Witam wszystkich!
W podziękowaniu za nieocenioną pomoc, jaką wspólnym wysiłkiem zgromadzili wspólniewszystkowiedzący

forumowicze, postanowiłem założyć i udokumentować ten wątek.
Auto (A4 B6 2003r 2.5tdi BAU Avant Quattro Tiptronic GBG) posiadam prawie pięć lat, w moim posiadaniu przejechało 140kkm, całkowity przebieg z licznika 304kkm. Przeciętne spalanie ok 8,5l. Z grubszych awarii:
- pompa wtryskowa - marzec 2012 ok 260 kkm,
- konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne)- maj 2012 ok 270 kkm.
Poza tym drobiazgi typu: rozszczelniony IC, jakiś wahacz raz albo dwa na rok, pęknięta obudowa ECU i w związku z tym przekaźniki w kąpieli
A teraz do rzeczy: tiptronic
Olej w międzyczasie wymieniałem ok 200kkm i 210kkm. Skrzynia cały czas działała bez żadnych niekorzystnych objawów. Ok 250 kkm zaczęły się objawy zużycia konwertera - czyli rozpinanie lockupa na piątym biegu pod górkę. Potem na czwartym. Rozpinanie przy wyprzedzaniu na trzecim i decyzja o wymianie. Po demontażu skrzyni ocena stanu szyjki konwertera - brak oznak zużycia tulei (mosiężny kolor na wałku) - robimy tylko konwerter. Skrzynia miała oznaki wcześniejszego (przed moją erą) demontażu. W lipcu 2012 konwerter wymieniony na regenerowany, oleje, filtry, całość 1500pln (cena w KRK). Auto jeździło bez uwag do listopada 2012, kiedy jadąc w sznurku aut 70km/h, leniwie aż sennie, bez szarpnięcia ani hałasu - obroty w górę, prędkość w dół, pobocze, awaryjne, i żadnego biegu ani do przodu ani do tyłu. W warsztacie który robił konwerter diagnoza: złamany w miejscu otworu olejowego wałek sprzęgłowy (podobno rzadkie), uszkodzony mechanicznie konwerter i obudowa skrzyni. Koszt z pompą, uszczelkami ok 5000 - 5500pln. Głęboki wdech, tydzień googla i decyzja - przekładka na manual.
Co potrzebne?
Skrzynia FTM, ENV na pewno. Może GBB
Siłownik sprzęgła (wysprzęglik) 8E0 721 257 M
Zestaw sprzęgła do V6 tdi (wiele modeli):
- Koło zamachowe (dwumas) na 8 śrub
- Tarcza sprzęgła, średnica 240mm
- Docisk, łożysko, dźwignia docisku
Rama pomocnicza (sanki) 8E0 399 313 BG
Wzmocnienie poprzeczne (siodło) 8E0 399 263 BB
Podpora skrzyni poduszka) 8E0 399 105 HH
Półoś lewa 8E0 407 271 AT
półoś prawa 8E0 407 272 AT
wał napędowy 8e0 521 101 h (ori za krótki ok 10cm. Można przedłużyć, np w Ropczycach)
Lewarek z cięgłami
Mieszek z gałką
Pedały z europejczyka z siłownikiem sprzęgła
Przewód sprzęgła. Od anglika jest dłuższy, ale da się dopasować.
Całość wyszła ok 3000pln. Numery części w razie potrzeby uzupełnię.
Część mechaniczna: Trzeba zdemontować tuleję pod kołem zamachowym do tiptronika. Podobno wredne. Problem z dostępem do pedałów, podobno lepiej poluzować lub wykręcić serwo. Problem z przeciągnięciem przewodu sprzęgła. Wydech obija się o podporę poprzeczną. Palnik i młotek powinien rozwiązać sprawę. Wąż z płynem do pompy sprzęgła trzeba pociągnąć od zbiornika serwa. Ma być tam zaślepiony króciec. Reszta przekładki raczej typowa. Info wydobyte od mechanika.
Część elektryczna:
- rozrusznik. Tip daje sygnał czy można kręcić (lewarek w poz P lub N) zwierając przekaźnik J60. Trzeba usunąć i zmostkować przekaźnik rozrusznika - lokalizacja: pod maską, podszybie, pod osią lewej wycieraczki jest plastikowa osłona na 5 śrub torx (30?), zdjąć tą osłonę. Pierwsze co widać to ECU. Odpiąć (najpierw akumulator!). Pod ECU jest TCU - odpiąć. Przekaźnik jest pierwszy z prawej. Zrobić mostek na wyjściu przekaźnika (grube wsuwki). Podpiąć ECU, TCU już nie

.
- Swiatła wstecznego. Podobno trzeba na 7 i 8 pin wtyczki TCU podpiąć stycznik ze skrzyni. Jeszcze nie zrobiłem
- prędkościomierz. zmarnowałem dwa wieczory szukając okablowania, i nie znalazłem, bo ich nie ma. Prędkość ECU bierze zABSu. Żadnych kabli.
Kodowanie sterownika 8E0 907 401 N:
- ECU soft coding było 02006, ma być 02005.
- ABS soft coding było 04457, login 09455, soft coding ma być 04455
- wgranie map?
No i teraz problemy:
Kręci, odpala, ale na wolnych obrotach pracuje nierówno, kopci, 2000obr max i tryb serwisowy.
Błędy - start of injection regulation - control difference.
Logi, grupa czwarta, uzyskany kąt zapłonu - zero
Czujnik obrotu wału podmieniony.
Pompa odpowietrzona.
Może trzeba ustawić kąt wtrysku?
Zła mapa? Na chiptuners org znalazłem info, że mapy są w tym samym pliku, a kodowanie ECU decyduje, której używać.
Skrzynia nie ta i czujnik nie wtym miejscu? Z ELSY wynika, że FTZ, z ETKI, że FTM.
Sabotaż

poprzedniego mechanika od skrzyni, który coś odpiął, przepiął, przeciął, żeby nie było tak różowo?
Za wszelkie sugestie będę wdzięczny. Jeśli coś niejasne, przeedytuję.
Pozdrawiam i miłego swapowania.