.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 13:46:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

2.0T czy 3.2?
Ankieta wygasła 03.cze.2014 09:33:27
- 2.0T 40%  40%  [ 4 ]
- 3.2 50%  50%  [ 5 ]
- tylko tedeji! 10%  10%  [ 1 ]
Liczba głosów : 10
Autor Wiadomość
 Tytuł: A3 Sportback: 2.0T(FSI) czy wolnossące 3.2?
PostNapisane: 20.maja.2014 09:33:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
No cześć!
Jestem w stanie pogodzić się z Haldexem... tysiące ludzi tak jeżdżą i żyją ;)
Wieem, sam na tym forum kiedyś napisałem: "jakbym chciał kupić golfa, tobym kupił golfa a nie przepłacał za A3" :D
Ale - gdybyście kupowali "malucha" - to wolnossącego 3.2 czy raczej uturbionego 2.0?
Założenia:
- możliwie bezproblemowy
- raczej DSG
- w miarę szybki
- głównie do miasta
- ale wózek do bagażnika powinien się mieścić.
- spalanie jest najmniej istotne: przy moich przebiegach nie ma znaczenia - jest ułamkiem kosztu użytkowania auta.

W 2.0 jest większy wybór - są seaty, są golfy, można czipować...
3.2 właściwie tylko w Audi, do tego pojedyncze egzemplarze, no i Audi jest "bardziej kombi"

Jakie za i przeciw jednemu i drugiemu silnikowi?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 Sportback: 2.0T(FSI) czy wolnossące 3.2?
PostNapisane: 20.maja.2014 09:37:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Szukaj 2.0TFSI lub 3.2.
Wybierz tego który jest w najlepszym stanie.
Sorki,że nie pomogłem :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 Sportback: 2.0T(FSI) czy wolnossące 3.2?
PostNapisane: 20.maja.2014 14:53:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
Jak nie przerażają cię koszty wymiany rozrządu ( około 5k ) w 3,2 to szukaj 3,2 V-ka to V-ka .
A jak tak to TFSI jak upolujesz odpowiedni typ to dodanie do 200 kucy kolejnych 100-150 będzie w cenie wymiany rozrządu w 3,2 :).
Oczywiście jak do miasta to też DSG polecam aczkolwiek znowu się kłaniają ewentualne koszty eksploatacji typu wymiany oleju i filtrów.
Ja bym brał 2.0 ekonomiczniej w eksploatacji niż 3.2 a spalanie rzędu 11 a 15 robi różnicę.
Do tego nie każdy warsztat chce się zabierać za 3,2 . A wyboru w 3,2 w PL praktycznie zero.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 Sportback: 2.0T(FSI) czy wolnossące 3.2?
PostNapisane: 20.maja.2014 23:58:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Cytuj:
Konio Dołączył(a): 06.sty.2014 Posty: 109

Bardzo sobie cenię rzeczowe opinie.... Jeśli takimi są.
Łańcuch: 1020zł, napinacz: 140, "ślizg" 70, pompa wody: 330. "Małych" łańcuszków się nie rusza, o ile zdołalem się zorentować, a jeśli, to kosztują stówę/sztuka. Ceny detal IC, bez logowania... Mówisz, że 3500 się płaci za usługę..? No to kupię blokadę rozrządu (całe 2 stówy) i poświęcę pół soboty :)

Już pisałem: spalanie jest drugorzędne. "konie muszą źreć" powiedział mi ktoś kiedyś.
Bardziej mnie interesuje - z praktycznego punktu widzenia i z opinii użytkowników - w którym z nich więcej rzeczy może się wy**ać.

No i 3.2 to nie żadne V-ka :D Przy rozwarciu 15st to prawie rzędówka (taką też ma charakterystykę). VR6 po prostu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 Sportback: 2.0T(FSI) czy wolnossące 3.2?
PostNapisane: 21.maja.2014 16:15:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
No masz rację. To nie V-ka :) .
Co do kosztów rozrządu . Jak możesz samemu robić to ok . Natomiast żaden warsztat nie da gwarancji jak samemu kupisz zestaw. Mają duże narzuty . Znajomy 1.5 roku temu zapłacił za wymianę 4.5k w Gdańsku. Do tego łańcuchy potrafią się wyciągać już po 30kkm nawet. Drugi problem z tymi silnikami jest taki że pływają obroty , dużo osób ma z tym problem.
Do miasta jednak 3.2 to bezsens ze względu na spalanie . 2.0T będzie zdecydowanie lepsze .
Aczkolwiek mi osobiście bardziej się podoba VR6 ... miałem okazję taką pojeździć ponad rok temu i było bardzo fajnie.
Niestety drogie utrzymanie, jak jesteś sam w stanie robić przy wozie to ok jak nie to może być drogo.
Druga sprawa to DSG jest super pomimo faktu że trzeba się liczyć z padem mechatroniki i kosztów ponad 4k na zakup nowej bo regeneracja na długo nie starcza .
Moim zdaniem połączenie VR6 + DSG to jest optymalne połączenie . Natomiast do miasta średnio trafione. No chyba że auto sporadycznie używane .
Masz kasę na ewentualne serwisy i olewasz ostre spalanie - bież 3.2. Zawsze wolnossąca jednostka będzie trwalsza , do tego dźwięk VR6 bezcenny :).
Poza łańcuchami i tym falowaniem innych problemów brak. 2.0T to również zalewanie 98.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 Sportback: 2.0T(FSI) czy wolnossące 3.2?
PostNapisane: 21.maja.2014 21:28:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
o takie wpisy mi właśnie chodzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: