.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.mar.2025 08:55:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2005 20:20:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Hans - z miłą chęcią podzielę się z Tobą tym topikiem bo mamy podobne zapędy w kierunku naszych furek. :D

Na swoja obronę mam male conieco. U mnie w mieście nie ma żadnego blacharza, któremu można zaufać. Ja nie chcę kłaść szpachli i lakierować auta. Chce je sam obspawać dla wzmocnienia konstrukcji i powymianiać uszkodzone elementy. Radzę sobię ze spawarką i mam cierpliwość do klepania blachy. Miałem okazję ćwiczyć to kilka razy na swoich dwóch pierwszych autach. Miejscowi i okoliczni blacharze używają za dużo szpachli i to z niej modelują auta. A to jest właśnie to czego chcę uniknąć. I jeszcze jedno - wszystkie moje prace będą pod nadzorem lakiernika, który będzie wykańczał auto. Tylko jedna firma w Kętrzynie ma pojęcie o wstawianiu klatek i przygotowaniu nadwozia do większego obciążenia. Ale mają za dużo roboty, żeby móc pozwolić sobie na takiego dziada jak moje Audi, które będzie u nich stalo i czekało na moje pieniężne wypociny. Dlatego co mogę, to z wielką przyjemnością zrobię sam. Jeżeli spapram robotę, to przyjmę Wasze wszelkie klątwy na swoje barki i oddam to auto w bardziej kompetentne ręce.

I jeszcze jedno. Chcę na początek wymienić przód i doprowadzić układ hamulcowy do normalności. Wymienię też wszystkie łożyska i inne potrzebne elementy mające wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Ten silnik, który siedzi w aucie pozwoli na nakręcenie paru kilometrów na licznik i to zrobię. Najważniejsze dla mnei jest teraz sprawdzenie faktycznego stanu nadwozia i skompletowanie narzędzi i materiałów. Czyli: migomat, złożyć sprężarkę, ewentualnie piaskarka, zestaw kluczy proxxon 23040, jeszcze dwie podpórki pod nadwozie wysokie, druga flexa i pudło tarcz i krążków ściernych...jakieś 2000 PLN. Tylko nie piszcie, że to za duża inwestycja na jeden raz, bo to nie jeden raz. :)

A na rozgrzewkę...właśnie złożyłem i odpaliłem skuter Honda Lead rocznik 1986. Automat, 49ccm, 5,5KM, rozrusznik, dozownik oleju, wersja amerykańska z pozycjami w kierunkach, ze światłem drogowym... Kupiłem to w skrzynkach a już jeździ :diabel: Przede mną klejenie plastików i lakierowanie. Może to nie jest wielki długoterminowy projekt Audi80tq, ale daje radość.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2005 20:30:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Cześć Kefir
W Biskupcu jest dobry :-)
Pzdr
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jak odrestaurować auto?
PostNapisane: 22.lip.2005 22:32:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
emte napisał(a):
Kordek napisał(a):
Życzę szczęścia i cierpliwości przy restauracji :D Z twojego opisu wynika, że to jest w zasadzie ruina skoro tyle trzeba wymieniać :D

Lepiej poszukaj sobie A80 B1/B1a GTE i to jest dopiero rarytas :):


Pozdro i daj znać jak idą prace :d


Ty sobie Kordek poszukaj ... i dorezaj quattro :):


Ja mam LS'a i kfatro mi nie jest potrzebne do szczęścia ;);)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2005 22:37:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 22:21:00
Posty: 1642
Lokalizacja: Warszawa
Kefir a co z chłodzeniem? Czy nie będziesz musiał w tym samochodzie zastosować jakiejś dodatkowej chłodnicy albo zamontować jedną większą ale wydajną...? w tych 80tkach R5 chłodnice były chyba z boku tak jak w mojej .... i w lecie wskaźnik jest na czerwonym polu a ja mam 1.6 :D

Daj znać jak to rozwiązałeś bo ja myślę nad zamówieniem jakiejś większej chłodnicy odpowiednio ukształtowanej :):

Pozdro :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2005 08:41:41 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to masz cos wysrane , kup nowa chlodnice .... oryginalnie chlodnica nie stanowi restrykcji dla ukladu chlodzenia , nawet w 2.2T 20V czasami wywala sie dodatkowa chlodnice wody bo jest poprostui niepotrrzebna

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2005 11:02:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Kordek napisał(a):
Kefir a co z chłodzeniem? Czy nie będziesz musiał w tym samochodzie zastosować jakiejś dodatkowej chłodnicy albo zamontować jedną większą ale wydajną...? w tych 80tkach R5 chłodnice były chyba z boku tak jak w mojej .... i w lecie wskaźnik jest na czerwonym polu a ja mam 1.6 :D

Daj znać jak to rozwiązałeś bo ja myślę nad zamówieniem jakiejś większej chłodnicy odpowiednio ukształtowanej :):

Pozdro :peace:


Kordek ja mialem 2,1 i chlodnice z boku i wszytsko bylo dobrze ;), wiec cos u ciebie musi byc nie tak ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2005 19:36:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Kordek - chłodnica oryginalna odpada. W tym aucie siedzi silnik 2,2 ale co ciekawe ma miedzianą chłodnicę. Bynajmniej zeielony nalot prędzej z patyny niż płynu. Po wstawieniu 2,2t napewno bedzie większa chłodnica. Mam jedną na oku ale jeszcze nie mierzyłem tej z Cygara. Może wejdzie pod większym kątem. Akurat chłodnica to jeden z najmiejszych kłopotów. Bardziej przejmuję się interccolerem, bo miejsca mało, a chcę zostawić wąskie zderzaki.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2005 21:11:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Masz tam pod maska 2,2??, czyli juz ktos przed toba swapa robil bo 80q dwudrzwiowe wychodzily tylko z 2,0 ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2005 21:57:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Tak, to prawda. Pod maską był kiedyś silnik JS, a jest teraz WC z Cygara w Avancie z automatem. Czyli właściwie 2,14 i 136 KM. Silnik mam zamiar odpalić w tym tygodniu, następnie w wolnej chwili wymienić blachy przodu i zreanimować hamulce. Jeżeli mi się uda, to zrobię jeszcze przegląd i auto trochę pojeździ. Ale jak zwykle straszliwy małoczas i małokas mnie dopadli, bo w sierpniu przepowadzka do nowego mieszkanka...i roboty tam jest pełno :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2005 22:06:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
kefir200 napisał(a):
Najważniejsze dla mnei jest teraz sprawdzenie faktycznego stanu nadwozia i skompletowanie narzędzi i materiałów. Czyli: migomat, złożyć sprężarkę, ewentualnie piaskarka, zestaw kluczy proxxon 23040, jeszcze dwie podpórki pod nadwozie wysokie, druga flexa i pudło tarcz i krążków ściernych...jakieś 2000 PLN. Tylko nie piszcie, że to za duża inwestycja na jeden raz, bo to nie jeden raz. :)


Do tego zestawu dolicz dziurkarko-odsadzarke ;-)

powodzenia, bo napewno sobie poradzisz, wszysko jest kwestią czasu.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2005 22:37:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Ja jak zwykle nie na czasie, ale jak ktoś chce poczytać o renowacji to zapraszam tu http://www.forum.tuning.pl/viewtopic.ph ... hlight=tii - gość się napracował ale efekt - RESPECT

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2005 20:59:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Odświerzam kotleta żeby nie przepadł w otchłani ciągle powtarzających sie pytań... :P

Już zropiłem trochę zakupów. Mam kompletny przód - błotniki, pas przedni, maska. Wszystkie blachy w ładnym stanie, z wyjątkiem prawego błotnika do drobnej korekty. Mam też kompletne przednie zawieszenia i przedni układ hamulcowy. Jeszcze pompę paliwa, wykładzinę bagażerki i kilka brakujących drobiazgów... Kilka rzeczy dostałem w prezencie od miłych ludzi i na kilka rzeczy jeszcze czekam.
Już trochę ochłonąłem. Przemyślałem słowa m.in małego V8 :) Opukałem całe auto, podrapałem lakier i troche wydłubałem szpachli. Roboty jest &*%$#@...dużo. Dach i większość obwodu szyberdachu szpachlowana; progi z korozją wokół otworów na zatrzaski listew ozdobnych, ale nie dziurawe; tylne błotniki szpachlowane; tylny narożnik wgięty i lekka korozja; drobne uszkodzenia i korozja na powierzchniach płaskich; podszybie i górna część ramy przedniej szyby mocno skorodowana - burchle; przednie podłużnice całe ale są na różnycgh wysokościach; burchle w kilku miejscach przy bocznych tylnych szybach; rynienki z korozja; wszędzie gdzie jest szpachla spodziewam się korozji pod nią - straszna fuszerka i dużo pęknięć.
Teraz mam pare pytań... Mam możliwość powycinania wszystkiego czego zechcę z nadwocia Coupe. Jest w ładnym stanie i nie ma szpachli. Podszybia zdrowe i tylne błotniki. Niestety dach i słupek drzwiowy to zupełnie inna bajka. Słupek jest szerszy i skos szyby przedniej zupełnie inny.
1. Czy wycinać podszybia z Copuetki czy może łatać ubytki wycinkami blachy?
2. Czy podszybie przód występuje jako część zamienna? U mnie nikt nie wie w sklepach. Jeżeli już, to potrzebuje podszybia z sedanów 2d lub 4d.
3. Czy próbować łatać dach i zaspawać szyberdach czy szukać dachu (części od słupków do szyby) z B2 czterodrzwiowego i robić rzeźbę? Dach od sedana 4d po drobnych modyfikacjach będzie pasował, a takiego z 2d nie ma szans wyszukać.
4. Czy warto wyciąć z Couetki tylne nadkola i jak to zrobić żeby wykorzystać je bez problemów?
5. Jak pozbyć się mat wygłuszających z podłogi? Są przyklejone i po oderwaniu, blachy są obklejone resztkami.


Trochę przeraziłem się ogromem prac i rozpatruję możliwość odstawienia auta do blacharza. Nie wiem jeszcze z jakimi kosztami się spotkam i to jest moim złym snem. Nie jestem w stanie sam w moim garażu pracować na taką skalę. Dam radę napewno rozebrać auto nawet do zera i taki mam zamiar dla obniżenia kosztów. Mechanika z moim zapleczem sprzętowym to nie klopot, ale na blacharkę potrzeba troche więcej miejsca niż standardowy garaż. Nie powiem...mina mi trochę zjechała, bo zawsze marzyłem o zrobieniu auta od podstaw. Jutro czeka mnie ekspertyza dwóch warsztatow jeżeli ich czas pozwoli. Jest jeszcze warsztat ok 25km ode mnie i jeszcze jeden spec o którym cicho myślę...ale daleko. Ehh... I jeszcze ta Coupetka, która musze powycinać do końca miesiąca...

Heh...potrzebuję wsparcia duchowego z dodatkiem jakiś konkretnych porad... :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2005 21:57:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Słuchaj mnie teraz dobrze, bo taka okazja się nie powtórzy!

Masz B2 sedan dwudrzwiowe tak ? Masz Coupe B2 do pocięcia, tak ?

A wiesz co wychodzi z połączenia tych dwóch aut ? Nie ? To wal na GG/priv!

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2005 22:06:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ależ mi Leo zabiłes ćwieka... :D Kto mi teraz odpowie czy B2 sedan i B2 Coupe mają ten sam rozstaw osi?

[EDIT] Na moje oko to samo. Kurczę... Tak dla wyjaśnienia..Leo podal mi kilka możliwych wyjąś z sytuacji, ale każde opiera się na zrobieniu z sedana Coupe. Ale ja podkreślam wyjątkowość sedana 2d...na ebay, autoscout24, mobile...nie występują takie rodzynki...Coupe quattro...są...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2005 22:20:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Sedan 2 drzwiowy ma taki sam rozstaw osi jak 4 drzwiowy

80tki B2 mialy rozstaw 2536
Coupe B2 mialy rozstaw 2538

A 80q i CoupeQ 2525 ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2005 22:26:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Czyli...2525 wnioskuję? :D

O właśnie... jmm, czy możesz potwierdzić wyjątkowość b2q2d? Nie ma w necie praktycznie publikacji na jego temat. A fotki są doslownie kilka... Prowadzisz stroneo b2...masz odpowiednie kwalifikacje :D

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2005 22:28:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Potwierdzam :D :peace:

B2 quattro w budzie sedana 2D to prawdziwy rarytasik :), chyba niewiele ponad 1000 ich wyszło :), tylko z silniczkiem 2,0 ;)

EDIT: 80 quattro 2.0 wyszło raptem 2790 sztuk 4d i 2d ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2005 22:40:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A tak dla uzupełnienia to Coupe z podobnym motorem 7786 sztuk? Tak wyczytałem na Twojej stronie. Hmm...projekt b2q2d jakoś do mnie bardziej przemawia niż przebudowa na Coupe.

Żeby jeszcze stan techniczny był równie wyjątkowy... Ale ie można miec wszystkiego :)


[EDIT] jmm, skąd masz info?

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2005 22:46:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
No coupe quattro to było 2.2 ;)

Tu masz info o wszystkich modelach :diabel:
http://pierre07d.free.fr/ASC/divers/production.php

Zobacz jakim rarytasem są Coupe GT z katalizatorem :D:D :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2005 23:42:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jmm super stronka, zrzuciłem sobie ją do excela bardzo fajnie się sortuje :D Można np. wyczytać, że S2 ABY wyprodukowano mniej niż RS2 , hehe ;) Nieźle.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: