.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 07:01:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A3 2.0 TDI 140 KM
PostNapisane: 15.sie.2013 18:21:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2013 18:06:50
Posty: 4
Witam,
Zamierzam kupić Audi A3 2.0 TDI 140 KM z manualną skrzynią biegów, słyszałem różne opinie o tych samochodach, silnikach. Nie wiem tylko komu wierzyć, bo w sumie ludzie są zadowoleni z samochodu, negatywnie jak już oceniany jest silnik i to nie zawsze.
Chciałbym wiedzieć w czym jest problem z silnikami 2.0 TDI 140 KM ? Pękające głowice, turbo z papieru itp. to rzeczy jakie wyczytałem w ciągu kilku dni w momencie zagłębiania opinii o aucie.
Przewinęło mi się również, że większość problemów została poprawiona po 2005 roku. Osobiście chciałem kupić model z 2006/2007 roku. To prawda, że występowanie usterek zostało poprawione i silniki już tak się nie psują ? Na co zwrócić uwagę przy kupnie takiego Audi ?


Silniki 2.0 TDI 140 KM występowały w A4 czy to jest już inna jednostka ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI 140 KM
PostNapisane: 15.sie.2013 20:26:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
viewtopic.php?f=27&t=80094
miłego czytania

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI 140 KM
PostNapisane: 15.sie.2013 21:05:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2013 18:06:50
Posty: 4
Jak można wysłać adres do takiego tematu i życzyć miłego czytania ;D Trudno, nie bardzo mnie to zniechęciło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI 140 KM
PostNapisane: 15.sie.2013 21:48:10 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
W 2.0 w A3 nie było imbusików, z czego wiem tam znajdował się jeszcze stary mechanizm napedzający pompę.
Innym problemem były pękające głowice.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI 140 KM
PostNapisane: 15.sie.2013 22:49:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2013 18:06:50
Posty: 4
No, ale chyba da się to naprawić ? Przecież to nie może być problem nie do rozwiązania ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI 140 KM
PostNapisane: 16.sie.2013 08:03:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2010 15:13:30
Posty: 721
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: C5 1.8T, B6 1.8T
Pewnie, że się da. Kwestia chęci i pieniędzy.

_________________
Pozdrawiam,
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI 140 KM
PostNapisane: 16.sie.2013 09:42:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2010 11:49:04
Posty: 533
Lokalizacja: kuj-pom
wszystko zależy na jakie 2.0TDI trafisz czy będzie to 16V - oznaczenie BKD czy 8V - oznaczenie BMM. silniki montowane w A3 były to ZUPEŁNIE INNE SILNIKI niż te montowane w Passatach czy A4/A6.. ale wiadomo, ten kto nie wie to wrzuca je do jednego wora. w BKD występuje problem pękającej głowicy -> większość aut już powinna mieć je wymienione, poza tym teraz koszt już jest o niebo niższy niż kiedyś. BMM jest to tak naprawdę "rozwiercona" wersja 1.9TDI ASZ, silnik ten jest uznany za najmniej awaryjną jednostkę 2.0TDI na pompowtryskach. ja śmigałem 2.0TDI BMM przez 2 lata, nigdy w aucie się nic nie posypało. później auto odkupił ode mnie mój brat, jeździ nim też już 2 lata i jedyne co wymienił to czujnik różnicy ciśnień (250zł w ASO) i wąż od turbo (300zł w ASO). nigdy nie było problemu z DPF'em (BMM ma DPF, a BKD nie - jeśli ktoś go nie zamówił). co ciekawe A3 jest często dużo droższe w zakupie niż A4 B7.

ja na A3 nie dam złego słowa powiedzieć. to bardzo dobre i bardzo fajne auto, które potrafi dawać radość z jazdy. jeśli bym po A5 chciał hatchbacka na pewno rozglądałbym się za kolejnym A3. kolego xeep - nie słuchaj ludzi, którzy nigdy nie mieli styczności z tymi silnikami i swoją "wiedzę" opierają na tym co powiedział brat szwagra cioci albo na tym, co przeczytali w internecie i nie rozróżniają silników 2.0TDI. ja mam już drugie 2.0 - tym razem na CR i jestem drugi raz zadowolony. jak masz jakieś pytania co do A3 2.0TDI to wal śmiało, na ile będę umiał na tyle pomogę. pozdrawiam!

_________________
Audi: Przewaga dzięki technice :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI 140 KM
PostNapisane: 16.sie.2013 10:31:02 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
jedrekx napisał(a):
wszystko zależy na jakie 2.0TDI trafisz czy będzie to 16V - oznaczenie BKD czy 8V - oznaczenie BMM. silniki montowane w A3 były to ZUPEŁNIE INNE SILNIKI niż te montowane w Passatach czy A4/A6.. ale wiadomo, ten kto nie wie to wrzuca je do jednego wora. w BKD występuje problem pękającej głowicy -> większość aut już powinna mieć je wymienione, poza tym teraz koszt już jest o niebo niższy niż kiedyś. BMM jest to tak naprawdę "rozwiercona" wersja 1.9TDI ASZ, silnik ten jest uznany za najmniej awaryjną jednostkę 2.0TDI na pompowtryskach. ja śmigałem 2.0TDI BMM przez 2 lata, nigdy w aucie się nic nie posypało. później auto odkupił ode mnie mój brat, jeździ nim też już 2 lata i jedyne co wymienił to czujnik różnicy ciśnień (250zł w ASO) i wąż od turbo (300zł w ASO). nigdy nie było problemu z DPF'em (BMM ma DPF, a BKD nie - jeśli ktoś go nie zamówił). co ciekawe A3 jest często dużo droższe w zakupie niż A4 B7.

ja na A3 nie dam złego słowa powiedzieć. to bardzo dobre i bardzo fajne auto, które potrafi dawać radość z jazdy. jeśli bym po A5 chciał hatchbacka na pewno rozglądałbym się za kolejnym A3. kolego xeep - nie słuchaj ludzi, którzy nigdy nie mieli styczności z tymi silnikami i swoją "wiedzę" opierają na tym co powiedział brat szwagra cioci albo na tym, co przeczytali w internecie i nie rozróżniają silników 2.0TDI. ja mam już drugie 2.0 - tym razem na CR i jestem drugi raz zadowolony. jak masz jakieś pytania co do A3 2.0TDI to wal śmiało, na ile będę umiał na tyle pomogę. pozdrawiam!



Przecież napisałem że tam był inny mechanizm napędu pompy, z tego co wiem taki sam jak w AFN.
W A3 te silniki były udane, w przeciwieństwie do 2.0 140 koni montowanych w A4.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI 140 KM
PostNapisane: 16.sie.2013 10:36:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ja mialem A3 8P 2.0 TDi BKD..... zajefajne auto.... smigalo jak wsciekłe...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi A3 2.0 TDI 140 KM
PostNapisane: 16.sie.2013 19:31:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sie.2013 18:06:50
Posty: 4
Jestem zdecydowany :D W poniedziałek jadę oglądać, jeśli wszystko będzie ok to wracam z nowym nabytkiem do domu :)
Pochwalę się na forum jak uda mi się kupić.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: