.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 03:02:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wybór A4
PostNapisane: 08.cze.2014 22:16:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2014 22:10:28
Posty: 23
Lokalizacja: Lubartów
Auto: S4 B8
Witam. Mam wielka prosbe do Was wszystkich. Planuje zakupic a4 b7 sedan tylko nie wiem w jaki silniku. Chcialbym uzyskac jak najwiecej Waszych odpowiedzi co do silnikow . Autkiem robilbym ok. 500km na tydzien. Prosze o opinie co do awaryjnosci takze. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybór A4
PostNapisane: 09.cze.2014 17:21:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2014 17:51:25
Posty: 64
Lokalizacja: Opole
Auto: Audi A3 8P
Napisz coś więcej. Zależy Ci na niskim spalaniu? Automat czy manual? Też kupuję B7 i jak dla mnie najlepszą jednostką okazało się 2.0TFSI 200KM z racji tego, że roczny przebieg nie będzie większy niż 15000km i diesel w Moim przypadku nie ma sensu. Twój roczny przebieg będzie ponad 25000km więc już można myśleć o dieslu. Jeśli nie zależy Ci na zbyt dużych osiągach to bierz 1.9TDI 115KM. Mój brat ma i bardzo sobie chwali, a i kopa ma niezłego bo jest lekki. 2.0TDI to porażka. 3.0TDI jest drogi w eksploatacji, ale za to ma super osiągi przy w miarę niskim spalaniu jak na V6. W benzynie podobnie 2.0TFSI będzie na pewno tańszy w eksploatacji niż 3.2FSI.

_________________
W życiu bywają wzloty i upadki. Jeśli ich nie ma to znaczy, że nie żyjesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybór A4
PostNapisane: 09.cze.2014 17:42:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2014 22:10:28
Posty: 23
Lokalizacja: Lubartów
Auto: S4 B8
Obojetnie czy to bedzie automat, czy tez manual. Licza sie bardziej osiagi w moim przypadku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybór A4
PostNapisane: 09.cze.2014 17:49:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2014 17:51:25
Posty: 64
Lokalizacja: Opole
Auto: Audi A3 8P
To chyba najlepiej 3.0TDI w tip ewentualnie 2.0TDI ale po lifcie 170KM.

_________________
W życiu bywają wzloty i upadki. Jeśli ich nie ma to znaczy, że nie żyjesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybór A4
PostNapisane: 10.cze.2014 11:10:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2014 22:10:28
Posty: 23
Lokalizacja: Lubartów
Auto: S4 B8
Potrzebuje jeszcze wiecej opinii. Poczekam na komentarze innych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybór A4
PostNapisane: 12.cze.2014 12:02:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2010 11:49:04
Posty: 533
Lokalizacja: kuj-pom
jakim budżetem dysponujesz?

_________________
Audi: Przewaga dzięki technice :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybór A4
PostNapisane: 13.cze.2014 09:20:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2014 22:10:28
Posty: 23
Lokalizacja: Lubartów
Auto: S4 B8
25-30tys


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybór A4
PostNapisane: 13.cze.2014 09:37:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2010 11:49:04
Posty: 533
Lokalizacja: kuj-pom
w tych pieniądzach to Ty tylko szukaj 1.9tdi.. może trafisz na coś dobrego. unikaj 2.0TDI bo w Twoim budżecie może to być padło, wymagające ogromnych nakładów finansowych.

_________________
Audi: Przewaga dzięki technice :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybór A4
PostNapisane: 13.cze.2014 11:33:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2013 10:13:57
Posty: 285
Pitbull58 napisał(a):
To chyba najlepiej 3.0TDI w tip ewentualnie 2.0TDI ale po lifcie 170KM.

O jakim lifcie piszesz w przypadku B7 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybór A4
PostNapisane: 13.cze.2014 11:46:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2014 17:51:25
Posty: 64
Lokalizacja: Opole
Auto: Audi A3 8P
A4_Dominik_WAW napisał(a):
Pitbull58 napisał(a):
To chyba najlepiej 3.0TDI w tip ewentualnie 2.0TDI ale po lifcie 170KM.

O jakim lifcie piszesz w przypadku B7 ?


Chodziło mi o silniki, które były produkowane od 2006 roku i wsadzane do C6 po lifcie, ale były również w B7.
Brat kupił za 27000zł B7 1.9TDI sprowadzoną bez DPF + koszta rejestracji. Razem wyszło go niecałe 30k. Samochód igła. Więc da się, tylko trzeba poszukać.

_________________
W życiu bywają wzloty i upadki. Jeśli ich nie ma to znaczy, że nie żyjesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybór A4
PostNapisane: 13.cze.2014 11:59:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2013 10:13:57
Posty: 285
W C6 po lifcie były silniki na Common Railu 2.0TDI 170 koni i 136 TDIe. W C6 po lifcie nie ma już pompwtryskiwaczy tak samo jak w B8 2.0TDI.
W modelu B7 nie było mowy o CR także nie wiem skąd masz przekonanie że silnik z B7 wziął się w C6 po lifcie :D jakby tak było to C6 po lifcie nie byłoby dobrym autem.
A ile ta igła brata ma przebiegu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybór A4
PostNapisane: 13.cze.2014 12:53:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2014 17:51:25
Posty: 64
Lokalizacja: Opole
Auto: Audi A3 8P
270.000km przebieg duży, ale przynajmniej realny i sprawdzony. Nie odbiegajmy od tematu. Kolega chce autko z osiągami, ale z benzyny z niskimi kosztami eksploatacji zostaje, tylko 2.0TFSI 200KM. Diesle tak jak mi kiedyś ktoś napisał, gdy ja szukałem B7. "Nowoczesne diesle są bardzo czułe i drogie w eksploatacji" zwłaszcza 3.0TDI.

_________________
W życiu bywają wzloty i upadki. Jeśli ich nie ma to znaczy, że nie żyjesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybór A4
PostNapisane: 13.cze.2014 13:35:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2013 10:13:57
Posty: 285
No właśnie w tym rzecz że trochę odbiegłeś od tematu :) 270 tys niby normalny przebieg - zależy co było wymieniane, dwumas już powinien być wymieniony, może i turbo.
Niemiec jak sprzedaje auto to wie kiedy to zrobić aby mu się opłacało - takie są realia. Jak coś jest tanie wymaga wkładu finansowego na już albo za 10 tys. rozrząd, dwumas, turbo, wtryski.
Nie odbiegając od tematu - jeżeli chodzi o B7 najlepszymi silnikami jest 1.9 TDI 116 koni o oznaczeniu BKE na przykład oraz 1.8T silnik prosty idealnie nadający się do gazu jeżeli ktoś potrzebuje.
2.0TFSI ma spory apetyt na olej i nie jest to idealna jednostka, tym bardziej nie nadaje się do zagazowania.
Co rozumiesz przez drogą eksploatację diesla nowoczesnego ?
Audi w latach 2005-2008 ogólnie nie robiła dobrych silników ale od 2008 roku od kiedy pojawiły się silniki na CR na żadnego diesla nie można narzekać. Jeżeli chodzi o większe pojemności np. 2.7 czy 3.0 oczywiście że są droższe bo są bardziej skomplikowane to normalne - zwykła różnica w cenie rozrządu i jego wymiana mówi za siebie. Kultura pracy silników V6 jest o wiele wyższa od silników na pompowtryskiwaczach ale CR już ładnie chodzą. I jest jedna zasada jeżeli chodzi o diesla - jest to auto dla rozsądnych i umiejących poszanować auto. Widziałem A4 z przebiegiem 150 tys 1.9TDI 131 koni gdzie wirnik w turbo rozpadł się w drobny mak a z drugiej strony było mi dane oglądać A4 B6 BKE 2004 rok 116 koni z przebiegiem 450 tys gdzie przy turbo nic nie było robione. Wszystko kwestia użytkowania i serwisowania - auto, autu nie równe ale trzeba je dobrze sprawdzać żeby nie wpaść na minę a później narzekać na markę. Jeżeli macie jakieś pytania, wątpliwości możecie śmiało pisać postaram się pomóc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybór A4
PostNapisane: 13.cze.2014 19:34:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2014 17:51:25
Posty: 64
Lokalizacja: Opole
Auto: Audi A3 8P
A4_Dominik_WAW napisał(a):
No właśnie w tym rzecz że trochę odbiegłeś od tematu :) 270 tys niby normalny przebieg - zależy co było wymieniane, dwumas już powinien być wymieniony, może i turbo.
Niemiec jak sprzedaje auto to wie kiedy to zrobić aby mu się opłacało - takie są realia. Jak coś jest tanie wymaga wkładu finansowego na już albo za 10 tys. rozrząd, dwumas, turbo, wtryski.
Nie odbiegając od tematu - jeżeli chodzi o B7 najlepszymi silnikami jest 1.9 TDI 116 koni o oznaczeniu BKE na przykład oraz 1.8T silnik prosty idealnie nadający się do gazu jeżeli ktoś potrzebuje.
2.0TFSI ma spory apetyt na olej i nie jest to idealna jednostka, tym bardziej nie nadaje się do zagazowania.
Co rozumiesz przez drogą eksploatację diesla nowoczesnego ?
Audi w latach 2005-2008 ogólnie nie robiła dobrych silników ale od 2008 roku od kiedy pojawiły się silniki na CR na żadnego diesla nie można narzekać. Jeżeli chodzi o większe pojemności np. 2.7 czy 3.0 oczywiście że są droższe bo są bardziej skomplikowane to normalne - zwykła różnica w cenie rozrządu i jego wymiana mówi za siebie. Kultura pracy silników V6 jest o wiele wyższa od silników na pompowtryskiwaczach ale CR już ładnie chodzą. I jest jedna zasada jeżeli chodzi o diesla - jest to auto dla rozsądnych i umiejących poszanować auto. Widziałem A4 z przebiegiem 150 tys 1.9TDI 131 koni gdzie wirnik w turbo rozpadł się w drobny mak a z drugiej strony było mi dane oglądać A4 B6 BKE 2004 rok 116 koni z przebiegiem 450 tys gdzie przy turbo nic nie było robione. Wszystko kwestia użytkowania i serwisowania - auto, autu nie równe ale trzeba je dobrze sprawdzać żeby nie wpaść na minę a później narzekać na markę. Jeżeli macie jakieś pytania, wątpliwości możecie śmiało pisać postaram się pomóc.


Użytkownik forum "MorgothV8" napisał w temacie założonym przeze mnie "Nowoczesne diesle są delikatne i drogie w ewentualnych naprawach" więc już nie wiem kto się tutaj zna, a kto nie. Ile ludzi tyle opinii.

_________________
W życiu bywają wzloty i upadki. Jeśli ich nie ma to znaczy, że nie żyjesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybór A4
PostNapisane: 13.cze.2014 19:53:24 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Bo są, stare diesle mogły nawet na starym oleju od frytek pojechać i nic im nie było.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybór A4
PostNapisane: 13.cze.2014 21:08:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2013 10:13:57
Posty: 285
Nie wiem o jak starych dieslach on mówił może o epoce B5 na pompie ? No to tak tutaj niewiele może się popsuć. Ale świat idzie do przodu :) samochody idą do przodu i my musimy iść do przodu.
B6 na pompowtyskach bez DPF spełnia normę euro 3 co w DE już jest rzadkością, nowoczesne audi np. A6 C6 po lifcie, A4 B8 z DPF-em oczywiście spełnia normę euro 5. Ja jestem np. zwolennikiem dobrego DPF-a w aucie - nie przeszkadza mi on w żaden sposób. A4 B7 z silnikiem 1.9 to prosta konstrukcja i prosty silnik, wielu się śmieje że taki silnik naprawi nawet kowal i jest w tym dużo prawdy. Popularny, bezawaryjny z małym apetytem na paliwo. Osiągi nie powalają ale da się jechać tym samochodem - zawsze bez większych problemów można zamontować turbo z AWX AVF lub BRD ale tutaj już będzie potrzebna korekta programu. Tak jak pisałem B7 - 1.9 116 lub 1.8T to są żelazne jednostki dla tego modelu. Ja przejeździłem wiele aut, osobiście miałem i starsze modele diesla 1.9 i ,,nowoczesne,, z normą euro 5 i nigdy nic złego mi się nie działo - trzeba tylko dobrze celować i znać się nie tylko jaki model ale jaki silnik w danym modelu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybór A4
PostNapisane: 13.cze.2014 21:27:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2014 17:51:25
Posty: 64
Lokalizacja: Opole
Auto: Audi A3 8P
A4_Dominik_WAW napisał(a):
Nie wiem o jak starych dieslach on mówił może o epoce B5 na pompie ? No to tak tutaj niewiele może się popsuć. Ale świat idzie do przodu :) samochody idą do przodu i my musimy iść do przodu.
B6 na pompowtyskach bez DPF spełnia normę euro 3 co w DE już jest rzadkością, nowoczesne audi np. A6 C6 po lifcie, A4 B8 z DPF-em oczywiście spełnia normę euro 5. Ja jestem np. zwolennikiem dobrego DPF-a w aucie - nie przeszkadza mi on w żaden sposób. A4 B7 z silnikiem 1.9 to prosta konstrukcja i prosty silnik, wielu się śmieje że taki silnik naprawi nawet kowal i jest w tym dużo prawdy. Popularny, bezawaryjny z małym apetytem na paliwo. Osiągi nie powalają ale da się jechać tym samochodem - zawsze bez większych problemów można zamontować turbo z AWX AVF lub BRD ale tutaj już będzie potrzebna korekta programu. Tak jak pisałem B7 - 1.9 116 lub 1.8T to są żelazne jednostki dla tego modelu. Ja przejeździłem wiele aut, osobiście miałem i starsze modele diesla 1.9 i ,,nowoczesne,, z normą euro 5 i nigdy nic złego mi się nie działo - trzeba tylko dobrze celować i znać się nie tylko jaki model ale jaki silnik w danym modelu.


Więc mam jedno pytanie. Nie będę zakładać nowego tematu. Chce tylko odpowiedz od Ciebie. Szukam A6 C6 jaki silnik benzynowy będzie najlepszy? 2.0TFSI 170KM? Reszta to V-ki i pewnie drogie w utrzymaniu. Z tego co czytałem to ten 2.4 177KM z C6 jest dużo gorszy od 2.4 170KM z C5 bo na łańcuchu.

_________________
W życiu bywają wzloty i upadki. Jeśli ich nie ma to znaczy, że nie żyjesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybór A4
PostNapisane: 13.cze.2014 21:40:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Tak jak piszesz tylko 2.0TFSI w C5 V-ki były ok w C6 są do dupy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybór A4
PostNapisane: 20.cze.2014 20:45:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2014 22:10:28
Posty: 23
Lokalizacja: Lubartów
Auto: S4 B8
A co powiecie o tym silniku?

http://otomoto.pl/audi-a4-2-0-fsi-turbo-C33502627.html

Chodzi mi tylko o silnik, co mozecie mi o nim powiedziec? Ogolnie chcialbym wiedziec o silnikach benzynowych. Jakie koszty utrzymania itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wybór A4
PostNapisane: 22.cze.2014 16:30:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2014 17:17:06
Posty: 51
Auto: Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI
A4_Dominik_WAW napisał(a):
Nie wiem o jak starych dieslach on mówił może o epoce B5 na pompie ? No to tak tutaj niewiele może się popsuć. Ale świat idzie do przodu :) samochody idą do przodu i my musimy iść do przodu.
B6 na pompowtyskach bez DPF spełnia normę euro 3 co w DE już jest rzadkością, nowoczesne audi np. A6 C6 po lifcie, A4 B8 z DPF-em oczywiście spełnia normę euro 5. Ja jestem np. zwolennikiem dobrego DPF-a w aucie - nie przeszkadza mi on w żaden sposób. A4 B7 z silnikiem 1.9 to prosta konstrukcja i prosty silnik, wielu się śmieje że taki silnik naprawi nawet kowal i jest w tym dużo prawdy. Popularny, bezawaryjny z małym apetytem na paliwo. Osiągi nie powalają ale da się jechać tym samochodem - zawsze bez większych problemów można zamontować turbo z AWX AVF lub BRD ale tutaj już będzie potrzebna korekta programu. Tak jak pisałem B7 - 1.9 116 lub 1.8T to są żelazne jednostki dla tego modelu. Ja przejeździłem wiele aut, osobiście miałem i starsze modele diesla 1.9 i ,,nowoczesne,, z normą euro 5 i nigdy nic złego mi się nie działo - trzeba tylko dobrze celować i znać się nie tylko jaki model ale jaki silnik w danym modelu.

A czy dałoby radę zamienić turbiny z b6 130 km AWX do b7 116 km i odwrotnie? W b7 jak piszesz będzie potrzebna już korekta programu, a co będzie po wsadzeniu mniejszej turbiny do b6?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: