.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 11:03:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2010 00:08:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lut.2010 16:18:40
Posty: 139
A u mnie po odpięciu czujnika, pokazanego na zdjęciu, temperatura spada powoli i wiatrak się nie porusza, po podpięciu, temperatura powoli rośnie...

_________________
Audi V8 1991r 4.2 ABH od 2010 roku

Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V8 ABH]Problemy z porannym odpalaniem, błąd VAG 561
PostNapisane: 10.maja.2013 21:33:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Ło matko, jaki stary wątek odkopię. A już o nim zapomniałem. I nawet nie wiem, czy tą wtyczkę od pochłaniacza mam podłączoną, czy nie. Już nawet zapomniałem, gdzie ona jest :D

Ale mam nowy problem. A nawet błędy:

561 regulacja składu mieszanki
281 czujnik prędkości auta G68
514 czujnik momentu zapłonu G4
533 regulacja obrotów biegu jałowego
513 czujnik obrotów silnika G28

Silnik ma humory - pali raz za razem bez kłopotu, ale nagle za którymś razem nie chce. Kilka prób, kilka sekund przerwy startuje jak nowy. Po kolejnym zgaszeniu ponownie. W domu go zvagowałem i takie błędy pokazał. Spróbuję jutro dostać się do wtyczek obu czujników z koła zamachowego, może nawet uda mi się naocznie stwierdzić ich stan. Mam nadzieję, że już to pomoże i obejdzie się bez wymiany (i mam nadzieję, że objadę jutro małą traskę :D).

Jak się pozbyć 561? Jaki gazownik na miejscu mi to usunie (a przy okazji zmniejszy zużycie paliwa - przy 140 km/h na tempomacie na A4 - 17,5 ltr, przy 160 km/h na tempomacie w drodze powrotnej - 16,8 ltr - coś tu mocno nie pasuje...).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V8 ABH]Problemy z porannym odpalaniem, błąd VAG 561
PostNapisane: 19.maja.2013 13:40:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
rodzynek napisał(a):
Ło matko, jaki stary wątek odkopię. A już o nim zapomniałem. I nawet nie wiem, czy tą wtyczkę od pochłaniacza mam podłączoną, czy nie. Już nawet zapomniałem, gdzie ona jest :D

Ale mam nowy problem. A nawet błędy:

561 regulacja składu mieszanki
281 czujnik prędkości auta G68
514 czujnik momentu zapłonu G4
533 regulacja obrotów biegu jałowego
513 czujnik obrotów silnika G28

Silnik ma humory - pali raz za razem bez kłopotu, ale nagle za którymś razem nie chce. Kilka prób, kilka sekund przerwy startuje jak nowy. Po kolejnym zgaszeniu ponownie. W domu go zvagowałem i takie błędy pokazał. Spróbuję jutro dostać się do wtyczek obu czujników z koła zamachowego, może nawet uda mi się naocznie stwierdzić ich stan. Mam nadzieję, że już to pomoże i obejdzie się bez wymiany (i mam nadzieję, że objadę jutro małą traskę :D).

Jak się pozbyć 561? Jaki gazownik na miejscu mi to usunie (a przy okazji zmniejszy zużycie paliwa - przy 140 km/h na tempomacie na A4 - 17,5 ltr, przy 160 km/h na tempomacie w drodze powrotnej - 16,8 ltr - coś tu mocno nie pasuje...).


561 - jak błąd pojawia się ba benzynie to lambada do wymiana na ori bosh. Jak błąd powodowany jest instalacją gazową emulująca lambdę to go nie skasujesz. Profilaktycznie przeczyść krokowiec.
281 - wymień na nowy (jak coś to mam fabrycznie nowy zapakowany zamiennik - 40 zł)
514 - G4 o ile pamiętam to jest w lewym albo prawym aparacie zapłonowym, z tyłu v-ki, cena nowego o ile pamietam to coś ok. 1500-2000 zł, zamiennika brak. Podmień na jakąś używkę.
533 - namocz przez noc krokowiec w benzynie i rozruszaj go śrubokrętem. Jak nie pomoże to szukaj na alledrogo krokowca w aluminiowej obudowie od pierwszych wypustów A8 D2 3.7 benz (to taki sam model).
513 - nie baw się w czyszczenie tylko zamów dwa nowe czujniki do 2.3 benzyna (od 4.2 nie dostaniesz, a są takie same, cena w zamienniku od 100-150/sztuka).

Jak zrobisz powyższe silnik nie będzie miał humorów przy odpalaniu. Odnośnie spalania podajesz abstrakcyjne wartości :), które chcesz jeszcze ugryźć. Prędkości w trasie też abstrakcyjnie niskie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V8 ABH]Problemy z porannym odpalaniem, błąd VAG 561
PostNapisane: 19.maja.2013 22:22:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Też miałem ten problem. Kilka dni temu zmieniłem biały czujnik temperatury płynu z prawej głowicy, następnie podmieniłem przepływkę. Obecnie silnik odpala na zimnym i ciepłym bez problemu. Wcześniej ciężko palił na ciepłym.
zioolko napisał(a):
[...]
533 - namocz przez noc krokowiec w benzynie i rozruszaj go śrubokrętem. Jak nie pomoże to szukaj na alledrogo krokowca w aluminiowej obudowie od pierwszych wypustów A8 D2 3.7 benz (to taki sam model)[...]

A ten może być ??
http://allegro.pl/silnik-krokowy-audi-3 ... 41327.html
Kupiłem go zanim napisałeś posta. Jak nie będzie pasować, to trudno :) Ktoś wie czym się różni krokowiec 078133455A (VDO/PT wg. vagcat) od 77133455B (PT/ABH wg vagcat) :?:
Mam problem z obrotami. Falowały od 200 do 1200. Zmieniłem aparat z Hallem, umyłem silniczek krokowy i teraz obroty falują minimalnie. Spróbuję jeszcze zmienić krokowca, bo na VAGu w bloku 000, poz 7 mam wartość 35, gdzie nominał to 42-53. Pozostałe parametry w normie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V8 ABH]Problemy z porannym odpalaniem, błąd VAG 561
PostNapisane: 20.maja.2013 14:07:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Marianb napisał(a):
A ten może być ??

Może być w 3.6 i 4.2 są takie same.
Ja poszedłbym jednak w aluminiowy od 3.7 (tak jak zresztą kiedyś zrobiłem).
Primo, że zawsze kilka lat młodszy (a tam oprócz mechaniki jest elektryka, praktycznie nierozbieralna, która wieczna nie będzie)
Secundo można wypolerować aluminiowy na lustro.

http://www.autoparto.pl/silnik-silnicze ... 009,p.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V8 ABH]Problemy z porannym odpalaniem, błąd VAG 561
PostNapisane: 24.maja.2013 16:19:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
To ja już wyjaśnię całą historię. Problemy z porannym odpalaniem jakoś same minęły (tzn przestały być takie uciążliwe). Prawdopodobnie problemem jest za niskie ciśnienie paliwa - pierwsze kręcenie długo trwało zanim zapalił, ale wystarczyło to pierwsze kręcenie szybko skończyć i za drugim razem palił od strzałą. Ponoć to wina zaworka zwrotnego na pompie paliwa. Ale teraz się zastanawiam, czy to może nie wina regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej - mogłoby to też tłumaczyć poniekąd błąd 561 i kiepskie przyspieszenie na niskich obrotach i dużym obciążeniu.

Obecne błędy z czujnikami indukcyjnymi pojawiły się raz (problem z odpaleniem w gorące dni w przeciągu 2-3 dni). Po skasowaniu błędów - spokój. Odpiąłem wtyczki, popsikałem sprajem do elektryki i na razie spokój. Jak problem wróci na gorąco - coś z pewnością trzeba będzie wymienić.

Pojawił mi się też przelotnie błąd sondy lambda. Skasowałem i spokój. Co ciekawe, nawet po jej całkowitym odpięciu VagTool nie widzi nowego błędu. Ki czort? Po podłączeniu interfejsu LPG do Staga 300 - lambda pokazuje jedną wartość (różną po kolejnych odpaleniach) - mniej więcej 0,35V. Odpięcie sondy nic nie zmienia. 3 lata temu założyłem nowego Boscha (przejechała 30 tys km).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V8 ABH]Problemy z porannym odpalaniem, błąd VAG 561
PostNapisane: 13.sie.2013 07:12:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2006 19:11:52
Posty: 1509
Lokalizacja: Warmia
Auto: Audi V8 4.2q
Udało się opanować problem ciężkiego odpalania. Pomogła wymiana reduktora LPG na nowy. Wywaliliśmy tłokowego Magic Jeta i włożyliśmy KME GOLDa. Auto odpala od strzała na zimnym i ciepłym silniku. W końcu chce jechać na LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V8 ABH]Problemy z porannym odpalaniem, błąd VAG 561
PostNapisane: 13.sie.2013 09:32:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.mar.2006 19:04:56
Posty: 2454
Lokalizacja: Warmia & Mazury. Region małych ilości "pacynek"
Twoje zaczęło jechać, a moje przestało. Właśnie wracam zza Bielska Podlaskiego z przystankiem w Ełku i niestety już na benzynie:)
Na gazie jedzie, ale ma zawachania mocy a i dodatkowo spala benzynę. Później przełączając na benzę jest tak samo przez ok 30 km. Po tym dystansie moc wraca

_________________
'14 Q7 4.2TDI CCFC
'86 5000 CS 2.2
'04 ALLR 2.7BITMAN BEL
'11 Lagoona III 2.0 DCI 180km 420NM & more
ex AFN & D11
i inne ustrojstwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V8 ABH]Problemy z porannym odpalaniem, błąd VAG 561
PostNapisane: 24.wrz.2013 11:58:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
zioolko napisał(a):
533 - namocz przez noc krokowiec w benzynie i rozruszaj go śrubokrętem. Jak nie pomoże to szukaj na alledrogo krokowca w aluminiowej obudowie od pierwszych wypustów A8 D2 3.7 benz (to taki sam model).


Ten z A8d2 który polecasz jest w czyms lepszy od oryginalu od ABH/AEC ?
czy spokojnie można też oryginału szukac?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [V8 ABH]Problemy z porannym odpalaniem, błąd VAG 561
PostNapisane: 10.gru.2013 16:24:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.maja.2011 14:19:03
Posty: 11
Lokalizacja: Kalisz
Auto: Audi V8 D11, S8 D2
Powiem tak od 2 tygodni mam ten sam problem co ty odpalam rano długo kręci jak odpali nie słychać ssania jest 1000 obr i jak dodam gazu to wogole niema mocy od dołu i po czasie zaczyna się zbierać na ciepłym jesst wszystko ok jak i na gazie tak i na benzynie :)
błędy jakie mi wyskoczyły to:

561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
nie osiągnięta wartość adaptacji - mnożenie - BŁĄD SPORADYCZNY
561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki
przekroczona wartość adaptacji - dodawanie
537 Regulacja Lambda
przekroczona wartość kontrolna - BŁĄD SPORADYCZNY
513 Czujnik prędkości obrotowej silnika-G 28
brak sygnału (na zgaszonym silniku to norma)

i teraz pytanie co dalej u Ciebie tam odpiąłeś jakąś wtyczkę do filtra pochłaniacza tak ?? i błąd ustał ??

_________________
Powered by V8 ENGINES


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: