ADAM 12 napisał(a):
Lotus napisał(a):
A ten kto zaleca wymianę oleju co 50 000 km jest jedynie egoistą szukającym szybkich pieniędzy.
To tyle w obronie ASO ....
Chrysler zaleca wymianę co 20 tyś w trybie użytkowania STOP & GO.
Mowa o A604 czyli najczulszej ASB jaką znam.
W 5HP 24 najczęściej leci pompa oleju.Ona jest odpowiedzialna za 90 % awarii. Tak z mojego doświadczenia.
A czy szybsza zmiana oliwy przedłuży żywotność ? TAK. Ale tylko wtedy gdy traktujemy ASB jako sportową skrzynię (zmiana biegów przy maxymalnym zakresie obr .silnika etc) .
Przy zwykłym bujaniu się po trasie i mieście wystarczy zmiana co 100 tyś i ewentualny przegląd co 30 tyś .
Prawdę mówiąc nie wiem co to jest A604 kojarzy mi się tylko z mercedesem ale to bez znaczenia. Nie znam skrzyni chryslera wiec szkoda czasu na wypowiedz w tym temacie.
5HP24 leci pompa powiadasz , czy potrafisz uzasadnić przyczny "latania" pompy w kontekscie 90% awari ?
Czy wymiana oleju wydłuży prace skrzyni.. No wydłuży o 2500 km jeśli to satysfakcjonuje to bardzo proszę
Żeby nie było że się ze wszystkim nie zgadzam, naturalnie szybka ostra jazda przyśpiesza proces spalenia oleju choćby z tego powodu że chłodnica nie da rady tego wychłodzić. To samo przyczepa na haku. Ale !!! Automatyczne skrzynie nie są do szybkiej i sportowej jazdy i nie powinny służyć jako koń pociągowy.
Naprawdę naprawdę naprawdę jestem za wymianą oleju w skrzyni bo na pewno na pewno to nie zaszkodzi !!! Tyle że nie co 50 000 km bo to bez sensu.
!!!!I POD WARUNKIEM ŻE BĘDZIE TO ZROBIONE JAK SIĘ NALEŻY !!!!
WIĘKSZOŚĆ WYMIAN JEST PRZEPROWADZONA ŹLE BARDZO ŹLE , OD ZŁEGO OLEJU PO ZŁY POZIOM PRZEZ NAWET STOSOWANIE TANDETNEGO SILIKONU POD MISKA ZAMIAST USZCZELKI.
WIEKSZOŚĆ SAMOCHODÓW PO TYCH WYMIANACH MA ZŁY OLEJ ALBO PRZYNAJMNIEJ ZŁY POZIOM. TO DOTYCZY CAŁEJ MASY AUT.
Tak więc mam prawo zalecać żeby nie robić tego wcale bo póki w skrzyni jest poziom oleju zachowany i jest w niej oryginalny jest szansa że dłużej pojeździ niż po tej wymianie.