.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 12:28:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5TDI AYM] Problem z przyspieszanie powyżej 3000 Logi
PostNapisane: 15.lis.2013 19:32:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2007 10:40:52
Posty: 4
Lokalizacja: Rzeszów
Witam
Chciałbym się przywitać, na forum i razem z Audi od 6 lat, dotychczas jako czytacz.
Krótki opis problemu: latem obecnego roku zauważyłem problem z przyspieszaniem autka na 5 i 6 biegu powyżej 30000 obr, szczególnie przy wciśnięciu pedału w podłogę, z miesiąca na miesiąc problem zaczął schodzić też na niższe biegi. Od dwóch lat jeżdżę na uszkodzonym G80 i myślałem, że to jest główna przyczyna, w ubiegłym tygodniu wymieniłem wtrysk i niestety problem dalej występuje.
Po wymianie wtrysku zlogowałm samochód, ciągle pojawia się błąd
1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Z logów wynika, że EGR jest niesprawny (niestety tutaj moja wiedza odnośnie analizy logów się kończy :(: ), EGR ani zamknięty ani otwarty, myślałem że to jest powód błędu 575, wstawiłem blaszkę na próbę, odnoszę wrażenie że jest minimalnie lepiej, szczególnie pod górki na 3 biegu, ale dalej dla biegów 4,5 powyżej 3000 auto traci moc i nie przyśpiesza, bardzo delikatne dodawanie gazu pozwala rozpędzić silnik powyżej 3000, gwałtowne wciśniecie pedału w podłogę skutkuje po osiągnięciu 3000 "zamuleniem".
Bardzo proszą o analizę, na logach widać, że nie udaje się rozpędzić auta powyżej 3000, logi robione na 4 lub niektóre na 3 biegu.
-Sztanaga od turbiny działa, nie widać zacięć, podciśnienie w rurce z N75 jest wyraźne
-"obmacałem" turbinę od wlotu, kręci się, nie wyczułem luzów, łopatki czyste
- EGR kiedyś działał dobrze, bo logowałem ze 3 lata temu i było OK, teraz muszę go wyczyścić, kupiłem już uszczelki, wg mnie przy robieniu logów dla grupy BS003 podciśnienie w rurce z N18 dużo mniejsze niż z N75
-filtr wlotowy powietrza wymieniony
-rura gumowa pomiędzy filtrem i turbo szczelna
-przepławkę przeczyściłem benzyną ekstrakcyjna bez zmian, niestety nie robiłem logów przed i po
-wykonywałem próby na wypiętej przepływce, zachowanie samochodu bez zmian, dlatego jest to mój główny podejrzany, niestety nie znam nikogo kto miałby podobną przepływkę HTC AFH70-25C.

Teraz uwaga moja autorska analiza logów (all right reserved :D ): Turbina przeładowuje log 011DYN (ale dlaczego to już nie wiem :(: ) Silnik rozpędza się do około 3000 przepływka daje informacje o mały przepływie logi 003DYN, w oparciu o to ECU (mało powietrza) postanawia zmniejszyć ilość paliwa co skutkuje spadkiem mocy, Tylko co dalej?, czy na pewno zakup nowej przepływki załatwi problem
Proszę o podpowiedz
Logi normalne
000 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149744.html
003 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149749.html
004 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149745.html
007 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149754.html
008 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149758.html
013 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149748.html
014 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149751.html
018 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149740.html
logi BS
000 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149747.html
003 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149742.html
004 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149750.html
011 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149757.html
logi DYN
000 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149755.html
001 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149756.html
003 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149741.html
004 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149743.html
008 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149752.html
010 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149746.html
011 http://vaglog.rtnet.pl/roman_kam_149759.html




Pozdrawiam
Roman

_________________
__________
A6 2002 2.5TDI V6 (AYM)


Ostatnio edytowano 19.lis.2013 19:36:04 przez kamrom, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AYM] Problem z przyspieszanie powyżej 3000 Lo
PostNapisane: 19.lis.2013 13:23:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2013 10:26:17
Posty: 28
Miałem to samo, żeby sprawdzić przepływkę po prostu ją odepnij, komputer wyśrodkuje dawke i auto powinno zaczynac przyspieszac, jeśli nie szukaj dalej, oryginał przepływka boscha kosztuje 350pln~.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AYM] Problem z przyspieszanie powyżej 3000 Lo
PostNapisane: 19.lis.2013 15:19:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Przepływomierz nie jest Twoim problemem i nic z nim nie rob.
Masz przeladowanie.... spowodowane prawdopodobnie zapieczonymi łopatkami VTG w samej sprezarce.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AYM] Problem z przyspieszanie powyżej 3000 Lo
PostNapisane: 19.lis.2013 19:42:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2007 10:40:52
Posty: 4
Lokalizacja: Rzeszów
Zmieniłem w pierwszym poście linki do logów
przemik napisał(a):
Masz przeladowanie.... spowodowane prawdopodobnie zapieczonymi łopatkami VTG w samej sprezarce.

Jedynie co mnie zastanawia, że gruszka reguluje w całym zakresie przynajmniej na wolnych obrotach, jak turbina nie jest obciążona.
Powoli zaczynam się rozglądać za miejscem gdzie można zregenerować turbo
sawkaa napisał(a):
sprawdzić przepływkę po prostu ją odepnij, komputer wyśrodkuje dawke

Robiłem takie próby bez zmian

Kamrom

_________________
__________
A6 2002 2.5TDI V6 (AYM)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AYM] Problem z przyspieszanie powyżej 3000 Lo
PostNapisane: 20.lis.2013 11:11:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
kamrom napisał(a):
Zmieniłem w pierwszym poście linki do logów
przemik napisał(a):
Masz przeladowanie.... spowodowane prawdopodobnie zapieczonymi łopatkami VTG w samej sprezarce.

Jedynie co mnie zastanawia, że gruszka reguluje w całym zakresie przynajmniej na wolnych obrotach, jak turbina nie jest obciążona.
Powoli zaczynam się rozglądać za miejscem gdzie można zregenerować turbo


Poczytaj tutaj

viewtopic.php?f=27&t=60034&hilit=VTG

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI AYM] Problem z przyspieszanie powyżej 3000 Lo
PostNapisane: 20.lis.2013 20:14:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2007 10:40:52
Posty: 4
Lokalizacja: Rzeszów
przemik napisał(a):
Poczytaj tutaj

viewtopic.php?f=27&t=60034&hilit=VTG
przemik
wczoraj sam dotarłem do tego wątku (bo już zacząłem szukać jak rozebrać i naprawić turbo) i śmiałem się jak czytałem, że Carlnowa pisał, że jemu się też wydawało, że u niego sztanga chodzi bez zacięć (wypisz wymaluj moja sztanga ;) )
Dzięki za link

_________________
__________
A6 2002 2.5TDI V6 (AYM)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 134 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: