.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 08:36:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 B5 2.8 Quattro
PostNapisane: 23.sty.2014 13:33:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sty.2014 13:15:45
Posty: 14
Lokalizacja: Wolfsburg (DE)
Witam serdecznie wszystkich forumowiczow :)

Zalogowalem sie na forum poniewaz prawdopodobnie niedlugo rozpoczne przygode z Audi i chcialbym abyscie albo mnie od tego pomyslu odciagneli, albo popchali dalej :)

Szukam sobie auta ktore bede uzytkowal jako drugie a moze nawet i trzecie w moim garazu. Jezdzilem dluzszy okres czasu Lagunka I ph2 3.0V6 194KM i uwielbialem to auto ze wzgledu na dzwiek i sprawnosc na drodze. Dlatego tez moj wstepny wybor padl na A4 2.8 ale koniecznie z Quattro no i w zwiazku z tym mam kilka pytan. Oczywiscie zanim napisalem ten watek poczytalem inne tematy, uzylem szukajki i wiem wiecej niz godzine temu ;)

Niemniej jednak prosze o kilka konkretnych informacji:
- czy nalezy sie bac 2.8 z manualem w quattro i z przebiegiem 220kkm ? (rocznik 1998)
- na co szczegolnie zwrocic uwage ogladajac takie auto ? czy sa jakies typowe usterki w tym modelu ?
- jak ten silnik wspolpracuje z LPG ? auto ktore mam na oku ma zalozona instalacje Prinsa. Bylo to zrobione przy przebiegu ok 165kkm.
- w jaki sposob moge sprawdzic sprawnosc napedu ? czy mozna np w czasie jazdy probnej wyczuc jakies konkretne usterki/objawy zuzycia ?
mieszkam i pracuje w DE wiec szukam auta zarejestrowanego tutaj, wierze ze dzieki temu auto bedzie w lepszym stanie niz te z alledrogo ;) za wszelkie odpowiedzi, podpowiedzi, informacje z gory dziekuje !

Pozdrawiam
Scooterek

_________________
Nie podoba Ci sie moj styl jazdy ? to zejdz z chodnika...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 2.8 Quattro
PostNapisane: 23.sty.2014 14:16:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2010 15:13:30
Posty: 721
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Auto: C5 1.8T, B6 1.8T
Scooterek napisał(a):
Niemniej jednak prosze o kilka konkretnych informacji:
- czy nalezy sie bac 2.8 z manualem w quattro i z przebiegiem 220kkm ? (rocznik 1998)
- na co szczegolnie zwrocic uwage ogladajac takie auto ? czy sa jakies typowe usterki w tym modelu ?
- jak ten silnik wspolpracuje z LPG ? auto ktore mam na oku ma zalozona instalacje Prinsa. Bylo to zrobione przy przebiegu ok 165kkm.
- w jaki sposob moge sprawdzic sprawnosc napedu ? czy mozna np w czasie jazdy probnej wyczuc jakies konkretne usterki/objawy zuzycia ?
mieszkam i pracuje w DE wiec szukam auta zarejestrowanego tutaj, wierze ze dzieki temu auto bedzie w lepszym stanie niz te z alledrogo ;) za wszelkie odpowiedzi, podpowiedzi, informacje z gory dziekuje !

Pozdrawiam
Scooterek

1. nie
2. V6 lubi gubić i jeść olej, co jakiś czas słychać o problemach z cewką, która tania nie jest
3. b. dobrze
4. stuki przy zmianie biegów mogą sugerować wymianę elementów gumowych mocowania zawieszenia, poza tym pancerna konstrukcja.

_________________
Pozdrawiam,
Janek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 2.8 Quattro
PostNapisane: 23.sty.2014 14:39:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sty.2014 13:15:45
Posty: 14
Lokalizacja: Wolfsburg (DE)
Yasiek napisał(a):
Scooterek napisał(a):
Niemniej jednak prosze o kilka konkretnych informacji:
- czy nalezy sie bac 2.8 z manualem w quattro i z przebiegiem 220kkm ? (rocznik 1998)
- na co szczegolnie zwrocic uwage ogladajac takie auto ? czy sa jakies typowe usterki w tym modelu ?
- jak ten silnik wspolpracuje z LPG ? auto ktore mam na oku ma zalozona instalacje Prinsa. Bylo to zrobione przy przebiegu ok 165kkm.
- w jaki sposob moge sprawdzic sprawnosc napedu ? czy mozna np w czasie jazdy probnej wyczuc jakies konkretne usterki/objawy zuzycia ?
mieszkam i pracuje w DE wiec szukam auta zarejestrowanego tutaj, wierze ze dzieki temu auto bedzie w lepszym stanie niz te z alledrogo ;) za wszelkie odpowiedzi, podpowiedzi, informacje z gory dziekuje !

Pozdrawiam
Scooterek

1. nie
2. V6 lubi gubić i jeść olej, co jakiś czas słychać o problemach z cewką, która tania nie jest
3. b. dobrze
4. stuki przy zmianie biegów mogą sugerować wymianę elementów gumowych mocowania zawieszenia, poza tym pancerna konstrukcja.


o tym oleju znalazlem przed chwila w kilku innych miejscach, ale to dla mnie nie problem co jakis czas zrobic dolewke. W takim przypadku mam dodatkowe pytanie - z B5 nigdy stycznosci nie mialem i nie wiem jak wyglada moment uruchamiania samochodu - czy po przekreceniu kluczyka na tablicy rozdzielczej pojawia sie choc na chwile poziom oleju ? Mam to w mojej obecnym aucie i jest to bardzo przydatna funkcja

_________________
Nie podoba Ci sie moj styl jazdy ? to zejdz z chodnika...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 2.8 Quattro
PostNapisane: 23.sty.2014 15:01:39 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
W Renault tak jest... W Audi (a przynajmniej B5) niestety nie :(

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 2.8 Quattro
PostNapisane: 23.sty.2014 16:16:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sty.2014 13:15:45
Posty: 14
Lokalizacja: Wolfsburg (DE)
no właśnie z Renault ten patent znam dlatego pytałem, ale to oczywiście drobiazg :)

_________________
Nie podoba Ci sie moj styl jazdy ? to zejdz z chodnika...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 2.8 Quattro
PostNapisane: 23.sty.2014 17:41:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Cała reszta na plus dla Audi :D
Jeśli będziesz użytkował auto w DE to nawet przedni zawias nie będzie Cię interesował.
Generalnie bdb model. Mi brakuje właśnie tego dźwięku V6.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 2.8 Quattro
PostNapisane: 23.sty.2014 18:57:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
Zmieniłem po ponad 4 latach B5 1,9 TDi FL ośka na B5 2.8 30v quattro FL a to o czymś świadczy ;)

Buda wdzięczna, troche mało miejsca z tyłu, ale to kwestia wzrostu i ilości wożonych osób. Zdecydowanie przebiegu się nie bój, o ile to faktyczny (w co wątpie jeśli nie masz dobrze udokumentowanego) - ale z większymi przebiegami też nie ma problemu. Vki lubią gaz, dobrze założony nie sprawi problemu. Moja w Krakowie pali około 13l/100km LPG. Quattro, jeśli sprawne nie poczujesz i usłyszysz podczas jazdy, a docenisz od razu na mokrym i śliskim. Co i jak sprawdzić, poszukaj w szukajce, pełno tego.


Ps. poszedłbym o rok 99 (modelowe 2000) dalej i szukał Fl (polifta).

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka/Pełgot Mistrz Kropelka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB/HDI

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 23.sty.2014 19:12:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2014 01:41:13
Posty: 5
Lokalizacja: Szamotuły
Witam
Proszę o poradę odnośnie zakupu A4 B5 2.8 193km quattro z roczna instalacja gazową rocznik 1996, jak się mają koszty utrzymania zawiecha, czy silnik dobry do gazu? Są opinie podzielone podobno tylko większy koszt tylniego zawieszenia i amorów ze względu na quattro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 2.8 Quattro
PostNapisane: 23.sty.2014 19:39:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
szwagier tłucze 4 rok takie ale z ASB, oprócz rozrządu, świec i oleju jest bezobsługowa, z awarii to tylna półośka, wymienił jeszcze tuleje tylnego wahacza górnego ale dostępne były tylko oryginały, z przodu jeździ na mastersportach, na razie wytrzymują, trochę słabe hamulce jak masz cienkie serwo i mniejszą pompę


Ostatnio edytowano 23.sty.2014 19:41:05 przez hubos21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 2.8 Quattro
PostNapisane: 23.sty.2014 19:40:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
Tył droższy ale coś za coś, ośka zupełnie inaczej się prowadzi przez zwykłą belkę.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka/Pełgot Mistrz Kropelka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB/HDI

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 2.8 Quattro
PostNapisane: 23.sty.2014 21:15:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sty.2014 13:15:45
Posty: 14
Lokalizacja: Wolfsburg (DE)
chyba ktos mi zwinął auto z przed nosa, albo ogłoszenie się skończyło... ale to nic bo oczywiscie nie jedno mam na oku. Zapytam wiec o skrzynie automatyczną - jak one się spisują ? wiem ze pogarsza osiągi ale o ile?

_________________
Nie podoba Ci sie moj styl jazdy ? to zejdz z chodnika...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 2.8 Quattro
PostNapisane: 24.sty.2014 09:38:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2727
Lokalizacja: Kr
http://www.audiklub.org/dane/a4/b5.html

http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_a ... attro.html


przy 30v jesteś 2 sek w plecy z automatem ;)

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/B5Q FL avant/B5Q FL avant/T25 Tojka/Pełgot Mistrz Kropelka
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/V6TDI swap na R4 TDI/1.8PB/HDI

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 2.8 Quattro
PostNapisane: 24.sty.2014 09:51:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
bierz manual. naprawdę potrafi zaskoczyć wiele aut na drodze :) moje auto z 2.8 30v w manualu przy dobrym starcie pokazywało na g-techu 6.9 s 0-60mph. to jest naprawdę dobry wynik jak na takie auta. Automat będzie palił więcej i będzie wolniejszy- więc po co? ;)

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 2.8 Quattro
PostNapisane: 24.sty.2014 09:57:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
kuba2955 napisał(a):
Automat będzie palił więcej i będzie wolniejszy- więc po co? ;)
Dla wygody, z czystego lenistwa:)

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 2.8 Quattro
PostNapisane: 24.sty.2014 10:43:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Od wielozaworowego ACK wolałbym 1.8 T quattro

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 2.8 Quattro
PostNapisane: 24.sty.2014 13:26:09 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
j@cek napisał(a):
Od wielozaworowego ACK wolałbym 1.8 T quattro

Na lotnisku zimą zrobiliśmy z Siwym mały test - moje A6 C4 2.8 manual quattro i jego A4 B5 1.8T manual ośka. 1.8T było już chyba po programie.

Po stracie 1.8T poszedł jak burza, zostałem w tyle. Później go dogoniłem. Mniej więcej do 120-150 km/h jechaliśmy razem. Później 2.8 zaczęło wyprzedzać 1.8T.

Siwy, popraw jeśli coś pomieszałem.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 2.8 Quattro
PostNapisane: 24.sty.2014 13:31:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Takie rozkminki czy 1.8T czy 2.8 nie mają duzego sensu.... oba silniki godne polecenia. Ja bym brał te, które bedzie w najlepszym stanie. Oczywiscie manual + quattro obowiazkowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 2.8 Quattro
PostNapisane: 24.sty.2014 13:56:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
speco napisał(a):
j@cek napisał(a):
Od wielozaworowego ACK wolałbym 1.8 T quattro

Na lotnisku zimą zrobiliśmy z Siwym mały test - moje A6 C4 2.8 manual quattro i jego A4 B5 1.8T manual ośka. 1.8T było już chyba po programie.

Po stracie 1.8T poszedł jak burza, zostałem w tyle. Później go dogoniłem. Mniej więcej do 120-150 km/h jechaliśmy razem. Później 2.8 zaczęło wyprzedzać 1.8T.

Siwy, popraw jeśli coś pomieszałem.

Pewnie tak, sokoro ja skilowałem do 140 km/h C4 ACK q - skoksowanym C4 AEL q

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 2.8 Quattro
PostNapisane: 24.sty.2014 13:56:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sty.2014 13:15:45
Posty: 14
Lokalizacja: Wolfsburg (DE)
ten automat to chyba z ery kamienia łupanego skoro muli auto o prawie 30%...

a 1.8t nie wchodzi w gre bo brakuje mu dwóch cylindrów ;)

Dziekujac za wszystkie Wasze wypowiedzi ukierunkowany jestem na 2.8 w Quattro i z manualem, od dzisiaj zaczynam konkretne poszukiwania :) Moge wrzucac tutaj jakies linki z prosba o rzucenie okiem ? wiadoma sprawa, ze osoba ktora na codzien jezdzi Audi szybciej dostrzeze jakies wady/niezgodnosci niz laik jak ja ;)

nie pisz posta pod postem- scaliłem- emge

_________________
Nie podoba Ci sie moj styl jazdy ? to zejdz z chodnika...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 2.8 Quattro
PostNapisane: 24.sty.2014 15:13:20 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
W pierwszym poście pisałeś, że dłuższy czas jeździłeś Laguną. Kiedyś miałem z nią do czynienia. Nie wiem czy w A4 nie będzie Ci ciasno, może to tylko moje odczucia. Przejedź się A6 C4 lub C5.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: