - działa. Zamieniałem na chwilę w miejsce N75 - N18 ale auto w ogóle nie ma wtedy mocy. Aha no i EGR mam zatkany, ale problem ze spadkiem mocy był już wcześniej.

Osobiście stawiam na czyszczenie turbiny. Mam zamiar zająć się tym w najbliższy weekend. Tylko uszczelki itp. zakupię. Jednak zanim się za to zabiorę proszę Was o radę. Sztanga turbo chodzi bez zacięć.


Grupy Basic:
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_114951.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_114952.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_114953.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_114954.html

Grupy Normal:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_114960.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_114957.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_114958.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_114956.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_114959.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_114955.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_114962.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_114961.html

Logi dynamiczne:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_114963.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_114964.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_114965.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_114969.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_114966.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_114967.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_114968.html



Z góry dzięki za pomoc

_________________
Jest A6 C5 AKN 2,5 V6 TDI
Było A4 B5 AFN 1,9TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 AKN] Prośba o ocenę logów - spadek mocy
PostNapisane: 18.lut.2013 10:12:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zgadza się regulacja cisnienia doładowania nie działa zbyt stabilnie.. stad to falowanie mocy.
Zanim wyrwiesz sprezarke do czyszczenia.. proponuje wszystkie wezyki podcisnienia przedmuchac sprezonym powietrzem, a podejrzane wymienic.
Ogolnie z logow nie wynika nic złego.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 AKN] Prośba o ocenę logów - spadek mocy
PostNapisane: 18.lut.2013 20:18:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2013 10:03:58
Posty: 8
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny (lubelskie)
OK Dzięki za zainteresowanie.
Wężyki raczej ok, ale jeszcze im się przyjrzę i przedmucham.
A propos... Przy zaworze N75 górny wężyk łączy się z N18 i idzie do filtra, środkowy do gruszki turbo. Nie wiem natomiast do czego jest dolny wężyk, który też jest połączony trójnikiem z N18. Chowa się gdzieś w nadkolu i tyle go widziano. Wytwarza się w nim spore podciśnienie. Kiedyś po wyłączeniu silnika rozłączyłem ten trójnik i wtedy było słychać chwilowe syknięcie zasysanego powietrza. Czy on też którędyś prowadzi do turbo? To poprzez niego N75 zbija przeładowanie?
Pozdro

_________________
Jest A6 C5 AKN 2,5 V6 TDI
Było A4 B5 AFN 1,9TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 AKN] Prośba o ocenę logów - spadek mocy
PostNapisane: 19.lut.2013 20:24:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2013 10:03:58
Posty: 8
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny (lubelskie)
A już wiem. Nie mogłem wcześniej znaleźć odpowiedzi na forum ale dotarłem do schematu.

_________________
Jest A6 C5 AKN 2,5 V6 TDI
Było A4 B5 AFN 1,9TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 AKN] Prośba o ocenę logów - spadek mocy
PostNapisane: 25.lut.2013 09:32:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2013 10:03:58
Posty: 8
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny (lubelskie)
Witam.
No i jestem po udanym (mam nadzieję) czyszczeniu turbo w mojej niuni.
Jednak już po rozpołowieniu części gorącej widać było, że nie tutaj tkwi mój problem. Kierownice były brudne (jak to w turbo) ale nie zapieczone.
Oczywiście przemik miałeś rację żeby skupić się na regulacji ciśnienia zanim wyrwę sprężarkę, ale spać nie mogłem zanim się do niej nie dobrałem.
Zakładając, że wszystko dobrze zrobiłem (wielkie dzięki dla carlnova za szczegółową instrukcję) czyszczenie raczej nie zaszkodzi.
Dodam, że komplet uszczelek, oring i nakrętki - w ASO 50zł.
Czyli trzeba szukać w układzie ciśnienia. I tutaj mam nowy trop.
Po podniesieniu silnika na trochę wyższe obroty już ok 2000 wyczuwam na dłoni lekki podmuch w okolicy gumy łączącej wyjście z turbo do rury intercoolera. Chodzi o ten krótki odcinek gumy spiętej na dwie opaski. Nie wiem czy wcześniej już tak było czy przy montażu T sam rozszczelniłem. I czy na pewno stamtąd dmucha. Jeszcze się temu przyjrzę, ale mam pytanko o wymiary tej gumy w celu ewentualnego zamówienia bądź dopasowania. I czy musi być ASO czy w sklepie z przewodami ciśnieniowymi można taką dobrać.
Pozdrawiam

_________________
Jest A6 C5 AKN 2,5 V6 TDI
Było A4 B5 AFN 1,9TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 AKN] Prośba o ocenę logów - spadek mocy
PostNapisane: 30.paź.2013 22:41:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2013 10:03:58
Posty: 8
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny (lubelskie)
Koledzy odświeżam temat.

Wciąż nie uporałem się ze spadkiem mocy w zakresie ok 2000-2400rpm. Problem musiałem na jakiś czas zostawić i tak jeździłem. Nie jest to aż tak mocno uciążliwe, ale jednak to auto "nie jedzie".

Dodatkowo niedawno dostąpiłem zaszczytu wymiany wałków i hydrauliki. W związku z tym znów zamieszczam logi i proszę o ocenę całości no i oczywiście problem jak w temacie.

Dodam tylko, że po wymianie wałków silnik pracuje ładnie tylko spalanie wzrosło o ok 1 litr (związek?).

Grupy normalne
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_147533.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_147534.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_147535.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_147536.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_147537.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_147538.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_147539.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_147540.html

Basic Settings
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_147545.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_147546.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_147547.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_147548.html

Dynamiczne
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_147549.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_147550.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_147551.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_147552.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_147553.html


Nie bardzo się na tym znam ale widzę, że w 011D zawór N75 schodzi aż do 17% zanim uda mu się zbić nadciśnienie. Czy moim problemem może być wina tego zaworu pomimo że w 011BS działa on poprawnie - sztanga T chodzi w pełnym zakresie i szybko.

Ponadto kiedy zmieniam bieg w zakresie 2000-2400 to T bardzo gwałtownie wyhamowuje wydając dziwne dźwięki jakby ocierania. Czyżby T się uwala? Nie wspomniałem o tym wcześniej ale dzieje się tak już bardzo długo.
Czytałem, że w przypadku przeładowania T winny nie jest katalizator ale dla próby odciągnąłem wydech za T i zrobiłem 011D
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_147554.html

Jeśli chodzi o problem spadku mocy to żadnej różnicy. Ale za to przy ok 2400 słychać wyraźne "pufff" jakby wyrzucenie gazów i od razu nagły przyrost mocy. Dodam, że jak zmieniałem biegi w zakresie 2000-2400 turbina wyhamowywała już płynnie wydając jednostajny świst zwalniania.

Czekam na rady i sugestie.
Pozdrawiam

_________________
Jest A6 C5 AKN 2,5 V6 TDI
Było A4 B5 AFN 1,9TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 AKN] Prośba o ocenę logów - spadek mocy
PostNapisane: 31.paź.2013 10:41:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Nie zuwazylem tego wczesniej. Auto jest po modyfikacji sterownika (po chipie)... wiadomo Ci cos o tym ?
Prawdopodobnie to program powoduje taką zawieruche w pracy sprezarki.
Regulacja cisnienia doladowania w tym stanie jak jest teraz znacznie skraca zywotność GT2052V - trudno tez pewnie powiedziec ile auto smiga na tej modyfikacji.
W sumie jedyną sensowną drogą do poprawy stanu rzeczy jest - wgrac serie i powtorzyc logi. Po analizie i wnioskach co jest nie tak... naprawic auto.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 AKN] Prośba o ocenę logów - spadek mocy
PostNapisane: 02.lis.2013 09:01:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2013 10:03:58
Posty: 8
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny (lubelskie)
Dzięki przemik odpowiedź.

Auto zmiany w ECU miało prawie 2 lata temu. Wtedy jeszcze jeździł nim brat. Jednak przed modem auto również miało takiego doła i szczerze myśleliśmy, że chip coś pomoże. A dźwięki turbiny, o których wspominałem to odkąd pamiętam. Auto w posiadaniu 6 lat. Tyle, że kiedyś to to jechało.

Wysłałem też logi do tunera, który wgrywał mapę. Miał się im przyjrzeć ale nakłonię go w najbliższym czasie do wgrania Ori softu.

Nie wiem dokładnie kiedy pojawił się ten spadek mocy. Pamiętam, że kilka lat temu regenerowana była pompa paliwowa ale tam chyba wszystko ok.
Auto nie kopci nawet przy bucie.

Dzięki jeszcze raz.
Dam znać jak będę miał nowe logi

_________________
Jest A6 C5 AKN 2,5 V6 TDI
Było A4 B5 AFN 1,9TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 AKN] Prośba o ocenę logów - spadek mocy
PostNapisane: 02.gru.2013 20:28:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2013 10:03:58
Posty: 8
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny (lubelskie)
Witam po przerwie.

Zgodnie z zaleceniem wgrałem Ori soft. Teraz w ECU mam zamontowane podstawki do wymiany kości w przypadku gdybym chciał zamontować te modyfikowane. Poniżej przedstawiam logi. Auto w zasadzie zachowuje się tak samo. Pozostał ten odczuwalny spadek mocy ok 2000rpm i dźwięki wyhamowania T. Teraz widzę, że ten mod nie był chyba mocno hardcorowy bo w moim odczuciu różnica nie jest zbyt duża.

Grupy normalne:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_151596.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_151595.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_151597.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_151590.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_151592.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_151594.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_151591.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_151593.html


Grupy BS:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_151606.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_151605.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_151604.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_151603.html

Grupy Dynamiczne;
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_151608.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_151607.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_151609.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_151612.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_151610.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_151613.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ralph_011_151611.html

Pozdrawiam

_________________
Jest A6 C5 AKN 2,5 V6 TDI
Było A4 B5 AFN 1,9TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 AKN] Prośba o ocenę logów - spadek mocy
PostNapisane: 09.gru.2013 23:51:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Tak naprawde to ciezko jest sie teraz do czegos przyczepic.
Jedynie sprezarka zachowuje się niespokojnie... tzn. cała regulacja cisnienia doladowania. Widac przeladowanie a pozniej LAG ktory odczuwasz jako spadek mocy.
Uklad podcisnienia i zaworek N75 byly czyszczone ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 AKN] Prośba o ocenę logów - spadek mocy
PostNapisane: 10.gru.2013 13:53:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
r_a_l_p_h napisał(a):
Teraz widzę, że ten mod nie był chyba mocno hardcorowy bo w moim odczuciu różnica nie jest zbyt duża.



patrzac na logi to mod taki sobie , co nie zmienia faktu ze problemu szukalabym w sterowaniu praca turbo

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 AKN] Prośba o ocenę logów - spadek mocy
PostNapisane: 10.gru.2013 20:17:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2013 10:03:58
Posty: 8
Lokalizacja: Rejowiec Fabryczny (lubelskie)
Dzięki za rady koledzy.

Układ podciśnienia wydaje się być w porządku. Sprawdzałem każdy wężyk, a podejrzane wymieniłem. Zresztą u mnie podciśnienie jest, tylko właśnie ze sterowaniem problem. N75 rozbierałem, czyściłem, zamieniałem z N18 i z zaworem z innego 2,5. Wreszcie przypadkiem obłamałem jedną z końcówek i kupiłem drugi N75. Co prawda używany. Bez zmian. Gruszka od T odbija mocno, że trudno ustami powietrze zaciągnąć, a jednocześnie na 011BS sztanga pracuje w pełnym zakresie i płynnie. Więc tu i N75 i gruszka raczej ok.
Może po prostu turbosprężarka na wyższych obrotach i doładowaniu przycina się i nie może zbić ciśnienia. Wydaje mi się, że gdzieś czytałem o podobnym przypadku, gdzie pomimo czystej T, jej kierownice w pewnym momencie przycinały się. Wtedy zostałaby mi tylko regeneracja bo T jest czysta, ale na razie nie mam kasy na takie wydatki.

_________________
Jest A6 C5 AKN 2,5 V6 TDI
Było A4 B5 AFN 1,9TDI Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 108 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: