.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 20:19:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 27.cze.2013 07:58:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wkład bedzie OK.... nie wiem czy to "czyszczenie" ktore wykonałes ostatecznie nie spowodowało zgonu LMM.... ale moge sie mylic... Przepływomierz ewidentnie mierzy źle.... najpewniej byloby podmienic od jakiegos AWX/AVF i sie przejechac... ale... skoro nie ma takiej mozliwosci..

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 27.cze.2013 09:50:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
icebear napisał(a):
Co myślicie kupić ten sam wkład za 220zł w sklepie czy kupić cały przepływomierz za 650zł w ASO ? Prosze o poradę :).


a nie masz od kogo podmienic na probe ...

napisz skad jestes ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 27.cze.2013 15:37:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2012 08:55:18
Posty: 141
z Gdyni jestem ...
Przedwczoraj i wczoraj była lipna pogoda, strasznie wilgotne powietrze i auto jeździło w miarę dobrze, dzisiaj jest już ciepło i sucho, auto jeździ tragicznie, ledwo jadę ... :/. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy wilgotność powietrza ma tutaj coś do rzeczy ... :/

Zaraz jadę kupić ten wkład ....

Przemik:
Cytuj:
nie wiem czy to "czyszczenie" ktore wykonałes ostatecznie nie spowodowało zgonu LMM

Co masz na myśli? Czyściłem tylko te kratki (brudne od much) w tej grubej rurze, czujnika nie czyściłem tylko go wykręciłem. Co mogłem tam uszkodzić (żebym wiedział na przyszłość)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 27.cze.2013 17:02:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2012 08:55:18
Posty: 141
Wymieniłem wkład termostatu, dalej nie jedzie, kopci i taki błąd teraz jest w silniku:
17964 - Charge pressure Control Negative Deviation
P1556 - 35-00 - -

Robiłem test statyczny BS 003 i znowu gaśnie na nim, i jest po 500mgR dawka powietrza.
Wieczorem zrobię logi dynamiczne

Jakies pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 27.cze.2013 18:01:23 
ja będę w przyszłym tygodniu koło środy w Trójmieście to możemy się jakoś umówić na "podmiankę" przepływki czy czegoś tam...jak coś wal na PW


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 27.cze.2013 18:10:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wymieniłes wklad przeplywomierza jak rozumiem.

Zdejmij wezyk z EGR... bo jest on ewidentnie uwalony , zaslep go i wykonaj logi -011,010,008 i 003

A pozniej załoz wezyk i znow - 011,010,008 i 003

Mogą byc po dwie grupy na raz.

Sam zdecydujesz czy wolisz jezdzic z zalozonym wezykiem czy ze zdjetym.

PS
Słyszałem, ze mozna usunac klapke EGRu i zaslepic podcisnienia a wrazliwe miejsca ladnie jakos uszczelnić (zaspawac??) - Spanky ma wiedze w temacie bo planował machnac to w swoim AVF.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 27.cze.2013 18:26:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2012 08:55:18
Posty: 141
Czyli uważacie, że turbo jest ok? Że wkład przepływomierza był uwalony?
Dziwne, że jak założyłem ten nowy wkład przepływomierza to teraz pokazuje ten błąd z turbo :/ dziwne ...

Te logi z odpiętym EGR i podpiętym zrobić tylko dynamiczne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 27.cze.2013 18:31:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
tak....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 27.cze.2013 20:15:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2012 08:55:18
Posty: 141
LOGI po wymianie wkładu przepływomierza:

1. Odłączony wężyk EGR:
Grupy: 003,008 - http://vaglog.rtnet.pl/moicebear_132657.html
Grupy: 010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/moicebear_132658.html

2. Podłączony wężyk EGR:
Grupy: 010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/moicebear_132659.html
Grupy: 003,008 - http://vaglog.rtnet.pl/moicebear_132660.html

3. Podłączony wężyk EGR:
I tak w bonusie:
a) Statyczne Basic Settings 003 gdy zgasł silnik podczas testu:
Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/moicebear_132661.html

b) Statyczne Basic Settings 003 silnikowi udało się nie zgasnąć:
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/moicebear_132672.html

Bez wężyka auto jedzie idealnie, już to mówiłem ale podkreślam jeszcze raz. Z wężykiem od razu kopci i zamula jak stara repeta.

Co sądzicie o logach, dalej MAF ma około 900, 1000 w logach dynamicznych? Potrzebna była wymiana wkładu przepływomierza? Jeśli nie to go sprzedam (tylko potwierdźcie proszę, czy był dobry) :) bo oddać już nie mogę...

Jeśli to EGR, to kupić nowy? używany? zaślepić? Proszę o radę :(
Może ten na spróbowanie, a jak się popsuje to kupie już nowy:
http://allegro.pl/egr-1-9-tdi-passat-b5 ... 14406.html
Co Wy na to?


PS. Tomeksopot bardzo Ci dziękuję za propozycję, jeśli sytuacja się nie rozwiąże do tej pory to się odezwę, DZIĘKI !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 28.cze.2013 10:40:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Czy ten wkład mozna zamontowac w "odwrotnie" ?
W logach nic sie nie zmieniło... przepływomierz dalej mierzy zle pomimo prawidlowej masy powietrza zapodawanej przez turbosprezarke.
Nie wiem czy luft ucieka przez rozpitolony EGR czy ten wklad co kupiłes jest do ...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 28.cze.2013 10:54:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
przemik napisał(a):
...
Nie wiem czy luft ucieka przez rozpitolony EGR czy ten wklad co kupiłes jest do ...

Wymiany :peace:

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 28.cze.2013 13:42:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2012 08:55:18
Posty: 141
Wkładu przepływomierza nie można założyć odwrotnie ponieważ gwinty śrub się wtedy nie zgadzają, po za tym są tam strzałki narysowane jak idzie powietrze :).
Nie sądzicie, że gdyby czujnik przepływomierza się rozwalił to komputer by to zasygnalizował?
Dzwoniłem do tego sklepu oni mówią, że mogę go zareklamować ale to muszę mieć pieczątkę z warsztatu, w którym montowałem, że przepływomierz został zamontowany poprawnie o.O.... (nie jest to problem dla mnie ale to taka ciekawostka)

Jutro poszukam swój stary oryginalny EGR. Rok temu kupiłem "nowy" używany bo ten mój tylko przeciekał. Poszukam go i zamontuje i wkleję logi.... Jeśli to nie pomoże to zareklamuje wkład do przepływomierza aby się upewnić, że jest dobry ...
Co Wy na to? Jakieś sugestie .. :(?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 29.cze.2013 12:08:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2012 08:55:18
Posty: 141
Więc tak:
Wyczyściłem, zamontowałem stary EGR i dalej to samo...
Jak odpinam wężyk EGR auto chodzi super na jałowym biegu(nie dławi się.) i podczas jazdy także jest OK.
Jak odpinam wtyczkę od przepływomierza to auto chodzi dobrze na jałowym biegu (nie dławi się.), natomiast podczas jazdy jedzie tylko do 2,3tyś obrotów.
Jak odpinam wężyk, który jest podpięty do górnej części turbiny (okrągły srebrny element RYS.1) to auto na jałowym biegu chodzi OK (nie dławi się.), natomiast podczas jazdy nie sprawdzałem bo nie wiem czy można bez tego wężyka jeździć.
Byłem na poradzie w warsztacie, powiedzieli, że to może być czujnik podciśnienia... co Wy na to? JUŻ NIE MAM NA TO SIŁY :((

RYS 1. (Srebrny element, od którego odłączam wężyk. Tak na marginesie to obrazek z google.)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 01.lip.2013 11:33:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2012 08:55:18
Posty: 141
Co dalej mam zrobić :(?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 01.lip.2013 20:13:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Vacum pompa sprawna ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 01.lip.2013 20:20:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2012 08:55:18
Posty: 141
Jak to sprawdzić?
Sprawdzałem wężyk od EGR i "zasysa" dość mocno. Także podciśnienie jest....

Zrobiłem LOGI na odpiętym wężyku po włożeniu starego EGR-a, tak jak pisałem posty wyżej:
1. DYNAMICZNE:
Grupy: 011,010 - http://vaglog.rtnet.pl/moicebear_133021.html
Grupy: 003,008 - http://vaglog.rtnet.pl/moicebear_133022.html

2. STATYCZNE BS:
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/moicebear_133023.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 02.lip.2013 09:31:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Szczerze powiem to nie wiem dlaczego tak się dzieje. Masa powietrza spada i dawka jest cieta zarowno na odpiętym jak i na zapietym EGR (podcisnienia) oraz na starym jak i na nowym przepływomierzu.
Albo jest gdzies nieszczelność w ukladzie recyrkulacji i w tescie dynamicznym ona wychodzi albo ten wklad co dostałes jest trafiony(mało prawdopodobne).
Vakum pompa jest sprawa po sprezarka startuje, aż milo.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 03.lip.2013 20:54:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2012 08:55:18
Posty: 141
Byłem u mechanika, wstępnie stwierdził, że turbo przeładowuje 1,1 bara za dużo i jak się nagrzeje to spaliny wlatują do silnika i się dławi. Co Wy na to?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 03.lip.2013 22:30:07 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Albo ja jestem ślepy, albo mechanik bredzi.
Wg logów turbo bardzo ładnie dmucha i nie przeładowuje, zresztą jakby przeładowywalo to auto łapałoby notlaufa i silnik wpadałby w tryb awaryjny, a z tego co piszesz objawy są inne.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B6 1.9] Szarpanie/Dławienie przy ruszaniu
PostNapisane: 04.lip.2013 08:26:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2012 08:55:18
Posty: 141
Objaw jest taki, że gdy silnik się nagrzeje to auto traci strasznie moc, kopci na czarno, dusi się.
Na wolnych obrotach strasznie wolno przyspiesza, ledwo mogę ruszyć bo się dusi ale gdy dojdzie do ~3.000 obrotów to dostaje kopa i leci do końca.

Nie wiem jak on to sprawdził, że turbo przeładowuje 1,1 bara za dużo. Już, któryś mechanik z kolei mówi, że turbo powinno mieć 3,1 bara ciśnienia.....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: