Jutro Ci dam na pw GG bo dawno nie używałem i nr nie pamiętam... jestem akurat w delegaji
.
Dałem przykład tylko a nie auto konkretne.
Oczywiście Xenon , zawieszenie ambition , najlepiej navi itd.
Ale musisz sobie zadać pytanie czego oczekujesz od auta ... :
ile km rocznie , Czy wystarczy Ci auto do przemieszczania się bez szaleństw czy chciałbyś mieć czasem frajdę z jazdy .
Rozumiem że chciałbyś za 40k kupić w miarę młode i z małym przebiegiem auto.
Ofert jest troszeczkę głównie On i tu jest największy wybór. Ale auta 5 letnie dobijają już do 200kkm w ON i co za trym idzie kroi się dwumas , turbo itd. do roboty. W PB będziesz miał dużo mniejszy przebieg teoretycznie mniejsze koszty serwisowania ale za to spalanie większe.
nie licz na cuda A3 np. waży 1.4T i spalić musi średnio Będzie Ci palił 10-11 w zależności .
I najważniejsza kwestia . Co preferujesz tanią eksploatację kosztem mocy i frajdy czy droższą ale za to dużo frajdy z jazdy.
Jak chcesz żeby mało palił i silnik najmniej problemowy i tani w eksploatacji to 1.6. Ale to będzie dupowóz w ładnym wykonaniu i nic więcej.
Jeżeli wolisz mieć auto z charakterem to musisz sięgnąć po 1.8TFSI albo 2.0TFSI . Do miasta polecam skrzynię DSG ( S-tronic ) . Ale wiadomo jak padnie trzeba 4-6k wywalić na remont. Wiadomo że doładowane PB będą droższe w eksploatacji niż wolnossąca 1.6.
Audi nie fiat i przy 150k jak nie było dobite itd. się nie sypie zawieszenie i inne pierdoły .
Ale problem w tym że jest masa naściąganych złomów z zachodu i można nieźle umoczyć .... nawet wydając 40k na auto.
A4 też jest fajnym wyborem ale na dojazdy do roboty i po zakupy .. ja wybrałem A3.
Ale nie ważne co byś kupował nie kupuj za tą kwotę auta bez sprawdzenia w ASO .. historia i stan techniczny . Odżałuj te 400 pln niż potem wpakować kolejne 5-10k. A3 z silnikiem 170-200 kucy to już taki mały wariat i daje dużo frajdy ... ale przez to A3 są bardziej dobite niż A4.
Jak nie stanowi dla Ciebie problemu wpakowanie w razie czego 1-2k w naprawę możesz szukać ON w turbo lub PB w turbo jak jest to dużym problemem to szukaj wolnossącą benzynę 1.6. A3 będzie troszeczkę tańsze w eksploatacji od A4 koszt zawieszenia. reszta to to samo.
Gabarytowo wewnątrz też prawie to samo. Prowadzenie na plus dla A3 , wygoda większa w A4 . Ceny podobne.