audik napisał(a):
Czas na trudne pytania
Trafiłem w telewizji na program auto maniak gdzie na mokrym torze (kartingowym) VW z napędem przednim ograł takiego samego 4x4 !!!
Celowo w tytule nie napisałem quattro, choć zrobiłem testa i wychodzi że firmowy pasat w łuku lepiej jedzie niż moje quattro, ale akurat A8 to ponton diabelnie pod sterowny, a jak za dużo przesadzimy to nagle nadsterowny
Śnieg to inna bajka
Program który oglądałeś porównywał 6-tkę R i Scirocco R. Oba mają w pytę mocy, ale 6-tka jest cięższa z powodu haldexa, z tego powodu w ciasnych winklach łatwiej od prawej do lewej (i na odwrót) przeskakiwać lekką ośką.
Dodatkowo zawieszenie w oście Scirocco jest takie same jak w Golfie ośce (i podobne do tego, które jest golfie 4x4) - jest ono genialne jeżeli chodzi o brak podsterowności i trzymanie toru jazdy w ciasnych winklach (o czym już kiedyś na forum wspominałem - po zakupie auta).
Jeżeli jednak testowali by te dwa auta podczas deszczu na tym samym torze r-ka z haldexem zjadłaby r-kę w fwd.
Osobiście jakbym miał wydać górkę kasy na r-kę wybrałbym golfa z haldexem. Tam już siedzi haldex 5-tej generacji, który może przenieść teoretyczne 3000Nm i z powodu innej (prostszej konstuckji) jest duużo szybszy w działaniu od haldexa 4-tej generacji.
Odnośnie jeszcze 4x4, VW i TVN Turbo - oglądałem ostatnio odcinek zakupu kontolowanego (chyba powtórka), gdzie testowali Phaetona V10 Tdi z dołączanym tyłem jak przód załapie poślizg
.
Człowiek z TV zawsze się czegoś nowego nauczy
.
Okazało się, także w telewizorze że V10 Tdi ma 0-200 lepsze niż A8 D3 W12 (poniżej 20 sek).