.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lis.2024 20:14:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 28.cze.2013 13:53:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2008 21:32:56
Posty: 1072
Auto: b5fl AVB,c5 AKN
Prawie 100 tysięcy zrobione w 5 lat. z usterek: pompa, czyszczone turbo i nowa odma. Hmm więcej sobie nie przypominam :) A silnik chodzi aż miło. Jak się dba to się ma. Tyle w temacie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 28.cze.2013 13:59:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
grisha napisał(a):
ScaniaDriver napisał(a):
Nie jestem ani nie byłem posiadaczem tego silnika ale troszke użytkowałem mam znajomych co maja mieli te jednostki w swoich autach jak dla mnie ten silnik to jedno wielkie dno sypie sie na potege nie jedzie nie zaleznie od wersji ile ma mocy i pali duże ilości ON
i dlatego z powodu tego co napisano w wp.pl założyłem ten wątek. Może naprawdę zrobić akcję "pogromcy mitów 2,5TDI" i obalić co niektóre mityczne historie na temat tych silników ?
Ja moim przejechałem ponad 160tys km, cały czas jeżdżę po całej PL, auto jest niezawodne, na budziku ponad 320tys, jeżdżę od 2008 i żadnej tragedii nie było. Była regeneracja pompy VP44 i wymiana wałków przy stanie licznika około 290tys (co do wałków jak już pisałem jakby nadmiarowa) ale auto chodzi ok, spala w trasie od 7,3 do 8,2 a w mieście 10,5...12 (tiptronic) :-)


Wiesz skoro to ma być ekonomiczne i możliwie bezawaryjne auto - to Ty chyba z nie jesteś z Marsa ;)
Ja w swoim paliwożłopie dolewam oleju między wymianami 0,5l - teraz właśnie wlałem żeby trzymał stan, po 10k km, wziął 1/2 ltr oliwy - możesz wierzyć lub nie - Twoja sprawa :) to taka dygresja pod kątem palenia oleju przez auta zasilane LPG po 100k km - moje auto zrobiło na LPG ~70k km.
Pali w mieście 25ltr cyklonu, co daje koszt 100km na poziomie 55-58 zł na obecnym poziomie cen LPG, coś mi się obiło o uszy że 180 konny diesel wciąga 12, co przy obecnych cenach ropy daje podobny koszt, tyle że mocy 1/2 :)
W trasie 14-15ltr cyklonu na 100 to norma - więc to 32zł/100km - u Ciebie - 44zł/100km - mocy nadal dwa razy tyle, jak mam 3-4 TIRY to nie ciągne się przez 20km za nimi, tylko szukam 1km prostej i po sprawie :)
Nie wiem co chcesz uzyskać tym wątkiem - ale dla mnie 2.5TDI to totalna porażka, jak to chyba przemik pisze - "Ani to ekonomiczne, ani szybkie " a ja dodam i do tego spierd.... - bo tyle kasy co Ty wydałeś na te "drobne" usterki (pompa, wałki) to ja nie planuę do końca eksploatacji wsadzić :)
Aha, żeby nie było że paliwożłop stoi i się kurzy - w niecałe 3 latka ~70k km.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Ostatnio edytowano 28.cze.2013 14:40:25 przez Zagor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 28.cze.2013 14:14:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Jest jednak jedna zaleta tych 2.5TDI. Za grosze można kupić świetnie wyposażone quattro, a za zaoszczędzone pieniądze po zakupie zrobić wszystko na zaś i jeździć.
Tylko, dalej to pali trochę sporo :/ .

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 28.cze.2013 14:23:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
albo zrobić tak jak sprinter - sprzedać silnik kupić 1.9 awx'a i w dwa dni mieć zajebiste auto z bezawaryjnym motorem ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 28.cze.2013 15:38:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
emge napisał(a):
grisha napisał(a):
Mi właśnie chodzi o opinie ludzi którzy zrobili tymi autami ponad 150tys km

Tutaj to chyba tylko Grejf, ale kupił Toyotę :D
Czyli na tym forum nie ma ludzi z doświadczeniem eksploatacyjnym w tych silnikach :-)
Więc wątek można zamknąć.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 28.cze.2013 15:40:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ależ są, mechanicy, którzy te fury naprawiali. I to nie jeden.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 28.cze.2013 15:49:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Leo napisał(a):
ależ są, mechanicy, którzy te fury naprawiali. I to nie jeden.

możliwe, ale z mojego 5-letniego doświadczenia wiem, ze znaleźć mechanika który się zna na tych motorach czasami graniczy z cudem. Większość to "geniusze" którym jak coś spaprają to przeklinając silnik (że jest taki i siaki) odsyłają do jedynego w okolicy fachowca od diesla. Ja od początku rozrząd itp. u takiego fachowca robiłem wiec miałem spokój.
ps. znam firmę która twierdzi że wymieni rozrząd w 2,5tdi V6 a nie ma ... blokad rozrządu w warsztacie :-)

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 28.cze.2013 15:53:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12018
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Jak już mówiłem, widzisz sprawę bardzo jednostronnie, a z takimi osobami się bardzo NAM tutaj kiepsko dyskutuje.
No musiałem napisać bardziej dosadnie, żebyś zrozumiał :)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 28.cze.2013 16:09:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Bananarama, nie stresuj się :-)
Jednostronnie bo 5 lat jezdzenia, ponad 160tys km wiec mam wyrobiony punkt widzenia z moich wlasnych doswiadczen. Nie "jednostronny" ale mam wlasny punkt widzenia poparty wlasnym a nie innych doswiadczeniem. Przeciez to proste i oczywiste.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 28.cze.2013 16:15:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Zagor napisał(a):
grisha napisał(a):
ScaniaDriver napisał(a):
Nie jestem ani nie byłem posiadaczem tego silnika ale troszke użytkowałem mam znajomych co maja mieli te jednostki w swoich autach jak dla mnie ten silnik to jedno wielkie dno sypie sie na potege nie jedzie nie zaleznie od wersji ile ma mocy i pali duże ilości ON
i dlatego z powodu tego co napisano w wp.pl założyłem ten wątek. Może naprawdę zrobić akcję "pogromcy mitów 2,5TDI" i obalić co niektóre mityczne historie na temat tych silników ?
Ja moim przejechałem ponad 160tys km, cały czas jeżdżę po całej PL, auto jest niezawodne, na budziku ponad 320tys, jeżdżę od 2008 i żadnej tragedii nie było. Była regeneracja pompy VP44 i wymiana wałków przy stanie licznika około 290tys (co do wałków jak już pisałem jakby nadmiarowa) ale auto chodzi ok, spala w trasie od 7,3 do 8,2 a w mieście 10,5...12 (tiptronic) :-)


Wiesz skoro to ma być ekonomiczne i możliwie bezawaryjne auto - to Ty chyba z nie jesteś z Marsa ;)
Ja w swoim paliwożłopie dolewam oleju między wymianami 0,5l - teraz właśnie wlałem żeby trzymał stan, po 10k km, wziął 1/2 ltr oliwy - możesz wierzyć lub nie - Twoja sprawa :) to taka dygresja pod kątem palenia oleju przez auta zasilane LPG po 100k km - moje auto zrobiło na LPG ~70k km.
Pali w mieście 25ltr cyklonu, co daje koszt 100km na poziomie 55-58 zł na obecnym poziomie cen LPG, coś mi się obiło o uszy że 180 konny diesel wciąga 12, co przy obecnych cenach ropy daje podobny koszt, tyle że mocy 1/2 :)
W trasie 14-15ltr cyklonu na 100 to norma - więc to 32zł/100km - u Ciebie - 44zł/100km - mocy nadal dwa razy tyle, jak mam 3-4 TIRY to nie ciągne się przez 20km za nimi, tylko szukam 1km prostej i po sprawie :)
Nie wiem co chcesz uzyskać tym wątkiem - ale dla mnie 2.5TDI to totalna porażka, jak to chyba przemik pisze - "Ani to ekonomiczne, ani szybkie " a ja dodam i do tego spierd.... - bo tyle kasy co Ty wydałeś na te "drobne" usterki (pompa, wałki) to ja nie planuę do końca eksploatacji wsadzić :)
Aha, żeby nie było że paliwożłop stoi i się kurzy - w niecałe 3 latka ~70k km.


Niezłe porównanie, ale taka prawda. 100% mocniejsze pięknie brzmiące V8 jest tańsze w eksploatacji od klekota. :peace:
Teoretycznie (przynajmniej) deiesel powinien być tańszy w eksploatacji od benzyniaków, a ten silnik jest wybitnym przykładem, że tak do końca nie jest.
I tak ZAWSZE kończy się dyskusja na temat V6 TDI vs. reszta świata :D

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 28.cze.2013 16:39:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2003 16:23:46
Posty: 366
Lokalizacja: PL
Auto: BMW 320d
metyoo napisał(a):
Zagor napisał(a):
grisha napisał(a):
ScaniaDriver napisał(a):
Nie jestem ani nie byłem posiadaczem tego silnika ale troszke użytkowałem mam znajomych co maja mieli te jednostki w swoich autach jak dla mnie ten silnik to jedno wielkie dno sypie sie na potege nie jedzie nie zaleznie od wersji ile ma mocy i pali duże ilości ON
i dlatego z powodu tego co napisano w wp.pl założyłem ten wątek. Może naprawdę zrobić akcję "pogromcy mitów 2,5TDI" i obalić co niektóre mityczne historie na temat tych silników ?
Ja moim przejechałem ponad 160tys km, cały czas jeżdżę po całej PL, auto jest niezawodne, na budziku ponad 320tys, jeżdżę od 2008 i żadnej tragedii nie było. Była regeneracja pompy VP44 i wymiana wałków przy stanie licznika około 290tys (co do wałków jak już pisałem jakby nadmiarowa) ale auto chodzi ok, spala w trasie od 7,3 do 8,2 a w mieście 10,5...12 (tiptronic) :-)


Wiesz skoro to ma być ekonomiczne i możliwie bezawaryjne auto - to Ty chyba z nie jesteś z Marsa ;)
Ja w swoim paliwożłopie dolewam oleju między wymianami 0,5l - teraz właśnie wlałem żeby trzymał stan, po 10k km, wziął 1/2 ltr oliwy - możesz wierzyć lub nie - Twoja sprawa :) to taka dygresja pod kątem palenia oleju przez auta zasilane LPG po 100k km - moje auto zrobiło na LPG ~70k km.
Pali w mieście 25ltr cyklonu, co daje koszt 100km na poziomie 55-58 zł na obecnym poziomie cen LPG, coś mi się obiło o uszy że 180 konny diesel wciąga 12, co przy obecnych cenach ropy daje podobny koszt, tyle że mocy 1/2 :)
W trasie 14-15ltr cyklonu na 100 to norma - więc to 32zł/100km - u Ciebie - 44zł/100km - mocy nadal dwa razy tyle, jak mam 3-4 TIRY to nie ciągne się przez 20km za nimi, tylko szukam 1km prostej i po sprawie :)
Nie wiem co chcesz uzyskać tym wątkiem - ale dla mnie 2.5TDI to totalna porażka, jak to chyba przemik pisze - "Ani to ekonomiczne, ani szybkie " a ja dodam i do tego spierd.... - bo tyle kasy co Ty wydałeś na te "drobne" usterki (pompa, wałki) to ja nie planuę do końca eksploatacji wsadzić :)
Aha, żeby nie było że paliwożłop stoi i się kurzy - w niecałe 3 latka ~70k km.


Niezłe porównanie, ale taka prawda. 100% mocniejsze pięknie brzmiące V8 jest tańsze w eksploatacji od klekota. :peace:
Teoretycznie (przynajmniej) deiesel powinien być tańszy w eksploatacji od benzyniaków, a ten silnik jest wybitnym przykładem, że tak do końca nie jest.
I tak ZAWSZE kończy się dyskusja na temat V6 TDI vs. reszta świata :D



v8 wcale tak tanio nie wychodzi (jezdzilem c5 v8 ponad dwa lata).
duzo czesci jest innych (drozszych) niz w zwyklej a6 np. dobre klocki to co najmniej 400 zl , inna jest szyba przednia koszt nowej ponad 1200zl,inne sa blotniki, drozsze amortyzatory , do silnika wchodzi prawie 10 litrow oleju itd
wiec nie ma co przesadzac ze v8 to taki mistrz ekonomi ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 28.cze.2013 16:41:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Panowie, czasy kiedy diesle robiły bezawaryjnie 1 mln km przepadły z wymarciem MB W123. Ale wtedy 3,0D turbo miał 125 KM. Współczesne mają moc 2-2,5 raza większą. A to tylko częściowo dzięki innym turbinom, wtryskom i pompom. W dużej mierze kosztem odchudzenia ciężkich klasycznych diesli i skomplikowaniu mechanicznym. A jak się ma mechanika nie posypać, jak jest połowę lżejsza i 3 razy bardziej obciążona? Ponadto auta projektuje się dla pierwszego właściciela, a nie dla 4-....-8 w 15 roku eksploatacji. Pierwszy na ogół jest zadowolony ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 28.cze.2013 16:59:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Rodzynek masz rację. Niektórzy handlarze mawiają, ze niektóre diesel są do PL ściągane po przejechaniu 400 a nawet 600tys km, wiec w PL tylko pierwszy klient i po kilku tys km kaput.
Mi osobiście podobają się diesle V8 zza oceanu o pojemności powyżej 6L, ale to tylko nadaje się do dużych samochodów. Te silniki są zbudowane tak jak stare w mercach, wykorzystywane w armii, do osobówek nie bardzo się nadają.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 01.lip.2013 22:01:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
emge napisał(a):
grisha napisał(a):
Mi właśnie chodzi o opinie ludzi którzy zrobili tymi autami ponad 150tys km

Tutaj to chyba tylko Grejf, ale kupił Toyotę :D

Ja zrobiłem "tylko" 120 tyś (na 280 tyś całościowe). Już się wypowiadałem kilkakrotnie na temat tego silnika, nie chce mi się kolejny raz.
Wałki i dźwigienki nie były od nowości ruszane. Silnik AKE. Wszystko było w silniku i osprzęcie było tip-top w momencie odsprzedaży.
Miałem wszystkie faktury od poprzedniego (pierwszego) właściciela, jedyne co wymieniał z poważnych rzeczy to turbinę przy około 140 tyś. km. Ja przez 120 tyś wymieniałem tylko klocki, tarcze, rozrząd i jedno łożysko tylnego koła.

W tym silniku ważna była/jest jakość paliwa i częste zmiany oleju.
Jak już przy 2.5 tdi jesteśmy to AKN z powodu niefortunnie zaprojektowanej odmy był dużo bardziej ryzykowny od AKE.
Natomiast nie dziwię się, że te silniki padają przy przebiegach 400,500,600 tyś wzwyż, bo nie były do tego zaprojektowane, jak teżdo jazdy na opale.

metyoo napisał(a):
Zagor napisał(a):
grisha napisał(a):
ScaniaDriver napisał(a):
Nie jestem ani nie byłem posiadaczem tego silnika ale troszke użytkowałem mam znajomych co maja mieli te jednostki w swoich autach jak dla mnie ten silnik to jedno wielkie dno sypie sie na potege nie jedzie nie zaleznie od wersji ile ma mocy i pali duże ilości ON
i dlatego z powodu tego co napisano w wp.pl założyłem ten wątek. Może naprawdę zrobić akcję "pogromcy mitów 2,5TDI" i obalić co niektóre mityczne historie na temat tych silników ?
Ja moim przejechałem ponad 160tys km, cały czas jeżdżę po całej PL, auto jest niezawodne, na budziku ponad 320tys, jeżdżę od 2008 i żadnej tragedii nie było. Była regeneracja pompy VP44 i wymiana wałków przy stanie licznika około 290tys (co do wałków jak już pisałem jakby nadmiarowa) ale auto chodzi ok, spala w trasie od 7,3 do 8,2 a w mieście 10,5...12 (tiptronic) :-)


Wiesz skoro to ma być ekonomiczne i możliwie bezawaryjne auto - to Ty chyba z nie jesteś z Marsa ;)
Ja w swoim paliwożłopie dolewam oleju między wymianami 0,5l - teraz właśnie wlałem żeby trzymał stan, po 10k km, wziął 1/2 ltr oliwy - możesz wierzyć lub nie - Twoja sprawa :) to taka dygresja pod kątem palenia oleju przez auta zasilane LPG po 100k km - moje auto zrobiło na LPG ~70k km.
Pali w mieście 25ltr cyklonu, co daje koszt 100km na poziomie 55-58 zł na obecnym poziomie cen LPG, coś mi się obiło o uszy że 180 konny diesel wciąga 12, co przy obecnych cenach ropy daje podobny koszt, tyle że mocy 1/2 :)
W trasie 14-15ltr cyklonu na 100 to norma - więc to 32zł/100km - u Ciebie - 44zł/100km - mocy nadal dwa razy tyle, jak mam 3-4 TIRY to nie ciągne się przez 20km za nimi, tylko szukam 1km prostej i po sprawie :)
Nie wiem co chcesz uzyskać tym wątkiem - ale dla mnie 2.5TDI to totalna porażka, jak to chyba przemik pisze - "Ani to ekonomiczne, ani szybkie " a ja dodam i do tego spierd.... - bo tyle kasy co Ty wydałeś na te "drobne" usterki (pompa, wałki) to ja nie planuę do końca eksploatacji wsadzić :)
Aha, żeby nie było że paliwożłop stoi i się kurzy - w niecałe 3 latka ~70k km.


Niezłe porównanie, ale taka prawda. 100% mocniejsze pięknie brzmiące V8 jest tańsze w eksploatacji od klekota. :peace:
Teoretycznie (przynajmniej) deiesel powinien być tańszy w eksploatacji od benzyniaków, a ten silnik jest wybitnym przykładem, że tak do końca nie jest.
I tak ZAWSZE kończy się dyskusja na temat V6 TDI vs. reszta świata :D


Nie udało mi się nigdy zejść v-ką w trasie do 6,4 (szczerze mówiąc to poniżej 20 nigdy mi się nie udała ;) a AKE w manualu 6,4 w niezabudowanym (nie autostrada) jak najbardziej przy przepisowej jeździe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 02.lip.2013 06:15:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Pewnie dlatego, że z V8 miałeś większe opory do przepisowej jazdy, ale 20ltr w trasie to lekka przesada :D
Wielu użytkowników V8 twierdzi, że przy spokojnej jeździe potrafi zejść poniżej (czasami grubo) 14 ltr.LPG/100km. Coś w tym raczej jest.
Moja potrafi spalić 11ltr przy spokojnej jeździe :peace:

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 02.lip.2013 16:44:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Metyoo, zioolko - wszystko zależy od prawego stawu skokowego ;), można się zmieścić w 14-15ltr LPG/100, i to jest mniej więcej jak 6ltr On, a można bez problemu osiągnąć zasięg 150km na 45 ltr butli :diabel:

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 02.lip.2013 17:31:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
Ten silnik to cykająca bomba wkoncu wybuchnie oczywiscie sa uzytkownicy zadowoleni ale ile takich jest ? coś w tym jest u mnie w firmie koles ma 2,5 150-tke i własnie pompa vp 44 powiedziała dość

_________________
Jest Bmw E39 530D Touring http://www.youtube.com/watch?v=PXqkiH1X ... el&list=UL
Bylo Audi 100 C4 AAT
Audi 80 B3 1,8 NE
Audi 80 B3 1,8 SF
Audi 80 B2 1,3 FZ
Audi 80 B2 1.6 YP
VW GOLF II 1,3
BMW E36 325TDS
BMW E34 2,0
Mercedes W202 2,0
Mercedes 190E 2,0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 02.lip.2013 21:01:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
grisha napisał(a):
... Była regeneracja pompy VP44 i wymiana wałków przy stanie licznika około 290tys (co do wałków jak już pisałem jakby nadmiarowa) ale auto chodzi ok, spala w trasie od 7,3 do 8,2 a w mieście 10,5...12 (tiptronic) :-)

To wszystko w temacie takich akcji nie ma przy innych silnikach z Ingolstadt. Zresztą po co ten temat ? Przewaga dzięki technice to haslo nie sprawdza sie w przypadku 2.5 TDI. To akurat jeden z najbardziej awaryjnych silników tego sie dyskusją nie zmieni. Inżynierowie się nie przyłożyli więc serwis i producent cześci zarabia. Wstyd mi za Vorsprung durch technik. :zly:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 02.lip.2013 21:48:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2008 11:55:22
Posty: 366
Lokalizacja: Wrocław
Koru przy 290 to bym sie nie zdziwił jak by drugi raz taki zabieg był zrobiony :):):)

_________________
Jest Bmw E39 530D Touring http://www.youtube.com/watch?v=PXqkiH1X ... el&list=UL
Bylo Audi 100 C4 AAT
Audi 80 B3 1,8 NE
Audi 80 B3 1,8 SF
Audi 80 B2 1,3 FZ
Audi 80 B2 1.6 YP
VW GOLF II 1,3
BMW E36 325TDS
BMW E34 2,0
Mercedes W202 2,0
Mercedes 190E 2,0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5TDI] pojechali po naszych furach na wp.pl
PostNapisane: 03.lip.2013 06:29:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Bo i 290 drugi raz na szafę wyjechało :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: