.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.gru.2024 19:13:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL 3.0 V6 ASN] Współpraca z instalacją LPG
PostNapisane: 04.sie.2014 00:22:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2014 00:12:39
Posty: 26
Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem tego forum, więc w razie jakichkolwiek błędów przepraszam z góry.
Mam pytanie ponieważ nie dawno zakupiłem audi a4 b6 3.0 220 km z 2001, z przednim napędem oraz manual.
Parę dni temu zmieniałem olej u mechanika i powiedział mi, że te silniki są bardzo źle nastawione na gaz, po prostu będzie spadać moc, że te silniki wyjątkowo nie lubią gazu. Posiadam VW Passata 1.8t w gazie i chodzi już 5 lat w gazie bez zarzutów, oczywiście gaz założony u porządnego fachowca, założone są dwa parowniki jak na 300 KM ( passat posiada 176, większa turbina amerykańska wersja) i w samochodziku nie odczuwa się różnicy pomiędzy gazem czy benzyną. Dlatego jest moje takie pytanie czy rzeczywiście po założeniu dobrej firmy gazu, oraz dołożenie tych parowników, rzeczywiście straci moc? Ten mechanik opowiadał że ma 2 znajomych z takim silniczkiem tyle że w Quattro i moc masakrycznie spadła nawet do 150 km.
Jeszcze opowiadał ze te auta fabrycznie nie wychodzily z mocą 220km tylko 190 i różnie, był ktoś na hamowni sprawdzał?
Jeszcze ogólnie do Was takie pytanie jestem nowym posiadaczem, więc kto już z czymś takim się spotkał niech trochę opowie o tym aucie, silniku, wady zalety.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wadliwość gazowania 3.0
PostNapisane: 04.sie.2014 07:12:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wadą tych silników jest pękający blok/głowica.

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wadliwość gazowania 3.0
PostNapisane: 04.sie.2014 11:49:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
Spadek mocy raczej nie z powodu instalacji LPG. Bratu jakoś jeździ jak jeździło, czasem się ganiamy i nic mu nie brakuje. Dobra instalacja silnika nie zabije, pod warunkiem że silnik zdrowy. Zanim bratu założyli zapięli pod kompa, sprawdzili jakie korekty, jeszcze się wymienili kilkoma zupełnie niezrozumiałymi informacjami i stanęło na tym że zdrowy, robimy.
Tym silnikom moc spada z innych przyczyn, układ dolotu i system klapek, wadliwe cewki i przytykanie katów i pewnie wiele innych, ale chyba przede wszystkim zaniedbania poprzednich właścicieli. Pilnuj stanu oliwy i chłodziwa.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wadliwość gazowania 3.0
PostNapisane: 05.sie.2014 09:03:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2014 00:12:39
Posty: 26
A co jest przyczyną pękania tej głowicy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wadliwość gazowania 3.0
PostNapisane: 06.sie.2014 14:34:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2008 21:27:36
Posty: 256
Lokalizacja: Biała Podlaska
kamilk800i napisał(a):
A co jest przyczyną pękania tej głowicy ?

Zapewne wada fabryczna.

_________________
Audi A6 C4 2.5TDI AEL- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wadliwość gazowania 3.0
PostNapisane: 07.sie.2014 07:25:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Zmień mechanika, bo głupoty opowiada!
A z tymi dwoma reduktorami w 1.8T to spora przesada!

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wadliwość gazowania 3.0
PostNapisane: 07.sie.2014 08:09:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
Są dwie szkoły- jeden duży parownik lub dwa małe. I jedno i drugie rozwiązanie ma plusy i minusy więc ja bym tak szybko nie zmieniał :)
Poza tym właściciel mógł snuć wizje o modach silnika- w takiej sytuacji to byłoby mądre posunięcie z tą instalacją.

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wadliwość gazowania 3.0
PostNapisane: 07.sie.2014 10:16:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2014 00:12:39
Posty: 26
Czy co panowie jednak polecacie założyć ten gaz ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wadliwość gazowania 3.0
PostNapisane: 07.sie.2014 10:19:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2006 10:00:32
Posty: 573
Lokalizacja: Młynarze
Auto: Allroad C5 2.7 MT
Nie jest tak że 3.0 się nie gazuje więc zakładaj, warunek jeden, motor powinien być zdrowy. Kumaty gazownik w tryby nie zajrzy, ale tyle co może sprawdzi i Ci powie czy się nadaje czy nie.

_________________
Allroad C5 2002 2.7 BiT ARE manual 290KM@420Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wadliwość gazowania 3.0
PostNapisane: 07.sie.2014 11:21:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2014 00:12:39
Posty: 26
Ok dzięki wielkie za radę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wadliwość gazowania 3.0
PostNapisane: 07.sie.2014 11:43:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2013 10:29:10
Posty: 55
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A4 B6 3.0V6 Quattro ASB LPG
Ja mam 3.0 w którym założyłem gaz pół roku temu. Na gaz nie mogę złego słowa powiedzieć natomiast sam silnik jest dość problematyczny. Gdybym mógł jeszcze raz wybierać to szukałbym chyba 2.7T, lub 1.8T.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wadliwość gazowania 3.0
PostNapisane: 07.sie.2014 13:56:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2014 00:12:39
Posty: 26
piko napisał(a):
natomiast sam silnik jest dość problematyczny
A możesz powiedzieć jaśniej jakie problemy z silnikiem miałeś ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wadliwość gazowania 3.0
PostNapisane: 07.sie.2014 14:00:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2013 10:29:10
Posty: 55
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: A4 B6 3.0V6 Quattro ASB LPG
Wszystko jest w archiwum. W skrócie: wytarte wałki rozrządu, brak mocy i słabe ciśnienie oleju. Moim zdaniem wszystko to wina wymiany oleju co 30 000km.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wadliwość gazowania 3.0
PostNapisane: 07.sie.2014 14:40:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2014 00:12:39
Posty: 26
U mnie autko chodzi bardzo dobrze nie brak mu mocy, a sam zamierzam zmieniać co 15 000 olej, silnik także zdrowy suchiutki. Co do rozrządu to właśnie zastanawiam się na wymianą jego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wadliwość gazowania 3.0
PostNapisane: 07.sie.2014 23:24:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
kuba2955 napisał(a):
Są dwie szkoły- jeden duży parownik lub dwa małe. I jedno i drugie rozwiązanie ma plusy i minusy więc ja bym tak szybko nie zmieniał :)
Poza tym właściciel mógł snuć wizje o modach silnika- w takiej sytuacji to byłoby mądre posunięcie z tą instalacją.


Żeby wykorzystać potencjał dwóch reduktorów, trzeba iść w grube mody, bez tego jeden reduktor do 250KM w zupełności wystarczy.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wadliwość gazowania 3.0
PostNapisane: 03.mar.2015 18:15:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2014 00:12:39
Posty: 26
Więc chciałbym aby któryś z panów wypowiedział się co posiada gaz w b6 3.0. Konkretnie jaki gaz, ile kosztował, jak się sprawuje, jakieś wady czy brak mocy lub inne wady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wadliwość gazowania 3.0
PostNapisane: 03.mar.2015 23:44:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Instalacja jak instalacja, jak do każdego innego V6. Kumaty gazownik ogarnie ci to za ok 4000PLN.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wadliwość gazowania 3.0
PostNapisane: 04.mar.2015 07:08:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Gitmar napisz coś o swoim 3.0 z LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wadliwość gazowania 3.0
PostNapisane: 04.mar.2015 08:42:34 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Dobra instalacja i silnik będzie długo żył. W moim byłym zakładałem STAGa 300 przy ponad 300kkm. Reduktor AC czerwony, wtryski Hana i przelatała już 25kkm bez większych problemów. Silnik nie ma lekko bo kierowca lubi depnąć.

Podobnie użytkując auto a obecnie kolega, który odkupił nie zauważyłem problemów z silnikiem poza typowymi jak ubywający olej. Po zakupie auta zrobiłem rozrząd, uszczelniłem silnik i dałem auto na wymianę cewek (akcja serwisowa). Nic złego się nie dzieje. Także mity o panewkach, pękających głowicach i ich ponoszeniu czy wypalaniu zaworów po instalacji gazowej wsadzam głeboko w... Jak dbasz tak masz.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wadliwość gazowania 3.0
PostNapisane: 04.mar.2015 09:28:38 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
ernieball napisał(a):
Gitmar napisz coś o swoim 3.0 z LPG.


A co tu pisać....podpisuje się pod tym co napisał bloku. U mnie pierwsze 10kkm przelatane od 11.2014r....bez problemów. Spalanie jak widać w podpisie. Dzisiaj będę tankował. Na liczniku dziennym 455km i jeszcze jeździ :) butla 70l (wchodzi 58-59 max). Dołożyć do tego LPG za 1.64zł/l który ostatnio tankowałem na Orlenie i można nie wysiadać :): Niespełna 100zł za prawie 60l LPG i zasięg ok.500km w trasie. Na tą chwilę nie widzę dla siebie alternatywy jeśli chodzi o coś do poruszania się na codzień zachowując stosunek moc auta/spalanie/gabaryty auta. Narazie zrobiłem max ok.480km w trybie mieszanym.

Instalka zakładana przy przebiegu 189kkm. Zestaw:
LPG-tech, wtryski Barracuda, reduktor KME Twin Tour (podwójny), Faro, wlew pod klapka, butla w kole. Koszt 3100zł u znajomego, cena regularna ok.3400-3500zł, może więcej (w zależności od narzutu warsztatu). Silnik suchy, bez wycieków, 3kkm od wymiany oleju - jak narazie nie musiałem dolewać, jest ok.3/4 stanu na bagnecie.

EDIT: Aż się prosiło o zmianę nazwy wątku, ten chyba brzmi bardziej sensownie :)

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron