Jeśli na LATE masz ok 4,5 przy ATDC (upewnij się, że to wskazanie jest ATDC a nie BTDC).
ATDC to wartości minusowe
BTDC to wartości plusowe
Łopatologicznie:
(ATDC .. 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6 .. BTDC)
Można by wiec rzec, że Twój pocztaek to -4,5
Wartość prawidłowa to:
1,0 *ATDC (przy temperaturze powyżej 90*C)
Jeśli silnik nie osiąga pełnych 90 *C (ok. 87*C) kąt powinien oscylować od ok. 1,3 *ATDC do ok. 1,8 *ATDC
Powinieneś przyspieszyć kąt obracając delkatnie koło zgodnie ze wskazówkami zegara.
Jeśli dużo za dużo przekrecisz to sie pojawią wartości w BTDC.
Jak za bardzo przekrecisz to musisz cofnąć delikatnie.
Cała operacja jest bardzo bardzo prosta.
Wszystko masz dokładnie opisane w manualu, który link podany jest w poprzednim moim poscie.
TAK kopcenie może mieć związek ze źle ustawionym początkiem wtrysku.
Pamiętam, że jak ja kombinowałem z ustawieniem to w pewnym momencie jak za bardzo przekreciłem kołem to bardzo kopcił i ciężko palił.
Mój mechanik też mówił, że ustawiał wszystko na blokadach i ze kat nie powinien sie przestawić, a jednak, przestawił się

Z drugiej zaś strony widzę, że przy wykonywaniu logów silnik osiąga 90'C (Twoj ma ok 80'), ja przy ewentualnych korektach spróbował bym go bardziej dogrzać, bo z tego co zauważyłem to kat opóźnia się jeśli silnik ma niższą temperaturę. Także jest zależny od temperatury.
Być może przy 80'C powinien wynosić tyle ile aktualnie Tobie pokazuje, nie mam pojęcia (choć nie sądzę, ale warto sprawdzić).
Przemku popraw mnie jeśli coś źle napisałem
