Jak w temacie - od dłuższego czasu poluje na audi a3 sportback. Oglądałem już kilka egzemplarzy w poszukiwaniu ideału, jednak jak wiadomo kupując używany samochód ciężko znaleźć ideał.... Po ponad pół roku poszukiwań mogę stwierdzić że znalazłem coś bardzo zadowalającego. Na początek dodam, że z mechaniką pojazdową nie miałem dużo do czynienia jednak przez okres poszukiwań zwiększyłem swoją wiedzę teoretyczną na temat silników które mnie interesują.
Znalazłem ogłoszenie w internecie - piękne audi a3 (jak w temacie) z przebiegiem 180tys i to do tego bardzo blisko mojej miejscowości. Ponad to okazało się że jest to znajomy mojego kolegi z pracy. Samochód na pierwszy rzut oka wygląda pięknie (pakiet S-line). Właściciel nie jest handlarzem, sprowadził go z Niemiec i jeździł nim przez 2 lata, a sprzedaje bo kupił już nowy, większy samochód.
Tak więc przechodzę do rzeczy. Podczas wstępnych oględzin (byłem sam i tylko wizualnie oglądnąłem przez ok 5 min) właściciel z racji tego że mamy wspólnego znajomego powiedział wprost - na tym sprzęgle pojeździsz jeszcze ok 10tys - i do wymiany. Zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu VW i powiedzieli mi, że cały komplet sprzęgła kosztuje ok 4tys! (1500 sprzęgło, 2500 zamachowe koło dwu-masowe). Dodam jeszcze że przed zakupem oczywiście wybieram się do autoryzowanego serwisu celem podpięcia pod komputer, zaglądnięcia na zawieszenie, sprawdzenia mocy na hamowni i uzyskania opinii fachowego oka. Zdaję sobie sprawę że w autoryzowanych serwisach cena jest nawet 2 krotnie wyższa i moje pierwsze pytanie brzmi:
1. Sprzęgło - ile kosztuje zamiennik tego sprzęgła (pytanie o komplet bo z tego co wiem to jak wymieniać to od razu komplet) z montażem i jakie mogą być skutki założenia zamiennika w porównaniu do oryginalnego z serwisu VW?
2. Klimatyzacja - jak w obecnych warunkach sprawdzić działanie klimatyzacji i o co pytać sprzedającego z założeniem że będzie mówił prawdę.
3. Turbina - z tego co się dowiedziałem po takim przebiegu (180tys) należałoby (a może nie?) wymienić lub zregenerować turbinę. Jak sprawdzić, albo czy w servisie są w stanie sprawdzić stan turbiny?. Jeśli jest w złym stanie to wymieniać czy regenerować i ta samo jakie skutki regeneracji a założenia nowego oryginalnego/zamiennika.
4. Na co jeszcze zwracać uwagę przy zakupie takiego samochodu?
Moim zdaniem cena jest zdecydowanie zawyżona (35tys zł) w szczególności, że sprzęgło jest do wymiany... Co myślicie?
Linki do zdjęć:
http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 97361.jpg/http://imageshack.us/photo/my-images/14/c285097362.jpg/http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... 97364.jpg/http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... 97365.jpg/http://imageshack.us/photo/my-images/56 ... 97366.jpg/http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 97367.jpg/