.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 12:31:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 08:05:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Na pierwsze auto to nawet A4 1.6 będzie za mocne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 09:25:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2013 07:32:40
Posty: 23
Lokalizacja: PRUSZKÓW
Auto: VW GOLF III
Powiedzcie Jeżeli już Brać A4 B5 Kombi rodzinne to 1.8 czy 1.8T? a może 1.6?
i jakie najczęściej usterki się pojawiają?
na co zwrócić uwagę?
bo przegladam to wasze forum i odradzacie autka z Trubo i mam lekki dylemat a już niedługo do niemiec jadę po autko

doradźcie coś

_________________
Nachricht aus dem Weißen Haus geschickt


Ostatnio edytowano 26.wrz.2013 09:54:55 przez Ambro155, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 09:49:27 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
To chyba źle czytasz, albo nie na to forum zerknąłeś :): Poza tym nie ma A4 B4 - jest Audi 80 B4 Avant i A4 B5 Avant (wersja kombi). Najbardziej polecanym silnikiem przez userów forum jest 1.8T ze względu na stosunek osiągi/spalanie... Ja nie miałem żadnego z nich więc mojej opinii nie przedstawię....

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 09:59:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2013 07:32:40
Posty: 23
Lokalizacja: PRUSZKÓW
Auto: VW GOLF III
gitmar napisał(a):
To chyba źle czytasz, albo nie na to forum zerknąłeś :): Poza tym nie ma A4 B4 - jest Audi 80 B4 Avant i A4 B5 Avant (wersja kombi). Najbardziej polecanym silnikiem przez userów forum jest 1.8T ze względu na stosunek osiągi/spalanie... Ja nie miałem żadnego z nich więc mojej opinii nie przedstawię....


Sorry z tym B4 bład na klawiaturze poprawiłem ,
poczekam na kogoś kto miał ten silniczek

_________________
Nachricht aus dem Weißen Haus geschickt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 10:22:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
a ten co ma może być? ;-)
Zależy czego oczekujesz od auta.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 10:33:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2013 07:32:40
Posty: 23
Lokalizacja: PRUSZKÓW
Auto: VW GOLF III
Osobiście chciałbym tak jak kazdy z was Najmniej awaryjny silnik nie mam ciężkiego buta z dziećmi jeżdżę spokojnie
,oczywiście planuje Zagazowanie LPG .oczekuje małego spalania do 12l LPG dużo km rocznie nie robię 15-17tyś .

_________________
Nachricht aus dem Weißen Haus geschickt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 10:53:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
A4 Avant z 1.8t q nie spali w mieście 12ltr LPG, 12 Pb jak najbardziej.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 11:10:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2013 07:32:40
Posty: 23
Lokalizacja: PRUSZKÓW
Auto: VW GOLF III
ale to nie ma być Q 1.8T avant

Obrazek

czyli ten raport to ściema?

_________________
Nachricht aus dem Weißen Haus geschickt


Ostatnio edytowano 26.wrz.2013 11:18:19 przez Ambro155, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 11:17:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
Kolego cudów nie ma. Masz ciężkiego buta to płać. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 11:19:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2013 07:32:40
Posty: 23
Lokalizacja: PRUSZKÓW
Auto: VW GOLF III
dobra a powiedzcie ile wam palą w mieście? i w trasie?
no i na co powinienem zwrócić uwagę przy kupnie?

_________________
Nachricht aus dem Weißen Haus geschickt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 12:15:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
WPR widzę, więc o Warszawę będziesz zachaczał - moje poprzednie A4 Avant 1.8tq w mieście 12ltr Pb, teraz ujeżdża je szwagier i 14 gazu złopie - auto zostało przez niego zdłubane na 180KM (ja nie wiem ile LPG pali, bo u mnie była na Pb)
W trasie - można 7, można 10-11 - wszystko zalezy od tempa - 7-8 ltr jest jak najbardziej możliwe, chyba że coś mocno uczęszczanego z dużą ilością wyprzedzania.
Co do q - jak już kupujesz A4 1.8T - szukaj z q - w innym wypadku - sugeruje Passata B5 - będzie większy, tańszy w zakupie.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 12:20:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.wrz.2013 08:46:25
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Lotus / Porsche / Tiger / Polo / A3
Ambro155 napisał(a):
Osobiście chciałbym tak jak kazdy z was Najmniej awaryjny silnik nie mam ciężkiego buta z dziećmi jeżdżę spokojnie
,oczywiście planuje Zagazowanie LPG .oczekuje małego spalania do 12l LPG dużo km rocznie nie robię 15-17tyś .


Oczywiście zaraz zwolennicy zapalniczek mnie zjadą...
...ale ja bym nie gazował tego motoru, tym bardziej przy tak małych przebiegach jakie robisz bądź masz zamiar robić.
Przy gazie narażasz auto na częstsze awarie głowicy, sond przez co spalanie nie będzie unormowane itp. itd. Nie bedę sie tu teraz na ten temat rozpisywał, bo to nie o tym temat.
Jeśli chodzi o spalanie to wszystko zleży od charakterystyki Twojej jazdy. Czy to ma być poranna jazda na zimnym 1 km dzieci do szkoły i z powrotem, albo dłuższy dojazd do pracy już na rozgrzanym, wszystko ma wpływ na spalanie. O tym można by książkę napisać. Mi C5 1,8 T w avancie średnio po mieście paliło 10-12 przy normalnej jeździe.
Przy ciężkim bucie dochodziło do 16.

Pozdrawiam
Adam Walenda

_________________
Lotus Elise 111R 1.8 853 kg/ 192 KM
Porsche GTP 2.0 911 kg/ 170 KM
Tiger Avon 2.0 572 kg/ 195 KM
Audi A3 1,9 TDI 110 KM
VW Polo 1,8 953 kg/ 150 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 12:33:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
adamwalenda napisał(a):
Ambro155 napisał(a):
Osobiście chciałbym tak jak kazdy z was Najmniej awaryjny silnik nie mam ciężkiego buta z dziećmi jeżdżę spokojnie
,oczywiście planuje Zagazowanie LPG .oczekuje małego spalania do 12l LPG dużo km rocznie nie robię 15-17tyś .


Oczywiście zaraz zwolennicy zapalniczek mnie zjadą...
...ale ja bym nie gazował tego motoru, tym bardziej przy tak małych przebiegach jakie robisz bądź masz zamiar robić.
Przy gazie narażasz auto na częstsze awarie głowicy, sond przez co spalanie nie będzie unormowane itp. itd. Nie bedę sie tu teraz na ten temat rozpisywał, bo to nie o tym temat.
Jeśli chodzi o spalanie to wszystko zleży od charakterystyki Twojej jazdy. Czy to ma być poranna jazda na zimnym 1 km dzieci do szkoły i z powrotem, albo dłuższy dojazd do pracy już na rozgrzanym, wszystko ma wpływ na spalanie. O tym można by książkę napisać. Mi C5 1,8 T w avancie średnio po mieście paliło 10-12 przy normalnej jeździe.
Przy ciężkim bucie dochodziło do 16.

Pozdrawiam
Adam Walenda


Weź ty chłopie idź się siana najedz!
Kolejna bezpłodna wypowiedź w twoim wykonaniu. Przy takich przebiegach to w rok czasu zwróci mu się koszt instalacji!
Za ten spam bardzo szybko dorobisz się bana! :D

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 12:40:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.wrz.2013 08:46:25
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Lotus / Porsche / Tiger / Polo / A3
metyoo napisał(a):
Przy takich przebiegach to w rok czasu zwróci mu się koszt instalacji!
Za ten spam bardzo szybko dorobisz się bana! :D


Człowieku co ty piep..sz?!
Po 1,5/ 2 latach na gazowni zaraz mu się sondy wysypią, i zapłaci za wymianę tyle co za instalację gazową.
Nie wspomne już o pompach, które nałogowo lecą czy głowicach po gazowni. Na co dzień mam z tym do czynienia i wiem co mówię.
Chcę chłopakowi dobrze doradzić a ty sobie w głowie roisz dziwne rzeczy i offtop robisz z tematu.

Pozdrawiam
Adam Walenda

_________________
Lotus Elise 111R 1.8 853 kg/ 192 KM
Porsche GTP 2.0 911 kg/ 170 KM
Tiger Avon 2.0 572 kg/ 195 KM
Audi A3 1,9 TDI 110 KM
VW Polo 1,8 953 kg/ 150 KM


Ostatnio edytowano 26.wrz.2013 12:42:11 przez adamwalenda, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 12:41:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2013 07:32:40
Posty: 23
Lokalizacja: PRUSZKÓW
Auto: VW GOLF III
Dobra ale polecacie z Turbo czy Bez ?
czy naprawa Turbo należy do drogich?

na co przy zakupie powinienem zwrócić uwagę ?
jakaś korozja podszybia itp.?
jak sprawdzić czy Turbo pochodzi czy się rozdupczy po powrocie z Niemiec ?
najczęstsze usterki?

adamwalenda napisał(a):
metyoo napisał(a):
Przy takich przebiegach to w rok czasu zwróci mu się koszt instalacji!
Za ten spam bardzo szybko dorobisz się bana! :D


Człowieku co ty piep..sz?!
Po 1,5/ 2 latach na gazowni zaraz mu się sondy wysypią, i zapłaci za wymianę tyle co za instalację gazową.
Nie wspomne już o pompach, które nałogowo lecą czy głowicach po gazowni. Na co dzień mam z tym do czynienia i wiem co mówię.
Chcę chłopakowi dobrze doradzić a ty sobie w głowie roisz dziwne rzeczy i offtop robisz z tematu.

Pozdrawiam
Adam Walenda


Tzn. Ja osobiście przychyliłbym się do wypowiedzi "metyoo" znajomy w passaciku LPG zamontował już 2 rok
bez żadnych problemów śmiga i dużo jeździ 20-25 tyś rocznie
no i w sumie to już na pewno mu się zwróciła instalacja

_________________
Nachricht aus dem Weißen Haus geschickt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 12:53:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
adamwalenda napisał(a):
metyoo napisał(a):
Przy takich przebiegach to w rok czasu zwróci mu się koszt instalacji!
Za ten spam bardzo szybko dorobisz się bana! :D


Człowieku co ty piep..sz?!
Po 1,5/ 2 latach na gazowni zaraz mu się sondy wysypią, i zapłaci za wymianę tyle co za instalację gazową.
Nie wspomne już o pompach, które nałogowo lecą czy głowicach po gazowni. Na co dzień mam z tym do czynienia i wiem co mówię.
Chcę chłopakowi dobrze doradzić a ty sobie w głowie roisz dziwne rzeczy i offtop robisz z tematu.

Pozdrawiam
Adam Walenda

Może pieprzę, a może ty.
Jak widać w podpisie nie mam pierwszego auta z LPG i wiem o czym mówię. Poprzednim autem zrobiłem 100kkm bez problemów na gazie i jeździ nadal, bo sprzedałem samochód znajomemu.
Jak ktoś oszczędza na kosztach instalacji to rzeczywiście można się przejechać, bo najważniejsze jest, żeby ,montował to ktoś kto ma o tym pojęcie i zakłada dobre graty. Jak ktoś chce zapłacić za instalację 500-800PLN mniej to wtedy może się zdziwić.
Jeśli nie masz swoich samochodów zagazowanych to może się ucisz, bo auta przyjeżdżają do napraw z różnych rąk i różnych powodów.
Lambdy padają i padać będą, a ich koszt jest śmieszny. Nie rozmawiamy o najnowszym AMG, gdzie serwis może doprowadzić do ruiny, tylko 10-15 letnich samochodach. Jeśli wg. ciebie lambda do 1.8T kosztuje 2000-3000PLN to proponuję zmienić sklep, bo ten cię oszukuje!
Reasumując przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem to co napisałem w poprzednim poście,a dokładnie pierwsze zdanie :peace:
Kup to co w lepszym stanie i bardziej ci odpowiada., a takich wieszczy jak wyżej ignoruj.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Ostatnio edytowano 26.wrz.2013 12:57:58 przez metyoo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 12:55:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.wrz.2013 08:46:25
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Lotus / Porsche / Tiger / Polo / A3
Ambro155 napisał(a):
Dobra ale polecacie z Turbo czy Bez ?
czy naprawa Turbo należy do drogich?

na co przy zakupie powinienem zwrócić uwagę ?
jakaś korozja podszybia itp.?
jak sprawdzić czy Turbo pochodzi czy się rozdupczy po powrocie z Niemiec ?
najczęstsze usterki?


Naprawa Turbawki nie nalezy do najtańszych.
Przy każdej awarii turbosprężarki musisz dokładnie wypłukać cały układ, Intercooler obowiązkowo do wymiany i żadna używka tylko nowy.
Jak ktoś będzie Tobie kit wciskał, że nie trzeba wymieniać i go zostawi, to niech Tobie pisemną gwarancję da na naprawę :)
Do tego nowy olej i filtr oleju. Zależy od modelu i uszkodzenia ale między 2000-3000 to przy takiej awarii mozesz szykować.
Jak chcesz to mogę przygotować bardzo szczegołowy kosztorys takiej naprawy do konkretnego silnika z numerami oryginałow itd. jak bedziesz chciał zgłębić temat.

_________________
Lotus Elise 111R 1.8 853 kg/ 192 KM
Porsche GTP 2.0 911 kg/ 170 KM
Tiger Avon 2.0 572 kg/ 195 KM
Audi A3 1,9 TDI 110 KM
VW Polo 1,8 953 kg/ 150 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 12:59:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
adamwalenda napisał(a):
Oczywiście zaraz zwolennicy zapalniczek mnie zjadą...
...ale ja bym nie gazował tego motoru
Nie każdą jedną sztukę można zagazować, taki co ma pół bańki nalatane może się skończyć szybciej niż na PB, ale też nie koniecznie. Kupi dobrą sztukę to na LPG długo pojeździ. To już użytkownika sprawa czy chce jeździć taniej czy drożej. Ważna rzecz, że LPG ma być profesjonalnie zainstalowane do sprawnego i zdrowego motoru a nie tylko wrzucone pod maskę. Dla mnie ten co świadomie wybiera wyższe koszty jest frajerem, bo po co płacić więcej skoro można mniej? :)

Wracając do tematu: oba motory są ok, sam sobie odpowiedz na pytanie którym wolałbyś jeździć. Ważne żeby był zdrowy.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 13:02:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Ja bym nie gazował 1.8T. Chyba ze bedziesz robił ze 30 tys km rocznie, to może wtedy sie oplacic.

Ale może nie jestem całkiem bezstronny, bo jeżdzę V8 na PB.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwszy samochód audi a4 b5 1.8T
PostNapisane: 26.wrz.2013 13:37:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sie.2013 07:32:40
Posty: 23
Lokalizacja: PRUSZKÓW
Auto: VW GOLF III
adamwalenda napisał(a):
Ambro155 napisał(a):
Dobra ale polecacie z Turbo czy Bez ?
czy naprawa Turbo należy do drogich?

na co przy zakupie powinienem zwrócić uwagę ?
jakaś korozja podszybia itp.?
jak sprawdzić czy Turbo pochodzi czy się rozdupczy po powrocie z Niemiec ?
najczęstsze usterki?


Naprawa Turbawki nie nalezy do najtańszych.
Przy każdej awarii turbosprężarki musisz dokładnie wypłukać cały układ, Intercooler obowiązkowo do wymiany i żadna używka tylko nowy.
Jak ktoś będzie Tobie kit wciskał, że nie trzeba wymieniać i go zostawi, to niech Tobie pisemną gwarancję da na naprawę :)
Do tego nowy olej i filtr oleju. Zależy od modelu i uszkodzenia ale między 2000-3000 to przy takiej awarii mozesz szykować.
Jak chcesz to mogę przygotować bardzo szczegołowy kosztorys takiej naprawy do konkretnego silnika z numerami oryginałow itd. jak bedziesz chciał zgłębić temat.



ale czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć mi na Moje Pytania


na co przy zakupie powinienem zwrócić uwagę ?
jakaś korozja podszybia itp.?
jak sprawdzić czy Turbo pochodzi czy się rozdupczy po powrocie z Niemiec ?
najczęstsze usterki?

_________________
Nachricht aus dem Weißen Haus geschickt


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: