.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 11:17:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc
PostNapisane: 23.sie.2013 20:24:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2009 19:55:30
Posty: 262
Lokalizacja: Biała Podlaska
Panowie zacznę od tego że bazą jest Audi a6 c5 quattro z 2.5 tdi i 6 biegową skrzynią samochód był przemyślanie kupowany pod swapa (chodziło mi o zdrową budę i napędy) pod wzmocnione 1.9 tdi VP Ale że silnik (2.5) do tej pory nie chce paść i ma się bardzo dobrze ale że za mało jest mocy dlatego idzie w odstawkę

W tym czasie uzbierały sie takie graty jak:
Pompa 11
Nowe wtryski 0.230
Kolektor awx
Turbina arl (ale to pomyłka)

A jako słupek chciałem wykorzystać AFN/AVG
Więc najlepiej było by zrobić etap 4,1
Etap 4,1
- pompa wtryskowa 11
- 230-tki
- GTB17vk + DP 2,5, wycięty kat(turbo 2,7TDI garret)
- FMIC
- dolot + kolektor dolotowy AWX
- wzmocnione sprzęgło
- wałek SDI z oznaczeniem 38E
- kilka drobiazgów z ARL - map, chłodniczka oleju
- wskaźniki AG EGT,Boost, temperatura oliwy

I tu rodzi się moje pytanie bo jeśli jeszcze nie mam słupka to może lepiej dać dół od AWX a całą głowicę od ASV do tego etapu 4,1 :?: i do głowicy ASV dać wałek od SDI :?:
Proszę o pomoc bo chcę uzbierać graty i do zimy wpakować do auta
I jakie sprzęgło najlepiej do tego założyć żeby to wszystko ładnie grało i wytrzymało tą moc :?:
Pozdrawiam :!:

_________________
Passat B3 1.6 TDI - Było
Passat B4 1.9 TDI - było
Audi B4 1.9 TDI - było
Audi A4 2.8 Quattro - było
2xAudi A6 2.5 TDI Quattro - było
Audi A4 1.9 TDI Quattro - jest
Audi B4 1.9 TDI - jest (mój rodzynek)
Audi A8 2.5 TDI Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc
PostNapisane: 26.sie.2013 09:10:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A nie lepiej budowac motor na bazie silnika PD - AVF/AWX ???

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc
PostNapisane: 26.sie.2013 11:31:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Sprzęgło to od radzikowskiego ewentualnie od VR6 jak podejdzie. Spiekowe będzie ciężki do jazdy dla Twojej żonki.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc
PostNapisane: 26.sie.2013 15:10:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2009 19:55:30
Posty: 262
Lokalizacja: Biała Podlaska
przemik napisał(a):
A nie lepiej budowac motor na bazie silnika PD - AVF/AWX ???

Tak jak pisałem mam już pompę i wtryski i ogólnie nie chce na pompowtryskach
Gustav napisał(a):
Sprzęgło to od radzikowskiego ewentualnie od VR6 jak podejdzie. Spiekowe będzie ciężki do jazdy dla Twojej żonki.

Kamil żonka ma przecież a4 a a6 jedzie kiedy tylko musi (czyt. gdy jestem nie wstanie by wracać do domu za kierownicą)
A czy ktoś wie jak cenowo wygląda spiek u radzikowskiego

Ogólnie trochę się rozpatrzyłem w temacie i potrzebny jest prawie cały silnik od asv/alh tylko oprócz dołu
nie wiem czy do bloku awx/avf będzie pasowała łapa/podstawa pod pompę/alternator/wspomagania


A najwieksza zagadką i przeszkodą w mojej głowie jest znaleziona taka informacja na jakimś chyba forum skody który robił właśnie taki silnik oto cytat:
Cytuj:
Wiec tak:
tarczka od odbrotów wału z PD nie pasuje trzeba ta od VP zdobyc. Czujnik obrotów tez od VP wlozylem, inna osłona rozrzadu, sruby i uszczelke wzialem z serwisu najgrubsza do VP.
Byly jaja z tarczka bo mialem problem z czytaniem. Dzieki Bogu Krystian łebski gosc i od razu sie skumal.
Pieprszenia jest najwiecej bo trzeba doł rozpiac przez ta tarczke. I napewno jeszcze masa pierdułek o ktorych juz nawet nie pamienta.


Czy ta tarczka naprawdę jest inna w PD niż w VP :?:

_________________
Passat B3 1.6 TDI - Było
Passat B4 1.9 TDI - było
Audi B4 1.9 TDI - było
Audi A4 2.8 Quattro - było
2xAudi A6 2.5 TDI Quattro - było
Audi A4 1.9 TDI Quattro - jest
Audi B4 1.9 TDI - jest (mój rodzynek)
Audi A8 2.5 TDI Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc
PostNapisane: 26.sie.2013 16:11:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2011 20:11:03
Posty: 47
Auto: audi Coupe B3
tak jest inna ale jak już stoisz przed składaniem silnika to według mnie głupotę byłoby składać na gratach VP ( nikogo nie zamierzałem urazić) jak w podobnych pieniążkach już poskładasz na gratach z PD, chyba że wkładasz starszego typu silniki, np 1Z'a lub pochodne np AFN'a

jeśli składasz silnik od podstaw a chcesz uzyskać rekord mocy z takiego silnika lub nie wiele mniejsze to szukaj koniecznie wału korbowego i korbowodów z ARL'a, albo najlepej cały dół z ARL, a górę od np ASV.

_________________
Audi Coupe B3 2.5TDI R5 AAT. 161KM 374Nm i będzie więcej :-)
Race 520, K24-7000, FMIC, FHN, hebelki 288x26mm
Sprzedam K24-7000 przystosowane do 2.5TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc
PostNapisane: 27.sie.2013 10:58:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2009 19:55:30
Posty: 262
Lokalizacja: Biała Podlaska
arwam napisał(a):
tak jest inna ale jak już stoisz przed składaniem silnika to według mnie głupotę byłoby składać na gratach VP ( nikogo nie zamierzałem urazić) jak w podobnych pieniążkach już poskładasz na gratach z PD

Ale co zyskam jak poskładam na gratach PD :?: Bo każdy mówi że jak robić swapa to tylko na PD ale nikt nie umie dać pozytywnych argumentów Przecież moc z VP i PD można osiągnąć porównywalną a jak wiadomo zwykła pompa plus wtryski jest to mniej awaryjne wyjście niż pompowtryskiwacze
A mi nie zależy na biciu rekordów w osiąganiu mocy chce stworzyć w miarę żwawe auto i co najważniejsze jak najmniej awaryjne

_________________
Passat B3 1.6 TDI - Było
Passat B4 1.9 TDI - było
Audi B4 1.9 TDI - było
Audi A4 2.8 Quattro - było
2xAudi A6 2.5 TDI Quattro - było
Audi A4 1.9 TDI Quattro - jest
Audi B4 1.9 TDI - jest (mój rodzynek)
Audi A8 2.5 TDI Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc
PostNapisane: 27.sie.2013 22:36:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
moc na PD a na VP to dwa rozne swiaty ;)

zrob na seryjnym slupku AFN/AVG 200PS/400Nm i juz ... temat rozpracowany w kazdym szczegole ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc
PostNapisane: 31.sie.2013 19:34:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
spanky napisał(a):
moc na PD a na VP to dwa rozne swiaty ;)

zrob na seryjnym slupku AFN/AVG 200PS/400Nm i juz ... temat rozpracowany w kazdym szczegole ...


dokładnie - jak ci bedzie mało albo pogniesz korby :D to założysz dół od PD-ka i tyle - AVF, AWX (wzdłużne), lub ArL,ASZ,ATD,(poprzeczne) mają te same doły silnika a w sobie podkuwane korby i inny wał wiec wiecej wytrzymują - jeżdża takie składaki i nic sie nie dzieje przy mocy ok 240 KM i 450Nm

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc
PostNapisane: 31.sie.2013 21:47:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2009 19:55:30
Posty: 262
Lokalizacja: Biała Podlaska
stawsz napisał(a):
spanky napisał(a):
moc na PD a na VP to dwa rozne swiaty ;)

zrob na seryjnym slupku AFN/AVG 200PS/400Nm i juz ... temat rozpracowany w kazdym szczegole ...


dokładnie - jak ci bedzie mało albo pogniesz korby :D to założysz dół od PD-ka i tyle - AVF, AWX (wzdłużne), lub ArL,ASZ,ATD,(poprzeczne) mają te same doły silnika a w sobie podkuwane korby i inny wał wiec wiecej wytrzymują - jeżdża takie składaki i nic sie nie dzieje przy mocy ok 240 KM i 450Nm

Spanky robię tak jak mówisz wkładam AFN tylko odrazu ściągam głowicę i daję do regeneracji (czyli docieranie planowanie itp)
I teraz pytanie czy sa jakieś grubsze/mocniejsze uszczelki pod głowicę do afn-a :?:
I przy okazji może ma ktoś wałek od SDI

Stawsz fajnie by tak było jakby dół od awx/avf itp pasował do głowicy afn to by było bez strachu wyskoczyła korba to myk dół od PD ale niestety nie pasuje :/

_________________
Passat B3 1.6 TDI - Było
Passat B4 1.9 TDI - było
Audi B4 1.9 TDI - było
Audi A4 2.8 Quattro - było
2xAudi A6 2.5 TDI Quattro - było
Audi A4 1.9 TDI Quattro - jest
Audi B4 1.9 TDI - jest (mój rodzynek)
Audi A8 2.5 TDI Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc
PostNapisane: 31.sie.2013 23:04:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... &start=224

looknijcie ostatni wpis ....

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc
PostNapisane: 01.wrz.2013 13:29:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
http://www.edc-tuning.pl/index.php?opti ... Itemid=105

:diabel:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc
PostNapisane: 01.wrz.2013 22:53:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
.:DYZIO:. napisał(a):
stawsz napisał(a):
spanky napisał(a):
moc na PD a na VP to dwa rozne swiaty ;)

zrob na seryjnym slupku AFN/AVG 200PS/400Nm i juz ... temat rozpracowany w kazdym szczegole ...


dokładnie - jak ci bedzie mało albo pogniesz korby :D to założysz dół od PD-ka i tyle - AVF, AWX (wzdłużne), lub ArL,ASZ,ATD,(poprzeczne) mają te same doły silnika a w sobie podkuwane korby i inny wał wiec wiecej wytrzymują - jeżdża takie składaki i nic sie nie dzieje przy mocy ok 240 KM i 450Nm

Spanky robię tak jak mówisz wkładam AFN tylko odrazu ściągam głowicę i daję do regeneracji (czyli docieranie planowanie itp)
I teraz pytanie czy sa jakieś grubsze/mocniejsze uszczelki pod głowicę do afn-a :?:
I przy okazji może ma ktoś wałek od SDI

Stawsz fajnie by tak było jakby dół od awx/avf itp pasował do głowicy afn to by było bez strachu wyskoczyła korba to myk dół od PD ale niestety nie pasuje :/



nie wiem jak do AFN-a ale do podobnego motoru jakim jest poprzeczny ALH 90KM VP pasuje na bank PD-k np - ARL,ASZ ATD wiec myśle ze i AFN-a sie ogarnie - obecnie mam ALH wiec wiem co mówie jestem z tematem na bierząco a projekt auta jest mocno zaawansowany (choć z małymi problemiami - Spanky wie o czy mówie :peace: )i na podobnych gratach jak w linkach które szanowni koledzy zamieścili


a z wałkiem to musisz szukać - ja szukałem 3 dni ale szukałem w głowicach na któych widziałem głowice z wałkiem i namówiełem gościa na sprzedaż samego wałka :):

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc
PostNapisane: 02.wrz.2013 08:10:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2009 19:55:30
Posty: 262
Lokalizacja: Biała Podlaska
Cytuj:
a projekt auta jest mocno zaawansowany (choć z małymi problemiami - Spanky wie o czy mówie :peace: )i na podobnych gratach jak w linkach które szanowni koledzy zamieścili

To może zdradzisz jakie sa te problemy żebym nie napotkał takich samych

Spanky powiedz mi czy turbina od 2.7 tdi (gtb1756vk) podejdzie jakoś pod kolektor od afn :?: czy trzeba spawać lub może jakiś inny kolektor podpasuje (bo szczerze nie trzymałem w rekach turbo od 2.7) i jeszcze jedno jaką gruszkę zastosować do sterowania

_________________
Passat B3 1.6 TDI - Było
Passat B4 1.9 TDI - było
Audi B4 1.9 TDI - było
Audi A4 2.8 Quattro - było
2xAudi A6 2.5 TDI Quattro - było
Audi A4 1.9 TDI Quattro - jest
Audi B4 1.9 TDI - jest (mój rodzynek)
Audi A8 2.5 TDI Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc
PostNapisane: 02.wrz.2013 17:37:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
.:DYZIO:. napisał(a):
Cytuj:
a projekt auta jest mocno zaawansowany (choć z małymi problemiami - Spanky wie o czy mówie :peace: )i na podobnych gratach jak w linkach które szanowni koledzy zamieścili

To może zdradzisz jakie sa te problemy żebym nie napotkał takich samych

Spanky powiedz mi czy turbina od 2.7 tdi (gtb1756vk) podejdzie jakoś pod kolektor od afn :?: czy trzeba spawać lub może jakiś inny kolektor podpasuje (bo szczerze nie trzymałem w rekach turbo od 2.7) i jeszcze jedno jaką gruszkę zastosować do sterowania


najlepiej zespawac razem z kolektorem od AFN/AVF/AWX [wszystkie śa takie same] , gruszka moze byc np od turbo AWX/AVF
kwestia prawidlowego przerobienia GTB na podciśnienia ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Budowa projektu 1.9 tdi pod większą moc
PostNapisane: 03.wrz.2013 22:40:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
dobra i tania turbinka to od volvo xc90 s80 itp - gtb2056vl- cena ok 500zł - 700zł - chłodzona cieczą- tu masz dobry temat
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=517082

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: