.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 13:34:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 100 c3 2.3E
PostNapisane: 03.paź.2013 21:50:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2013 00:07:49
Posty: 7
Witam, jestem nowy na forum nie mam pojecia jakie zasady tu panuja wiec przejde do sedna.
Potrzebowalbym paru rad na temat mechaniczny tego samochodu, bede go kolejno odrestaurowywal i uaktualnial temat ze zdjeciami.

Otoz odziedziczylem stare cygarko z 89-90 roku wersja z napedem tylko na przod 2.3 benzyna, peknieta pompa wspomagania ukladu kierowniczego niedlugo bedzie wymieniona na nowa ktora zakupilem w Autostarcie w Toruniu, kupilem nowe filtry powietrza, oleju, paliwa, wymienilem swiece.

Eliminuje pokolei usterki mechaniczne, pozostalo mi zalatanie wycieku oleju kapiacego na silnik, a co wiekszym problemem jest na rure wydechowa, i po trasie okolo 100 kmow przy obrotach okolo 3.5k paruje jakby sie palil, osobiscie uwazam ze wycieka spod kapy, chociaz diagnosta powiedzial ze usterka jest na uszczelce w glebi silnika gdzie trzeba rozmontowac sprzeglo i skrzynie, z kolei lowilem wiesci uchem ze tez czeste usterki w tych autach byly tez na uszczelkach od skrzyni biegow, wiec to bede musial jeszcze sprawdzic dokladniej, ostatni (mam nadzieje) problem nie do konca sprawdzony jest przy przednim prawym kole, przy mocnym skrecie i delikatnie wiekszej predkosci jest taki tepy odlgos albo pukniecie, i w lewo i w prawo.

Pisze tu bo ogladalem sporo tematow na temat tych modeli i stwierdzilem ze najlepsza pomoc uzyskam zakladajac swoj, warto moze dodac ze jestem zoltodziobem w sprawach mechaniki zaawansowanej, posiadam prawo jazdy od zaledwie pol roku, jestem trzecim wlascicielem samochodu, auto wczesniej bylo serwisowane, stalo troche i chcialbym sie nim zajac zeby pojezdzil kolejnych 20 lat ;)

Pozdrawiam

P.S. Jutro dodam zdjecia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 2.3E
PostNapisane: 04.paź.2013 11:01:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2013 00:07:49
Posty: 7
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 2.3E
PostNapisane: 04.paź.2013 11:43:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
Pompa sama z siebie nie pękła. Prawdopodobnie gruszka nie trzyma i z nową będzie to samo. Sprawdź czy gruszka jest sprawna. Ważne też żebyś zwrócił uwagę na to jakim olejem zalejesz układ. Musi być koniecznie mineralny. Febi chyba 06162.

Ładna sztuka:)

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 2.3E
PostNapisane: 04.paź.2013 11:46:23 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Aby poznać zasady forum, czyta się regulamin a potem klika akceptuj w celu rejestracji na forum :!: Przeniosłem do tego działu zamiast do śmietnika (co w sumie powinienem był zrobić...).... O konkretne problemy z autem możesz pytać na forum technicznym.

Napisz coś więcej o aucie w tym wątku. Jest to wersja (rzadko już spotykana :)) Sport. Mam sentyment do Cygara, było to moje pierwsze Audi i pierwsze auto, którym jeździłem po zrobieniu prawka jeszcze w latach 90.... :)

Ciekawa sztuka, dodaj więcej fotek....tylko wywal ten spojler z tyłu bo szpeci auto :zly:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 2.3E
PostNapisane: 04.paź.2013 12:02:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2013 00:07:49
Posty: 7
@up, dzieki za tolerancje, napisze wiecej jak bede mial czas, bo robota nie moze stac

@jeszcze wyzej, o jaka gruszke dokladnie chodzi, jestes w stanie opisac mi ta czesc? w ktorym miejscu powinna sie znajdowac, za co odpowiada, slabym jestem mechanikiem nigdy nie mialem stycznosci, z wyksztalcenia jestem tokarzem/frezerem/cnc, a aktualnie zajmuje sie importacja, co na to wskazuje. Nie mialem wczesniej czasu ani okazji zajac sie mechanika aut ale zawsze sie jaralem. Zwyklem lac czerwony plyn do wspomagania, po czym jechalem autem 1300 kmow(zero problemow podczas jazdy, malo przystankow, jedyny problem to parujacy wydech i wyciek oleju, pelen pojemniczek starczyl na cala droge) z nowym bo stary caly wyciekl, ten nowy byl uniwersalny ale mialem wrazenie ze jest mniej gesty i mial jasno zolty kolor przez co mogl szybciej wyciec albo pekniecie sie "rozwarlo".
Amortyzatory sa zdechle, zastanawialem sie nad nowymi albo gwintem, jakies pomysly co polecalibyscie montowac?
Nadal intryguje mnie glosno chodzaca pompa paliwa ktora wydaje jednostajny taki swierszczacy odglos, calkiem glosny dodalbym, czy to moze wina starego flitru paliwa?
Czekam ogolnie az dojdzie pompa zeby zajac sie wszystkim lacznie z wyciekiem oleju

A i miga mi jeszcze nonstop kontrolka od hampli i nie moge dojsc co to moze byc, bo uklad sprawdzalem ze znajomym

Gitmar: Scaliłem Twoje posty. Na przyszłość naucz się używać opcji EDYTUJ i dopisuj jeśli chcesz coś dopowiedzieć, w przeciwnym razie będę rozdawał bonusy w postaci kartek...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 2.3E
PostNapisane: 04.paź.2013 12:31:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
kolega chyba nie jest nawet świadomy że odziedziczył 'sporta' ;)
btw - niezła sztuka! wrzuć zdjęcia wnętrza. ale popracuj nad kulturą wypowiedzi pisanych, tak aby każdy mógł zrozumieć co poeta miał na myśli. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 2.3E
PostNapisane: 04.paź.2013 12:38:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2013 00:07:49
Posty: 7
pawelec napisał(a):
kolega chyba nie jest nawet świadomy że odziedziczył 'sporta' ;)
btw - niezła sztuka! wrzuć zdjęcia wnętrza. ale popracuj nad kulturą wypowiedzi pisanych, tak aby każdy mógł zrozumieć co poeta miał na myśli. :peace:



Dzieki!

Juz nie jest dla mnie sport, auto bylo u mechanika na ogledzinach gdzie majster stwierdzil ze trzeba wymienic sprzeglo ktorego wgl nie wymienil a do tego podmienil mi skrzynie biegow, tak jak wczesniej mialem normalne obroty przy 150 km/h tak teraz przy 120 ma juz 3k, i biegi sa krotsze, co do mojej swiadomosci to mam wszystkie papiery od auta, wiec to ze nie znam sie na mechanice nie trzeba odrazu stawiac mnie w kacie dla glabow ;)

pozdrawiam

P.S. Kontrolka od hamulcy jezeli o to sie rozchodzi, pracowac nad swoimi wypowiedziami nie musze dopoki sa zrozumiale, chyba ze chodzi o polskie znaki ktorych nie mam na francuskiej klawiaturze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 2.3E
PostNapisane: 04.paź.2013 12:40:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2010 15:13:30
Posty: 721
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: C5 1.8T, B6 1.8T
apzna100 napisał(a):
auto bylo u mechanika na ogledzinach gdzie majster stwierdzil ze trzeba wymienic sprzeglo ktorego wgl nie wymienil a do tego podmienil mi skrzynie biegow

:galy:

_________________
Pozdrawiam,
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 2.3E
PostNapisane: 04.paź.2013 12:47:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
Gruszka jest pod lewą podłużnicą. To akumulator ciśnienia układu wspomagania hamulców. Najprostsza metoda sprawdzenia to po wyłączeniu silnika nacisnąć kilka razy hamulec. Jeśli po 2-3 depnięciach będzie twardy - gruszka trup. Sprawna powinna wytrzymać powyżej 10, nowa u mnie dała radę ponad 20.
Co do płynu: jeśli zalejesz niewłaściwy mogą być kłopoty. 06162 jest zielony, u mnie na zbiorniczku jest zielona papierowa etykietka. Ja nieświadomie zalałem syntetyczny odpowiednik też febiego (chyba 06161, taki mi dobrali) i gdzieś mi puściły w układzie jakieś uszczelnienia. Oczywiście teraz jest zielony, ale niestety bardzo powoli płynu ubywa.

Amory: u siebie wymieniałem wszystkie. Wsadziłem bilsteiny B4. Auto nadal dość miękkie (sprężyny jeszcze oryginalne), ale reakcja na nierówności bardzo szybka. W zakrętach się nie kładzie. Dla mnie jest tak jak być powinno. Przelatały już powyżej 80tkm w 4 lata.

Pompa paliwa może być już zużyta, ale jeśli filtr masz zabity to ma ona ciężej pracować. Paliwa wozisz trochę? Pompa siedzi pionowo w baku, lubi jak jest więcej paliwa bo nim jest chłodzona. Jak zalejesz pod korek może będzie ciszej? :)

Poważnie z tą skrzynią? Ścigaj dziada.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 2.3E
PostNapisane: 04.paź.2013 17:46:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 00:43:30
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
apzna100 napisał(a):
tak jak wcześniej miałem normalne obroty przy 150 km/h .


Kolego po pierwsze z tymi usterkami które opisałeś radziłbym nie rozwijać takich prędkości :/ Dźwięk w kole o którym pisałeś to może być nawet pęknięta sprężyna. Co do auta to bezwypadkowe cygaro a tym bardziej sport to już rzadkość a twoje na takie wygląda ;) Ale trzeba duuużo cierpliwości i $ żeby je ogarnąć. Powodzenia

_________________
C3 1.8S Pb+LPG 2007-06.10.2009 [*]
C3 2.2E Pb 2009-2020
B3 1.8S Pb+LPG 2013-2016
B5 1.8T Pb 2016-2021
D2 4.2 Pb+LPG 2021-?
B5 2.8Q Pb+LPG 2021-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 2.3E
PostNapisane: 04.paź.2013 17:49:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2013 00:07:49
Posty: 7
Dzieki za wyjasnienia, rozejrze sie za gruszka w takim razie, wielkie dzieki za pomoc.

Co do skrzyni to sie bezczelnie wyparl, ale mam sposob zeby go zagiac, tymczasem polecam omijac mechanika w Poznaniu na Gorczynie przy ulicy Bojanowskiej.

@audi_cygaro

Sprowadzalem auto spowrotem do kraju rejestracji, bo skonczyl sie przeglad i musialem wrocic do pracy wiec jakos sie tak zlozylo ze nim wrocilem, na trasie mialem okazje sprawdzic co jest 5, tak to auto postawilem i nie uzywam poki nie naprawie usterek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 2.3E
PostNapisane: 04.paź.2013 20:03:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.maja.2008 00:43:30
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
olej z simeringa między skrzynią a silnikiem leci wprost na ziemię także u Ciebie to raczej nie to :)

_________________
C3 1.8S Pb+LPG 2007-06.10.2009 [*]
C3 2.2E Pb 2009-2020
B3 1.8S Pb+LPG 2013-2016
B5 1.8T Pb 2016-2021
D2 4.2 Pb+LPG 2021-?
B5 2.8Q Pb+LPG 2021-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 2.3E
PostNapisane: 04.paź.2013 22:22:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
1. Popracuj na wypowiedziami, bo zmuszasz ludzi do zastanawiania się nad tekstem! Chcesz pomocy, to uszanuj czytelników.
2. Paruje Ci olej silnikowy zbierający się na kolektorze ssącym i skapujący potem na kol. wydechowy. A zbiera się tam, bo puszcza uszczelka pod pokrywą zaworów. 30 min. pracy laika i uszczelka wymieniona i problem z głowy.
3. Kontrolka hamulców Ci świeci, bo masz za niskie ciśnienie w układzie wspomagania hamulców - więcej znajdziesz po wybraniu opcji SZUKAJ - było o tym już tyle razy, ilekroć ktoś kupił cygaro.
4. Standardowe obroty przy 100 km/h to ok. 2800 na 5 biegu.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 2.3E
PostNapisane: 05.paź.2013 16:50:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2010 18:26:38
Posty: 340
Lokalizacja: Lublin
A do tego pojawiający się stukot........ prawdopodobnie jakiś luz na wahaczu i lepiej tego nie bagatelizować zwłaszcza jak się jeździ po 150 ;)
fajny wozik :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 2.3E
PostNapisane: 16.paź.2013 20:18:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2013 00:07:49
Posty: 7
Mam pytanie, kolega wyzej doradzil mi zeby uniknac kolejnej straty pompy wspomagania powinienem wymienic gruszke skoro jest martwa, jaki to ma zwiazek? hamulce z kierownica? sa ze soba polaczone?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 2.3E
PostNapisane: 16.paź.2013 20:22:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Ano jest taki patent w tych autach. Szybkie manewrowanie i hamowanie uzmysłowi Ci jakie to "wspaniałe" połączenie.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 2.3E
PostNapisane: 16.paź.2013 20:46:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
emge napisał(a):
Ano jest taki patent w tych autach. Szybkie manewrowanie i hamowanie uzmysłowi Ci jakie to "wspaniałe" połączenie.

Najlepiej najpierw ostro zahamować, a potem spróbować skręcić :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 100 c3 2.3E
PostNapisane: 17.paź.2013 08:22:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2013 00:07:49
Posty: 7
czyli z nowa gruszka nie powinienem miec problemow z tym "wspanialym patentem", czy utrudnienia pojawiaja sie nawet na nowych czesciach?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: