Wejdź sobie
http://www.automobile-catalog.com/, i zrób porównanie wybranych modeli.
Ja kiedyś robiłem, i wyszło że nawet 2.7bT w MT przy 100-200 za eSką w tipie się nie utrzyma, a takie zabawy, to najczęstsze wyprzedzanie na naszych jakże zaj....stych drogach
, kiedyś więcej latałem po PL, teraz siedzę na miejscu praktycznie - ale traskę 100-150 km, tez przyjemniej zrobić własnym tempem, niż wlec się za sznurem ciężarówek, bo co to za widok, nr telefonów f-my spedycyjnej
Co do utrzymania
Klocków, tarcz opon, i innych pierdół nie liczę.
Zrobiłem tym ~80k km w trzy lata, i nie zamierzam się rozstawać z autem
, komfort, wygoda, cisza - mam się przesiąść w co, w malą metalową puszkę, która i tak wyżlopie 8-9ltr Pb w W-wie??? Diesel w moim przypadku, się absolutnie nie sprawdzi, częste odpalanie, 10km jazdy, postój, 1-2-3h, odpalenie i tak 2-3 x w ciągu dnia.
Awarie jakie miałem.
1x alternator
1x tiptronic - trochę na siłę, bo jeździło - ale wolałem nie ryzykować, Alpy już na mnie czekają
Może ktoś wierzyć, czy nie - ale nic więcej się w aucie nie zepsuło
Oczywiście był po zakupie zrobiony kompleksowo zawias (wszystko z przodu i gumki z tyłu), teraz zbliża się montaż B14 i będzie pewnie podobna odbudowa zawieszenia - ale 80k km po PL dziurach na 18", to nie jest źle.
Auto jeździ codziennie po W-wie, robię dziennie 70-150km - w zależności ilu klientów muszę odwiedzić.
Wozić tym można sporo, po złożeniu kanapy, zaciągnięciu siatki bagażowej, naprawdę daje radę
Spala 22-24 ltr LPG w mieście, w trasie - zależnie od tempa - 15 to minimum, ale jak się zaweźmiesz i będziesz jechał 100 tempomatem - weźmie 12-13 ltr.
Oleju silnik nie spala (oczywiście śladowe ilości znikają z silnika - ale dolewam dwa razy co 5k km po 1/2 ltr
, nie gubi.