Wiesz z koszt naprawy manuala wcale nie musi być mniejszy . W DSG awarii aulega najczęściej mechatronika , reszta skrzyni jest eksploatowana lepiej niż manual bo to sterownik nią steruje.
A skrzynia manualna jak i sprzęgła przez złe użytkowanie może pochłonąć też koszta naprawy rzędu kilku k.
Ale za to jaka jest frajda z jazdy . DSG wbija biegi szybciej i optymalniej niż zrobisz to ręcznie
. A co do łopatek ... zabawka i tyle , jak się nacieszysz to przestaniesz używać.
.
Ze skrzynią wystarczy przed zakupem podjechać na diagnostykę do warsztatu , który zajmuje się naprawą. Nie pana Kazia tylko normalnego zakładu - koszt około 100pln.
Po zakupie dokonać wymiany oleju i cieszyć się z DSG. Zresztą nawet samemu stwierdzisz czy nie szarpie i odpowiednio biegi przełącza .
Aczkolwiek przebieg około 200kkm daje większe ryzyko awarii ... nic nie jest wieczne ... ale i manual po takim przebiegu może być zajechany jak pies. Na plus skrzyni DSG jest jeszcze jeden czynnik.
"Automat pod maską " to optymalniejsza praca i mniejsze zużycie silnika.