.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 05:38:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 05.mar.2013 23:05:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
mechanik zrobi kariere jako wrozka... to pewne
silnik BAU 180ps to silnik z inna pompa wtryskowa, komputerem, turbina itp itd - by sposcic w kibel taka opcje policz sobie koszt motoru z osprzetem, robota mechanika, rozrzad, potencjalne klopoty ze spasowanie tego ze skrzynia automatyczna przewidziana do innego silnika z innych lat, innym momentem, dopasowanie immo (bau to motor chyba z auta z immo 3 a liczniki masz z immo2) itp itd... a na koniec masz dalej starego passata niewartego juz pewnie 10kola, w ktorego wpakowales 10kola.. gdzie tu sens?
Zakladam, ze diagnoza wynika z ogledzin a nie "case study" bez sciagania pokryw bo inaczej szkoda sie do tego odnosic

Zrzut glowicy to jeszcze nie dramat... sprzedalbym auto jak stoi na czesci albo wpakowal te 3.5-5 kola i przywrocil je do zycia
Alternatywa to kupic auto z chodzacym motorem, skrzynia itp po dzwonie (ostroznie z anglikami bo moga miec instalacje po drugiej stronie co bedzie klopotliwe / pedaly z manuala tez bylyby niepasujace) i przelozyc silnik i skrzynie a reszta na allegro od 1pln...
Z racji wieku auta jestes na granicy oplacalnosci naprawy
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 06.mar.2013 09:04:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
Ok dzięki a powiedz mi jakbym kupił B5 po lifcie 1,9tdi w manualu, a aktualnego passata sprzedał na czesci to czy podejdą tam amortyzatory i tarcze, ewentualnie zawieszenie z mojego b5 v6 ? Bo nie dawno zainwestowałem w amory przod, tył, tarcze, opony, akumulator... szkoda tego...

Mam też możliwość kupienia silnika AKN za 1300 zł, ale ja wiem jak długo on pojeździ? Wiem ze miał koło 260tkm na liczniku.

Co myślisz o regeneracji głowicy i ewentualnie gdzie ją zregenerować?

Pozdrawiam.

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 06.mar.2013 13:30:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
passat b5fl rozni sie przednim zawieszeniem (z tego co wiem) od passata b5 (w "fl" bedzie przod od a4b6 i pierwszych a4b7 a w passacie b5 masz zawieszenie z a4b5). Czy da sie "przekrecic"? moze i sie da (w "fl" masz poprawione troche zawieszenie bo z a4b6/pierwsze b7) - przy calosci kosztu to juz pierdola
Passat b5fl ma inne immo (wiec nie wiem czy nie przekladka licznikow dochodzi)
mialem zrzucana z tego samego powodu glowice rok temu.. nie wnikalem co mechanik z nia robil (cos kolocze mi, ze 500zyla za jej naprawe policzyl... - moze kupno drugiej glowicy jest madrzejsze... nie wiem) - jak narazie (ponad rok) zona jezdzi autem i sie "nie powtorzylo"
Jezeli masz walki do wymiany to z olejem, rozrzadem i robota cos pewnie okolicy 5.5-6.5 kola bedziesz oscylowal
Minimalny wariant to hydro+pasek rozrz+zrzut i naprawa glowicy+robota+olej/filtr... pewnie 3,0 kola minimum (to wariant optymistyczny-raczej cos tam dojdzie... )
Jak masz czas na palowanie sie to mozesz upolowac podzwona z dobrym silnikiem, skrzynia... przelozyc te graty do siebie, tipa (jak dobry) sproboewac za pare stow sprzedac jak i reszte czesci... wyjdzie drozej pewnie ale moze odsprzedaz czesci zrownowazy sprawe (ja zwyczajnie nie mialem na to czasu a opcja naprawy bez kombinacji to sprawa szybka czasowo)
1.9 ma T z boku a v6 po srodku wiec juz np licz sie z kombinmacja z wydechem... cholera wie jak wyjscia na chlodnice itp... intercoolerymasz w pasku 2 a w 1.9 jest jeden i do tego inny itp itp (uroki przekladek)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 06.mar.2013 17:49:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
Dzięki przemku za obszerna informacje, nie orientujesz sie czy silnik AKN by podszedł? Lub same głowice z niego do AFB?

PS. 500 zł naprawa usterki Cie kosztowała? To chyba jakiś czarodziej Ci to robił.
Pozdrawiam.

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 06.mar.2013 19:23:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
sama glowica chyb 500zyl (ale czy ze sciaganiem czy nie ... nie pamietam)... cudow nie bylo -)
AKN to AFB z inna pompa wtryskowa, wtryskami itp.. wez sciagnij etke i porownaj kody czesci
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 14.mar.2013 18:04:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
Silnik otwarty - wałki wytarte po obu stronach, trzeba wymienić wałki i koniki.
Nie wiadomo czy zawory nie uległy uszkodzeniu przy tym jak strzeliła hydraulika.

Ostatecznie zdecydowałem się na wymianę wałków, napinaczy, dzwigienek zaworowych i podkładek firmy FEDERAL MOGUL AE.
Mam nadzieję, że będę miał spokój na następne 200tkm. Przynajmniej wiem co mam, a przy kupnie używki różnie to bywa.
Zastanawiam się jeszcze nad wymianą odmy... i mam cichą nadzieję że zawory w głowicy są całe bo jeśli nie to znowu koszty rosną...

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 14.kwi.2013 13:32:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
Wałki wymienione, przy okazji pasek od alternatora i rolki. Niestety zawór się pokrzywił, zawór wymieniony i uszczelniacze też, nowe uszczelki pod głowicami.

Autko jeździ aż miło mam tylko problem z paleniem na zimnym, na początku myślałem, że to przez akumulator, bo auto stało ponad miesiąc bez ładowania. Teraz aku naładowany, ale problem pozostał. Pomyślałem, że to może pompa wtryskowa jest źle wyregulowana, poniżej przedstawiam dzisiejsze logi 004 statyczne i BS. Przeszło mi też przez myśl, że kiepsko odpowietrzony, ale nie widzę bąbelków powietrza w wężyku.

Proszę o interpretację, bo nie czuję się mocny w te klocki pomimo czytania posta przemka na ten temat.

http://www.dobry-katalog.info/LOG-01-004-xxx-xxx.html

a tu stare (z 2010r) logi sprzed awarii, dla porównania:

http://www.dobry-katalog.info/logi5.html

http://www.dobry-katalog.info/logi6.html

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 14.kwi.2013 21:50:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
logi statyczne przy rozgrzanym 001S 013S 014S 004S 004BS, 007 (czy w 007 widzisz na rozgrzanynm temp ok 85st?).. poniewaz robisz nowsza wersja vagcoma a nie chcesz czytac watki w ktorym napisalem dflaczego jest to kicha do 004 to robiac 004S/BS dopisz czy w vagcomie bylo ATDC czy BTDC

Dodatkowo miernikiem sprawdz swiece zarowe ... moze mechanik zlal naprawe glowicy ale kupil druga na szrocie dobra ale z popalonymi swiecami i tego nie sprawdzil (kto wie)
Czy z rana jak jest zimny i wiesz ze kichowato zapali to jak podgrzejesz ze 3 pelne raze swiece zarowe to zapali dobrze? Sprawdz na jedenj fajce z kims miernikiem czy na 100% idzie prad na swiece i ile sekund... moze cos zle mechanik podlaczyl/rozlaczyl i swiece nie grzeja bo pradu nie dostaja?
Uszczelki pod glowicami? Oni 2 glowice zrzucali?
Z olejami i filtrami, czesciami i robota mechanika... zmiesciles sie w 6 kolach?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 19.kwi.2013 12:44:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
Jedną głowicę zrzucali, źle napisałem :)

Wyglada to tak, że:

Jak go zapalę to z 5-10sek muszę trzymać kluczyk przekręcony w stacyjce.
Jeżeli go potem zgaszę i od razu jeszcze raz zapalę to pali od razu.
Jeżeli poczekam 2minuty i chce zapalić, znowu muszę czekać 5-10sek.

//EDIT

- trzykrotne grzanie świec nie pomaga

Nowe poprawione logi pod tym samym linkiem, czyli:

http://www.dobry-katalog.info/LOG-01-004-xxx-xxx.html

//EDIT 2

Pasek chyba jednak jest źle odpowietrzony, widzę pęcherzyki powietrza zaraz po odpaleniu auta w tym bezbarwnym wężyku.
Po odpaleniu pęcherzyki znikają i układ wydaje się być odpowietrzony. Ale po zgaszeniu i odpaleniu za akiś czas sytuacja się powtarza.
Odpaliłem silnik i popuściłem trochę ten wtryskiwacz(od strony silnika te 6 metalowych rurek), ale dalej bez rewelacji.

//EDIT3

2300 wałki
900 zł olej, filtr oleju, płyn chłodniczy, dwa paski (jeden alternatora, drugi nie wiem), rolki i uszczelki, zawór, uszczelniacze
1300 robocizna
---------------
RAZEM: 4500,00

Pozdrawiam.

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 20.kwi.2013 14:52:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
jezeli dobrze odczytuje te logi to kat na 004BS "LATE" wynosi ok. 6.4ATDC
wg producenta kat na late powinien miescic sie w zakresie 0-4ATDC (to jest najbardziej uproszczona wersja tej logiki: "nie mysl dlaczego... tylko tak ustaw")

Bez wglebiania sie .. jest do DOOPY
Z wglebianiem sie:
twoje auto na wolnych obrotach wysterowuje kat okolo 1ATDC (widac to w 004S)
Proponuje wiec ustawic kat na late na okolo 1-2 ATDC
Jezeli przedstawisz to mechanikowi to obawiam sie, ze to nic nie da poniewaz jak sadze kat ustawiony jest do doopy bo on mie ma pojecia jak to dziala
Rozwiazania:
a) zrobisz to samemu (latwo znajdziesz opsi w PDFie jak to zrobic)
b) poszukasz mechanika, ktory nie zatrzymal sie ze zglebianiem nowinek w pewnym momencie rozwoju motoryzacji
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
wiecej masz w linku w moim podpisie.. jest tam opisane jak to dziala i dlaczego teraz masz do d..., nie ma sensu by to powielac (bedziesz chcial to sie wglebisz)
Na 90% auto zle pali bo jest do d... kat ustawiony
jezeli gosc wzial 1300 pln za zrzucanie przodu, zrzucanie glowicy, jej naprawe, zlozenie walkow, rozrzadu I RYZYKO ZE NP BEDZIE CIEC OLEJ ALBO MIESZAC OLEJ Z PLYNEM wiec robota ponownie na jego koszt... to gosc jest mega tani/ no chyba ze mieszkasz na Suwalkach a tam takie uslugi tak kosztuja)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 20.kwi.2013 20:57:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
Cześć Przemku :)
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, nie nie mieszkam w Suwałkach, robił mi to przesympatyczny młody chłopaczek "po znajomości".
Z tego co zajarzyłem to bał się to robić, ponieważ pierwszy raz to robił w tym silniku.

Czytałem już wcześniej Twój art o kącie wtrysku, ale mało co rozumiałem dlatego zadałem tu pytanie i jak zwykle liczyłem na Twoją pomoc, bo jesteś w te klocki niezwykle kumaty.

Patrzyłem też jak ustawić prawidłowo kąt wtrysku ale link w Twoim poscie wygasł.

Jutro poszukam przez google :)

Dzięki

edycja
chyba znalazłem:
http://3.a6klub.pl/files/regulacja_konta_wtrysku_2_5tdi_v6_150_180ps__173.pdf

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 21.kwi.2013 09:02:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
pozostaje wiec
wydrukowac tutorial/zdjecia ze srubkami do ustawiania kata (poczatku kata) wtrysku
pojechac z tym do tego przesympatycznego ale wydyganego i niedoswiadczonego mlodego mechanika
podlaczyc kabelek i szukac ustawienia takiego by w 004BS na LATE bylo cos w okolicy 1-2ATDC (nie BTDC!), skrecic srubki porzadki i temat kata wtrysku zamkniety

Jakies powietrze zawsze pociagnie sie przy zapalaniu.. ale jezeli sie zapowietrza to masz problem bo trzeba szukac gdzie... moze to byc np na filtrze paliwa a moze byc np w pompie wtryskowej (znaczy sie $$$)..
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 21.kwi.2013 09:53:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
przemekk74 napisał(a):
Jakies powietrze zawsze pociagnie sie przy zapalaniu..


Skąd mam wiedzieć, czy jet to jakieś powietrze, czy zapowietrzający się obieg?
- Na początku cięgnie konkretny bąbel powietrza, potem jest ok.


- Możesz mi powiedzieć dlaczego moja wersja VAG jest zła ( i która jest dobra), lub podać linka do tego topica gdzie o tym pisałeś, nie mogę się dokopać do tego.


Pozdrawiam

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 21.kwi.2013 10:25:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
w linku napisałem napisał(a):
nowsze VAGCOMy używają konwencji ATDC/BTDC a stare (w takiej konwencji są logi, które przedstawiam) prezentują wartości z + i -.

Problem w tym, ze nowsze vagcomy nie wypisują „ATDC/BTDC” przy każdej zlogowanej wartości ale w nagłówku! (czyli gdy wystepuja jednocześnie i ATDC i BTDC nie masz pewności co do strony)
Jeżeli logujesz i w trakcie logowania pojawiają się wartości „minus” i wartości „plus” to zastanow się co jest mądrzejsze, wygodniejsze i latwiejsze do odczytu
a) Wypisywanie wartości z minusem i z plusem (jak w starszym vagcomie)
b) Wypisywanie wartości zawsze z plusem a w nagłówku wpisywanie strony („wartości z minusem”)
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
Nie musisz niczego logować do pliku CSV… podlaczyc kabelek, wlaczyc logowanie i sprawdzić czy wartości widziane na late to cos z przedzialu 1-2ATDC i finito….

co do zapowietrzania... jak postoi 2-3dni i zapali bez problemu (poza ewentualnymi2-3 przekreceniami rozrusznika to jest dobrze). Obstawiam, ze problem masz z katem i tyle. Swiece zarowe sprawdzic wypada bo nawet latem jak jest zimny na chwile sa wlaczane

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 22.kwi.2013 19:40:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
Dzieki Przemku za pomoc :) Jak zwykle Ci posłodzę bo Ci się należy - JESTES NIEOCENIONY :)

Zrobiłem jak pisało w instrukcji, na początku nie kumałem tego w ogóle, kręciłem kołem i nie widziałem żadnych zmian wartość zawsze wynosiła 6 ATDC na late. Wg. instrukcji pisało, aby kręcić kołem w lewo, aby zmniejszyć wartość... no to kręciłem i nic, late cały czas na 6 atdc... Dopiero jak przekreciłem dla testów poznawczych koło na maksa w prawo zauważyłem, że wyszło mi BTDC i zczaiłem że ATDC samo w sobie jest na minusie wiec ja musiałem zwiekszac kąt kręcą w prawo (a przykład w instrukcji był opisany dla BTDC i dla tego trza było krecić w lewo).
Troche czasu też minelo zanim znalazłem odpowiednią pozycję koła, wystarczyło 1mm różnicy a skok był rzędu 6 stopni. Bardzo czuły mechanizm.
Biedny akumulator dostał się w znaki chyba z 50 razy go odpalałem :)

Suma sumarum ustawiłem na late 1,6 ATDC przy 88'C
Teraz palił ok ale był zagrzany, zobaczymy co będzie rano, mam nadzieję, że nie będę musiał zasuwać do roboty na busa ;)

// EDYCJA
Rano odpalił do strzału :))) Miodzio :)

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 11.maja.2013 23:40:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2013 09:02:41
Posty: 30
Witam, mam znowu kolejny problem z moja audiczka.
Problem polega na tym ze raz jedzie raz nie a stało się tak ostatnio może opowiem troszkę historie...
W aucie padła głowica audi dymiło na biało bo nie było kompresji na jednym cylindrze . Oddałem do mechanika, od razu powiedziałem żeby zrobił 2 głowice i zmienił rozrząd. Silniczek teraz chodzi równo ładnie tylko no własnie brak mu mocy czasami. problem wygląda tak: zapale go jak jest zimny pochodzi chwilkę leciutko podkopci po zapaleniu na biało, jak troszkę się rozgrzeje nie chce wkręcać się na obroty, strasznie słaby. Jak się rozgrzeje to chodzi w miarę ładnie z kaprysami raz ciągnie super raz nie. Mechanik stwierdził ze siadła mi pompa wtryskowa w co nie do końca mi się chce wierzyć bo przed oddaniem do niego kopciło ale nie było tak żeby się nie wkręcił na obroty czy coś w tym stylu.
Nie chce robić pompy bo mam obawy, ze on coś złe złożył bądź nie wiem sam. zauważyłem jak składał auto ze kat wtrysku to znaczy pompa jest ustawiona inaczej bo stwierdził ze wcześniej była ustawiona źle( przy rozbieraniu poznaczył korektorem jak było ustawione). Mam kablem mogę zrobić logi. Pokazuje mi błąd 0550. Prosze o jakakolwiek pomoc jeśli ktoś by mógł będę dozgonnie wdzięczny
Ewentulanie prosze o numer tel na PW to zadzwonie i opowiem wszystko
Silnik 2.5 TDI v6 AFB 1998 rok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 12.maja.2013 09:42:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
no to jak zrobisz logi to moze ktos cos pomoze... kody bledow to nie log. Potrzebne logi dynamiczne (przez szukaj namierzysz info co to te logi i jak je sie robi - jezeli nie wiesz a jezeli wiesz to nieczego szukac nie musisz:) )

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 12.maja.2013 10:24:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
Destroyer -

Na początek powinien wystarczyć log statyczny na rozgrzanym silniku: VAG silnik[10] ->basic settings-> kanał 004 i zrob log.

tu masz obszerniejsze info: Regulacja konta wtrysku.

No i TU informacja z mojego kręcenia kołem, może unikniesz zbędnego badania, pamiętaj skok nawet 0,5mm ma znaczenie.

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 12.maja.2013 14:06:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2013 09:02:41
Posty: 30
Wiec tak, to logi BS 004 i wrzuciłem jeszcze 000 BS.
Chyba wychodzi, że źle ustawiony kat ?
000
http://img202.imageshack.us/img202/8500/001jov.png
004
http://img6.imageshack.us/img6/3856/004qi.png


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 2.5 tdi v6 150KM AFB] - LOGI prośba o analizę
PostNapisane: 12.maja.2013 14:29:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.maja.2010 08:28:40
Posty: 68
Lokalizacja: Żywiec
Auto: Passat b5 v6 2.5 TDI AFB
Jeśli na LATE masz ok 4,5 przy ATDC (upewnij się, że to wskazanie jest ATDC a nie BTDC).

ATDC to wartości minusowe
BTDC to wartości plusowe

Łopatologicznie:

(ATDC .. 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6 .. BTDC)

Można by wiec rzec, że Twój pocztaek to -4,5

Wartość prawidłowa to:

1,0 *ATDC (przy temperaturze powyżej 90*C)
Jeśli silnik nie osiąga pełnych 90 *C (ok. 87*C) kąt powinien oscylować od ok. 1,3 *ATDC do ok. 1,8 *ATDC

Powinieneś przyspieszyć kąt obracając delkatnie koło zgodnie ze wskazówkami zegara.
Jeśli dużo za dużo przekrecisz to sie pojawią wartości w BTDC.
Jak za bardzo przekrecisz to musisz cofnąć delikatnie.

Cała operacja jest bardzo bardzo prosta.
Wszystko masz dokładnie opisane w manualu, który link podany jest w poprzednim moim poscie.

TAK kopcenie może mieć związek ze źle ustawionym początkiem wtrysku.
Pamiętam, że jak ja kombinowałem z ustawieniem to w pewnym momencie jak za bardzo przekreciłem kołem to bardzo kopcił i ciężko palił.
Mój mechanik też mówił, że ustawiał wszystko na blokadach i ze kat nie powinien sie przestawić, a jednak, przestawił się ;)

Z drugiej zaś strony widzę, że przy wykonywaniu logów silnik osiąga 90'C (Twoj ma ok 80'), ja przy ewentualnych korektach spróbował bym go bardziej dogrzać, bo z tego co zauważyłem to kat opóźnia się jeśli silnik ma niższą temperaturę. Także jest zależny od temperatury.

Być może przy 80'C powinien wynosić tyle ile aktualnie Tobie pokazuje, nie mam pojęcia (choć nie sądzę, ale warto sprawdzić).

Przemku popraw mnie jeśli coś źle napisałem :)

_________________
Passat B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM (AFB) Tiptronic.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 95 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: