.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 23:21:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 200 2.1T 182 KM - przy wysokich obrotach dławi się
PostNapisane: 05.lut.2014 22:56:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2014 17:29:13
Posty: 23
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto: Audi 200 2.1T 182 KM
Witam

Mam Audi 200 z 1984r z silnikiem 2144cm3 2.1 Turbo Quattro 182 KM i 252 Nm z manualną skrzynią biegów.
Auto nigdy nie miało instalacji LPG, jeżdżę na Pb98 Ultimate z BP.

Samochód jeździ normalnie, przyspiesza też ale jeżeli doda się więcej niż 3/4 gazu lub po prostu do podłogi to przy wyższych obrotach dzieje się jakieś dziwne szarpanie i w tym samym momencie zapala się na dole po środku pomarańczowa kontrolka o wyglądzie przypominającym pompę. Nie świeci się ona na stałe a jedynie zapala się podczas szarpnięcia, efekt jak by auto nie dostawało odpowiedniej dawki paliwa przy mocno wciśniętym gazie i się dławi.

Dziś wydawało mi się, że to rozjeździłem i już się to nie dzieje jednak gdy próbowałem ją rozpędzić to przy 210 km/h na 5tce gdy miała 5000 obr znów pojawiało się szarpanie i ta sama lampka i auto nie było w stanie rozpędzić się więcej mimo że bardzo chciało. Na niższych biegach jest to samo.

Co może być przyczyną?


p.s jest jeszcze dziwna praca na biegu jałowym, auto chodzi trochę nierówno.

_________________
Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 313 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Audi 200 C3 2.1T 10V 182 KM & 252 Nm Quattro 1984r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 2.1T 182 KM - przy wysokich obrotach dławi się
PostNapisane: 05.lut.2014 23:50:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Czy dobrze kojarzę, że w tym silniku jest KE-Jetronic?
Jeśli tak - być może klapa w rozdzielaczu paliwa nie unosi się wystarczająco wysoko i silnik nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa
Albo pompa paliwa ma za niską wydajność
Mierzyłeś ciśnienie doładowania?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 2.1T 182 KM - przy wysokich obrotach dławi się
PostNapisane: 06.lut.2014 18:30:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2014 17:29:13
Posty: 23
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto: Audi 200 2.1T 182 KM
wg książki sam naprawiam tam jest K-Jetronic

_________________
Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 313 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Audi 200 C3 2.1T 10V 182 KM & 252 Nm Quattro 1984r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 2.1T 182 KM - przy wysokich obrotach dławi się
PostNapisane: 06.lut.2014 21:43:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Słusznie, silnik to chyba KG.
Tak czy owak obstawiam problem z ilością lub ciśnieniem paliwa.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 2.1T 182 KM - przy wysokich obrotach dławi się
PostNapisane: 08.lut.2014 18:23:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2014 17:29:13
Posty: 23
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto: Audi 200 2.1T 182 KM
dodatek do paliwa stp czyszczący wtryski pomoże?
bo filtr paliwa nowy jest prawie

_________________
Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 313 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Audi 200 C3 2.1T 10V 182 KM & 252 Nm Quattro 1984r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 2.1T 182 KM - przy wysokich obrotach dławi się
PostNapisane: 08.lut.2014 18:57:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lut.2008 22:03:21
Posty: 75
Lokalizacja: WWL
Zapalający się check... było już wiele razy poruszane. Nieszczelności w dolocie, lub któryś z tryliarda czujników. Normalka przy tych silnikach. Gdzieś w necie jest instrukcja jak zdiagnozować to kodami błyskowymi.

_________________
A4 B5 1.8 ADR 95' jest
A90 2.3 NG 91' jest
A80 1.8 RU 88' było
A100 q ABC 93' było
A80 2.0 ABK 93' było
A80 1.6 PP 91' było
A200 2.1 KG 85' było
Były trzy Polonezy, dwa Citroeny, Alfa i Maluch.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 2.1T 182 KM - przy wysokich obrotach dławi się
PostNapisane: 08.lut.2014 22:01:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2014 17:29:13
Posty: 23
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto: Audi 200 2.1T 182 KM
hmm przed chwilą wróciłem od znajomego mechanika, silnik pracował trochę nierówno i tak jak pisałem problem z dławieniem się i lampką.
Dokręcił świece bo okazało się że 2 były prawie luźne i oczyścił styki na kopułce rozdzielacza, podkręcił też lekko obroty turbo śrubką biegu jałowego i o dziwo auto odpala teraz ładnie, pracuje równo i lampka przestała się tak zapalać, jedynie sporadycznie mrugnie,
Od razu pojechałem sprawdzić i 240 km/h poleciała więc chyba już wszystko jest wporządku.

_________________
Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 313 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Audi 200 C3 2.1T 10V 182 KM & 252 Nm Quattro 1984r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 2.1T 182 KM - przy wysokich obrotach dławi się
PostNapisane: 08.lut.2014 22:04:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
"podkręcił lekko obroty turbo" ? chyba go odwiedzę :D
a tak poważnie- o co chodzi? :P

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 2.1T 182 KM - przy wysokich obrotach dławi się
PostNapisane: 09.lut.2014 10:29:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2014 17:29:13
Posty: 23
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto: Audi 200 2.1T 182 KM
"turbo śrubką" ;) przy prawym świetle przednim pod maską jest taka śrubka na imbusa do regulacji wolnych obrotów i po części dawki paliwa, ktoś kiedyś lekko ją skręcił żeby chyba mniej paliła, no to ją odkręcilim delikatnie i jest łogień :D
Od fachowca dowiedziałem się też że w turbinie można wymienić sprężynkę na inną i trochę ciśnienie doładowania wzrośnie ale tego nie ruszam

_________________
Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 313 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Audi 200 C3 2.1T 10V 182 KM & 252 Nm Quattro 1984r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 2.1T 182 KM - przy wysokich obrotach dławi się
PostNapisane: 09.lut.2014 11:44:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2013 13:36:30
Posty: 187
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Audi 100 C3 2.2 10V Turbo
To kręcił śrubą na rozdzielaczu paliwa (wtrysku), na klapie spiętrzającej czy przy przepustnicy?; bo z tego co piszesz regulował zaworkiem na rozdzielaczu paliwa... czy tak?; no sprężynę w wastegate'cie można zmienić i dopiero będzie (jak twierdzisz "łogień" :D)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 2.1T 182 KM - przy wysokich obrotach dławi się
PostNapisane: 09.lut.2014 13:09:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
podejzewam, ze jest/była jakimś cudem za niska dawka paliwa conajmniej pod obciążeniem i pojawiało się spalanie detonacyjne. kontrolka ci to sygnalizowała, a komputer, zeby nie rozpieprzyc silnika opóźniał zapłon i szarpało.

Jeśli samo się tak zrobiło, to możliwa opcja, że pompa paliwa powoli łapie gumę i spadła jej wydajność. Ja u siebie miałem takie objawy.
Łatwo to sprawdzić. Odkręcasz powrót(!) paliwa z rozdzielacza paliwa i wkładasz do np słoiczka. Włączasz pompę paliwa przelaczajac palcem przekaznik w skrzynce bezpieczników lub wkładając w niego bezpiecznik/zworke i liczysz 30 sekund. powinno nalać 750ml przez te 30sek przy 12V aku.(minimum, zeby chociaż z 500ml nalało to bryka powinna śmigać dobrze). U mnie nalewało 300ml i przerywało.
(jeśi jeszcze bedzie za niska wydajnośc pompy, to przed wymianą, można jeszcze sprawdzić przekaznik od pomy, bo często gęsto słabo styka i na pompe moze isc za niskie napięcie)


Nieszczelność za turbo mogła by powodować przylewanie i spadek doładowania. nieszczelność przed turbo, mogłaby powodować gaśnięcie/niestabilne wolne obroty i ubogą mieszankę przy bucie.

tutaj jakies kody do KG http://audifans.com/mirror/www.isham-re ... es_kg.html

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 2.1T 182 KM - przy wysokich obrotach dławi się
PostNapisane: 14.maja.2014 23:47:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2014 17:29:13
Posty: 23
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto: Audi 200 2.1T 182 KM
Byłem w warsztacie i wymieniłem:
Olej, filtry oleju
Filtr paliwa
Filtr powietrza
Świece oryginały Bosch
Termostat
Czujnik temperatury
Kopułkę i palec rozdzielacza BERU
Kable wysokiego napięcia NGK
Został wyczyszczony zbiornik paliwa i smok.
Zdemontowali rury dolotowe i od turbo, wyczyścili wszystko, sprawdzili szczelność tych układów, membrankę od wastegate, że jest sprawna.

Efekt? jest kapkę lepiej bo mniej szarpie ale dalej szarpie na zimnym i jak się więcej gazu wciśnie, również jak się wkręca na wyższe obroty to też szarpie. Byłem u kilku mechaników i żaden nie wie co jest przyczyną.

_________________
Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 313 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Audi 200 C3 2.1T 10V 182 KM & 252 Nm Quattro 1984r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 2.1T 182 KM - przy wysokich obrotach dławi się
PostNapisane: 15.maja.2014 15:07:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
nieszczelność w dolocie
sprawdzałeś węże a coolera też ??
Ty powinieneś mieć taką dziwną gumę dolotową idącą pod cały coolerem od strony kierowcy do pasażera ( do sprawdzenia)
dodatkowo podgrzewacz paliwa na boku silnika (patrząc od przodu na bloku od strony kierowcy do wyczyszczenia (na forum napisane jak)
no i jeszcze zdymane stukowce do kontroli razem z wiązką
czujnik hala też może powodować takie objawy

poza tym "kręcenie śrubką" to nie specjalnie dobry pomysł. Mało kto ogarnia KJ - eta a jak ma małe pojęcie to może tylko zepsuć bez możliwości powrotu do stanu początkowego

rada :
wywal to zdymane ustrojstwo (KJ-et) i zapodaj Vemsa żeby naprawdę wiedzieć jak to auto jeździ (patrz Wdowa Emciora)
inaczej się umęczysz, wydasz sporo kasy (ja przekroczyłem wartość urządzenia i to bez sensu próbując reanimować sztrucla) a ostatecznie C3 pójdzie na złom i zostawi złe wspomnienia jak mój Potiomkin Niech Jego Dusza Sczeźnie w Piekle

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 200 2.1T 182 KM - przy wysokich obrotach dławi się
PostNapisane: 15.maja.2014 15:59:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Buba K-jeta, a nie KJ-eta :)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: