.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 00:26:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 26.paź.2014 13:54:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2014 13:49:21
Posty: 216
Witam
Pierwszy post. Znalazłem sobie audi a3 20FSI na wypasie w skórze 190k przebiegu. Jedyny problem to Skrzynia multitronic. Jednak wiem że było w sierpniu poddawane do regenaracji. Czy warto kupić samochód z tą skrzynią. Potrzebuje auta do dojezdzania do pracy około 200km dziennie. Więc przez 2 lata dobije w tym audi do 300k. Im więcej czytam o tej skrzyni to bardziej nie wiem czy warto. Bo podobno padlina a im głebiej to okazuje się że nie ma tragedii.

_________________
Polo IV 2002 1.2 Benz było od 2010
A3 2003 2.0 FSI AXW TIP GJZ był od 2014 do 2016
A4 B8 2008 1.8 TFSI CABB Manual był od 2015 do 2018
Dacia Logan van 2010 1.5 dci gruźlik do tyrania jest od 2017
Polo VI 2018 1.0 tsi jest od 2018
Xc90 2.4 2005 jest od 2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 26.paź.2014 13:58:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2010 11:49:04
Posty: 533
Lokalizacja: kuj-pom
w A3 8P nie było skrzyni multitronic. multi była montowana jedynie z silnikami wzdłużnie. poprzecznie był tiptronic i/lub s-tronic. w tamtym roku będzie skrzynia tiptronic.

pamiętaj, że do FSI będzie problem z instalacją LPG (jeżeli rozważasz) tzn instalacje są drogie i nie do końca opłacalne

_________________
Audi: Przewaga dzięki technice :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 26.paź.2014 14:08:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2014 13:49:21
Posty: 216
No właśnie dzwoniłem do sprzedającego twierdzi ze multitronic. Lekko robiony był na oryginalnych częściach facet zajmuje się importem wypasionych brak ze Szwajcarii i otrzymał to auto w rozliczeniu. Nie wiem czy warto ale podoba mi się strasznie. Co LPG nigdy nie miałem w swoich autach i raczej nie chce zakładać.

_________________
Polo IV 2002 1.2 Benz było od 2010
A3 2003 2.0 FSI AXW TIP GJZ był od 2014 do 2016
A4 B8 2008 1.8 TFSI CABB Manual był od 2015 do 2018
Dacia Logan van 2010 1.5 dci gruźlik do tyrania jest od 2017
Polo VI 2018 1.0 tsi jest od 2018
Xc90 2.4 2005 jest od 2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 26.paź.2014 14:21:37 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
jeżeli tam nie ma multi, to chyba nie jest tak strasznie, zawsze można zrobić potem swapa na manuala.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 26.paź.2014 14:58:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2014 13:49:21
Posty: 216
Wiec mam nadzieje ze przejedzie 50 tys bez awarii a potem swap. Jadę jutro go obejrzec

_________________
Polo IV 2002 1.2 Benz było od 2010
A3 2003 2.0 FSI AXW TIP GJZ był od 2014 do 2016
A4 B8 2008 1.8 TFSI CABB Manual był od 2015 do 2018
Dacia Logan van 2010 1.5 dci gruźlik do tyrania jest od 2017
Polo VI 2018 1.0 tsi jest od 2018
Xc90 2.4 2005 jest od 2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 26.paź.2014 17:43:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2010 11:49:04
Posty: 533
Lokalizacja: kuj-pom
multi NIGDY nie było w A3

_________________
Audi: Przewaga dzięki technice :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 27.paź.2014 10:18:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2014 13:49:21
Posty: 216
No ok z tego co znajomy ze zdjęć wybadał to skrzynia tiptronik taka sama jaką ma w swojej A6. Potwierdziłem w AUDI przebieg 2 lata temu było 152 tys km. Wyposażenie się zgadza z tym że po VIN nie da się hostorii szkód uzyskać.

_________________
Polo IV 2002 1.2 Benz było od 2010
A3 2003 2.0 FSI AXW TIP GJZ był od 2014 do 2016
A4 B8 2008 1.8 TFSI CABB Manual był od 2015 do 2018
Dacia Logan van 2010 1.5 dci gruźlik do tyrania jest od 2017
Polo VI 2018 1.0 tsi jest od 2018
Xc90 2.4 2005 jest od 2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 27.paź.2014 16:40:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
On nie wie co sprzedaje :) . Tam siedzi Tiptronic AQ 250 6F ( 09G ) / TF–60SN . Produkcji AISIN AW CO., LTD. Japonia.
Na 100% . Sam mam 2.0FSI + Tiptronic i polecam . Silnik jak 2003 to na bank AXW a skrzynia GJZ.
A instalacja gazowa odpada dla pierwszych FSI . No chyba że w fazie ciekłej za 5K .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 27.paź.2014 18:59:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2014 13:49:21
Posty: 216
Wiem mam VIN dokładnie jak piszesz silnik axw skrzynia gjz na fakturze z regeneracji są tarczki i jeszcze 6 pozycji na kwotę 4.5 tys. Skrzynia robiona 6 tys km temu. Generalnie to na 90% biorę jutro jeszcze jadę ze znajomym od a6 na jazdę próbna

_________________
Polo IV 2002 1.2 Benz było od 2010
A3 2003 2.0 FSI AXW TIP GJZ był od 2014 do 2016
A4 B8 2008 1.8 TFSI CABB Manual był od 2015 do 2018
Dacia Logan van 2010 1.5 dci gruźlik do tyrania jest od 2017
Polo VI 2018 1.0 tsi jest od 2018
Xc90 2.4 2005 jest od 2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 27.paź.2014 19:50:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
No to spoko ... skrzynia jest fajna a jak po remoncie to już całkiem OK.
A tak ogólnie o samej skrzyni to:
Jest to 6 biegowy Tip ( 5+1 ) czyli na 5 biegu uzyskujesz prędkość maksymalną.
I co fajne ma Dynamiczny program zmiany biegów DSP . Czyli skrzynia na bieżąco dopasowuje przełożenia do warunków jazdy czy stylu jazdy kierowcy. Jeździsz spokojnie zwala biegi przy niższych obrotach ( np. 1600prm) , jedziesz dynamicznie zmienia biegi wyżej( np. 2500-300 ).
Do tego w trybie sport np. skrzynia działa 1-5 , szóstka jest nadbiegiem.
Ogólnie jak jest sprawna całkiem fajnie się sprawuje.
Spalanie mi wychodzi średnio 10.5/100. Głównie miasto do roboty i z powrotem ale mało świateł. Trasa 7.5/100 tak do 120.
A jak chcesz zaszaleć na S to ile wlejesz :).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 27.paź.2014 22:00:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2014 13:49:21
Posty: 216
Do pracy mam 80km trasy plus 10km miasto. Aktualnie polo 1.2 60 koni Pali mi 6-8.5 litra przy prędkości na trasie 120km/h z tym że cały czas 4 tys obrotów. Więc wyjdzie mi średnia 9 na setkę do pracy więc praktycznie to samo a nie upodle tak silnika jak w polo. Skóry są jakie są w tej A3 ale myślę że porządne czyszczenie załatwi defekty. Generalnie po chwilowej przesiadce z POLO to A3 to spory samochód wydaje mi się że więcej w niej miejsca za kierownicą niż w kumpla A4 B6

_________________
Polo IV 2002 1.2 Benz było od 2010
A3 2003 2.0 FSI AXW TIP GJZ był od 2014 do 2016
A4 B8 2008 1.8 TFSI CABB Manual był od 2015 do 2018
Dacia Logan van 2010 1.5 dci gruźlik do tyrania jest od 2017
Polo VI 2018 1.0 tsi jest od 2018
Xc90 2.4 2005 jest od 2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 28.paź.2014 11:54:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.maja.2010 11:49:04
Posty: 533
Lokalizacja: kuj-pom
bo A3 8P to pojemne auto i z przodu ma więcej miejsca niż A4 B6/B7.. to śmieszne, ale tak w rzeczywistości jest ;) ja ze swojego auta byłem zadowolony, choć miałem zupełnie inną konfigurację (sportback, diesel, manual)

_________________
Audi: Przewaga dzięki technice :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 28.paź.2014 13:47:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2009 15:37:46
Posty: 1181
Lokalizacja: Pyrlandia
Daj sobie kolego spokój z PB lub PB+LPG na trasy.

Jeździłem 87kmkm dziennie do roboty i nigdy więcej zestawu jak wyżej. Wyleczyłem się po 1 roku.

_________________
BMW X1 1,5 136PS - jest
BMW X3 3.0d 218PS - był
Touareg 3.0TDI - był
Audi A6 C6 3.0TDI quattro + tip - był
Passat B6 2.0TDI Sportline + DSG - był
Skoda Octavia I 1.9TDI 90PS - był
Golf IV 1.6 SKL? + LPG - był
Passat B5FL 2.5TDI AKN - był
Golf III 1.8AAM? + LPG - był


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 28.paź.2014 14:21:57 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Grimson napisał(a):
Daj sobie kolego spokój z PB lub PB+LPG na trasy.

Jeździłem 87kmkm dziennie do roboty i nigdy więcej zestawu jak wyżej. Wyleczyłem się po 1 roku.


To w Chinach też mają dizle :?: :galy:
Ja myślałem że tylko rowery :lol:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 28.paź.2014 15:26:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2014 13:49:21
Posty: 216
Ale dlaczego Benzyna jest zła na trasy. % dni wtygodniu trasa. Czeste wyjazdy na weekend do warszawy (300km) czy Krakowa 300km. Diesle mi nie leżą zwłaszcza po naprawach teścia który wpakował w dwumase 2 tys zł w polo III i to było rok temu. Benzyna to benzyna zawsze pali dobrze idzie. Znajomy w diesla volvo s60 2004r już wsadził 8 tys i dalej nie chodzi jak powinno. Dlatego preferuje benzynę

_________________
Polo IV 2002 1.2 Benz było od 2010
A3 2003 2.0 FSI AXW TIP GJZ był od 2014 do 2016
A4 B8 2008 1.8 TFSI CABB Manual był od 2015 do 2018
Dacia Logan van 2010 1.5 dci gruźlik do tyrania jest od 2017
Polo VI 2018 1.0 tsi jest od 2018
Xc90 2.4 2005 jest od 2020


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 28.paź.2014 15:39:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2009 15:37:46
Posty: 1181
Lokalizacja: Pyrlandia
Pisałem o moich przebiegach w Polszu, w Chinach mają diesle tylko w dostawczakach/ciężarówkach/autobusach, bo na stacjach oszukują z jakością paliwa. Tak więc osobówki przeważnie w PB, chociaż widziałem A6 2,7TDI.

Diesel jest tańszy w trasie i oszczędności ze spalania zrekompensują naprawy. Brać na pompie wtryskowej, lać red bulla i nie narzekać :peace:

_________________
BMW X1 1,5 136PS - jest
BMW X3 3.0d 218PS - był
Touareg 3.0TDI - był
Audi A6 C6 3.0TDI quattro + tip - był
Passat B6 2.0TDI Sportline + DSG - był
Skoda Octavia I 1.9TDI 90PS - był
Golf IV 1.6 SKL? + LPG - był
Passat B5FL 2.5TDI AKN - był
Golf III 1.8AAM? + LPG - był


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 28.paź.2014 15:47:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
W 2.0FSI w manualu tez jest dwumasa :).
W tiptronicu nie ma i to duży plus. Co do trasy PB spokojnie styka . ON tak ale nowe :) . Wolę 10 letnią PB niż ON. Dlaczego ?.
Bo ON ściągnięte z zagranicy mają 2x taki przebieg :). A samochód to nie tylko silnik ale i zawieszenie jak i masa innych podzespołów.
Na trasie FSI spali max 7.5 . A katowanie diesla w mieście na krótkich odcinkach to proszenie się o wydatki. Benzynka jest bardziej uniwersalna.
... spoko bież PB masz rację , jak stare auto to tylko PB. Chyba że trzeba rocznie 60kkm walić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 28.paź.2014 18:31:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Na trase wystarczy manual.Po co pchać się w starego automata.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 28.paź.2014 18:53:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
Np. dla tego co napisałem powyżej :
Brak dwumasy i sprzęgła - sprzęgło do 2.oFSI - 1600 - do tego dolicz dwumasę za 2k i masz powód.
Do tego nie zawsze lecisz na trasie a już na pewno na autostradzie , a nawet na trasie przydaje się automat .
O ile ON vs PB jest to przy starym aucie uzasadnione - 2x albo i lepiej mniejszy przebieg i teoretycznie mniej problemów.
Natomiast Tip z przebiegiem około 200kkm nie jest specjalną bombą o ile skrzynia nie ma wycieków a w chwili kupna działa OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A3 8P 2.0 FSI Multitronic 2003
PostNapisane: 28.paź.2014 21:22:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2014 13:49:21
Posty: 216
Generalnie biorę. Jeden błąd w VAG P0441 ale stoi na rezerwie więc może z tąd ten błąd. Skrzynia nic nie krzyczy. Przede wszystkim auto mam pod pracą praktycznie więc nie muszę marnować weekendów na wycieczki krajoznawcze, dodatkowo na chwilę obecną mam okrojony budżet bo zmieniłem pracę i nie dostanę kredytu. Auto za niecałe 16 tys zł. Po sprawdzeniu z każdej strony wydaje się dobrym zakupem na pewno lepszy niż golf V w tdi z 400k skręconymi na 167k. Automatyczna skrzynia i duży silnik dyskwalifikują auto do robienia magicznych przebiegów. Bo jak kogoś stać to kupuje większe.

_________________
Polo IV 2002 1.2 Benz było od 2010
A3 2003 2.0 FSI AXW TIP GJZ był od 2014 do 2016
A4 B8 2008 1.8 TFSI CABB Manual był od 2015 do 2018
Dacia Logan van 2010 1.5 dci gruźlik do tyrania jest od 2017
Polo VI 2018 1.0 tsi jest od 2018
Xc90 2.4 2005 jest od 2020


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: