.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lut.2025 22:09:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 14.mar.2013 08:01:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
5w30 i 0w30 to taka sama lepkość w temp. pracy silnika, więc mu nie zaszkodzisz tym, że na zimnym starcie 0w30 będzie się lepiej pompowało, bo jest rzadszy.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Ostatnio edytowano 14.mar.2013 09:00:01 przez Zagor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 14.mar.2013 08:43:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2013 12:02:58
Posty: 43
Jestem po rozmowie z mechanikiem,
Przy odpalaniu auta po całej nocy (stało w warsztacie), żadnych hałasów, stuków ani puków...
więc temat jest jednoznaczny, przy niskich temperaturach, występuje problem z doprowadzeniem oleju odpowiednio szybko.
zobaczymy jak będzie po zmianie....chociaż za tydzień ma już być wiosna (10stC i więcej) i do końca nie zdiagnozuje czy wymiana oleju pomogła.

Pojawił się jednak kolejny temat. przy wymianie uszczelek pod pokrywkami zaworów, poprosiłem o sprawdzenie odpowietrzenia silnika,
jak polecił jeden z forumowiczów.
Okazało się że prześwit odmy zmniejszony co najmniej o 50% a w środku pełno białej mazi.....
Wg mechaniora powinienem częściej przeganiać auto na trasie. obecnie w tygodniu tylko miasto ok 10-15 km dziennie....
czy to może mieć wpływ na zbieranie się tej mazi. jak pozbyć się problemu ?
czy powienienem wymienić odmę ?

Dzięki za wszelkie info....


Co do dyskusji powyżej.... zaczynem być lekko zmieszany...nie wiem już kogo słuchać ....
Pewnie skończy się na tym że wymienię Castrola na lepszy olej 5W30-40


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 14.mar.2013 08:57:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Roger_35 napisał(a):
Zagor napisał(a):
Roger_35 napisał(a):
orzel_man napisał(a):
OK,
zgadza się...
panowie jendo pytanie...to jaki olej w końcu zaleca producent ?
w sęsie gęstości i lepkości ?
5w40 czy 0w30 czy jak.
bo w książce tylko napisane jakie ma spełniać normy...chyba że czytać już nie potrafię z tego wszystkiego ;)
dzięki


Ja mam Motul 5W30.


No to kolego uważaj żeby Ci nie padło coś z przegrzania ;)
Po co to siać popelinę? A na koniec okazuje się że przeczytałeś z przywieszki jaki Ty masz zalany olej, co nie jest jednoznaczne z tym, jaki olej zaleca producent !!!
Lepkość jakbyś nie wiedział dobiera się do warunków atmosferycznych panujących w rejonie użytkowania auta, i jest do tego tabelka w instrukcji a nie przywieszka od mechanika :)
Katalog LM zaleca do BAS TopTec 4200 czyli 5w30, ja zalecam zalanie oleju 0w30, który lepiej się sprawdzi w czasie zimnego startu.
BAS i BBK to ewolucja ANK, ten sam uklad korbowy, średnica tłoka itd. Więc żadnego ajwaj tu nie ma :) jedyne co poprawili ;) to napęd rozrządu na "bezobsługowy" :)
A olej okazuje sie że masz ale sam nie wiesz jaki, bo Motula 5w30 to jest chyba ze 3 rodzaje.
A autor zrobi co zechce.


Mam zalany olej zalecany przez producenta, sprawdzenie z przywieszki było najszybszym sposobem odpowiedzenia pytającemu, to po pierwsze. Po drugie, co masz na myśli, że BBK/BAS to ewolucja ANK? Inny blok, inne głowice, inny rozrząd. Chyba, zę o czymś nie wiem, to chętnie przeczytam...


Primo - olej to nie tylko lepkość :), no i podobno sugerowałem koledze eksperymenty z lepkościami, żeby mu się nic nie przegrzało, więc jak to jest u Ciebie, że się nie przegrzewa??
Jak się okazuje zaproponowałem właściwą lepkość (bo taką ma zalany Twój wzorcowy silnik BBK ;) ), ale Ty jak nasi politycy - narobiłeś zamieszania, i teraz brniesz w to gó.... :(
Secundo - inny blok????, bo - ma w innym miejscu filtr oleju?, dla mnie blok to nie cyferka w ETCE, ani wygląd z zewnątrz, blok to miejsce gdzie pracuje układ korbowy a tu..... rzeczywiście czegoś nie wiesz :) - średnica tłoka jest taka sama w AQJ/ANK i BAS/BBK, skok tłoka jest w ANK jest większy - ale o grubość uszczelki po dociągnięciu głowicy, więc minimalnie inne wykorbienie, i co nadal twierdzisz, że to całkiem nowa konstrukcja ? Ciekawe dlaczego pierścienie pasują z jednego do drugiego??
Inna głowica, a i owszem, bo to wymusiła zmiana rozrządu na łańcuch, ale ilość zaworów, ich średnica taka sama jak w ANK, ale ja nie pisałem, że to taki sam silnik, a że jest to ewolucja ANK, została zoptymalizowana pod kątem zysku dla koncernu :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Ostatnio edytowano 14.mar.2013 10:00:00 przez Zagor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 14.mar.2013 09:13:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
orzel_man napisał(a):
Jestem po rozmowie z mechanikiem,
Przy odpalaniu auta po całej nocy (stało w warsztacie), żadnych hałasów, stuków ani puków...
więc temat jest jednoznaczny, przy niskich temperaturach, występuje problem z doprowadzeniem oleju odpowiednio szybko.
zobaczymy jak będzie po zmianie....chociaż za tydzień ma już być wiosna (10stC i więcej) i do końca nie zdiagnozuje czy wymiana oleju pomogła.

Pojawił się jednak kolejny temat. przy wymianie uszczelek pod pokrywkami zaworów, poprosiłem o sprawdzenie odpowietrzenia silnika,
jak polecił jeden z forumowiczów.
Okazało się że prześwit odmy zmniejszony co najmniej o 50% a w środku pełno białej mazi.....
Wg mechaniora powinienem częściej przeganiać auto na trasie. obecnie w tygodniu tylko miasto ok 10-15 km dziennie....
czy to może mieć wpływ na zbieranie się tej mazi. jak pozbyć się problemu ?
czy powienienem wymienić odmę ?

Dzięki za wszelkie info....


Co do dyskusji powyżej.... zaczynem być lekko zmieszany...nie wiem już kogo słuchać ....
Pewnie skończy się na tym że wymienię Castrola na lepszy olej 5W30-40


Co do odmy - jak najbardziej, zmień zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej, węże można umyć (choć na A6klubie i ten zawór myli).
Porządne dogrzanie silnika oczywiście pomoże, utrzymać czystość układu, i nawet to co masz teraz zniknie, bo odparuje, ale do tego trzeba te 100-150km ciągiem przelecieć, żeby motor złapał temp. roboczą i popracował w niej z godzinkę albo i więcej.

Co do dyskusji olejowej - zapytaj mechanika, co sądzi o zalaniu 0w30, 5w30, i 5w40.
To masz filmik ilustrujący różnicę między 0w30 a 5w30 - http://www.youtube.com/watch?v=OjzqDmI1MyI - powinno Ci pomóc podjąć decyzję.
A tu drugi - dwa 5w30 a jednak, to nie to samo :) - http://www.youtube.com/watch?v=ggJvsHqYGCo

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Ostatnio edytowano 14.mar.2013 13:39:53 przez Zagor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 14.mar.2013 09:39:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
orzel_man napisał(a):
Ok.
Kumpel wsppominał coś o kompresorze klimy...
może to być przyczyna stukania....
hmmm
w piątek odbieram auto,
pewnie dowiem się czegoś więcej.
Olej zamówie w przyszłym miesiącu ....


Dźwięk, który nagrałeś to w 100% grzechoczące łańcuchy rozrządu, żadne szklanki, ani tym bardziej kompresor klimy. Uwierz, znam go z autopsji, niczym się nie różni od tego, który ja słyszałem. Zmieniaj olej, a potem będziemy kombinować dalej. A może nie będzie już trzeba?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 14.mar.2013 12:25:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2013 12:02:58
Posty: 43
Jeśli chodzi o dźwięk,
to jesli to byłyby łańuchy, to nie powinien też występować na ciepłym silniku - na 90-95% jestem pewny że kompletny rozrząd był robiony. wszystkie łańcuchy i napinacze wymienione. czy mimo wymiany będą grzechotać ?


Jeśli chodzi o oleje, faktycznie 0W30 jest bezkonkurencyjny przy niskich temperaturach...
zastanawia mnie tylko czy przy tak rzadkim szybko "przemieszczającym" się oleju będzie odpowiednio odbierał ciepło z silnika w gorące dni...uwżam na chłopski rozum, że olej też ma znaczny wpływ na odbiór i rozprowdzenie ciepła w silniku, a jak już wcześniej rozmawialiśmy, te silniki lubią się nagrzać dość mocno...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 14.mar.2013 13:41:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
orzel_man napisał(a):
Jeśli chodzi o dźwięk,
to jesli to byłyby łańuchy, to nie powinien też występować na ciepłym silniku - na 90-95% jestem pewny że kompletny rozrząd był robiony. wszystkie łańcuchy i napinacze wymienione. czy mimo wymiany będą grzechotać ?


Jeśli chodzi o oleje, faktycznie 0W30 jest bezkonkurencyjny przy niskich temperaturach...
zastanawia mnie tylko czy przy tak rzadkim szybko "przemieszczającym" się oleju będzie odpowiednio odbierał ciepło z silnika w gorące dni...uwżam na chłopski rozum, że olej też ma znaczny wpływ na odbiór i rozprowdzenie ciepła w silniku, a jak już wcześniej rozmawialiśmy, te silniki lubią się nagrzać dość mocno...


Skoro twierdzisz, że to jednak nie łańcuchy to po co zmieniasz olej? Ja znam ten dźwięk z mojego motoru i twierdzę, żę dalej będą grzechotać. Ale to Twoje auto, ja już się dalej nie wypowiadam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 14.mar.2013 13:44:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli chodzi o dźwięk - gra tylko rano, bo nie ma tam oleju :( - Primo - zarowy zwrotne, Secundo - olej nie dociera tam na czas :(
Jeśli chodzi o odbieranie ciepła - 0w30 i 5w30 to taka sama lepkość w wysokiej temp, więc podobna płynność oleju, kolejna sprawa, to ilość odbieranego ciepła, jakoś układy chłodzenia nie są napełniane kisielem, dlaczego? bo w stałej jednostce czasu, określonym przekroju, okreslonej wydajności pompy, bardziej płynna substancja odbierze więcej ciepła - bo więcej jej przepłynie, niestety w przypadku oleju jest druga strona medalu tj. odporność na zerwanie filmu - i ta maleje wraz z obniżeniem lepkości :( Ale już są tak ciasno spasowane silniki, że na 0w20 jeżdżą.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 14.mar.2013 13:52:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Zagor napisał(a):
Roger_35 napisał(a):
Zagor napisał(a):
Roger_35 napisał(a):
orzel_man napisał(a):
OK,
zgadza się...
panowie jendo pytanie...to jaki olej w końcu zaleca producent ?
w sęsie gęstości i lepkości ?
5w40 czy 0w30 czy jak.
bo w książce tylko napisane jakie ma spełniać normy...chyba że czytać już nie potrafię z tego wszystkiego ;)
dzięki


Ja mam Motul 5W30.


No to kolego uważaj żeby Ci nie padło coś z przegrzania ;)
Po co to siać popelinę? A na koniec okazuje się że przeczytałeś z przywieszki jaki Ty masz zalany olej, co nie jest jednoznaczne z tym, jaki olej zaleca producent !!!
Lepkość jakbyś nie wiedział dobiera się do warunków atmosferycznych panujących w rejonie użytkowania auta, i jest do tego tabelka w instrukcji a nie przywieszka od mechanika :)
Katalog LM zaleca do BAS TopTec 4200 czyli 5w30, ja zalecam zalanie oleju 0w30, który lepiej się sprawdzi w czasie zimnego startu.
BAS i BBK to ewolucja ANK, ten sam uklad korbowy, średnica tłoka itd. Więc żadnego ajwaj tu nie ma :) jedyne co poprawili ;) to napęd rozrządu na "bezobsługowy" :)
A olej okazuje sie że masz ale sam nie wiesz jaki, bo Motula 5w30 to jest chyba ze 3 rodzaje.
A autor zrobi co zechce.


Mam zalany olej zalecany przez producenta, sprawdzenie z przywieszki było najszybszym sposobem odpowiedzenia pytającemu, to po pierwsze. Po drugie, co masz na myśli, że BBK/BAS to ewolucja ANK? Inny blok, inne głowice, inny rozrząd. Chyba, zę o czymś nie wiem, to chętnie przeczytam...


Primo - olej to nie tylko lepkość :), no i podobno sugerowałem koledze eksperymenty z lepkościami, żeby mu się nic nie przegrzało, więc jak to jest u Ciebie, że się nie przegrzewa??
Jak się okazuje zaproponowałem właściwą lepkość (bo taką ma zalany Twój wzorcowy silnik BBK ;) ), ale Ty jak nasi politycy - narobiłeś zamieszania, i teraz brniesz w to gó.... :(
Secundo - inny blok????, bo - ma w innym miejscu filtr oleju?, dla mnie blok to nie cyferka w ETCE, ani wygląd z zewnątrz, blok to miejsce gdzie pracuje układ korbowy a tu..... rzeczywiście czegoś nie wiesz :) - średnica tłoka jest taka sama w AQJ/ANK i BAS/BBK, skok tłoka jest w ANK jest większy - ale o grubość uszczelki po dociągnięciu głowicy, więc minimalnie inne wykorbienie, i co nadal twierdzisz, że to całkiem nowa konstrukcja ? Ciekawe dlaczego pierścienie pasują z jednego do drugiego??
Inna głowica, a i owszem, bo to wymusiła zmiana rozrządu na łańcuch, ale ilość zaworów, ich średnica taka sama jak w ANK, ale ja nie pisałem, że to taki sam silnik, a że jest to ewolucja ANK, została zoptymalizowana pod kątem zysku dla koncernu :)


Umiesz czytać ze zrozumieniem? Pokaż mi, w którym miejscu napisałem, że to "całkiem nowa konstrukcja"? Jedno zasadnicze pytanie do Ciebie. Miałeś kiedykolwiek do czynienia z BAS/BBK? Nie teoretycznie, tylko w praktyce. Pytam, bo to Ty bronisz swojego zdania z uporem wartym lepszej sprawy. Ja już się dalej nie wypowiadam, fachowcy wiedzą lepiej...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 14.mar.2013 14:41:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2013 12:02:58
Posty: 43
Koledzy,
dzięki za wszelkie uwagi...
pożyjemy zobaczymy....
mam nadzieję że nie skończy się wymianą rozrządu...narazie tę myśl odsuwam daleko ....
zmienie olej, zobaczę co i jak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 14.mar.2013 15:15:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
A ile taki komplet łańcuchów kosztuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 14.mar.2013 16:15:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2013 12:02:58
Posty: 43
Komplet części do rozrządu BAS to ok 6000 PLN - łańcuchy i napinacze...
takie info dostałem od poprzedniego właściciela auta... którego serdecznie pozdrawiam bo jest użytkownikiem forum.

Ale robocizna przy tym to jest masakra - silnik musi wyjachać cały z auta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 14.mar.2013 19:23:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
orzel_man napisał(a):
Komplet części do rozrządu BAS to ok 6000 PLN - łańcuchy i napinacze...
takie info dostałem od poprzedniego właściciela auta... którego serdecznie pozdrawiam bo jest użytkownikiem forum.

Ale robocizna przy tym to jest masakra - silnik musi wyjachać cały z auta.

Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 15.mar.2013 14:45:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Roger_35 napisał(a):
Zagor napisał(a):
Roger_35 napisał(a):
Zagor napisał(a):
Roger_35 napisał(a):
orzel_man napisał(a):
OK,
zgadza się...
panowie jendo pytanie...to jaki olej w końcu zaleca producent ?
w sęsie gęstości i lepkości ?
5w40 czy 0w30 czy jak.
bo w książce tylko napisane jakie ma spełniać normy...chyba że czytać już nie potrafię z tego wszystkiego ;)
dzięki


Ja mam Motul 5W30.


No to kolego uważaj żeby Ci nie padło coś z przegrzania ;)
Po co to siać popelinę? A na koniec okazuje się że przeczytałeś z przywieszki jaki Ty masz zalany olej, co nie jest jednoznaczne z tym, jaki olej zaleca producent !!!
Lepkość jakbyś nie wiedział dobiera się do warunków atmosferycznych panujących w rejonie użytkowania auta, i jest do tego tabelka w instrukcji a nie przywieszka od mechanika :)
Katalog LM zaleca do BAS TopTec 4200 czyli 5w30, ja zalecam zalanie oleju 0w30, który lepiej się sprawdzi w czasie zimnego startu.
BAS i BBK to ewolucja ANK, ten sam uklad korbowy, średnica tłoka itd. Więc żadnego ajwaj tu nie ma :) jedyne co poprawili ;) to napęd rozrządu na "bezobsługowy" :)
A olej okazuje sie że masz ale sam nie wiesz jaki, bo Motula 5w30 to jest chyba ze 3 rodzaje.
A autor zrobi co zechce.


Mam zalany olej zalecany przez producenta, sprawdzenie z przywieszki było najszybszym sposobem odpowiedzenia pytającemu, to po pierwsze. Po drugie, co masz na myśli, że BBK/BAS to ewolucja ANK? Inny blok, inne głowice, inny rozrząd. Chyba, zę o czymś nie wiem, to chętnie przeczytam...


Primo - olej to nie tylko lepkość :), no i podobno sugerowałem koledze eksperymenty z lepkościami, żeby mu się nic nie przegrzało, więc jak to jest u Ciebie, że się nie przegrzewa??
Jak się okazuje zaproponowałem właściwą lepkość (bo taką ma zalany Twój wzorcowy silnik BBK ;) ), ale Ty jak nasi politycy - narobiłeś zamieszania, i teraz brniesz w to gó.... :(
Secundo - inny blok????, bo - ma w innym miejscu filtr oleju?, dla mnie blok to nie cyferka w ETCE, ani wygląd z zewnątrz, blok to miejsce gdzie pracuje układ korbowy a tu..... rzeczywiście czegoś nie wiesz :) - średnica tłoka jest taka sama w AQJ/ANK i BAS/BBK, skok tłoka jest w ANK jest większy - ale o grubość uszczelki po dociągnięciu głowicy, więc minimalnie inne wykorbienie, i co nadal twierdzisz, że to całkiem nowa konstrukcja ? Ciekawe dlaczego pierścienie pasują z jednego do drugiego??
Inna głowica, a i owszem, bo to wymusiła zmiana rozrządu na łańcuch, ale ilość zaworów, ich średnica taka sama jak w ANK, ale ja nie pisałem, że to taki sam silnik, a że jest to ewolucja ANK, została zoptymalizowana pod kątem zysku dla koncernu :)


Umiesz czytać ze zrozumieniem? Pokaż mi, w którym miejscu napisałem, że to "całkiem nowa konstrukcja"? Jedno zasadnicze pytanie do Ciebie. Miałeś kiedykolwiek do czynienia z BAS/BBK? Nie teoretycznie, tylko w praktyce. Pytam, bo to Ty bronisz swojego zdania z uporem wartym lepszej sprawy. Ja już się dalej nie wypowiadam, fachowcy wiedzą lepiej...


Fachowcy - mówisz o sobie??
A gdzieś mi się tam przewinęło - że moje ANK ma nijak do BAS/BBK, więc skoro coś ma się nijak, tzn że jest zgoła inne - a niestety jak już pisałem, BAS to zmodernizowany ANK z "poprawionym" układem rozrządu.

Czepiłeś się lekości oleju jaki zasugerowałem, i jakoś to się ciągnie dalej, a sam masz wlane dokładnie to samo - o to chodzi - jakbyś nie zauważył w tej dyskusji - jak również o to że specyfikacja olejowa BAS jest taka sama jak ANK.
Kończę również :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 17.mar.2013 19:55:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2013 12:02:58
Posty: 43
kończąc pomału,
skonsultowałem sprawę z dwoma zaufanymi mechanikami,.
nie widzą przeciwwskazań by zmienić olej na 0W30....na filmach było doskonale widoczne że prędkość ich rozprowadzania jest o wiele szybsza w niskich temperaturach,
nawet jeśli to sprawi że olej będzie o ułamki sekund szybciej docierał gdzie powinien to będzie okej.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 04.kwi.2013 18:44:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2013 12:02:58
Posty: 43
Odgrzeje lekko temat,
nie miałem zbyt wiele czasu ostatnio by zająć się dokładnie bryczką.
ale dzisiaj doszedł olej - Bedzie AMSOil 5W-30 AEL European Car Formula Synthetic DPF
Sprawdzimy czy będą tego pozytywne efekty - jeśli stuki będą cały czas słyszalne, to trudno, przynajmniej silnik będzie pracował na porządnym oleju.
I tak powinienem to zrobić zaraz po kupnie.

Roger, mógłbyś mi coś więcej powiedzieć na temat tych zaworków zwrotnych oleju ?
pod kolektorem. Jak z dostepem do nich,
czy taka wymiana jest skomplikowana ?
Kumpel ma podobny problem u szwagra w A8 - jak z nim rozmawiałem to pierwsze co to zasugerował wymianę tych zaworów.

Bedę wdzięczny z słowo komentarza, dobrą radę.
Dzięki

----------------------------------
Edit:
Cóż nikt nie odpowiada, więc dam tylko informację dla potomnych i reszty ludzi z forum.

Wymiana oleju na AMSoil 5W30 pomogła.
Może jest rzadszy, może jest lepszej jakości...nie wnikam.
ważne że nie ma grzechotania przy odpalaniu.

Auto odpala "normalnie" przy temp 0 st.
więc uważam że wymiana oleju i filtra w tym przypadku pomogła.

Z pewnością wymiana hydrauliki prędzej czy później też będzie pomocna by utrzymać silnik w należytej kondycji.

Niestety...mój czar prysł... zmuszony jestem sprzedać upragnione auto...
Jeśli ktoś szuka naprawdę zadbanego, doinwestowanego i wypasionego modelu... zapraszam na PW.

Pozdrawiam wszystkich i dzięki wielkie za pomoc i komentarze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 11.lut.2014 13:26:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2013 12:02:58
Posty: 43
Witaj,
dzięki za rozmowę tel.
tak jak mówiłem, proponuję zacząć od wymiany oleju na jakiś solidniejszy...
u mnie pomogło, mam nadzieję że Tobie również pomoże.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 11.lut.2014 14:00:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
zalecam 5W40

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 12.lut.2014 10:51:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Jak najbardziej może być - sam teraz leje Amsa 5w40 :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6C5] 4.2 BAS - grzechotanie przy odpalaniu na zimnym -
PostNapisane: 12.lut.2014 17:37:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2011 19:05:02
Posty: 404
Auto: a8 d2 i 80
i jak orzel man kupiłeś już ta e38?

_________________
Maluch - był
Audi 80 - zezłomowana
Audi A8 D2 - jest
Mercedes W140 - jest
Mazda 626 GE -jest
następne będzie Audi A8 D3 lub W221


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: