Witam, z góry przepraszam za długi post, ale tak jak koledzy planuję zakup A8 w wersji D3 4.2 lub ewentualnie S8. Rocznik jaki wchodzi w grę: 2006-2008 lub starszy, ale z relatywnie małym (oczywiście jak na ten samochód) przebiegiem. I tu będzie sporo pytań; mam nadzieję, że chociaż na część znajdę odpowiedzi.
1. Jaki jest orientacyjny średni koszt zadbanego (bezwypadkowego) takiego auta? Chodzi mi o zakres cenowy, żeby wiedzieć, jakie "okazje" z góry odrzucać.
2. Widziałem na YT film jak ktoś cofał licznik w A8 za pomocą tajemniczego urządzenia w 30 sekund. Czy rzeczywiście jest to tak łatwe? Jeśli tak, to lepiej założyć z góry, że auto przejechało powiedzmy 30k km rocznie i nawet jeśli ktoś pisze, że miało 120k, podchodzić do tego z dużą dozą rezerwy?
3. Jakie są koszty przeglądów na dobrych zamiennikach lub oryginalnych częściach? Tzn. jeśli robię przegląd przy 200k km, to co powinienem zrobić i jaki byłby tego koszt?
W niektórych samochodach takie "duże" przeglądy kosztują nieraz po 10k.
4. Nieśmiertelne pytanie o sprawdzony serwis w Warszawie lub okolicy.
5. Jako że nie jestem ekspertem - pewnie potrzebowałbym pomocy przy zakupie, więc pytanie podobne do 4. (podpięcie pod komputer, sprawdzenie lakieru), ale chodzi bardziej o pomoc przy oglądaniu potencjalnego nabytku, czy ewentualny wyjazd gdzieś do DE - w Warszawie widzę w zasadzie 2-3 samochody, które spełniają moje kryteria.
6. Czy istnieją dobre zamienniki (czytaj: tańsze) do tego auta w razie (odpukać) jakiejś kolizji? W niektórych samochodach, np. japońskich, można kupić tylko oryginalny np. reflektor za 1500 zł. Aczkolwiek podejrzewam, że przy takim stopniu zaawansowania w D3 większość musi być oryginalna (i droga)? Alternatywą jest rynek części używanych - czy jest to realne?
7. O cenę nie pytam wprost, ale - czy da się kupić sensowne auto za około 70k?
Pozdrawiam wszystkich
Grzegorz