MariuszGaaa
Widzę, że masz głowę pełną dylematów, znam to uczucie
Mój b6 Q przy badaniu amortyzatorów ważyło mniej więcej: 940kg oś przednia i 700kg oś tylna, jak się od tego odejmie wagę kierowcy ok 70kg to wychodzi jakieś 1570kg w tym paliwo, kilka drobiazgów w bagażniku. I to się mniej więcej zgadza z danymi technicznymi z instrukcji. Wedle instrukcji różnica między quattro i ośką wychodziła mi coś prawie 120kg. Ale są to kilogramy które warto wozić.
Natomiast czy warto wozić więcej kg z tytułu A6 zamiast A4? Moim zdaniem wątpliwe.
Jeżeli masz już żonę i 2 dzieci to pewnie tak, jeśli nie masz, to jak dla mnie nie warto.
Decydując się na A4 masz od razu spokój z silnikiem, żadnych swapów tylko lekki tunning. Mniejsza masa po prostu zwinniej się prowadzi, mniejsze zużycie paliwa, klocków, tarcz, opon.
Co do silnika - póki są jeszcze jeżdżące stare dobre 1,9TDI to trzeba korzystać bo jeszcze dosłownie kilka latek i się skończą dobre czasy. Ja już się zastanawiam co zrobię gdy będę musiał zmienić samochód na młodszy - nie mam pojęcia. Więc znajdź dobre 1,9 w A4 a potem przesiądziesz się na poprawione 3.0 w A6. Trzeba mieć plan na dłuższy horyzont
Na PD jeżdżę od marca 2009 - nie miałem w związku z tym żadnych problemów, nie rozumiem czemu chcesz "postarzać" silnik.
6 biegów też na początku wydało mi się że sporo wachlowania, po pół roku już nie chciałem się zamieniać.
Człowiek ma jedną kapitalną zaletę - przyzwyczaja się
. Więc uważaj bo Cię głowa rozboli, nie kombinuj tyle tylko weź A4 1,9
Pomogłem?
PS. Jest jeszcze inna opcja - passat B5 4motion (czyli torsen) z silnikiem 1,9TDI - wnętrze bardzo przestronne, wyposażenie przeważnie porządne, no ale też jest trochę cięższy.