.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 13:31:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Szukam A6 lub S6 kombi 4x4 - 2,8 czy 4,2 ? Co doradz
PostNapisane: 23.paź.2013 12:52:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2013 13:29:06
Posty: 16
No a porównując 2,8, 3,0 i 4,2 z 2,7 bT ?

Może kompromisem byłoby właśnie 2,7 jeśli chodzi o spalanie skoro koszty z 4,2 podobne ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szukam A6 lub S6 kombi 4x4 - 2,8 czy 4,2 ? Co doradz
PostNapisane: 23.paź.2013 13:38:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
zioolko napisał(a):
Zagor napisał(a):
zioolko napisał(a):
Auta, które palą 24 litry lpg są wprost stworzone do miasta. W korku ich przepustnice mogą odetchnąć pełnym gardłem.
Taka blaszana puszka, która pali 8,9 pb przerobiona na lpg będzie palić 10 lpg. Deczko mniej niż 4.2.
Zaklinanie rzeczywistości to fajna sprawa.


Heh muszę przekazać koledze, że zagina czasoprzestrzeń, jeżdżąc po mieście Bentkiem Continental GT ;)

BTW.. To dziwne, że Twoja blaszana puszka nadal jest pędzona Pb - czyżby się nie dało zagazować??
A może powinienem sobie, zafundować Pandę VAN 1.1 ;) bo to się daje zagazować ;) i wtedy będę jeździł tak samo jak eSą, tylko że 1/2 taniej ;)
Niektórzy z nas, czerpią jeszcze radość z przjechanego km, to że nie zawsze można pojechać tak jakby się chciało - cóż, jest to udziałem nas wszytskich, ale czasem można, a wtedy niektórzy z nas nie mają czym :(

Widzisz jakbyś pojeździł nawet tą pandą w gazie (po klientach, czy gdzie tam się wozisz), to może bentleya zobaczyłbyś kiedyś u siebie w garażu, a nie u kolegi, albo w czasopiśmie. Przy takim podejściu do tematu gros zarobionej kasy wydajesz na paliwo - zresztą nie mój cyrk, nie moje małpy. Do wszystkiego trzeba dojrzeć, dorosnąć. Głupio tylko kogoś obcego wpędzać w wydatki polecając mu na co dzień v8.

Tsi nie gazowałem bo primo nie ma to uzasadnienia ekonomicznego (instalka ok. 8-10 tyś. pln, a oszczędzałbym rocznie z 3-4 tyś na paliwie - przez 3 lata by się instalka nie zwróciła), secundo średnie 7-8 litrów w pb /100 mnie nie rujnuje. Rocznie w kieszeni po przesiadce w mieście z v-ki zostaje mi 8-10KPLN (oszczędność na samym paliwie). Może dla Ciebie to nie pieniądz, dla mnie to duża oszczędność. Mogę za tą kwotę pojechać na fajne wakacje.

W przyszłym roku muszę jednak kupić coś dla 2+1 (zamiast dla dwojga) w większej budzie i wtedy rozsądnym wyborem będzie "ekonomiczne" v6. Stąd też się w temacie v6 udzielam.



Przy takim podejściu, to może lepiej rower kupię, wtedy w dwa lata zarobię na Continentala GT ;)
zioolko, nie obraź się ale pier.... głupoty :(
Skoro Golf pali 9, a oszczędzasz rocznie 10k zł na samym paliwie, to ile paliło V8 tego gazu 70??
Bo moje pali średnią z FIS'a mam 15ltr - co daje pewnie średnią mieszaną na poziomie 17ltr LPG - ale załóżmy, że jeżdże tylko po mieście i do wyboru mam 24ltr LPG, albo 9Pb - bo auto jakie by nie było - 10Pb w mieście opierdzieli :( - ale załóżmy, że będzie to 9.

24*2.4=57zł
9*5.6=50
To gdzie tu można oszczędzić rocznie 10k zł??? na samym paliwie, zakładając, że robię 30k km rocznie :)

PS.
Sam sobie kup Pandę w LPG, i zbieraj na Bentley'a, Z tego co wiem (a wiem dość sporo - bo to dalsza rodzina), właściciel Bentka nie upalał nigdy Pandy w LPG, miał jak to się mówi - łeb na karku i pomysł :)
Ja jeszcze mam nadzieję, może nie na Bentka GT (bo to kupa - nie wchodzi serwer do bagażnika - nawet jeden :( ), ale że kiedyś w nowe RS6 wsiądę :) Raz się żyje, i trzeba z tegop życia jakoś w miarę możliwości korzystać, nie zarabiam tylko na auto, i nie drenuje mi kieszeni do tego stopnia, żebym nie mógł zabrać rodziny na dobre jak to mówisz wczasy - bo relatywnie, Ty się dobrze czujesz, myśląc jakie to niby oszczędności poczyniłeś - cyferki mówią niestety co innego - przy 30k km rocznie - 2100 zł - no to Cię chyba nabili w butelkę ;)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szukam A6 lub S6 kombi 4x4 - 2,8 czy 4,2 ? Co doradz
PostNapisane: 23.paź.2013 13:45:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
aplauz napisał(a):
No a porównując 2,8, 3,0 i 4,2 z 2,7 bT ?

Może kompromisem byłoby właśnie 2,7 jeśli chodzi o spalanie skoro koszty z 4,2 podobne ?


2.7bT poganiane spali bardzo podobne ilości - sam robię 30k rocznie, większość w koło komina - dwa razy do roku trasa do 2k km w jedną stronę, i kilka razy w zimie w nasze góry - jak już policzyłem - jeżdżąc "oszczędnym" blaszakiem - mam w kieszeni 2100 zł - tytułem podsumowania - ja mam taką oszczędność w d.... :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szukam A6 lub S6 kombi 4x4 - 2,8 czy 4,2 ? Co doradz
PostNapisane: 23.paź.2013 15:25:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
@aplauz - 2.7 bt ma dwie dmuchawki, osprzęt x2. Tam się ma co w osprzęcie psuć. Wymiana turbo jest tam kasochłonna, a jest to przecież element eksploatacyjny (przewidziany tak na 150-200 tyś. kilometrów)

Zagor napisał(a):
nie obraź się ale pier.... głupoty :(
Skoro Golf pali 9, a oszczędzasz rocznie 10k zł na samym paliwie, to ile paliło V8 tego gazu 70??
Bo moje pali średnią z FIS'a mam 15ltr - co daje pewnie średnią mieszaną na poziomie 17ltr LPG - ale załóżmy, że jeżdże tylko po mieście i do wyboru mam 24ltr LPG, albo 9Pb - bo auto jakie by nie było - 10Pb w mieście opierdzieli :( - ale załóżmy, że będzie to 9.

24*2.4=57zł
9*5.6=50
To gdzie tu można oszczędzić rocznie 10k zł??? na samym paliwie, zakładając, że robię 30k km rocznie :)

Raz się żyje, i trzeba z tegop życia jakoś w miarę możliwości korzystać, nie zarabiam tylko na auto, i nie drenuje mi kieszeni do tego stopnia, żebym nie mógł zabrać rodziny na dobre jak to mówisz wczasy - bo relatywnie, Ty się dobrze czujesz, myśląc jakie to niby oszczędności poczyniłeś - cyferki mówią niestety co innego - przy 30k km rocznie - 2100 zł - no to Cię chyba nabili w butelkę ;)


Primo golf mi nie pali 9. Secundo jeżdżę od 10 lat prawie codziennie w trybie mieszanym.


Golf mi pali średnio 7.5 (pisałem, że między 7 a 8 jakbyś nie zauważył) x 5.6 = 42. W dłuższych trasach wakacyjnych pali 6,5 i mniej (ale to nie ma nic do rzeczy w temacie, żę w europie latam o kropelce).
W mieście mi pali chwilowo 10 w korku - ale ja w korku stoje tylko jak muszę (zwykle planuje dzień z jego ominięciem)

Jak nie wierzysz w to spalanie to poszukaj w necie o spalaniu w silnikach caxa (fora skody, vw, etc.). Pewnie konfabuluje.

V-ka mi paliła 22 litry (nie 24 jak twoja oszczędna esa) x 2.6 (tyle średnio płaciłem za gaz na orlenie, a potrafił być droższy) = 57,2
57,2-42=15,2

różnica 15,2x400 (średnio 40 tyś kilometrów rocznie) i masz 6000 zł.
Do tego co miesiąc dawałem na benzynę do v-ki (na rozruch) średnio 150 zł. Niestety zanim się rozgrzała to wciągała wahę, a zimą niemało.
150 zł x 12 msc i masz 1800 zł
masz 7800? czy inną matematykę stosujesz? Ja maturę zdawałem w 97-tym, teraz ponoć uczą liczyć inaczej.

Mam przed sobą faktury paliwowe z ostatnich 10 lat działalności. Przez poprzednie lata miałem co miesiąc fakturę zbiorczą za paliwo z orlenu (raz w miesiącu). A od ponad dwóch lat mam kartę paliwową flotową orlenu i co miesiąc dostaje sms z kwotą, którą wyjeździłem, zanim jeszcze dostanę pocztą fakturę. Więc nie muszę się specjalnie starać, żeby różnicę zobaczyć.
Ale ty wiesz pewnie lepiej ile płacę i płaciłem. Wkleić ci skany?

Kto mnie niby czym w butelkę nabił? Czym?

Jak już chwalisz się znajomymi to powiem Ci o moim przyjacielu, który kupił sobie 10 lat temu 190 2.0 d (ma go do dzisiaj).
10 lat odkładał zarobioną kasę i wybudował bez kredytu dom za bańkę. A mógł tą bańkę przeźdźić rs-em i wydać na zabawę, w końcu żyje się tylko raz :)
Uwierz nie jest lebiegą drogowym i też jest pasjonatem motoryzacji, ale miał "trochę" bardziej rozwojowe priorytety.
Teraz może sobie na jakieś fajne auto odkładać.

ps. czy ty wogóle czytasz i przetwarzasz to co piszą inni, czy wszystko interpretujesz na korzyść swojej wersji? Czytanie ze zrozumieniem nie jest trudną sztuką, w przeciwieństwie do sztuki obrażania drugiej strony, którą masz opanowaną do perfekcji.

4.2 można mieć na drugie auto, chyba że się mało jeździ, albo s*a kasą.

Tak btw jak ten twój cud techniki objedzie nowa v6-tka skody paląca o połowę mniej to który kierowca będzie nabity w butelkę?

Aha pandy z twojej rady, nie potrzebuje bo swój kapitał zgromadziłem jeżdżąc kilka lat starą b4-ką 1.9 tdi, która jeździła na tym co miałem pod ręką.
Ale co to za lans w gnojowicy. W Wawce pewnie tak nie wypada :).

Aha poniżej masz dowód na tą 10-tkę w mieście w każdej małej puszcze.
Zdjęcie z marca b.r. - wieczorna jazda po Wrocku (nie emerycka, bez żadnej eko-napinki).
Obrazek
A tu spalanie, jakie wykręca moja żona
Obrazek

masz jakieś pytania do zdjęć? To są spalania dziennie średnie (nie chwilowe).
Bieżące dziennie i miesięczne też potrzebujesz?


Ostatnio edytowano 23.paź.2013 17:20:16 przez zioolko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szukam A6 lub S6 kombi 4x4 - 2,8 czy 4,2 ? Co doradz
PostNapisane: 23.paź.2013 17:10:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
zioolko napisał(a):
@aplauz - 2.7 bt ma dwie dmuchawki, osprzęt x2. Tam się ma co w osprzęcie psuć. Wymiana turbo jest tam kasochłonna, a jest to przecież element eksploatacyjny (przewidziany tak na 150-200 tyś. kilometrów)

Zagor napisał(a):
nie obraź się ale pier.... głupoty :(
Skoro Golf pali 9, a oszczędzasz rocznie 10k zł na samym paliwie, to ile paliło V8 tego gazu 70??
Bo moje pali średnią z FIS'a mam 15ltr - co daje pewnie średnią mieszaną na poziomie 17ltr LPG - ale załóżmy, że jeżdże tylko po mieście i do wyboru mam 24ltr LPG, albo 9Pb - bo auto jakie by nie było - 10Pb w mieście opierdzieli :( - ale załóżmy, że będzie to 9.

24*2.4=57zł
9*5.6=50
To gdzie tu można oszczędzić rocznie 10k zł??? na samym paliwie, zakładając, że robię 30k km rocznie :)

Raz się żyje, i trzeba z tegop życia jakoś w miarę możliwości korzystać, nie zarabiam tylko na auto, i nie drenuje mi kieszeni do tego stopnia, żebym nie mógł zabrać rodziny na dobre jak to mówisz wczasy - bo relatywnie, Ty się dobrze czujesz, myśląc jakie to niby oszczędności poczyniłeś - cyferki mówią niestety co innego - przy 30k km rocznie - 2100 zł - no to Cię chyba nabili w butelkę ;)


Primo golf mi nie pali 9. Secundo jeżdżę od 10 lat prawie codziennie w trybie mieszanym.


Golf mi pali średnio 7.5 (pisałem, że między 7 a 8 jakbyś nie zauważył) x 5.6 = 42. W dłuższych trasach wakacyjnych pali 6,5 i mniej (ale to nie ma nic do rzeczy w temacie, żę w europie latam o kropelce).
W mieście mi pali chwilowo 10 w korku - ale ja w korku stoje tylko jak muszę (zwykle planuje dzień z jego ominięciem)

Jak nie wierzysz w to spalanie to poszukaj w necie o spalaniu w silnikach caxa (fora skody, vw, etc.). Pewnie konfabuluje.

V-ka mi paliła 22 litry (nie 24 jak twoja oszczędna esa) x 2.6 (tyle średnio płaciłem za gaz na orlenie, a potrafił być droższy) = 57,2
57,2-42=15,2

różnica 15,2x400 (średnio 40 tyś kilometrów rocznie) i masz 6000 zł.
Do tego co miesiąc dawałem na benzynę do v-ki (na rozruch) średnio 150 zł. Niestety zanim się rozgrzała to wciągała wahę, a zimą niemało.
150 zł x 12 msc i masz 1800 zł
masz 7800? czy inną matematykę stosujesz? Ja maturę zdawałem w 97-tym, teraz ponoć uczą liczyć inaczej.

Mam przed sobą faktury paliwowe z ostatnich 10 lat działalności. Przez poprzednie lata miałem co miesiąc fakturę zbiorczą za paliwo z orlenu (raz w miesiącu). A od ponad dwóch lat mam kartę paliwową flotową orlenu i co miesiąc dostaje sms z kwotą, którą wyjeździłem, zanim jeszcze dostanę pocztą fakturę. Więc nie muszę się specjalnie starać, żeby różnicę zobaczyć.
Ale ty wiesz pewnie lepiej ile płacę i płaciłem. Wkleić ci skany?

Kto mnie niby czym w butelkę nabił? Czym?

Jak już chwalisz się znajomymi to powiem Ci o moim przyjacielu, który kupił sobie 10 lat temu 190 2.0 d (ma go do dzisiaj).
10 lat odkładał zarobioną kasę i wybudował bez kredytu dom za bańkę. A mógł tą bańkę przeźdźić rs-em i wydać na zabawę, w końcu żyje się tylko raz :)
Uwierz nie jest lebiegą drogowym i też jest pasjonatem motoryzacji, ale miał "trochę" bardziej rozwojowe priorytety.
Teraz może sobie na jakieś fajne auto odkładać.

ps. czy ty wogóle czytasz i przetwarzasz to co piszą inni, czy wszystko interpretujesz na korzyść swojej wersji? Czytanie ze zrozumieniem nie jest trudną sztuką, w przeciwieństwie do sztuki obrażania drugiej strony, którą masz opanowaną do perfekcji.

4.2 można mieć na drugie auto, chyba że się mało jeździ, albo s*a kasą.

Tak btw jak ten twój cud techniki objedzie nowa v6-tka skody paląca o połowę mniej to który kierowca będzie nabity w butelkę?

Aha pandy z twojej rady, nie potrzebuje bo swój kapitał zgromadziłem jeżdżąc kilka lat starą b4-ką 1.9 tdi, która jeździła na tym co miałem pod ręką.
Ale co to za lans w gnojowicy. W Wawce pewnie tak nie wypada :).


Matematyka się zgadza, to ta sama, tyle że moja 10 lat starsza - jak Ty się pociłeś przed komisją maturalną, to ja już budowałem kapitał :)
Ale dane do zadania, to trzeba umieć podstawić :) - tego pewnie już później nie uczyli :)
Skoro 10 lat jeździsz jak mówisz w trybie mieszanym, to dlaczego w zadaniu masz spalanie auta A - trasa, auta B - miasto??
No chyba, że taki gaz tam był włożony na śrubkę ;) i złopało w trasie 22 :(
Co do wycieczek na temat znajomych, zasobności ich portfela, mojego Twojego - nie jestem zainsteresowany kontynuacją tematu.
Obrażanie - przyganiał kocioł garnkowi :)
Co do cen paliw - strasznie Was tam ten Orlen łoi na tych stacjach - jak patrzę, to średnia cena PLG w 2009 - ok 2.0, a Ty po 2.6 płaciłeś??
Przyjąłem do zadania realne ceny obowiązujące w W-wie, nie jakieś co co mi się kołacze po głowie, no chyba, że pamiętasz, że przepłacałeś o 50% przy każdym tankowaniu - to nie mam pytań :(
Starajmy się więc dyskusję opierać na faktach a nie mitach, i nie zaginmy czasoprzestrzeni, żeby wyszło na moje.
Ja już swoje wyliczenie popełniłem - proszę o Twoje - tryb miejski.
No chyba, że V-ka latała tylko po mieście, a Golf lata w dalekie trasy - to owszem, można się zgodzić z wyliczoną przez Ciebie oszczędnością.

Nie nie czytam, mam 12 lat, i dorwałem się do forum CCCO - jakoś ja mam wręcz takie samo wrażenie, szczególnie po tym wywodzie, ile to średnio pali Golf, a ile średno paliła V-ka.
BTW, mój cud techniki ma 13 rok, postaw skodę która ma 13 lat - dam radę na swojej cieniarce :)
I mimo, że ma 13 lat, to jeszcze dziś, niejedno nowe auto, co felgi do niego kosztują tyle co moje całe dostaje baty, wystarczy wyskoczyć gdzieś na jakiś kręty kawałek drogi, nie daj Panie, żeby było jeszcze mokro :)
Widzisz, jak ja gromadziłem kapitał, to jeździłem kaszlem - PF126p, ale wtedy Ty do SP chodziłeś :)
Przyjedź, pomieszkaj, zobaczysz co wypadada w W-wce a co nie :)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szukam A6 lub S6 kombi 4x4 - 2,8 czy 4,2 ? Co doradz
PostNapisane: 23.paź.2013 17:29:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Zagor napisał(a):
zioolko napisał(a):
@aplauz - 2.7 bt ma dwie dmuchawki, osprzęt x2. Tam się ma co w osprzęcie psuć. Wymiana turbo jest tam kasochłonna, a jest to przecież element eksploatacyjny (przewidziany tak na 150-200 tyś. kilometrów)

Zagor napisał(a):

Skoro 10 lat jeździsz jak mówisz w trybie mieszanym, to dlaczego w zadaniu masz spalanie auta A - trasa, auta B - miasto??
No chyba, że taki gaz tam był włożony na śrubkę ;) i złopało w trasie 22 :(

Słuchaj od 10 lat mieszkam w tym samym miejscu (pod Wrocławiem) i pracuje w tym samym (we Wrocławiu). Więc jak auto A miałoby jeździć po innej trasie niż auto B?
22 v-ka mi paliła w mieście, w trasie, w korku i przy pałowaniu, przy jeździe na wakacje i przy eko-jeździe. Gaz to była sekwencja landi renzo omegas bez śrubek (no może w reduktorze były jakieś ale nie używałem). Jeździłem cały czas z przełącznikiem w pozycji S, co może tłumaczyć brak różnic ;).
Jakby się tobie chciało moje posty sprzed kilku lat o spalaniu poczytać to byś zobaczył ile wtedy pisałem, że pali przy jakiej jeździe.
Chyba że miałem już wtedy chytry plan się z tobą o spalania wykłócać w 2013 roku i już kilka lat temu planowałem spisek :).
Zdjęcia w marcu też zaplanowałem z żoną specjalnie na tą okazję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szukam A6 lub S6 kombi 4x4 - 2,8 czy 4,2 ? Co doradz
PostNapisane: 23.paź.2013 17:33:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2010 15:13:30
Posty: 721
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: C5 1.8T, B6 1.8T
Panowie, nie przerywajcie - idę po popcorn !!! :D
Autor tematu zdaje się prosił o pomoc w wyborze pomiędzy A6C5 2,8 a S6C5 4,2,
dla mnie osobiście temat również bardzo ciekawy, gdyż wiosną będę stał przed podobnym dylematem, tylko że 2,4 man versus s6 właśnie.
A tu temat schodzi na porównanie golfa VI do s6, życia we Wrocławiu versus Stolicy.
Bez jaj. Q...asy se zmierzcie jeszcze!

_________________
Pozdrawiam,
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szukam A6 lub S6 kombi 4x4 - 2,8 czy 4,2 ? Co doradz
PostNapisane: 23.paź.2013 17:37:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Dla mnie temat też ciekawy, bo szukam właśnie świeżej V6 z vaga, więc czekam co się w temacie rozwinie, a że zszedł w inną stronę to co poradzę.
Jest już 2.8, 2.7, to można jeszcze 3.0, 3.2 i 3.6 dodać z szóstek. o 4.2 z zagorem już chyba wszystkie plusy i minusy napisaliśmy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szukam A6 lub S6 kombi 4x4 - 2,8 czy 4,2 ? Co doradz
PostNapisane: 23.paź.2013 17:38:44 
ale się chłopaki za łby chwycili... ciekawie się to czyta he,he
dolny śląsk vs. warszawa he,he


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Szukam A6 lub S6 kombi 4x4 - 2,8 czy 4,2 ? Co doradz
PostNapisane: 23.paź.2013 18:00:35 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A jak chcesz trwalszego tipa to podobno ten 4 biegowy co go mam (z 1994 roku) jest trwalszy niz nowszy 5 biegowy.
U mnie sie to sprawdza.

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szukam A6 lub S6 kombi 4x4 - 2,8 czy 4,2 ? Co doradz
PostNapisane: 23.paź.2013 18:05:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
zioolko napisał(a):
Zagor napisał(a):
zioolko napisał(a):
@aplauz - 2.7 bt ma dwie dmuchawki, osprzęt x2. Tam się ma co w osprzęcie psuć. Wymiana turbo jest tam kasochłonna, a jest to przecież element eksploatacyjny (przewidziany tak na 150-200 tyś. kilometrów)

Zagor napisał(a):

Skoro 10 lat jeździsz jak mówisz w trybie mieszanym, to dlaczego w zadaniu masz spalanie auta A - trasa, auta B - miasto??
No chyba, że taki gaz tam był włożony na śrubkę ;) i złopało w trasie 22 :(

Słuchaj od 10 lat mieszkam w tym samym miejscu (pod Wrocławiem) i pracuje w tym samym (we Wrocławiu). Więc jak auto A miałoby jeździć po innej trasie niż auto B?
22 v-ka mi paliła w mieście, w trasie, w korku i przy pałowaniu, przy jeździe na wakacje i przy eko-jeździe. Gaz to była sekwencja landi renzo omegas bez śrubek (no może w reduktorze były jakieś ale nie używałem). Jeździłem cały czas z przełącznikiem w pozycji S, co może tłumaczyć brak różnic ;).
Jakby się tobie chciało moje posty sprzed kilku lat o spalaniu poczytać to byś zobaczył ile wtedy pisałem, że pali przy jakiej jeździe.
Chyba że miałem już wtedy chytry plan się z tobą o spalania wykłócać w 2013 roku i już kilka lat temu planowałem spisek :).
Zdjęcia w marcu też zaplanowałem z żoną specjalnie na tą okazję.


Skoro to ciągle paliło 22, to było popsute :( - mają tu chłopaki V-ki i w mieście 20, w trasie 15 :)
A6 4.2 C5 w wawce pali 20 LPG :)
Postów mi się czytać, ani szukać nie chce :(
Taaak, z tym spiskiem, to się do pana od komisji w sprawie lotu nadajesz ;)
Co do zdjęć, wszystko możliwe, skąd mam wiedzieć, czy to nie po 100km po A4 w tempie 70km/h????

zioolko napisał(a):
Dla mnie temat też ciekawy, bo szukam właśnie świeżej V6 z vaga, więc czekam co się w temacie rozwinie, a że zszedł w inną stronę to co poradzę.
Jest już 2.8, 2.7, to można jeszcze 3.0, 3.2 i 3.6 dodać z szóstek. o 4.2 z zagorem już chyba wszystkie plusy i minusy napisaliśmy.


Skodę kup - pożera S6-tki ;)

tomeksopot napisał(a):
ale się chłopaki za łby chwycili... ciekawie się to czyta he,he
dolny śląsk vs. warszawa he,he


Zaczęło się że taki silnik w mieście się może rozwinąć - nie będę przytaczał autora, bo wiadomo :)

Yasiek napisał(a):
Panowie, nie przerywajcie - idę po popcorn !!! :D
Autor tematu zdaje się prosił o pomoc w wyborze pomiędzy A6C5 2,8 a S6C5 4,2,
dla mnie osobiście temat również bardzo ciekawy, gdyż wiosną będę stał przed podobnym dylematem, tylko że 2,4 man versus s6 właśnie.
A tu temat schodzi na porównanie golfa VI do s6, życia we Wrocławiu versus Stolicy.
Bez jaj. Q...asy se zmierzcie jeszcze!


Skoro, ktoś ma ciśnienie, żeby udowodnić, że jego kompakt R4 jest najlepszym wyborem, a Ci którzy wybrali V6 V8 to delbile - to trzeba podjąć rękawicę ;)

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szukam A6 lub S6 kombi 4x4 - 2,8 czy 4,2 ? Co doradz
PostNapisane: 23.paź.2013 18:26:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Zagor napisał(a):
Skoro, ktoś ma ciśnienie, żeby udowodnić, że jego kompakt R4 jest najlepszym wyborem, a Ci którzy wybrali V6 V8 to delbile - to trzeba podjąć rękawicę ;)


Widzisz dalej ciągniesz bez sensu temat, a koledzy prosili, żeby skończyć.

Pisałem, że 2.8 manual jest lepszym wyborem niż 4.2 automat przy dużych przebiegach. Ale musiałeś zejść na temat małych puszek, które dużo palą to ci pokazałem, że nie masz racji. Ale ty dalej ciągniesz swoje wywody i wkładasz mi do ust słowa, których nie wypowiedziałem. Zagor w którym moim zdaniu widzisz słowo debil, a w którym że R4 jest najlepszym wyborem? Nie zamierzam tobie nic więcej udowadniać.

Skoda dla ciebie :)
http://www.youtube.com/watch?v=aYCNSZUV5vI

Może kiedyś podobną zaciągnę do wawy.
pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szukam A6 lub S6 kombi 4x4 - 2,8 czy 4,2 ? Co doradz
PostNapisane: 23.paź.2013 18:32:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
OK Panowie, może starczy tych słodyczy. Dokończcie sobie na PW jeśli łaska.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szukam A6 lub S6 kombi 4x4 - 2,8 czy 4,2 ? Co doradz
PostNapisane: 23.paź.2013 19:05:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
zioolko napisał(a):
Frolik napisał(a):
aplauz napisał(a):
To dlaczego sporo osób decyduje się na 4,2 ?



Na 4,2 decydują sie ci którzy jezdza 5-10 tys km rocznie. TO jasna sprawa. Przy Twoich przebiegach tylko milioner by szedł w tak paliwozerny silnik.
Druga sprawa, ze połowa tych którzy kupili S6 po pół roku albo roku je sprzedaje - obserwuje ten rynek od ponad roku i w kółko wracają te same auta...
Ładna sztuka S6 była pod Lublinem, ale za auto z 2002 roku sztywna cena 40 tys zł. Takie za 25 tys lub tansze to na początek wymagają 5-10 tys zł inwestycji.


@aplauz na 4.2 decyduje się dużo osób bo są relatywnie tanie w zakupie i mają dużo kucy. Potem jest płacz.
@frolik - milionerem nie jestem a v-ką (w lpg) zrobiłem sto-kilkadziesiąt tysięcy w trzy lata. Rzekłbym, że głupotą z jednej strony jest kupowanie takiego auta jak się robi małe przebiegi lub do miasta, bo będzie się jeździć albo niedogrzanym autem, albo będzie się gotować auto w korkach, albo auto będzie wrastać w glębę (niejeżdżone). Na trasę / tryb mieszany w lpg jak znalazł (jak ktoś rzeczywiście wykorzysta te kuce, bo są mu koniecznie niezbędne ;) ).

Z drugiej strony jak ktoś chce walić naprawdę duże kilometraże to są do wyboru dużo oszczędniejsze pozycje silnikowe niekonieczne n/a, aczkolwiek n/a też. Niekoniecznie pb aczkolwiek są też możliwe oszczędności w pb.

Na forum jest dużo posiadaczy 4.2 na codzień jeżdżacych rowerem, mpk (i pochodnymi), etc, którzy zaświadczą, że ty się mylisz, albo że ja się mylę ;)



Zioolko przeczytaj to jeszcze raz - głupoty robi głupek, a debil, to takie rozwinięcie głupka ;) - czy to może zbyt daleko idące wnioski??
Skoda - fajnie, ale ten wydech kosztuje tyle co cały paliwożlop :( druga sprawa, pewnie jest tak samo zaj.... udaną konstrukcją jak wszystko co ostatnio wyprodukował VAG :(
Tak brzmi moje - słuchaweczki na uszy i vol up :) - https://www.dropbox.com/sh/3im0gswsxqjc ... PR0225.MP4

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szukam A6 lub S6 kombi 4x4 - 2,8 czy 4,2 ? Co doradz
PostNapisane: 23.paź.2013 19:09:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Temat uważam za wyczerpany (głupotami również...)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: