Sam jeszcze nie wiem... Muszę to wszystko przemyśleć... Najgorsze jest to że nie posiadam tak rozległej wiedzy... Znajomych również nie posiadam co by mieli interesujące mnie jednostki...
Powiem tak na pewno a6 c5 z racji wyposażenia i ceny. Zresztą z tego co się dowiedziałem to a6 jest naprawdę nie wile cięższe od a4 b6.. Była by jeszcze opcja ponownie kupić a4b5 bo tutaj zaletą jest waga auta...
Co do silników :
2.5 tdi - to trochę temat tabu. Gdyby z tego silnika rzeczywiście dałoby się wyciągnąć te 220PS które by ten silnik trzymał,
a nie gubił to byłaby naprawdę bardzo fajna opcja, natomiast seryjne 2.5 tdi 180ps trochę za dużo pali jak na te osiągi
które oferuje w zamian
1.9vp - cholera wie jak z jego wytrzymałością przy tak ekstremalnym podkręceniu z racji tego że dużo jeżdżę...
2.5tdi r5 - brak danych jak z jego podkręcaniem, nie ma tak przetartych szlaków ja z 1.9
2.7bT - idealne osiągi i rewelacyjne spalanie biorąc pod uwagę lpg... Generalnie spalanie przy normalnej jeździe zbliżone do
1.9PD, ale problem jak coś padnie ze względu na to że trzeba wyciągać silnik ( mimo tego mocno się nad nim też
zastanawiam)
4.2v8 - idealne osiągi na poziomie 2.7bT, z tym że odpada problem typowych usterek doładowanego silnika które wyjątkowo w
2.7bT sprawiają że w 100% jesteśmy uzależnieni od mechanika i od jego czasu... Natomiast jak dla mnie to 4.2 ma już
za wysoki minimalny próg spalania
2.8, 2.4, 2.6, 3.0 - fajne silniki ale ich spalanie jest na poziomie 2.7bT ale osiągi już nie więc bardzo by mnie to denerwowało
pozostałe benzyny rzędowe - nie podoba mi się ich charakterystyka pracy ( NM i ich dostępność )
pozostałe tdi - jak dla mnie za dużo kosztowych problemów z nimi...
Tak to wygląda panowie więc w skrócie wiem że na a6 c5 potrzeba jednak te 220ps... Poczytam jeszcze na forum o kręceniu silników, co i ile i z czego da się bezpiecznie wycisnąć... Jeżeli będzie dupa to zaryzykuję te 2.7bT...
Miałbym jeszcze jedno pytanie. Załóżmy taka sytuację że mamy a6c5 z Q przykładowo 130ps które z tego co widzę ważyłoby ok 1600kg 1650kg i mamy drugie auto a4 b6 z Q 130ps które waży 1540kg czyli różnica w wadze to jest ok 50 - 100kg, - to gdyby te auta stanęły na kresce to powinny mniej więcej jechać podobnie czy tak?