.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 12:32:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: audi a4 b7 lub A3 sportback
PostNapisane: 01.paź.2013 09:58:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2013 09:45:53
Posty: 3
Witam borykam sie z dylematem wyboru modelu wlasnie pomiedzy b7 a A3 sportback pieniadz jaki chce wylozyc na zakup to 30 tys zl. prosze o porady dlamnie jako laika w dziedzinie motoryzacji gdyz to bedzie moje 2 auto w zyciu.
Czym sie kieruje zakupem otoz chce by auto bylo malo awaryjne nie wiem jakie sa roznice miedzy a3 a a4 w zawieszwniu czy podzespolach co byloby ekonomiczniej wybrac ktory model i na co zwracac uwage jakie detale.

Silnik chcialbym bardzo zeby byl malo awaryjny 1.6 bezyna czy 1.6Tsi albo 1.9 tdi zdecydowanie wole mniej zaplacic za naprawe niz za bezyne.
prosze tez o uwagi i wskazowki jakie czesci tego auta bylyby najbardziej awaryjne i jaki bylby koszt.

Bardzo bym prosil o rzeczowe podejscie do tematu bardzo sobie cenie kazda uwage i porade serdeczne dzieki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 lub A3 sportback
PostNapisane: 02.paź.2013 18:19:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
A3 jest w części tylnej dużo mniejsze od A4 - jeżeli jeździsz w jedną lub dwie osoby nie zrobi Ci to różnicy.
A3 ma tanie w obsłudze zawieszenie - kolumny mcphersona z przodu i wielowahacz z tyłu.
A4 jest cały na wielowahaczu - mimo, że ceny kompletów zawieszeń wielowahaczowych spadły to zawieszenie A3-ki będzie dużo tańsze w utrzymaniu.

W dieslach w obu modelach aut należy liczyć się z wymianą (bądź usunięciem) dwumasu i dpf (filtra cząstek stałych) co określony czas (przyjmijmy, że takie z przebiegami realnymi 200 tyś się na to piszą.)
Turbosprężarki w dieslach to też element eksploatacyjny (przy podobnych przebiegach).

A3 możesz znaleźć z napędem FWD lub na 4 koła dołączanym (haldex)
A4 masz w opcjach FWD i quattro (napęd na 4 koła stały).

Jeżeli szukałbyś auta z automatem to odpuść sobie przednionapędową A4 bo dostaniesz awaryjną skrzynię multitronic.
Żeby mieć spokój najlepiej kupować manuala bez względu na rodzaj napędu i silnika.

Tak BTW to mam dziwne wrażenie, że dzisiaj już ten temat na żywo poruszaliśmy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 lub A3 sportback
PostNapisane: 03.paź.2013 02:01:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2013 09:45:53
Posty: 3
Interesuje mnie skrzynia tylko manualna automat nie wchodzi w gre. Tylko w dislach nalezy sie liczyc z wymiana badz usunieciem dwumasu i DPF czy w benzynie tez ?

A co bys powiedzial o 1.6 FSI Audi A3 ? czyszczenie nagaru jest kosztowne ? warto sie pchac w FSI ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 lub A3 sportback
PostNapisane: 03.paź.2013 08:24:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2010 11:49:04
Posty: 533
Lokalizacja: kuj-pom
zioolko napisał(a):
A3 jest w części tylnej dużo mniejsze od A4 - jeżeli jeździsz w jedną lub dwie osoby nie zrobi Ci to różnicy.


nie zgadzam się. w środku A3 Sportback i A4 B7 są bardzo podobne, A3 nie jest dużo mniejsze.

_________________
Audi: Przewaga dzięki technice :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 lub A3 sportback
PostNapisane: 03.paź.2013 11:03:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
jedrekx napisał(a):
zioolko napisał(a):
A3 jest w części tylnej dużo mniejsze od A4 - jeżeli jeździsz w jedną lub dwie osoby nie zrobi Ci to różnicy.


nie zgadzam się. w środku A3 Sportback i A4 B7 są bardzo podobne, A3 nie jest dużo mniejsze.

Nie rozmawiamy o przestrzeni bagażowej, tylko nożno-głowowej.
W A3-jce z tyłu jest ścisk. W A4 zresztą jest niewiele lepiej. Tyczy się oczywiście dorosłych osób.
W A3-jce plus jest taki, że się jako kierowca prawym kolanem z przodu nie zawadza o tunel (który z powodu silnika wzdłużnego w A4 jest dużo szerszy, w A3 silnik jest w poprzek komory silnikowej). Potrafi to być upierdliwe i przy dłuższej jeździe męczące.

Nagar w większości wypadków można usunąć sobie samemu niewielkim kosztem (rozbiórka kolektora dolotowego + płukanko). Jak się pakować w fsi, to niech już to będzie tfsi, to nie będzie i nagaru i problemów z mocą. FSI nie jest wcale oszczędniejszy niż TFSI, a jest napewno mniej dynamiczny (z braku turbiny).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 lub A3 sportback
PostNapisane: 03.paź.2013 14:21:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.paź.2013 09:45:53
Posty: 3
No powiedzmy ze w samochodzie będą siedziały przeważnie 2 osoby czyli z przodu u kierowcy pod nogami jest ciut więcej miejsca pod nogami ?

Co do spalania zgodnie co pisza ludzie na tej stronie http://www.autocentrum.pl/spalanie/audi/a3/8p/ roznica w spalaniu jest dosc duza 6.1 a 8.0 to dość dyza różnica. w FSI jest problem z moca ? w 1.5 FSI jest 115 KM a w TDI 105 chyba ze chodzi ci zioolko o przyspieszenie to nie mam pojecia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 lub A3 sportback
PostNapisane: 03.paź.2013 16:32:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
jarek87 napisał(a):
No powiedzmy ze w samochodzie będą siedziały przeważnie 2 osoby czyli z przodu u kierowcy pod nogami jest ciut więcej miejsca pod nogami ?

Co do spalania zgodnie co pisza ludzie na tej stronie http://www.autocentrum.pl/spalanie/audi/a3/8p/ roznica w spalaniu jest dosc duza 6.1 a 8.0 to dość dyza różnica. w FSI jest problem z moca ? w 1.5 FSI jest 115 KM a w TDI 105 chyba ze chodzi ci zioolko o przyspieszenie to nie mam pojecia.

W FSI jest problem z mocą jak jest nagar. Z przyspieszeniem wtedy też jest problem. Bez nagaru z przyspieszeniem też jest problem :).
Te 115 KM (i moment max) sprawdź przy jakich obrotach jest. Czy to jest moc i moment maksymalny przy obrotach użytkowych (czyt miejskich 2.500-4000) czy maksymalnych (5000-6000).
1.6 jest fajne tylko w wersji non-FSI bo można założyć gaz i mieć niedrogie wozidło z punktu A do B - w sportbacku tego silnika chyba nie było w ofercie (użytkownik taxidriver kupił sobie taki silnik z gazem i go sobie chwali). FSI z małym motorem bez turbo to średnio ciekawy pomysł na oszczędność i dynamikę. Jak to ma być koniecznie FSI to bym szukał 2.0 FSI.
Odnośnie spalania to się nie wypowiem bo jeździłem takim fsi tylko przez tydzień jako autem zastępczym i nie sprawdzałem ile spaliło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi a4 b7 lub A3 sportback
PostNapisane: 04.paź.2013 11:00:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2010 11:49:04
Posty: 533
Lokalizacja: kuj-pom
zioolko napisał(a):
jedrekx napisał(a):
zioolko napisał(a):
A3 jest w części tylnej dużo mniejsze od A4 - jeżeli jeździsz w jedną lub dwie osoby nie zrobi Ci to różnicy.


nie zgadzam się. w środku A3 Sportback i A4 B7 są bardzo podobne, A3 nie jest dużo mniejsze.

Nie rozmawiamy o przestrzeni bagażowej, tylko nożno-głowowej.


i o tym właśnie mówię. moim zdaniem nie ma aż takiej różnicy - z głową fakt, trochę gorzej. zwłaszcza jeśli się będzie patrzyło na A4 Avant. 4 lata temu przymierzałem się do B7, ale nie znalazłem w kwocie którą miałem (20k euro) odpowiedniego egzemplarza. nie żałowałem wyboru bo trafiłem na 2.0TDI BMM

_________________
Audi: Przewaga dzięki technice :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: