A3 jest w części tylnej dużo mniejsze od A4 - jeżeli jeździsz w jedną lub dwie osoby nie zrobi Ci to różnicy.
A3 ma tanie w obsłudze zawieszenie - kolumny mcphersona z przodu i wielowahacz z tyłu.
A4 jest cały na wielowahaczu - mimo, że ceny kompletów zawieszeń wielowahaczowych spadły to zawieszenie A3-ki będzie dużo tańsze w utrzymaniu.
W dieslach w obu modelach aut należy liczyć się z wymianą (bądź usunięciem) dwumasu i dpf (filtra cząstek stałych) co określony czas (przyjmijmy, że takie z przebiegami realnymi 200 tyś się na to piszą.)
Turbosprężarki w dieslach to też element eksploatacyjny (przy podobnych przebiegach).
A3 możesz znaleźć z napędem FWD lub na 4 koła dołączanym (haldex)
A4 masz w opcjach FWD i quattro (napęd na 4 koła stały).
Jeżeli szukałbyś auta z automatem to odpuść sobie przednionapędową A4 bo dostaniesz awaryjną skrzynię multitronic.
Żeby mieć spokój najlepiej kupować manuala bez względu na rodzaj napędu i silnika.
Tak BTW to mam dziwne wrażenie, że dzisiaj już ten temat na żywo poruszaliśmy