Ja i moje........... Nadeszła chwila pokazać moją Vkę choć jeszcze długa droga przed nami, żeby ją prezentować w chwale ..... ale może coś to z tego projektu ratowania klasyka wyjdzie
Audi V8
rok 1993
kolor biała perła
silnik 4.2 ABH ale jesteśmy w trakcie zmian na AEC z S6 '96r
z wyposażenia to jak to w vkach...
Auto mam już od roku, ok 3 lata nie jeżdżone, ze sprawdzonym przebiegiem 246tys/km jednak z uszkodzonym silnikiem, dymiącym jak parowóz.
Jako, że silnik był zalany motokilerem zdecydowałem się na zmianę i tak z ABH wskoczy pod maskę AEC.
Auto blacharsko w dość niezłej kondycji, tylnu zderzak trochę obdarty, prawy błotnik kwalifikował się do wymiany bo ruda zjadła nadkole po obwodzie, ale drugi w kolorze dostałem przy zakupie, więc już wymienione. Występują drobne ogniska korozji na słupku przy szybie przedniej i na progach, jako że auto długo stało dość słabo prezentuje się od spodu najchętniej wszystkie elementy zawiechy poddałby piaskowaniu i malowaniu jak to niektórzy z was uczynili.. ale powolutku damy radę
Środek w stanie idealnym, skóra po zabiegu pielęgnacyjnym będzie jak nowa, podsufitka czyściutka, każdy przycisk świeci i działa, bose śmiga, nawet klima dmuchała przed rozłączeniem, szyber działa, tylko stacyjka padła (ułamała mi się płetwa wkładki) trochę odszczurzenia i będzie git
Hamulce wymienione z ufo na s6, na tyle nowe klocki i nowe linki ręcznego też już założone.
Coś tam się powoli dzieje, poniżej kilka fotek jak to moje pudło wygląda, no i będę się sterał coś tam tych zdjęć i relacji dodawać, choć najczęściej jest tak że się coś dłubie to nie ma czasu na zdjęcia........... wiecie jak jest
Tak prezentowała się podczas zakupu, ale nie kupiłem z tymi kołami, były za drogie haaaaaaaaa
Na tył już jest kupiona blenda USA, będzie zakładana chyba na wiosnę 2014........... takie zboczenie,.......... łatwo i tanio nie było
Fotka z jej pierwszego spociku w LSW na BBSikach, jeszcze jako nie moja
Transport z blaszaka którego wynajmowałem do lutego 2013, teraz mam swój murowany,grzany i z wodą, a co najważniejsze dobrze w nim flaszka wchodzi przy sobocie..........ale takich zdjęć nie wrzucę hahahaha
Prace przy wyrywaniu silnika.Trochę rzeczy już zrobione, ABH już wyjęty, a AEC troszkę rozebrany
Sytuacja na dzień dzisiejszy wygląda następująco:
-zamienione kolektory wydechowe z ABH do AEC;
-założone nowe uszczelki dekli zaworów;
-wkręcone nowe świece;
-przeczyszczone aparaty i kopułki;
-wymieniony rozrząd;
-wymienione łapy silnika z AEC na ABH;
- kupiona chłodnica wody (używana) stara puszczała pod siebie
- zwykły gaz wywalony.... będzie sekwencja, która już jest kupiona
no i czekam na uszczelki misek olejowych bo niestety trzeba było zmienić, gdyż silnik AEC był z manuala, prawdopodobnie będą jutro w najgorszym razie we środę.
Uszczelki lamp kupiłem używane w super stanie 2 szt za 40zł
No i co, Filtr olejowy się jakiś kupi i z 8 litrów płynu chłodniczego, olej i się zobaczy czy to to będzie chciało jeździć, jak nie to podpalę
P.S. jaki olej proponujecie, mam chęć skusić się na valvolajna maxilife 10w40, czy lać jakiś tani np orlen platinium
no i tak to na razie wygląda, jeszcze jak to mówią czarna dupa