.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 08:35:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 15.sie.2013 17:39:57 
BDH 180 koni (163 to BDG i BCZ,ale ten za to tylko w allroadach i to z manualem)

o spalanie pd-ków mi chodziło


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 15.sie.2013 22:34:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2012 23:27:54
Posty: 116
Ja kiedyś mierzyłem się z a6 c5 2.5 180 ps , taka a6 z tego co pamiętam to waży ok 1750kg, ja wtedy miałem 140 ps a moje waga 1280, nie czepiając się szczegółów ta a6 jechała powiedzmy że podobnie... Czyli poprawcie mnie jeśli się mylę aby zrównoważyć masę ok 0,5 tony i napęd Q to potrzeba 40ps więcej tak? Dobrze kombinuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 16.sie.2013 11:56:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Nie od dawna wiadomo że TDI PD to NIE oszczędna technologia.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 16.sie.2013 13:38:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2012 23:27:54
Posty: 116
Z tą oszczędnością to już pół biedy nie ma co przesadzać, ale najgorsze to że to nie trzyma swoich mocy na dłuższą metę...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 16.sie.2013 13:50:24 
MariuszGaaa napisał(a):
Ja kiedyś mierzyłem się z a6 c5 2.5 180 ps , taka a6 z tego co pamiętam to waży ok 1750kg, ja wtedy miałem 140 ps a moje waga 1280, nie czepiając się szczegółów ta a6 jechała powiedzmy że podobnie... Czyli poprawcie mnie jeśli się mylę aby zrównoważyć masę ok 0,5 tony i napęd Q to potrzeba 40ps więcej tak? Dobrze kombinuje?


Znowu nie wiem czy pomogę,ale... spróbuje :)
Ze świateł ja w C5 Avant 180KM automat obok kolega BMW 323i coupe manual (nie wiem ile tam kuca było)... zielone i poszli... beemke cały czas miałem w lusterku,a im większa prędkość tym odległość większa była

pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 16.sie.2013 14:06:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2012 23:27:54
Posty: 116
Nie no to porównanie to mi nic nie daję, mówię ja muszę jakoś wykombinować ile potrzebuję ps i nm w a6 Q aby mieć trochę szybsze auto niż moje obecne tzn 160ps 380nm ośka i 1280 kg wagi ;-), albo chociaż podobnie jeżdżące auto ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 16.sie.2013 14:16:22 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
MariuszGaaa - i tu z mocą sie mylisz, zdrowe silniki generują znacznie większą moc niż w dowodzie ;).

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 16.sie.2013 16:30:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2012 23:27:54
Posty: 116
Kolego nie do końca, owszem w starych vp tdi, nie wiem jak w benzynach ale może i też natomiast w pd to tylko na papierze... Teoretycznie pd 130 ps powinien mieć około 140 ps w praktyce zdrowa 110ps vp objeżdża pd-ka to co napisałem to praktyka... pd-ki nie trzymają mocy ze względu na pompki i to jest zdanie ludzi o wiele mądrzejszych niż ja...
Te wszystkie dodatkowe bonusowe PS-y to przeszłość taka prawda... Zdaję sobie też sprawę że generalnie auta urosły, zwiększyły swoją masę a silniki no cóż teoretycznie też zwiększyły trochę swoje moce ale i bilans powinien wyjść na zero... Ale to teoria praktyka pokazała to że te nowe silniki po pewnym przebiegu tracą swoje własności i to diametralnie... Ten kto kupował tdi to nie po to by jeździć okazjonalnie w niedziele nie oszukujmy się bo ja również trzepie przebiegi konkretne dla tego potrzebuje solidnej jednostki jak moja obecna a pd mi tego nie zapewni to już wiem...

Ale to o tych silnikach to nie na temat... Ja innego tdi niż vp nie widzę u siebie... Dla tego muszę rozgryźć ile PS potrzeba mi do a6 z Q aby podobnie jechać co obecnie bo od tego będzie zależało czy będę w stanie wyciągnąć taka moc z klasycznego tdi czy będę musiał pchać się jednak w lpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 17.sie.2013 20:10:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Kolego, strasznie dużo robisz tu filozofii. Nie wiem czemu tak się boisz PD i nie wiem jaki silnik chcesz znaleźć bez PD w nowszych samochodach??? Najlepiej zostaw swoją starą dobrą B5 jeśli jest dobra.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 19.sie.2013 08:03:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
MariuszGaaa napisał(a):
hehe tak zgadza się 30d w bmw to jest rewelacja... natomiast bmw odpada ze względu na tylni napęd jak dla mnie... a xd to coś podobnego do haldexa czyli komputer decyduje kiedy i czy w ogóle włączyć napęd na 4 koła... ma to swoje plusy i minusy..


W e46 napęd 4x4 jest stały a nie sterowany komputerowo-elektronicznie.

W e46 jest stały rozkład: 68% momentu na tył, 32% na przód. Zaden komputer tu nic nie zmieni, bo nie może.

Jezdziłem e46 330xi i wg mnie jego własnosci jezdne nie odstają wogóle in minus w porównaniu do audi quattro.


Dopiero w X5 po lifcie, e60 , e90 napęd 4x4 nie jest stały, tylko sterowany elektronicznie.


Ostatnio edytowano 19.sie.2013 08:07:51 przez Frolik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 19.sie.2013 08:04:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Beemka z x to i tak kupa :( - napęd trwałością nie dorasta do pięt q :)
Do tego dochodzą kosmiczne koszty - lecą 1/2 ośki, skrzynia rozdzielcza a to lekko 20k zł :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 19.sie.2013 11:59:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2012 23:27:54
Posty: 116
kolego Ramon1 zgadzam się trochę tu filozofuję, ale nie jest to filozofia aby sobie pofilozofować i na tym koniec. Po tym filozofowaniu zamierzam przejść do realizacji. Nie wiem wielu rzeczy dla tego filozofuje.. Ludzie robią różne rzeczy i wszyscy potem gratulują a też na pewno musieli filozofować aby przejść od słów do czynów....

Wiem jedno a6 z 2.5 z fullem na wypasie idzie kupić za bardzo rozsądne pieniądze... Auto z innym silnikiem jest o wiele droższe... Jednak te inne silniki trochę nie spełniają moich własnych oczekiwań i tyle prosiłbym to uszanować ;-) TDI w nowszych odmianach się skończyło jak dla mnie i tyle... Dziękuje z góry za wyrozumiałość ;-)

Wracając do meritum sprawy kupując a6 z tym 2.5 jestem do przodu z jakieś 10 tyś i za te 10 tyś chciałbym tam wpakować fajny silniczek.. który fajnie jeździ i jest rozsądny... Generalnie mam dwie opcje z czego druga opcja może być trochę kłopotliwa jak coś siądzie... Dla tego skłaniam się ku pierwszej aby wsadzić tam tdi... Nie wiem tylko jakiej mocy potrzebuję do a6 w Q bo no nie mam doświadczenia z tak ciężkim autem i w Q... Stąd moje takie trochę durne porównanie że kiedyś mierzyłem się z a6 itd... Wiem że to takie porównywanie trochę z dXXy ale no nie mam innych doświadczeń...

Z tego co sam wywnioskowałem to aby to śmigało jak moje obecne auto to potrzebowałbym ok 220PS... Teraz pytanie teraz tylko się zastanawiam z czego to wyciągnąć... Wiem że z 1.9 ludzie średnio wyciągają 200ps i zastanawiam się czy to trochę nie za dużo jak na taki silniczek... A może by tak 2.5 r5 140 ps i z tego by się dało wyrzeźbić? Co myślicie?

Mam jeszcze pytanie do kolegi Zagór... Ile pali w trybie typowo miejskim 4.2? masz w nim lpg?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 19.sie.2013 12:16:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Nie rozumiem, po co rzeźbić, skoro jest gotowiec - A6 2.7bT 250PS, auto też będzie można sprzedać normalnemu człowiekowi, jak Ci się znudzi, a wydumkę???

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 19.sie.2013 15:34:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2012 23:27:54
Posty: 116
Wiesz co , zagór masz 1000% racji... ;-) dowiadywałem się o tym silniku.. Kurcze powiem tak znam jego koszta i pod tym względem jest ok... Natomiast boję jednej rzeczy w nim... Boję się tego że padnie mi jakaś pierdółka typu nie wiem np dziurawy jakiś wężyk podciśnieniowy i że bez wyciągania silnika nie będę w stanie usunąć usterki czyli będę w 100% uzależniony od mechanika i jego łaski...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 19.sie.2013 17:37:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Skoro boisz się osprzętu - to bierz 4.2 V8 + cyklon i masz problem z głowy - ja też tak wybrałem i nie żałuję, dodatkowym atutem modeli V8 jest inny niż w reszcie A6 tiptronic :) lepszy :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 19.sie.2013 18:38:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Rozmowa schodzi na niebezpieczne oraz mocno utarte na tym forum tory... ktos pyta o 1.9 TDI, a dostaje ostatecznie zawsze taka sama odpowiedz: 4.2 ;)


chcesz 220 koni? 2.5TDI na full wypasie da sie kupic tanio? 10 tys zł zaoszczedzasz na starcie?
Nic prostszego. Kup 2.5 TDI z końca produkcji (180KM) i dłubnij go na te 200-220KM.

W ostatecznosci jak sie rozleci to sie bedziesz martwic i wtedy sobie załozysz tam 1.9TDI. A puki co cały czas bedziesz 10 tys zł do przodu. I bedziesz miał fajne, tanie, dobrze wyposazone, oszczedne, mocne auto.

A jak kupisz dobry egzemplarz 2.5 TDI (czyli zadbany i blizej 200 tys km niz 400 tys km) to bedziesz jezdził jezdził i jezdzil i bedziesz zadowolony.

Patrzyłem, to b6 quattro 2.5TDi rzeczywiscie sa w superniskich cenach. Nizszych niz podstawowe benzyniaki nieraz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 20.sie.2013 00:04:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2012 23:27:54
Posty: 116
Sam jeszcze nie wiem... Muszę to wszystko przemyśleć... Najgorsze jest to że nie posiadam tak rozległej wiedzy... Znajomych również nie posiadam co by mieli interesujące mnie jednostki...

Powiem tak na pewno a6 c5 z racji wyposażenia i ceny. Zresztą z tego co się dowiedziałem to a6 jest naprawdę nie wile cięższe od a4 b6.. Była by jeszcze opcja ponownie kupić a4b5 bo tutaj zaletą jest waga auta...

Co do silników :

2.5 tdi - to trochę temat tabu. Gdyby z tego silnika rzeczywiście dałoby się wyciągnąć te 220PS które by ten silnik trzymał,
a nie gubił to byłaby naprawdę bardzo fajna opcja, natomiast seryjne 2.5 tdi 180ps trochę za dużo pali jak na te osiągi
które oferuje w zamian
1.9vp - cholera wie jak z jego wytrzymałością przy tak ekstremalnym podkręceniu z racji tego że dużo jeżdżę...

2.5tdi r5 - brak danych jak z jego podkręcaniem, nie ma tak przetartych szlaków ja z 1.9

2.7bT - idealne osiągi i rewelacyjne spalanie biorąc pod uwagę lpg... Generalnie spalanie przy normalnej jeździe zbliżone do
1.9PD, ale problem jak coś padnie ze względu na to że trzeba wyciągać silnik ( mimo tego mocno się nad nim też
zastanawiam)
4.2v8 - idealne osiągi na poziomie 2.7bT, z tym że odpada problem typowych usterek doładowanego silnika które wyjątkowo w
2.7bT sprawiają że w 100% jesteśmy uzależnieni od mechanika i od jego czasu... Natomiast jak dla mnie to 4.2 ma już
za wysoki minimalny próg spalania

2.8, 2.4, 2.6, 3.0 - fajne silniki ale ich spalanie jest na poziomie 2.7bT ale osiągi już nie więc bardzo by mnie to denerwowało ;-)

pozostałe benzyny rzędowe - nie podoba mi się ich charakterystyka pracy ( NM i ich dostępność )
pozostałe tdi - jak dla mnie za dużo kosztowych problemów z nimi...

Tak to wygląda panowie więc w skrócie wiem że na a6 c5 potrzeba jednak te 220ps... Poczytam jeszcze na forum o kręceniu silników, co i ile i z czego da się bezpiecznie wycisnąć... Jeżeli będzie dupa to zaryzykuję te 2.7bT...

Miałbym jeszcze jedno pytanie. Załóżmy taka sytuację że mamy a6c5 z Q przykładowo 130ps które z tego co widzę ważyłoby ok 1600kg 1650kg i mamy drugie auto a4 b6 z Q 130ps które waży 1540kg czyli różnica w wadze to jest ok 50 - 100kg, - to gdyby te auta stanęły na kresce to powinny mniej więcej jechać podobnie czy tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 20.sie.2013 07:09:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
MariuszGaaa napisał(a):
2.5tdi r5 - brak danych jak z jego podkręcaniem, nie ma tak przetartych szlaków ja z 1.9


viewtopic.php?f=8&t=110622

Cytuj:
2.8, 2.4, 2.6, 3.0 - fajne silniki ale ich spalanie jest na poziomie 2.7bT ale osiągi już nie więc bardzo by mnie to denerwowało ;-)

Za to nie trzeba zaglądać pod maskę.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 20.sie.2013 08:24:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
MariuszGaaa napisał(a):
2.8, 2.4, 2.6, 3.0 - fajne silniki ale ich spalanie jest na poziomie 2.7bT ale osiągi już nie więc bardzo by mnie to denerwowało ;-)


wolnossacy 2.4 czy 2.8 nie spali tyle co 2.7 biturbo.... Biturbo spali zawsze więcej, mzoe w okreslonych warunkach autostradowych spalania się zbliżą. Ale normalnie, turbo zawsze spali wiecej.

Wez silnik 1.8T. Małym kosztem wycisniesz z niego 200KM. Jak troszke bedziesz chcial doinwestowac - zmieniasz turbo i masz 260KM.
Silnik bardzo trwały, bardzo oszczędny, bezawaryjny.
jego tuning jest rozgryziony u nas w kraju doskonale...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Masa a6 c5 Q vs a4 b6 Q
PostNapisane: 20.sie.2013 09:59:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Jak to się mówi: turbina żyje - turbina pije.
Nie wiem jak kształtuje się spalanie 1.8T rozkręconego powyżej 200KM, ale przypuszczam, że wzorcem oszczędności nie jest.
Kolega chce nie wypałowany silnik o naprawdę przyzwoitych osiągach i w miarę ekonomiczny (w połączeniu z LPG) to ma chyba tylko te 2 opcje:
-> 4.2 V8
-> 2.7T z ew. koksem.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: