.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.gru.2024 09:16:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 20.gru.2012 11:06:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Etap 0 -> zamienić na quattro bo robienie z inwalidy 350 Nm jest totalnym bezsensem. Chyba że chodzi o konkurencję typu "kto spali więcej gumy przy starcie"
Co do reszty opisanych etapów - przeszedłem ten do 330 Nm i wiatraku z wsadem od ARL`a. efekty były fajne, zwłaszcza zimą. :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 20.gru.2012 11:34:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Pab_lo napisał(a):
Macie troche fachowej wiedzy
Jak wiadomo silnik 1,9 czy to na pompie czy na pompowtryskach jest łatwy w tunnigu, co pewien czas ktos pyta sie co za ile i ile będzie. Postanowiłem zgromadzic informacje w jednym wątku. Decydujac sie na tunnig diesla pamietajcie BOX to ZŁO
Silniki VP
Silniki AFN/AVG w przypadku AHU/1Z jest nieco inaczej na poczatku, trzeba przerobić turbo na wersje z VNT wysterowac układ podcisnien i zmienić kompa na 16bit. Osiągnięte wyniki są zalezne od stanu motorowni
Więc można to podzielić na poszczególne etapy
Seryjny AFN 0-100 robi w 11,5-12s, Q +1s
Etap 1
- program
- wyciecie kata
Wynik - 135-140km 300-320nm
Przyrost - 25-35km 30%
Koszt - 700-1200zł
Przyspieszenie 0/100 - 9,5-10s urywa ok 2s od serii
Przykładowy wykres
http://images48.fotosik.pl/85/986d9a6f4ba02bb9m.jpg
Etap 2
- zmiana turbo na AWX
- program
- wyciecie kata
Wynik - 140-150km 325nm
Przyrost - max 40km
Przyspieszenie - 9s
koszt - 2tys przy załozeniu że soft kosztuje 1200zł, turbo uzywka 600-700zł
Przykładowy wykres
http://images35.fotosik.pl/69/72b9d3b7c7e44826m.jpg
Etap 2.1
- zmiana turbo na AWX
- wtryski 216(bosio lub Bosch)
- FMIC
- program
- wyciecie kata
- zmiana sprzęgła np AWX http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-74/all-...ml#post3041153
Wynik 150-160km max 350nm
Przyrost - 40-50km
Przyśpieszenie 8,5-9s
Koszt -3-3,5tys na bide + 500 za sprzegło
program - 1200/turbo - 700/FMIC-800/wtryski- 1000
Przykładowy wykres
http://s1.postimage.org/4kz7mar4r/IMG_0751.jpg
Etap 2,2
- turbo BRD
- wtryski 216(bosio lub Bosch)
- FMIC
- wyciecie kata
- program
- zmiana sprzegła
Wynik 155-170km
Przyrost - max 60km
Przyspieszenie - 8s (wysokie 7 do zrobienia)
Koszt - ~5tys
turbo - 1200/wtryski - 1000/FMIC - 800/program - 1200/sprzegło - 500 ewentualnie koło dwumasowe 1000
Przykładowy wykres
http://img9.imageshack.us/img9/8076/dscn2466mi.th.jpg
Etap 2,3
to samo co poprzedni tylko wtryski 230
dziesietne sekundy urwie w przyspieszeniu, koszt wiekszy zakupu wtrysków 1100zł
no wiec finalnie ~5tys
Przykładowy wykres
http://img688.imageshack.us/img688/4834/wykresx.th.jpg
Etap2,4
- turbo hybryda/BRD
- wtryski 216(bosio lub Bosch)
- FMIC
- mocniejsze sprzęgło
- pompa 11mm
- program
Wynik - 160-175km 350-370nm
Przyrost max 65km
Przyspieszenie 7,5-8s
Koszt- 5-6tys+ 1tys za dwumas
turbo - 1200/wtryski - 1000/FMIC - 800/sprzęgło - 500/pompa(samoróba/używka/przeróbka regeneracja) - 500-1500/ program - 1200
Przykładowy wykres
http://img51.imageshack.us/img51/2369/kowimod.th.jpg
Etap3
- turbo hybryda- BRD
- wtryski 230
- pompa 11mm
- FMIC
- sprzęgło wzmocnione
- program
Wynik 175-190km
Przyśpieszenie 7-7,5s
Przyrost - 80km
Koszt 6,5tys +1tys dwumas
turbo - 1200/wtryski - 1100/FMIC - 800/pompa - 500~1500/sprzegło wzmocnione - 700/program-1200
Przykładowy wykres
http://s14.postimage.org/qv0frll19/wykresik_185_377.jpg
Etap 4
- Pompa 11mm
- Turbo BRD
- Wtryski 260
- Mapsensor 2bar
- FMIC
- program
- wzmocnione sprzegło
Wynik 190-200 400-420nm
Przyrost - 90km
Przyspieszenie ponizej 7s spokojnie
Koszt - 6-7tys
turbo BRD - 1200/ wtryski - 1600/FMIC - 1000(większy)/mapsensor + orurowanie - 500/sprzegło - 700~1000/ program - 1200
Przykładowy wykres
http://img510.imageshack.us/img510/2...safn202.th.jpg
Etap 4,1
- pompa wtryskowa 11
- 230-tki
- GTB17vk + DP 2,5, wycięty kat(turbo 2,7TDI garret)
- FMIC
- dolot + kolektor dolotowy AWX
- wzmocnione sprzęgło
- wałek SDI z oznaczeniem 38E
- kilka drobiazgów z ARL - map, chłodniczka oleju
- wskaźniki AG EGT,Boost, temperatura oliwy
Wynik: 205-220km
http://s8.postimage.org/vk1qoacxt/15...66988878_n.jpg
Etap 5
Wynik 240-260km - 460nm
- słupek silnika po kompleksowej przeróbce wzmacniajacej min dół od ARL góra z ASV
- Turbo GT2260V z kolektorem customowym
- FMIC z orurowaniem
- wydech 2.5c" z DP 3"
- pompa wtryskowa tzw. "11tka" z dodatkowymi zmianami
- wtryskiwacze z koncówkami Fratelli Bosio Race 0,260
- sportowy filtr powietrza
- duzy MAP-sensor
- mocne sprzegło z kołem jednomasowym
Przyspieszenie: 90% aut objeżdzasz na ulicy
Koszt ponad 10tys
Przykładowy wykres
MR-MOTORS - chiptuning / kompleksowe modyfikacje programowe oraz mechaniczne / warsztat samochodowy /


Od etapu 2 należało by dodatkowo doliczyc
- zmiana wężyków podcisnienia - koszty max 50zł
- zmiana hamulców na 312 (jarzma od 60zł/szt) tarcze i klocki koszt - 400zł
Od czeego szukać
Golf IV 1.8T 180 AUQ / 2.3 170KM AQN / 2.8 204KM AQP AUE BDE
A3 1.8T 180KM AJQ APP ARY AUQ
S3 209KM AMK / APY BAM
Leon 1.8T 180KM APP AUQ / 209KM AMK / 225KM BAM / 2.8 AUE
New Beetle 1.8T 180KM AWP BNU / 2.3 170KM AQN
Toledo 1.8 T APP AUQ / 2.3 170KM AQN
Octavia RS 1.8T 180KM AUQ /
Superb 2.8 193KM AMX / 2.5 TDI 155KM AYM / 163KM BDG
A6 C5 2.5 TDI 180KM AKE BAU BDH do 2002r.
Passat 2.5 TDI 180KM AKE BAU BDH
TT 8N 1.8T 150KM AUM / 163KM BVP / 180KM AJQ APP ARY AUQ / 190KM BVR / 224KM APX BAM / 240KM BFV
- zmiana kolektora ssącego na AWX - koszt 50-150zł w tym flansza do usunięcia EGR
- uszczelki pierdołki i inne srubki dzikie weże - max 150zł
- wskaznik doładowania
- map sensor 2barowy - 90zł końcówka numeru 051C
- dolot pełny z kwasiaka pod map - 300-700zł
- rozrząd - 700-1200zł
- dwumas bądź jednomas
- komputer w przypadku silników z kompem 8bitowym (1Z)

SILNIK 1.9 AHH
Modzi sie tak samo jak AFN/AVG z tym że na starcie jest w lepszej sytuacji, ponieważ seryjnie ma pompe 11mm, ale wtryski bardzo słabe, zmieniajac wtryski na te od AFNa, wyniki wychodzi 145-150km z wtryskami 216 auto moze osiagnac nawet 170-180km przy zmianie turbo na AWX/BRD i dołozeniu FMIC

Do wszystkiego trzeba doliczyć robocizne, wiec tunning TDI jest drogi ale przyrost jest adekwatny do wydanych pieniedzy. jesli ktos posiada 1,9 TDI AHU i chce robić moce rzedu 170-180km to naprawde niech przemysli swap silnika na PD 130km, kasa ta sama a baza do modzenia lepsza.

Zamiast FMIC mozna zamontować IC od Alfy 2,0, jest wiekszy od seryjnego, po drobnych przeróbkach pasuje w fabryczne miejsce. Nie myślcie że sama zmiana IC coś da, taki zabieg poprawia chłodzenie, normuje posiadana moc, nie daje przyrostu, lecz również pozwala na rozwiniecie wiekszej mocy na załozonych gratach Seryjny cooler jest w pewnym momencie ogranicznikiem :gwizdanie:

Niektórzy pewnie by taniej zrobili, ale ja biore pod uwage rezacza który nie ma dojscia do tańszych czesci, nie zna sie z tunerem, nie oszczedza na pierdołach tak jak to Armi ujął, tylko robi tak by było dobrze
Cytat Zamieszczone przez armistead
Ja zakładam, że wszystko robi się z głową.
I jeśli te 230KM wymaga zmiany dołu silnika to trzeba go zmienić.
Dobrze wiesz, że jeśli ktoś się decyduje na modyfikacje mechaniczne to musi zdawać sobie sprawę, że tu nie ma miejsca na oszczędności. Każda pseudo oszczędność prawdopodobnie wyjdzie bokiem.

Bałbym się jechać w daleką trasę "grubo modząc po taniości":
- ee tam sprzegła zmieniać nie trzeba
- po co mi fmic?
- syntetyk? pf szkoda $$, zmieniać olej co 10k km? dobre
- strojenie? nieee kupię chipa z allegro
- samochód nie jedzie jak seria - trzeba zrobić chipa
- pompa umiera - zrobimy chipa
- zbliża się wymiana rozrządu - szkoda kasy, wymienię tylko pasek

etc etc etc
Wiadomo mozna sobie FMIC uklepać za 200zł, ale to jest DRUCIARSTWO, nie trzeba spawac dolotu mozna kupic pare starych węży gumowych komplet opasek sklepać tak by tylko działało, ALE PO CO? skoro niebawem trzeba będzie tam zajrzeć ponownie, mozna zrobic program za 300zł i taniej bo kolega ogarnia, tylko pytanie na ile ogarnia, póxniej wychodza kwiatki typu przeładowanie, telepanie dwumasem, skaczaca dawka paliwa, najtańsze wtryski z chin, czyli ciagle remonty, a silnik robiony tanim tunningiem jest ciezki dla normalnego mechanika do zdiagnozowania, ponieważ oni w tym zakresie mniej wiedzą i dziwuja po co to wszystko jest zrobione

Każda zmiana w silniku wymaga korekty programu, jeżdzenie na wiekszych wtryskach bez korekty nawet seryjnego programu prowadzi do zpaieczenia turbo i łapania trybu awaryjnego. Sama zmiana turbiny bez korekty nie powoduje tego zjawiska lecz nie daje również odczuwalnych róznic w mocy auta, wiec kazda modyfikacja powinna być przestrojona

Silniki PD
AJM/ATJ

Przyspieszenie w serii wynosi 10s

Etap 1
- program
- wywalenie kata
Wynik 140-145km 340nm
Przyspieszenie - 9s
Koszt - 700-1200
przykładowy wykres
http://img510.imageshack.us/img510/7...esrogal.th.jpg
Etap 2
- zmiana turbiny na AWX
- program
- FMIC(na seryjnym IC to samo do uzyskania)
Wynik 155-160km 370nm
koszt - 2tys
Przykładowy wykres
http://images41.fotosik.pl/244/411c4eaa683756f0m.jpg
Etap 2,1
- zmiana turbiny na AWX
- zmiana popmpowtryskiwaczy na AL
Etap 3
- zmiana turbiny na BRD
- zmiana wtryskiwaczy na AL
- FMIC
- sprzegło
Wynik 210km 400nm
koszt - 5tys
Przykładowy wykres
http://img36.imageshack.us/img36/212...bfi1273.th.jpg

Silniki AWX

W serii 130km pozwala na przyspieszenie w okolicach 10s
Etap1
- program
Wynik: max 175km i 385nm
Koszt: - 700-1200zł
Przyśpieszenie - 8s
Przykładowy wykres
http://s2.postimage.org/9t5svogqd/a4_awx_mod.jpg

Etap2
- turbo BRD
- FMIC
- program
- brak EGR
- DP
- pompki seria
Wynik: max 200km 400nm
Koszt: 3,5tys zł
Turbo BRD - 1200zł, FMIC-500:1500zł, program - 1200
przykładowy wykres
http://s15.postimage.org/a9ttpuw93/wykres_alli.jpg
Etap3
- turbo BRD
- FMIC
- pompowtryski AL
- brak EGR
- program
- DP
Wynik : max 210km 430nm
Koszt: 6tys
turbo BRD - 1200zł, FMIC-500:1500zł, program - 1200, wtryski nowe- 1400-2200(cena u cowboya za komplet)
Przykładowy wykres
http://images41.fotosik.pl/270/2ce912ad91436198m.jpg
Etap 3.1
- turbo GT22
- FMIC
- pompowtryski AL
- brak EGR
- program
- DP
- wzmocnione sprzęgło
Wynik: max 230km 460nm
Cena podobna do poprzedniej konfuguracji
Przykładowy wykres
http://images45.fotosik.pl/451/1f26848c1269dcd0m.jpg
oferta pompowtryskiwaczy
NOWE CENY ! Pompowtryski PD / Wtryski VP - 216 stki, Race 783... - Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum

Każda ingerencja w mechanikę wymaga korekty softu!
Spalanie po modyfikacjach mechanicznych nie spadanie wzgledem tego co było w serii, wzrost spalania nie zrujnuje kieszeni! takze nie zdziwcie sie że spalanie bedzie na poziomie 6-8l

Przyrost mocy jest przyrostem szacowanym (+/-). Pisząc ten watek przejrzałem naprawde sporo wykresów, podane przeze mnie moce nie są wyssane z palca, lecz podparte wykresami cenionych tunerów.Jesli ktoś twierdzi że da sie wiecej na takiej konfiguracji niech podeprze sie przynajmniej dwoma wykresami z róznych hamowni 2 innych projektów,

Opis skopiowany z forum a4 ;)
Brakije kilku etapow ktore ostatnio staly sie mocno populrane czyli turbo GTB17 plus poczciwy silnik na VP :)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 20.gru.2012 13:22:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2012 14:52:46
Posty: 23
Baskecior napisał(a):
Etap 0 -> zamienić na quattro bo robienie z inwalidy 350 Nm jest totalnym bezsensem. Chyba że chodzi o konkurencję typu "kto spali więcej gumy przy starcie"


Zamienić na Q... Łatwo powiedzieć, jakby było jakieś sensowne w okolicy to nie zastanawiałbym się, ale że nie było... Jak się nie ma co się lubi, to się dłubie co się ma.

@Pab_lo- dzięki wielkie, rzeczowo i na temat, to mi się podoba i na pewno bardzo mi pomoże. Wielki browar dla ciebie.

Narazie cel jest prosty, w styczniu dorwać jakieś 216+ program, pojeżdżę trochę, poogarniam lepiej autko i w lutym będę myślał czy dalej coś grzebać do większego kopa, czy może zająć się stroną wizualną...

Jeszcze pytanie do ogółu- wyczytałem tu u was na forum, że bodajże u Cowboya można dorwać te wtryski, tylko że post ten był pisany parę lat temu... Nie wiecie czy jeszcze się tym zajmuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 20.gru.2012 13:41:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2012 20:47:45
Posty: 22
Auto: Audi a4 b5 1,9 ahh 2000 r. sedan
Ja siedze na tamtym forum więcej dlatego postanowiłem wrzucić tutaj to żeby ułatwić decyzje osobą które chcą dodać troche koników i momentu w swoim aucie.Opis był zrobiony przez takiego użytkownika jak Kowi87.Jesli ktoś by chciał więcej poczytać o tym to zapraszam tutaj http://a4-klub.pl/forum.php . JA mam taki sam silnik jak ty kolego tylko ze w sedanie. Po dwóch tygodniach zmieniłem program na około 120 koni na seryjnych gratach. Jeżdżę już 2 miesiąc po zmianie i jest gitara chodź przydało by się teraz do 150 km podkręcić ale zalezy mi na niskim spalaniu a teraz pali mi od 4,9-5,7 a czasami lekkiej nogi nie mam. Po zmianie podzespołów takich jak wtryski czy turbina i tak dalej to wiadomo że spalanie podskoczy , reasumując obecne osiągi mojego auta są dla mnie zadawalajace tym bardziej że przeważnie jeżdżę samemu albo w dwie osoby.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 06.sty.2013 14:43:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2012 14:52:46
Posty: 23
Chyba mody będą musiały trochę zaczekać. Mam mały problem- wymieniłem termostat bo nie trzymał temperatury, po wymianie przejechałem jakieś 50km żeby sprawdzić czy jest w porządku- było, wkręcił się po chwili na 90st i stał tam. Ale teraz po powrocie z Wrocka ogrzewanie wysiadło i temperatura dochodzi do 90 tylko przy piłowaniu, przy normalnej jeździe jest to między 80 a 85st, no i wieje tylko zimne powietrze z dmuchawy. Jakieś pomysły? Jakiś bąbel powietrza w układzie? Podobno się sam odpowietrza, więc tylko wymieniłem termostat i cześć. Jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 07.lut.2013 21:55:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2012 20:47:45
Posty: 22
Auto: Audi a4 b5 1,9 ahh 2000 r. sedan
ja u siebie wymieniałem termostat po kupnie firmy wahler i ostatnio tez mu coś już odwala bo podczas jazdy łapie 90 st ale już wolniej a na postoju potrafi spaść do 70 st tym bardziej jak na zewnątrz na minusie i do tego gadałem z kumplem przy otwartych drzwiach wiec nagrzewnica zadziałała jako kolejna chłodnica. Gdy wyjechałem w trasę po 1-2 km i temp znowu 90 st. na forum a4 czytałem ostatnio watek że te typy tak maja. Jedna uwaga to to że jak u mnie spadła temperatura to i tak ciepłe powietrze dmuchało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 16.lut.2013 09:48:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2012 14:52:46
Posty: 23
Już ten problem rozwiązany- zapowietrzony. Przeczyścili mi cały układ w Katowicach i śmiga, od razu wkręca się na 90 i trzyma, ogrzewanie działa elegancko, wczoraj jeszcze wymieniałem sprężarkę od klimy, odgrzybianie+ wszystkie filtry, w następnym tygodniu wybieram się na hamownię, zobaczymy czy jest sens się bawić w mody.

@Pab_lo- widzę, że masz identyczny model jak ja, grzebałeś coś w silniczku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 02.mar.2013 10:01:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2012 14:52:46
Posty: 23
Dobra, hajs się zgadza, na dniach chciałbym zamówić 0.216 u cowboya, teraz proszę o poradę gdzie na śląsku umawiać się na diagnostykę? Okolice Dąbrowy/Sosnowca/Katowic.

Napisałem do compsportu, i krzyknęli mi 1500zł za strojenie z pomiarami na hamowni- dobra cena, czy znajdę gdzieś lepszą? I jeszcze jedna sprawa, w maila dodali jeszcze, że 0.216 jest za wydajnym wtryskiem jak na seryjną turbosprężarkę i żebym lepiej rozejrzał się za jakimś AWXem, co wy na to?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 05.mar.2013 09:53:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Mają racje....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 06.mar.2013 07:38:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2012 14:52:46
Posty: 23
Ale mogę założyć ten wtrysk, wystroić, dozbierać $ na turbo i dopiero później zmienić turbinke i przestroić? Nic nie stoi na przeszkodzie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 06.mar.2013 08:00:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Mozesz

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 11.mar.2013 14:15:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2012 20:47:45
Posty: 22
Auto: Audi a4 b5 1,9 ahh 2000 r. sedan
Tak mamy ten sam silnik. Ja na serii jeździłem tylko z 2 tygodnie i zrobiony był program na około 120 km. Zaraz będzie pół roku jak jeżdżę i mocy trochę brakuje pod nogą ale na razie są inne priorytety.Po programie auto ożyło i lepiej wchodzi na obroty do samych 5 tys przed programem ciągało tylko do 4 z kawałkiem. jak na razie nie potrzebuje więcej koników ale może za jakiś czas będę chciał coś koło 150-160 km a wtedy to wiadomo wtryski i turbo musze wymienić i o IC też trzeba myśleć więc koszta ze strojeniem też nie są małe. Na razie chce ją z zewnątrz doprowadzić do perfekcji(nieszczęsne dolne listwy drzwi wymienić) lakier przygotować na sezon a jak to ogarnę to chce zrobić biksy u siebie i zmienić zderzak na ten ze spryskami. Jestem w trakcie gromadzenia garów na elektrykę z tyłu tylko nie mogę dorwać panelu pod 4 el szyby w moim kolorze bo tak to już by było wszystko w aucie, w planach sa podgrzewane kubły z przodu w materiale pod kolor jaki mam teraz albo kubły w skórze też grzane. Więc najpierw skupię się na tym a później jak coś to mody w moc pójdą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 29.maja.2013 14:38:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2012 14:52:46
Posty: 23
Wrzuciłem narazie wtrysk od 110 + program ze względów finansowych, z lekkim opóźnieniem bo turbo wymagało gruntowego przeczyszczenia i teraz leci aż miło, w międzyczasie jeszcze parę pierdół wyszło do zrobienia- wymiana przewodów, grucha, oryginalny tylny wahacz wkońcu odmówił dalszej współpracy po dość długiej służbie... Podjadę na hamownie to się dowiem ile poszło w górę, ale widać diametralną różnicę w zbieraniu się więc progress jest :D Po wakacjach i powrocie z zagramanicy zamierzam albo wyłożyć trochę hajsu na 0.216 wtysk i większe turbo, albo po prostu rozejrzeć się za jakimś Quattro, ale póki co chcę się z obecną jeszcze pobawić... Tak więc jeszcze pytanie odnośnie tłumika- kat wywalony, różnicy żadnej nie widzę ale nie o tym- co z wydechem w mojej Audi? Jest sens robić przelot i jeżeli tak to jaki? Co to daje oprócz innego dźwięku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 31.maja.2013 10:03:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wydech wystarczy nawet na 216... KAT OUT i spokoj w kuchni...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 19.lip.2013 17:48:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2012 14:52:46
Posty: 23
Dobra pany, budżet około 2500-3000 złociszy, wrzucony jest wtrysk od wersji 110ps, wywalony katalizator i zrobiony program. Co dalej z tym pacjentem byście zrobili? Domyślam się, że nadszedł czas na turbinę... Tylko co tutaj wrzucić? Oprócz wymiany turba trzeba wymieniać coś jeszcze, czy spasuje jak trzeba?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 22.lip.2013 09:32:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
GT1749VA lub turbo z silnika BRD/BVA.... zalezy jak grubo ma byc dowalone....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 22.lip.2013 19:59:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2012 14:52:46
Posty: 23
W sumie to turbo wyszło niespodziewanie, wskoczył mi w tryb awaryjny parę dni temu to pomyślałem, że jak się sypie to nie będę czyścił tej pizdziawki tylko wrzucę coś większego, ale znowu nie chcę rwać asfaltu gdzie się da- którą byś polecał? Brać regenerowaną z allegro czy to nie jest dobry pomysł? No i jeszcze kwestia czy wytrzyma sprzęgło czy też trzeba będzie wymieniać żeby to się zaraz nie sypnęło?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 23.lip.2013 08:34:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
O sprzegle tez nalezałoby pomyslec.
Kup pewną sprezarke - najlepiej wyjata z auta o pewnym przebiegu i jesli to ma byc Garret to niech bedzie produkcji włoskiej... ciezko o taka sztuke.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 23.lip.2013 10:28:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
sprzeglo bedzie do wymiany jak ma byc jakis sensowny niuton ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A4B5 00' 1.9TDI 90km AHH- jak wykrzesać więcej mocy
PostNapisane: 23.lip.2013 14:03:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.gru.2012 14:52:46
Posty: 23
Kura, to gdzie takie turbo znajdę... Nie wiecie czy na forum ktoś by nie miał? A co do sprzęgła- jakiej firmy polecacie? Jeżeli dwumasa jest wporządku to wymieniać samo sprzęgło czy tak czy wymienić i to i to?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: