.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 18:45:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 20.lip.2013 23:41:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Blt napisał(a):
No dobra, serwo podciśnieniowe ale do PB a co w takim razie do doładowanego klekota?
wordeck co myślisz o pomyśle Istreed vacu np. takie i serwo z C4, pompe wspomagania zostawiłoby się żeby nie zmieniać magla. Podejrzewam, że masz większą wiedzę na ten temat niż ja ;)


Pompę można zmienić na jednosekcyjną, magiel będzie troszkę ciężej chodził, ale tragedii nie ma. NIgdy nie testowałem rozwiązania z pompą elektryczną... Działać pewnie będzie, ale po pierwsze trzeba zrobić sygnalizację ewentualnej awarii elektryki, a po drugie w oczy razi różnica epok... W związku z tym, w razie ewentualnej kolizji każdy rzeczoznawca zakładu ubezpieczeń będzie starał się z tego zrobić podstawę do odmowy wypłaty odszkodowania. Zostałbym przy mechanicznym vacu z C4.

Co do wcześniejszego pytania, zdjęć nie mam, bo nie byłem przy tych autach. Ale tłoczki od wspomagania hamulców są dwa: u góry i od spodu pompy. Trzeba odkręcić korki, wyjąć tłoczki i zakręcić z powrotem. Na gruszce zaślepiamy wyjście na wspomagacz, a na zbiorniczku przelew do wspomagacza i gotowe. Niektórzy praktykują zaślepienie wyjścia węża ciśnieniowego z pompy do gruchy, ale wtedy olej się mieli w miejscu, co dla pompy zdrowe nie jest.
Jeżeli zmieniamy pompę na jednosekcyjną, to konieczne jest zakucie przewodów ciśnieniowych do magla, bo są inne średnice otworów (ew. wymiana na przewody od C4, ale wtedy trzeba giąć rurkę pod serwem, więc nie polecam - lepiej zostawić jedną stronę ori od C3 i zakuć od strony pompy).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 21.lip.2013 01:42:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
Czyli rozwiązania do silników TD i TDI nie ma poza regeneracją fabrycznego systemu? Mechaniczne vacu? Jak to zapodać do 1T?
Wymiana głowicy na tą z AAT?

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 21.lip.2013 08:55:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Ale nie mówię, że się nie da założyć elektrycznej pompy, tylko że trzeba mieć świadomość tego co się robi.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 21.lip.2013 10:00:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
wordeck dzieki za porade...

hamulce bede lepiej chodziły po tym zabiegu>?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 21.lip.2013 11:03:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
wordeck napisał(a):
W związku z tym, w razie ewentualnej kolizji każdy rzeczoznawca zakładu ubezpieczeń będzie starał się z tego zrobić podstawę do odmowy wypłaty odszkodowania.

Tutaj masz całkowitą rację, więc pomysł z elektrycznym vacu raczej u mnie nie przejdzie. Nie chcę mieć dodatkowego stresu gdyby nastąpiła jakakolwiek nieciekawa sytuacja.
Rozwiń pomysł mechanicznego vacu.
Zdrówka ;)

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 21.lip.2013 14:53:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Hamulce to hamulce, zyskujemy niezawodne wspomaganie. Jak będą "chodziły" zależy od wielu czynników, serwo jest tylko jednym z nich. Znika pulsowanie i losowa siła wspomagania, a także niwelujemy dość nieprzyjemne zjawisko występujące przy niesprawnej gruszce, czyli bardzo twardy pedał przez sekundę-dwie po szybkim wciśnięciu hamulca. Serwo podciśnieniowe jest w pełni przewidywalne, działa zawsze tak samo.
Dosyć ważna sprawa: nie wszystkie pompy pasują do serwa podciśnieniowego. Należy zwrócić uwagę na konieczną długość popychacza i na średnicę cylindra pompy - może być większa, ale nie może być mniejsza niż oryginał. Najlepiej kupić komplet - serwo z pompą, np. od B4 lub C4.

Mechaniczne vacu: tu nic specjalnego się nie wymyśli, tylko takie jak schodziło w oryginale. Każde inne rozwiązanie jest podstawą do fochów ubezpieczyciela.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 24.lip.2013 21:36:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.mar.2011 23:10:10
Posty: 12
Lokalizacja: Katowice
Niby tak ale smarowanie mu trzeba zrobić,
Pompka na 12V jest z touarega / Q7 jest wielkości szklanki.
Jak gość ją gdzieś schowaną (np z boku za chłodnicą) wypatrzy to jest mistrzem :-)
Inna opcja ale nie sprawdzona to alternator z opla comboł z vakum na końcu ale nie wiem czy to się da przeszczepić no i wymaga smarowania. Do turbo diesla jest mało opcji.
A co do układu kontroli to polecam http://www.dabtuner.pl/Podcisnienie-154.html :peace:
Ja jak na razie poluję na tanią, tydzień temu już jedna do mnie leciała ale gdzieś zaginęła panu po drodze...
Poza tym teraz mam rozrząd w maździe na tapecie więc plan z servem został odłożony w czasie o jakieś 1.5 miesiąca :-)

_________________
Moje audi - C3 87' 2.0 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 04.sie.2013 20:39:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Istreed napisał(a):
Niby tak ale smarowanie mu trzeba zrobić,
Pompka na 12V jest z touarega / Q7 jest wielkości szklanki.
Jak gość ją gdzieś schowaną (np z boku za chłodnicą) wypatrzy to jest mistrzem :-)
Inna opcja ale nie sprawdzona to alternator z opla comboł z vakum na końcu ale nie wiem czy to się da przeszczepić no i wymaga smarowania. Do turbo diesla jest mało opcji.
A co do układu kontroli to polecam http://www.dabtuner.pl/Podcisnienie-154.html :peace:
Ja jak na razie poluję na tanią, tydzień temu już jedna do mnie leciała ale gdzieś zaginęła panu po drodze...
Poza tym teraz mam rozrząd w maździe na tapecie więc plan z servem został odłożony w czasie o jakieś 1.5 miesiąca :-)


Jeśli już, to nie analogowy wskaźnik, tylko:
1) alarm zaniku zasilania - włączony zapłon, nie ma prądu na wejściu do pompki, zapala się kontrolka + uruchamia brzęczyk,
2) czujnik podciśnienia - np. jeżeli alternator zaczyna ładować, to musi być w układzie podciśnienie, jak nie to się zapali kontrolka + brzęczyk. Możesz ustawić opóźnienie, np. wykorzystując odpowiedni timer od alarmu albo centralkę od LPG - jakieś 3 sekundy.
Na analogowy wskaźnik będziesz zwracał uwagę przez pierwszy tydzień i o nim zapomnisz. To musi być sygnalizacja 100% automatyczna i idiotoodporna.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 16.sie.2013 17:16:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.mar.2011 23:10:10
Posty: 12
Lokalizacja: Katowice
Tzn nie zakładał bym że pompa która w Q7/Touaregu wozi się i sprawia że to auto staje dęba zaraz się rozleci ale fakt brzęczyk by się przydał.

Tylko tak sobie myślę że to trochę rzeźba i ostateczność :(
Za fajny mam egzemplarz na takie coś.

_________________
Moje audi - C3 87' 2.0 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 25.sie.2013 01:00:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
Witajcie ponownie. Co się dalej dzieje z moimi hamulcami? Mam założoną sprawną gruchę. Pompa chodzi tak jak powinna. A dalej wywala płyn ze zbiorniczka. Kontrolka od hamulców czasami mryga w sposób ciągły albo się błyska albo nie świeci. Gdzie dalej szukać przyczyny? Po wymianie gruchy dalej co jakiś czas słychać metaliczne pyknięcie przy naciśnięciu pedału hamulca. Wspomagacz siły hamowania? Ten zaworek który jest w wężu o którym wspominał gto.ferrari.599? Już nie mam siły do tego układu. Nie chcę wiedzieć ile kasy na to poszło a w dodatku ile litrów płynu poszło w piach. 1L płynu to 32zł u mnie a tak podejrzewam, że z 6 litrów to spokojnie :<
Czy płyn w zbiorniku powinien się przemieszczać? Kiedyś coś na forum czytałem i ktoś napisał, że w zbiorniczku płyn powinien stać. Jak to z nim jest?
Pomysł który przedstawia wordeck jest całkiem dobry, kontrolki można upchać w liczniku, brzęczyk to żaden problem.

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 25.sie.2013 10:58:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Dwie rzeczy:
1. przewód od pompy do gruszki - musi być z dławikiem;
2. serwo przy pompie.

Tylko one dają objaw ciśnienia na dolocie do zbiornika.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 25.sie.2013 12:53:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
Jak się do tego dławika dostać?
A serwo? Co z nim?

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 25.sie.2013 15:27:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Wymienić oba. Dławik jest na łączeniu dwóch części przewodu. A serwo ktoś z forum już regenerował.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 25.sie.2013 16:18:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
viewtopic.php?f=28&t=108159&start=20 chodzi o te cudo?

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 25.sie.2013 22:54:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Tak, tam właśnie jest ładny opis co zrobić ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 26.sie.2013 06:05:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Jeśli wymieniłeś gruchę na używaną to nie masz pewności, że jest sprawna.
U mnie w 7A kontrolka migała co jakiś czas, po zimie zaczęła się świecić bez przerwy.
Gruchę wymieniłem na nową i problem ustał.
Pamiętaj, że jeden zepsuty element w tym układzie psuje następny.
Zacząłeś od dupy strony, zamiast od gruchy.
I nie da sie naprawić systemu zostawiając wadliwy akumulator ciśnienia.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 26.sie.2013 18:53:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.mar.2011 23:10:10
Posty: 12
Lokalizacja: Katowice
Ja tak tylko powiem że problem z wywalaniem płynu ustał po wymienia korka na zwykły bez tych dupereli ;D

Doraźnie działa.

_________________
Moje audi - C3 87' 2.0 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 27.sie.2013 00:16:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
zserty trochę masz racji, zacząłem od dupy strony ale tylko ze względu na to, że pierwsza pompa się rozszczelniła i zatarła, w drugiej wywaliło gwint w korpusie, przyczyny nie znałem więc potrzebowałem trzeciej pompy, dopiero teraz wychodzą takie kwiatki. Poprzednią gruchę miałem padniętą, ale nic takiego się nie działo, dopiero teraz mogę wszystko sprawdzić. Gruchę mam od Buby, mówił że ma ona 4 lata. Raczej nie wcisnął mi kitu, deptanie na zgaszonym silniku zatrzymuje samochód a pedał zachowuje się jak na odpalonym, nie wiem jak jeszcze można sprawdzić gruszke.
Istreed w fabrycznym korku jest tylko pływak a skręcenie tego na zwykły korek raczej nie pomoże.
Obrazek na zaznaczonym kawałku zaczyna chyba przeciekać wąż (jest mokry), jak lekko go ścisnę to robi się bardziej mokry i widać takie jakby pęknięcia.

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 27.sie.2013 05:38:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.kwi.2007 20:32:17
Posty: 1158
Lokalizacja: Zgorzelec
Auto: ACOQ NG
Moja grucha taz zachowywala się jak sprawna, ale kontrolka się świeciła, czyli nie trzymała ciśnienia. Jednak skoro buba mówi, że grucha jest sprawna to musi tak być.
Wymień wszystkie węże, które sie pocą i podmień pompę.
Na koniec zostaw sobie wzmacniacz.
Sam poprzestałem na akumulatorze i weżach.

_________________
była Pantera na A80KP
Kamei


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C3] Pompa wspomagania
PostNapisane: 27.sie.2013 08:12:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Jeżeli nie ma wspomagania - to grucha, a potem serwo.
Jeżeli ma ciśnienie w układzie - serwo (sprawne ma utrzymywać ciśnienie PRZED sobą, a nie pchać do zbiorniczka).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: